Vai olisko kuskin reaktiot jo heikot eli ei ajo-oikeuteen riittävät?
Toyota-kuskilta lohduton kuvaus 15-vuotiaan kuolemaa edeltäneestä hetkestä
Skuutti raahautui keulassa useita metrejä, kunnes kuski sai auton seis. Miehen raskaimmat syytteet hylättiin.
”En ehtinyt jarruttamaan lainkaan”!
Uudet autot osaa jo jarruttaa automaaattisesti vaaratilanteessa.
Toyota ei ole turvallinen auto
4
63
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Voi olla että oli kyse Toyotan tahattomasta kiihtymisestä eli kaasupoljin jumittui pohjaan. Joka tapauksessa surullinen tapaus.
- Anonyymi00002UUSI
On kai tuo hätäjarrutus ollut toyotassakin jo kymmenisen vuotta. Mutta huomanneeko sivulta tulevaa skuuttia, vai mikä tilanne siinä oli.
- Anonyymi00003UUSI
Kyllä scootillakin ehtii alle, kun oikein yrittää, vaikka kaksi pääĺlä. Sääli tyttöjä, olisi pitänyt opetella liikennesäännöt ennem ajoon lähtöä, nyt tuli darvin-palkinto
- Anonyymi00004UUSI
Syyttäjän mukaan Toyota-kuski aiheutti toisen tytön kuoleman ja toisen loukkaantumisen huolimattomuudellaan. Käräjäoikeus oli kuitenkin eri mieltä ja hylkäsi miehen syytteet kuolemantuottamuksesta ja vammantuottamuksesta.
Oikeuden mukaan onnettomuuden syntyyn vaikutti skuuttia kuljettaneen tytön oma toiminta.
Käräjäoikeus katsoi, että onnettomuus olisi todennäköisesti ollut vältettävissä, jos tyttö olisi noudattanut väistämisvelvollisuutta ajaessaan suojatielle.
Oikeus tuomitsi Toyota-kuljettajan kuitenkin liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Kuljettajan olisi oikeuden mukaan pitänyt lähestyä suojatietä erityisen varovasti havaittuaan sähköpotkulaudalla liikkuneet lapset, joiden valmiudet toimia liikenteessä ovat heikommat kuin aikuisilla.
Kuljettaja sai 40 päiväsakkoa, joista kertyy maksettavaa 240 euroa.
Aika vähällä pääsee autoilija, vaikka aiheuttaa vamman ja kuoleman lapselle.
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000012017827.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3103069Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka632370- 1262072
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3502051Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271743- 671409
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661357
- 701303
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl811268