POHJOISMAITTEN YHTEISTYÖ !

Anonyymi-ap

Aikoinaan PAAVO VÄYRYNEN ehdotti politiikassaan mahdollista pohjoismaitten yhteityötä,,,,,,, se ei silloin kelvannu sdp:lle, suomessa,


NYT se on keksitty uudelleen TV:ssä on ollu siitä jo mainoksia,

neljä pohjoismaitten johtoa kokoontuu asian tiimoista keskusteleemaan mahdollisesta pohjoismaitten yhteistyöstä, turvallisuuden takia ,

maailama on muuttunu, epävakaaksi
on syytä etsiä turvaa omista lähimistä valtioista tuntuu erittäin luonnoliseta ajatukselta !

39

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Hyvä ajatus,
      maailma kuohuu
      suuria muutoksia on tulossa,
      eurooppakin hakee sevassa tilassa linjaansa joka vaikuttaa hieman sekavalta ,

      puojoismaitten yhteenliittymä tai yhteistyö tuntuu luonnoliselta ajatuksena turvallisuuden kammalata katsottuna .

    • Anonyymi00002

      Jooo TV:ssä on ollu siitä mainoksia en muista päivämäärää, mutt kohta se on,
      täytyy katsoa,,,
      varmaan siitä tulee vielä mainoksia, koska se pidetään tässä kuussa,

      • Anonyymi00003

        Muistaakseni se tulee tälläviikolla TV:stä

        mielenkiintoista katsoa mitä ne suunittelee,,,,,


    • Anonyymi00004

      Todella mielenkiintoinen depatti tulossa ,



      neljän pohjoismaan johto tapaa TV ohjelmassa toisensa,,,

      • Anonyymi00006

        Toivottavasti ne puhuvat ihmisen tasolla ja toisivat jotain konkreettisia
        vaihtoehtoja pohjoismaiseen yhteistyöhön, ettei vain "kauniita puheita".


    • Anonyymi00005

      Pohjoismaiden neuvosto on ollut olemassa jo vuodesta 1952 lähtien,
      ei se mikään Väyrysen keksintö ole.

      Pohjoismaiden neuvosto on Pohjoismaiden parlamenttien virallinen yhteistyöfoorumi. Pohjoismaiden neuvosto koostuu 87 parlamentaarikosta, jotka on valittu kahdeksan Pohjoismaan parlamenteista. Pohjoismaiden neuvosto on pyrkinyt vuodesta 1952 lähtien edistämään pohjoismaista yhteistyötä ehdottamalla toimia, jotka helpottavat pohjoismaalaisten arkea, vahvistavat Pohjoismaiden roolia maailmassa ja tarjoavat yhteisiä ratkaisuja pohjoismaisiin haasteisiin.

    • Anonyymi00007

      Väyrynen on liian tärkeä itselleen, se ainoa vika.

      • Anonyymi00012

        Ei sen ainoa vika ole, mutta ehkä pahin.


      • Anonyymi00013

        Se luuli ja luulee ehkä vieläkin olevansa tärkeä Suomelle, vaikka on jo dementoitunut
        tai ehkä juuri siksi.


    • Anonyymi00008

      Kyllä se oli sdp joka tyrmasi Väyrusen ehdotuksen pohjoismietten liittymästä tietenki pohjoismaat tunsivat yhtenäisyyttä jo aikasemmin, mutta tässä vaiheessa kun sdp pääsi valtaan alkoi räikeä Kekkosen myös Väyrysen panettelu jutut ,
      turha on vääristellä totuutta,
      sdp mollasi Kekkosen alimpaan hel,,vet,,, tiin , erään tunnetun sdp:n toimttajan avustuksella, joka nylkään näyttelee jotain filosofian tohtoria arvoltaan,
      myös mollasi Väyrysen koska Väerynen edusti keskustaa politiikassaan,
      tämä on tosi,
      turha vääristellä totuutta,

      • Anonyymi00010

        Mikä vainoharha sinulla on ?
        Ei SDP sentään kaikkeen ole syyllinen.

        Pohjoismaiden neuvoston perustamisesta teki aloitteen Tanskan silloinen pääministeri Hans Hedtoft elokuussa 1952.Hän esitti ajatuksen pohjoismaisesta parlamentaarisesta yhteistyöelimestä, ja aloite johti neuvoston viralliseen perustamiseen samana vuonna. Suomi liittyi mukaan neuvoston toimintaan vuonna 1955.


      • Anonyymi00011

        Väyrynen on kiipijä, se nuoli ja mielisteli Kekkosta.


    • Anonyymi00009

      Jokatapauksessa tärkeä depatti menossa TV:1:ssä

    • Anonyymi00014

      Kehtasi pres. vaalien jälkeen telkkarissa haastattelussa sanoa et; 'kansa äänesti väärin', kun itse putosi jatkosta.

    • Anonyymi00015

      Hah hah pikkusen naurattaa te sdp:n mollaajat,
      ettekö saaneet tarpeeksenne silloin kun olitte vallan kahvasa ,
      Kekkosenki mollasitte alimpaan hev,,, ett,, iiin, vaikka Kekkonete tki rikkaan velattoman suomen, ja sdp heti valtaan päästyään muuti lakipykälätki että valtion jopa velka miljaarditki kähmittiin sdp:n omiin takotuksiin paratiisisaarille piiloon suomen tapeista, nykyinen suomen konkussiki on sdp:n ja vsemmisto politikkojen syytä, eittevaan kehtaa myöntää, syytätte aivan väärää tahoa omista virheistänne, katsokaapa kerrank totuutta silimiin jos USKALLATTE edes,

      vieläki olette peloissanne ja kateelisia Väyryselle fiksusta poitiikastaan,
      teille nauraa viron susiki typeyydestänne, hah hah,

      • Anonyymi00016

        On spd:llä hyvät ideologiat, runsaasti tavoitteita ja hyviä ehdotuksia. Mikäpäs sen ihanampaa kuin että kaikilla olisi sopivan riittävästi kaikkea. Mutta niihin ei vain riitä rahat. Kuuntelin sdp:n paikallisen poliitikon vappupuheen. Kuin lapsen kirje joulupukille. Puolueemme tahtoo.. puolueemme tavoittelee.. me vaadimme... Eikä ainuttakaan lausetta mistä rahat. Eikä tämä ole mikään parjaus ketään kohtaan, olen hyvin epäpoliittinen ihminen. Mutta tottakai ihmisiä ärsyttää kun persu-vm pontevalla äänellä lähes hampaat irvessä paasaa mitstä on pakko niitä rahoja nipistää ja saksiakin, ei se ole kenellekään kivaa kuunneltavaa mutta välttämätöntä.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        On spd:llä hyvät ideologiat, runsaasti tavoitteita ja hyviä ehdotuksia. Mikäpäs sen ihanampaa kuin että kaikilla olisi sopivan riittävästi kaikkea. Mutta niihin ei vain riitä rahat. Kuuntelin sdp:n paikallisen poliitikon vappupuheen. Kuin lapsen kirje joulupukille. Puolueemme tahtoo.. puolueemme tavoittelee.. me vaadimme... Eikä ainuttakaan lausetta mistä rahat. Eikä tämä ole mikään parjaus ketään kohtaan, olen hyvin epäpoliittinen ihminen. Mutta tottakai ihmisiä ärsyttää kun persu-vm pontevalla äänellä lähes hampaat irvessä paasaa mitstä on pakko niitä rahoja nipistää ja saksiakin, ei se ole kenellekään kivaa kuunneltavaa mutta välttämätöntä.

        Niinpä, kuinkahan monta lisämiljardia velkaa pitää tehdä, ja sopeuttaa sairaanhoitoa, eläkkeitä, työttömyystukia, asumistukea, toimeentulotukea, ennenkuin vihervasemmisto ymmärtää ettei pieni maa voi toimia maailman sosiaalitoimistona?


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        On spd:llä hyvät ideologiat, runsaasti tavoitteita ja hyviä ehdotuksia. Mikäpäs sen ihanampaa kuin että kaikilla olisi sopivan riittävästi kaikkea. Mutta niihin ei vain riitä rahat. Kuuntelin sdp:n paikallisen poliitikon vappupuheen. Kuin lapsen kirje joulupukille. Puolueemme tahtoo.. puolueemme tavoittelee.. me vaadimme... Eikä ainuttakaan lausetta mistä rahat. Eikä tämä ole mikään parjaus ketään kohtaan, olen hyvin epäpoliittinen ihminen. Mutta tottakai ihmisiä ärsyttää kun persu-vm pontevalla äänellä lähes hampaat irvessä paasaa mitstä on pakko niitä rahoja nipistää ja saksiakin, ei se ole kenellekään kivaa kuunneltavaa mutta välttämätöntä.

        Kerroppa miksi sdp valtaan päästyään
        tuohosi suomen teollisuudet kaikki koneineen päivineen myytiin PILKKA HINNALLA ulkomaille ja TEKI vuodessa puolet työä tekevästä kansalaisista TYÖTTÖMIÄ loppuelämäkseen,
        MIKSI SDP: ihaili työttömien valtavaa määrää suomessa , MIKSI ????

        MIKSI SDP valtaan päästyään muuti suomen lakipykälät niin että KÄHMINTTÄ TULI MAHDOLLISEKSI ja nämä sdp:n suokki johtajat ohjaili valtiolta kähmittyjä miljaardeja PARATIISI SAARILLE kauas suomen TARPEISTA , omaan omistukseensa, ja sielle NE KUULEMMA MAKAA EDELEEN ja sinne OHJAILLAN edeleen suomesta rahaa, vaikka se raha tarvittaisiin suomen talouden tasapainottamiseen ja työllisyyden korjaamiseen,

        MIKSI BARAX ministerinä ollessaan EI MUKA VOINU lakia muutaa niin että kaikki PORSAANREIJÄT OLISI TUKITTU ettei PITKÄKYNTISTEN KÄHMINTÄ OLISI ENÄÄN ONNISTUNU,

        VASTAAPPA REHELLISESTI JOS KEHTAAT taas VALEHDELLA ja kesiä omia valheita sdp rosvojen puolustukseksi, HÄVETKÄÄ
        SDP hävitti REHELLISEN SUOMEN
        suomesta tuli italian tyylinen mafia valtio sdp:n ansiosta,
        nyt täällä suomessa KAIKILLA ON PAHA OLLA JA ELÄÄ täydelisessä epävarmuudessa
        sdp TYRANNIEN JOHDOLLA ,ja suomen TYÖTTÖMYYS ON YKSIN SDP:n ja vasemmisti politiikan SYY,

        suomeen EI saada asioita kuntoon jos suomeen EI palauteta vastuullista vilpitöntä rehellistä toimintaa sisäiseen politiikkaan ,

        ROSVOT KIINNI sanoi VEIKKO VENNAMOKI AIKOINAAN , joten pitkäkyntisten kähmintä on totta,

        ja KEKKONENKI ehti ennen kuolemaansa sanoa saman

        ehti sanoa SAATANAN TUNARIT , ehti nähdä valtion vaorojen kähminnän muutamien sdp mieleisten mafia henkisten rosvojen kähminnän omaan omistukseensa LAIN PUITTEISSA kun laki pykälät oli muutettu rosvoille mieleiseksi, ja valtion velka miljaarditki ohjailtiin paratiisisaarille näiiten rosvojen ja heidän lähisukulsitensa nimiin ettei koira perään pysty haukkumaan,
        vi,, tut,, taa sdp:n KIRO POLITIKKA, tuhosi rikkaan suomen täydeliseen katstrooffiin nyt konkurssiin,
        onko nyt sdp porukalla hyvä mieli,

        valheita ja mollausjuttane sdp osaa kyllä tehdä , mutta valtion taloutta se EI OSAA HOITAA osaa vaan rosvota
        sdp:ssä on eneiten pitkäkyntisiä ikinä suomessa on ollukkaan,

        MIELIPIDE !


    • Anonyymi00018

      Kyllä Pohjoismaat voisivat tiivistää yhteistyötään joka taholla. Voisimme olla yhdessä omavaraisempia. Niin ruoan, teollisuuden kuin työllistymisen tukena.
      Ei olisi tarvetta tuottaa kiinalaista krääsää, ei filippiiniläisiä sairaanhoitajia, ei nepalilaisia woltkuskeja jne.
      Turvallisuus ensisijainen asia kuitenkin.

      • Anonyymi00019

        Sitä yritettiin joskus, Kalmarin Unionia, mut ei kantanut, vapaa markkinatalous ja vapaat rajat ei salli blokkeja.


    • Anonyymi00021

      Pohjoismaitten yhteinen alue olisi looginen historiallisestikki olemme samaa aluetta
      vierekkäin kaikki valtiot,
      politiinen näkemys sama
      myös kristinuskoiset valtiot kaikki,

    • Anonyymi00023

      Mielipiteeni kertoi historiallisen totuuden ja siksi Ruotsin valta tälläkin foorumilla poisti sen. Mitään lainvastaista ei totuudessa voinut olla. Se oli vain liian suomalainen ja goottien miehitysvallan vastainen.

      Poistaminen todisti kirjoittamani todeksi. Viesti on kuitenkin itselläni tallennettuna faktana.

      • Anonyymi00024

        Älä automaattista bottia ota noin vakavasti, ei tässä mitään salaliittoa ole.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Älä automaattista bottia ota noin vakavasti, ei tässä mitään salaliittoa ole.

        "Automaattinen botti" on Ruotsin / Rkp:n ohjelmoima.

        Paljon pahempaa ja asiattomampaakin tekstiä saa S24:llä kirjoittaa niin suomalaista kuin etenkin venäläisistä.

        Ruotsin nukkehallitsija, ruotsalainen Stubb, ei ole sanallakaan tuominnut Ukrainan Karjalan tadavallan, Inkerin, Baltian kuin Suomenkaan vastaisia drooni-iskuja. Drooni-iskut kansojamme vastaan ovat Ruotsin kuningashuoneen tukemia,


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        "Automaattinen botti" on Ruotsin / Rkp:n ohjelmoima.

        Paljon pahempaa ja asiattomampaakin tekstiä saa S24:llä kirjoittaa niin suomalaista kuin etenkin venäläisistä.

        Ruotsin nukkehallitsija, ruotsalainen Stubb, ei ole sanallakaan tuominnut Ukrainan Karjalan tadavallan, Inkerin, Baltian kuin Suomenkaan vastaisia drooni-iskuja. Drooni-iskut kansojamme vastaan ovat Ruotsin kuningashuoneen tukemia,

        Ei oikein tiedä pitäisikö jutuillesi itkeä vai nauraa...voi sua.


    • Anonyymi00025

      ihmeporukkaa höpöttämässä kopioita jostain pohjoismaiden neuvostosta-soopaa

      Ruotsalaiset ovat avainasemassa ja ne eivät suostu yhteistyöhön alirotuisten
      suomalaisten kanssa ja mikä tärkeiintä

      ruotsalaiset eivät tiedä Suomesta mitään ja ruosut eivät tietenkään oppimattomina
      pysty niitä opettamaan eikä alkoholisoitunut Saarikoski pystynyt

      Aivan älyvapaata puhua suomalaisruosalaisesta yhteistyöstä kansojen välillä

      Paremmin sopii virolaisten kanssa kunhan taataan, etteivät venäläiset soluta porukkaa

      • Anonyymi00028

        Kaikkea soopaa sitä vanhat kirjoittaakin, vai on suomalaiset alirotuisia. Itsetuntoa ei sinulla näytä olevan hitustakaan kun itseäsi mollaat alirotuiseksi.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Kaikkea soopaa sitä vanhat kirjoittaakin, vai on suomalaiset alirotuisia. Itsetuntoa ei sinulla näytä olevan hitustakaan kun itseäsi mollaat alirotuiseksi.

        sinä 20:43:36

        hei halooooo ei tuo ole suomalainen se on niitä maahan muuttaneita ja se haukkuu suomalisia alirotuiseksi,
        tässä se nähdään mihin älytön maanan muutto johtaa,

        kyllä tämä hallitus on suomen paras sitten Kekkosen kuoleman jälkeen,
        sdp ja vasemmisto tuhosi rikkaan velattoman suomen ja nyt niitten tänne tuomat maahan muuttajat haukku suomalaisia alirotuisiksi, huh,


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Kaikkea soopaa sitä vanhat kirjoittaakin, vai on suomalaiset alirotuisia. Itsetuntoa ei sinulla näytä olevan hitustakaan kun itseäsi mollaat alirotuiseksi.

        Se on persu.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        sinä 20:43:36

        hei halooooo ei tuo ole suomalainen se on niitä maahan muuttaneita ja se haukkuu suomalisia alirotuiseksi,
        tässä se nähdään mihin älytön maanan muutto johtaa,

        kyllä tämä hallitus on suomen paras sitten Kekkosen kuoleman jälkeen,
        sdp ja vasemmisto tuhosi rikkaan velattoman suomen ja nyt niitten tänne tuomat maahan muuttajat haukku suomalaisia alirotuisiksi, huh,

        Se on persu, joka suomalaisia haukkuu.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Se on persu, joka suomalaisia haukkuu.

        älä valehtele, ite olet mamu,
        perussuomaliset on oikeita suomalaisia, ne ei omiaan hauku ikinä,

        perust on suomen suurin puolue ja tulee olemaan,


    • Anonyymi00027

      Toista mieltä, pahjoismaitten yhteinen alue suomi ruotsi norja tanska ja viro,

      • Anonyymi00034

        just noin, se on ihan looginen maanosa,

        muodostuu noista valtioista,


    • Anonyymi00035

      Menneen ajan poliitikot ry.

      • Anonyymi00036

        se onki nykypäivää

        maailma muuttuu poikaseni hirmu vauhtia,
        nyt alkaa puhaltamaan uudet tuulet

        ja turvallisuutta on etsittänä lähi naapurimaita ,
        suomi ruotsi norja tansaka viro , siinä on loogisesti uusi maanosa pohjoismaat,

        mielipidet !


      • Anonyymi00038

        KEKKOSAJAN porukka luulee olevansa ruotsalaisten mieleen
        täysin väärä kuva


    • Anonyymi00037

      sodanjälkeiset oppimattomat lässäävät
      Ruotsin kanssa yhteistyötä tietämättä että suomalaisen rodun
      tuhoamisinstituutti Uppsalassa toimi 1950-luvulle saakka
      alirotujen poistamiseksi
      ja se iskostui Ruotsalaisiin

      valtaosa ruotsalasiista ei tiedä että Suomi on sen Itämaa ollut
      ja etät sodan jälkeen Suomea ei miehitetty
      eikä mitään Suomesta

      hömppäjoukko toivoo että suomalaiset hyväksyittäisiin skandinaaveiksi tai
      jotain mitä ne eivät edes ole

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005110162.html

      Tutkimus: Puolet ruotsalaisista ei tiedä Suomesta juuri mitään – mieleen tulevat järvet, sauna ja runsas alkoholinkäyttö
      Puolet ruotsalaisista arvioi, ettei tiedä naapurimaastaan juuri mitään.

      • Anonyymi00039

        So what ?


    • Anonyymi00040

      Pysähtyneisyyden ajan porukka on aivan hakoteillä sowhattaamassa pohjoismaisesta yhteistyöstä

      Englantia ne eivät osaa koska pakkoruotsi
      Historiaa eivät tunne koska pimitys

      Seuraus on pinnallisen hömpänjankutus

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      236
      3161
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

      Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      27
      2920
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

      Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      25
      2157
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      26
      2078
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      64
      1947
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

      Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      81
      1732
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

      palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      30
      1587
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

      Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      120
      1463
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

      "Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      41
      1387
    10. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

      Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      42
      1253
    Aihe