Aikoinaan PAAVO VÄYRYNEN ehdotti politiikassaan mahdollista pohjoismaitten yhteityötä,,,,,,, se ei silloin kelvannu sdp:lle, suomessa,
NYT se on keksitty uudelleen TV:ssä on ollu siitä jo mainoksia,
neljä pohjoismaitten johtoa kokoontuu asian tiimoista keskusteleemaan mahdollisesta pohjoismaitten yhteistyöstä, turvallisuuden takia ,
maailama on muuttunu, epävakaaksi
on syytä etsiä turvaa omista lähimistä valtioista tuntuu erittäin luonnoliseta ajatukselta !
POHJOISMAITTEN YHTEISTYÖ !
39
285
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hyvä ajatus,
maailma kuohuu
suuria muutoksia on tulossa,
eurooppakin hakee sevassa tilassa linjaansa joka vaikuttaa hieman sekavalta ,
puojoismaitten yhteenliittymä tai yhteistyö tuntuu luonnoliselta ajatuksena turvallisuuden kammalata katsottuna . - Anonyymi00002
Jooo TV:ssä on ollu siitä mainoksia en muista päivämäärää, mutt kohta se on,
täytyy katsoa,,,
varmaan siitä tulee vielä mainoksia, koska se pidetään tässä kuussa,- Anonyymi00003
Muistaakseni se tulee tälläviikolla TV:stä
mielenkiintoista katsoa mitä ne suunittelee,,,,,
- Anonyymi00004
Todella mielenkiintoinen depatti tulossa ,
neljän pohjoismaan johto tapaa TV ohjelmassa toisensa,,,- Anonyymi00006
Toivottavasti ne puhuvat ihmisen tasolla ja toisivat jotain konkreettisia
vaihtoehtoja pohjoismaiseen yhteistyöhön, ettei vain "kauniita puheita".
- Anonyymi00005
Pohjoismaiden neuvosto on ollut olemassa jo vuodesta 1952 lähtien,
ei se mikään Väyrysen keksintö ole.
Pohjoismaiden neuvosto on Pohjoismaiden parlamenttien virallinen yhteistyöfoorumi. Pohjoismaiden neuvosto koostuu 87 parlamentaarikosta, jotka on valittu kahdeksan Pohjoismaan parlamenteista. Pohjoismaiden neuvosto on pyrkinyt vuodesta 1952 lähtien edistämään pohjoismaista yhteistyötä ehdottamalla toimia, jotka helpottavat pohjoismaalaisten arkea, vahvistavat Pohjoismaiden roolia maailmassa ja tarjoavat yhteisiä ratkaisuja pohjoismaisiin haasteisiin. - Anonyymi00007
Väyrynen on liian tärkeä itselleen, se ainoa vika.
- Anonyymi00012
Ei sen ainoa vika ole, mutta ehkä pahin.
- Anonyymi00013
Se luuli ja luulee ehkä vieläkin olevansa tärkeä Suomelle, vaikka on jo dementoitunut
tai ehkä juuri siksi.
- Anonyymi00008
Kyllä se oli sdp joka tyrmasi Väyrusen ehdotuksen pohjoismietten liittymästä tietenki pohjoismaat tunsivat yhtenäisyyttä jo aikasemmin, mutta tässä vaiheessa kun sdp pääsi valtaan alkoi räikeä Kekkosen myös Väyrysen panettelu jutut ,
turha on vääristellä totuutta,
sdp mollasi Kekkosen alimpaan hel,,vet,,, tiin , erään tunnetun sdp:n toimttajan avustuksella, joka nylkään näyttelee jotain filosofian tohtoria arvoltaan,
myös mollasi Väyrysen koska Väerynen edusti keskustaa politiikassaan,
tämä on tosi,
turha vääristellä totuutta,- Anonyymi00010
Mikä vainoharha sinulla on ?
Ei SDP sentään kaikkeen ole syyllinen.
Pohjoismaiden neuvoston perustamisesta teki aloitteen Tanskan silloinen pääministeri Hans Hedtoft elokuussa 1952.Hän esitti ajatuksen pohjoismaisesta parlamentaarisesta yhteistyöelimestä, ja aloite johti neuvoston viralliseen perustamiseen samana vuonna. Suomi liittyi mukaan neuvoston toimintaan vuonna 1955. - Anonyymi00011
Väyrynen on kiipijä, se nuoli ja mielisteli Kekkosta.
- Anonyymi00009
Jokatapauksessa tärkeä depatti menossa TV:1:ssä
- Anonyymi00014
Kehtasi pres. vaalien jälkeen telkkarissa haastattelussa sanoa et; 'kansa äänesti väärin', kun itse putosi jatkosta.
- Anonyymi00015
Hah hah pikkusen naurattaa te sdp:n mollaajat,
ettekö saaneet tarpeeksenne silloin kun olitte vallan kahvasa ,
Kekkosenki mollasitte alimpaan hev,,, ett,, iiin, vaikka Kekkonete tki rikkaan velattoman suomen, ja sdp heti valtaan päästyään muuti lakipykälätki että valtion jopa velka miljaarditki kähmittiin sdp:n omiin takotuksiin paratiisisaarille piiloon suomen tapeista, nykyinen suomen konkussiki on sdp:n ja vsemmisto politikkojen syytä, eittevaan kehtaa myöntää, syytätte aivan väärää tahoa omista virheistänne, katsokaapa kerrank totuutta silimiin jos USKALLATTE edes,
vieläki olette peloissanne ja kateelisia Väyryselle fiksusta poitiikastaan,
teille nauraa viron susiki typeyydestänne, hah hah,- Anonyymi00016
On spd:llä hyvät ideologiat, runsaasti tavoitteita ja hyviä ehdotuksia. Mikäpäs sen ihanampaa kuin että kaikilla olisi sopivan riittävästi kaikkea. Mutta niihin ei vain riitä rahat. Kuuntelin sdp:n paikallisen poliitikon vappupuheen. Kuin lapsen kirje joulupukille. Puolueemme tahtoo.. puolueemme tavoittelee.. me vaadimme... Eikä ainuttakaan lausetta mistä rahat. Eikä tämä ole mikään parjaus ketään kohtaan, olen hyvin epäpoliittinen ihminen. Mutta tottakai ihmisiä ärsyttää kun persu-vm pontevalla äänellä lähes hampaat irvessä paasaa mitstä on pakko niitä rahoja nipistää ja saksiakin, ei se ole kenellekään kivaa kuunneltavaa mutta välttämätöntä.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
On spd:llä hyvät ideologiat, runsaasti tavoitteita ja hyviä ehdotuksia. Mikäpäs sen ihanampaa kuin että kaikilla olisi sopivan riittävästi kaikkea. Mutta niihin ei vain riitä rahat. Kuuntelin sdp:n paikallisen poliitikon vappupuheen. Kuin lapsen kirje joulupukille. Puolueemme tahtoo.. puolueemme tavoittelee.. me vaadimme... Eikä ainuttakaan lausetta mistä rahat. Eikä tämä ole mikään parjaus ketään kohtaan, olen hyvin epäpoliittinen ihminen. Mutta tottakai ihmisiä ärsyttää kun persu-vm pontevalla äänellä lähes hampaat irvessä paasaa mitstä on pakko niitä rahoja nipistää ja saksiakin, ei se ole kenellekään kivaa kuunneltavaa mutta välttämätöntä.
Niinpä, kuinkahan monta lisämiljardia velkaa pitää tehdä, ja sopeuttaa sairaanhoitoa, eläkkeitä, työttömyystukia, asumistukea, toimeentulotukea, ennenkuin vihervasemmisto ymmärtää ettei pieni maa voi toimia maailman sosiaalitoimistona?
- Anonyymi00020
Anonyymi00016 kirjoitti:
On spd:llä hyvät ideologiat, runsaasti tavoitteita ja hyviä ehdotuksia. Mikäpäs sen ihanampaa kuin että kaikilla olisi sopivan riittävästi kaikkea. Mutta niihin ei vain riitä rahat. Kuuntelin sdp:n paikallisen poliitikon vappupuheen. Kuin lapsen kirje joulupukille. Puolueemme tahtoo.. puolueemme tavoittelee.. me vaadimme... Eikä ainuttakaan lausetta mistä rahat. Eikä tämä ole mikään parjaus ketään kohtaan, olen hyvin epäpoliittinen ihminen. Mutta tottakai ihmisiä ärsyttää kun persu-vm pontevalla äänellä lähes hampaat irvessä paasaa mitstä on pakko niitä rahoja nipistää ja saksiakin, ei se ole kenellekään kivaa kuunneltavaa mutta välttämätöntä.
Kerroppa miksi sdp valtaan päästyään
tuohosi suomen teollisuudet kaikki koneineen päivineen myytiin PILKKA HINNALLA ulkomaille ja TEKI vuodessa puolet työä tekevästä kansalaisista TYÖTTÖMIÄ loppuelämäkseen,
MIKSI SDP: ihaili työttömien valtavaa määrää suomessa , MIKSI ????
MIKSI SDP valtaan päästyään muuti suomen lakipykälät niin että KÄHMINTTÄ TULI MAHDOLLISEKSI ja nämä sdp:n suokki johtajat ohjaili valtiolta kähmittyjä miljaardeja PARATIISI SAARILLE kauas suomen TARPEISTA , omaan omistukseensa, ja sielle NE KUULEMMA MAKAA EDELEEN ja sinne OHJAILLAN edeleen suomesta rahaa, vaikka se raha tarvittaisiin suomen talouden tasapainottamiseen ja työllisyyden korjaamiseen,
MIKSI BARAX ministerinä ollessaan EI MUKA VOINU lakia muutaa niin että kaikki PORSAANREIJÄT OLISI TUKITTU ettei PITKÄKYNTISTEN KÄHMINTÄ OLISI ENÄÄN ONNISTUNU,
VASTAAPPA REHELLISESTI JOS KEHTAAT taas VALEHDELLA ja kesiä omia valheita sdp rosvojen puolustukseksi, HÄVETKÄÄ
SDP hävitti REHELLISEN SUOMEN
suomesta tuli italian tyylinen mafia valtio sdp:n ansiosta,
nyt täällä suomessa KAIKILLA ON PAHA OLLA JA ELÄÄ täydelisessä epävarmuudessa
sdp TYRANNIEN JOHDOLLA ,ja suomen TYÖTTÖMYYS ON YKSIN SDP:n ja vasemmisti politiikan SYY,
suomeen EI saada asioita kuntoon jos suomeen EI palauteta vastuullista vilpitöntä rehellistä toimintaa sisäiseen politiikkaan ,
ROSVOT KIINNI sanoi VEIKKO VENNAMOKI AIKOINAAN , joten pitkäkyntisten kähmintä on totta,
ja KEKKONENKI ehti ennen kuolemaansa sanoa saman
ehti sanoa SAATANAN TUNARIT , ehti nähdä valtion vaorojen kähminnän muutamien sdp mieleisten mafia henkisten rosvojen kähminnän omaan omistukseensa LAIN PUITTEISSA kun laki pykälät oli muutettu rosvoille mieleiseksi, ja valtion velka miljaarditki ohjailtiin paratiisisaarille näiiten rosvojen ja heidän lähisukulsitensa nimiin ettei koira perään pysty haukkumaan,
vi,, tut,, taa sdp:n KIRO POLITIKKA, tuhosi rikkaan suomen täydeliseen katstrooffiin nyt konkurssiin,
onko nyt sdp porukalla hyvä mieli,
valheita ja mollausjuttane sdp osaa kyllä tehdä , mutta valtion taloutta se EI OSAA HOITAA osaa vaan rosvota
sdp:ssä on eneiten pitkäkyntisiä ikinä suomessa on ollukkaan,
MIELIPIDE !
- Anonyymi00018
Kyllä Pohjoismaat voisivat tiivistää yhteistyötään joka taholla. Voisimme olla yhdessä omavaraisempia. Niin ruoan, teollisuuden kuin työllistymisen tukena.
Ei olisi tarvetta tuottaa kiinalaista krääsää, ei filippiiniläisiä sairaanhoitajia, ei nepalilaisia woltkuskeja jne.
Turvallisuus ensisijainen asia kuitenkin.- Anonyymi00019
Sitä yritettiin joskus, Kalmarin Unionia, mut ei kantanut, vapaa markkinatalous ja vapaat rajat ei salli blokkeja.
- Anonyymi00021
Pohjoismaitten yhteinen alue olisi looginen historiallisestikki olemme samaa aluetta
vierekkäin kaikki valtiot,
politiinen näkemys sama
myös kristinuskoiset valtiot kaikki, - Anonyymi00023
Mielipiteeni kertoi historiallisen totuuden ja siksi Ruotsin valta tälläkin foorumilla poisti sen. Mitään lainvastaista ei totuudessa voinut olla. Se oli vain liian suomalainen ja goottien miehitysvallan vastainen.
Poistaminen todisti kirjoittamani todeksi. Viesti on kuitenkin itselläni tallennettuna faktana.- Anonyymi00024
Älä automaattista bottia ota noin vakavasti, ei tässä mitään salaliittoa ole.
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Älä automaattista bottia ota noin vakavasti, ei tässä mitään salaliittoa ole.
"Automaattinen botti" on Ruotsin / Rkp:n ohjelmoima.
Paljon pahempaa ja asiattomampaakin tekstiä saa S24:llä kirjoittaa niin suomalaista kuin etenkin venäläisistä.
Ruotsin nukkehallitsija, ruotsalainen Stubb, ei ole sanallakaan tuominnut Ukrainan Karjalan tadavallan, Inkerin, Baltian kuin Suomenkaan vastaisia drooni-iskuja. Drooni-iskut kansojamme vastaan ovat Ruotsin kuningashuoneen tukemia, - Anonyymi00032
Anonyymi00026 kirjoitti:
"Automaattinen botti" on Ruotsin / Rkp:n ohjelmoima.
Paljon pahempaa ja asiattomampaakin tekstiä saa S24:llä kirjoittaa niin suomalaista kuin etenkin venäläisistä.
Ruotsin nukkehallitsija, ruotsalainen Stubb, ei ole sanallakaan tuominnut Ukrainan Karjalan tadavallan, Inkerin, Baltian kuin Suomenkaan vastaisia drooni-iskuja. Drooni-iskut kansojamme vastaan ovat Ruotsin kuningashuoneen tukemia,Ei oikein tiedä pitäisikö jutuillesi itkeä vai nauraa...voi sua.
- Anonyymi00025
ihmeporukkaa höpöttämässä kopioita jostain pohjoismaiden neuvostosta-soopaa
Ruotsalaiset ovat avainasemassa ja ne eivät suostu yhteistyöhön alirotuisten
suomalaisten kanssa ja mikä tärkeiintä
ruotsalaiset eivät tiedä Suomesta mitään ja ruosut eivät tietenkään oppimattomina
pysty niitä opettamaan eikä alkoholisoitunut Saarikoski pystynyt
Aivan älyvapaata puhua suomalaisruosalaisesta yhteistyöstä kansojen välillä
Paremmin sopii virolaisten kanssa kunhan taataan, etteivät venäläiset soluta porukkaa- Anonyymi00028
Kaikkea soopaa sitä vanhat kirjoittaakin, vai on suomalaiset alirotuisia. Itsetuntoa ei sinulla näytä olevan hitustakaan kun itseäsi mollaat alirotuiseksi.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Kaikkea soopaa sitä vanhat kirjoittaakin, vai on suomalaiset alirotuisia. Itsetuntoa ei sinulla näytä olevan hitustakaan kun itseäsi mollaat alirotuiseksi.
sinä 20:43:36
hei halooooo ei tuo ole suomalainen se on niitä maahan muuttaneita ja se haukkuu suomalisia alirotuiseksi,
tässä se nähdään mihin älytön maanan muutto johtaa,
kyllä tämä hallitus on suomen paras sitten Kekkosen kuoleman jälkeen,
sdp ja vasemmisto tuhosi rikkaan velattoman suomen ja nyt niitten tänne tuomat maahan muuttajat haukku suomalaisia alirotuisiksi, huh, - Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Kaikkea soopaa sitä vanhat kirjoittaakin, vai on suomalaiset alirotuisia. Itsetuntoa ei sinulla näytä olevan hitustakaan kun itseäsi mollaat alirotuiseksi.
Se on persu.
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
sinä 20:43:36
hei halooooo ei tuo ole suomalainen se on niitä maahan muuttaneita ja se haukkuu suomalisia alirotuiseksi,
tässä se nähdään mihin älytön maanan muutto johtaa,
kyllä tämä hallitus on suomen paras sitten Kekkosen kuoleman jälkeen,
sdp ja vasemmisto tuhosi rikkaan velattoman suomen ja nyt niitten tänne tuomat maahan muuttajat haukku suomalaisia alirotuisiksi, huh,Se on persu, joka suomalaisia haukkuu.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Se on persu, joka suomalaisia haukkuu.
älä valehtele, ite olet mamu,
perussuomaliset on oikeita suomalaisia, ne ei omiaan hauku ikinä,
perust on suomen suurin puolue ja tulee olemaan,
- Anonyymi00027
Toista mieltä, pahjoismaitten yhteinen alue suomi ruotsi norja tanska ja viro,
- Anonyymi00034
just noin, se on ihan looginen maanosa,
muodostuu noista valtioista,
- Anonyymi00035
Menneen ajan poliitikot ry.
- Anonyymi00036
se onki nykypäivää
maailma muuttuu poikaseni hirmu vauhtia,
nyt alkaa puhaltamaan uudet tuulet
ja turvallisuutta on etsittänä lähi naapurimaita ,
suomi ruotsi norja tansaka viro , siinä on loogisesti uusi maanosa pohjoismaat,
mielipidet ! - Anonyymi00038
KEKKOSAJAN porukka luulee olevansa ruotsalaisten mieleen
täysin väärä kuva
- Anonyymi00037
sodanjälkeiset oppimattomat lässäävät
Ruotsin kanssa yhteistyötä tietämättä että suomalaisen rodun
tuhoamisinstituutti Uppsalassa toimi 1950-luvulle saakka
alirotujen poistamiseksi
ja se iskostui Ruotsalaisiin
valtaosa ruotsalasiista ei tiedä että Suomi on sen Itämaa ollut
ja etät sodan jälkeen Suomea ei miehitetty
eikä mitään Suomesta
hömppäjoukko toivoo että suomalaiset hyväksyittäisiin skandinaaveiksi tai
jotain mitä ne eivät edes ole
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005110162.html
Tutkimus: Puolet ruotsalaisista ei tiedä Suomesta juuri mitään – mieleen tulevat järvet, sauna ja runsas alkoholinkäyttö
Puolet ruotsalaisista arvioi, ettei tiedä naapurimaastaan juuri mitään.- Anonyymi00039
So what ?
- Anonyymi00040
Pysähtyneisyyden ajan porukka on aivan hakoteillä sowhattaamassa pohjoismaisesta yhteistyöstä
Englantia ne eivät osaa koska pakkoruotsi
Historiaa eivät tunne koska pimitys
Seuraus on pinnallisen hömpänjankutus
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2363161
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?272920Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n252157Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari262078Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa641947Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo811732Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh301587Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1201463Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr411387Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http421253