Perintövero

Anonyymi-ap

Lapseton aviopari, mies kuoli. Velaton omakotitalo jäi naiselle. MUTTA..............siitä pitää maksaa perintövero, rahaa ei ole, talosta on luovuttava. Uskomaton juttu.

21

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Eipä tuo ole uskomaton. Perintövero pitää maksaa kun perii. Toki kovin harmillinen. Toivottavasti löydät hyvän ostajan nopeasti ja uuden asunnon. Ei kaikkeen huomaa elämän aikana perehtyä varsinkin jos kuolema tulee äkkiä. Ja jos verorahaa ei ole mahdollista saada kasaan, niin ei voi mitään vaikka huomaisikin.
      Otan osaa ja Voimia Sinulle!

• Anonyymi00020
        UUSI

Kurjia tapauksia, lainsäätäjien olisi herättävä.

• Anonyymi00002
      UUSI

on usko matonta että presaukiset keskustelevat verosta

yleensä niillä ei ole kauheasti veroja esim. palkkaveroja
      siksi presaukisille on luotu alv-vero, jotta ne maksaisivat edes jotain
      kulutuksestaan,
      ettei koko maa olisi täynnä veroja maksamattomia perässä vedettäviä

jotka eivät tule edes perässä vaan inisiveät poikkiteloin

• Anonyymi00003
        UUSI

ajatellaan että talon hinta olisi 500 000 ja se arviodaan luvuksi 400 000
        jolloin rouva omistaa puolet ja perii 200 000 josta
        vero on luokkaa 20 000

eikö siis tosiaankaan voi mennä pankkiin hakemaan 20 000 lainaa
        setä anna lainaa panen pääni pantiksi ja ohessa 500 000 arvoisen oma koti laton

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

ajatellaan että talon hinta olisi 500 000 ja se arviodaan luvuksi 400 000
        jolloin rouva omistaa puolet ja perii 200 000 josta
        vero on luokkaa 20 000

eikö siis tosiaankaan voi mennä pankkiin hakemaan 20 000 lainaa
        setä anna lainaa panen pääni pantiksi ja ohessa 500 000 arvoisen oma koti laton

????? Siis lapseton aviopari, puolisohan perii kaiken.

• Anonyymi00004
      UUSI

Eikö nainen omistanut yhtään talosta? Perintöveroa maksetaan perinnöstä ja puoliso maksaa yli 30 000 perintöveroa suht pienen prosentin ja omakotitalon kohdalla veron voi maksaa useammassa erässä.

• Anonyymi00005
        UUSI

20000€ ei ole iso raha, jos sen lainaa pankilta, niin varmasti jollain 350€ kk erällä lainan saa.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

20000€ ei ole iso raha, jos sen lainaa pankilta, niin varmasti jollain 350€ kk erällä lainan saa.

P.s leskeneläke varmasti samaa luokkaa.

• Anonyymi00007
      UUSI

Pitää ottaa sitten velkaa jotta saa perintöveron maksettua.

• Anonyymi00008
      UUSI

Onhan se kummaa kun kaikesta on JO maksettu vero, silloin kun talo rakennettiin, perintövero on sikamainen lisävero.

• Anonyymi00009
        UUSI

Paitsi arvonnoususta ei ole maksettu veroa silloin kun asunto on saatu perintönä. Eikä perinnön saaja ole maksanut veroa toisen puolison omistuksesta, jonka nyt on saamassa.
        Vai meinaatko että kauppias ostaa fillarin 200 eurolla ja myy sen samalla hinnalla epäkuranttina. Ostajan ei tarvitse maksaa veroa kun myyjä on jo maksanut.
        Esim. itse ostin asunnon 59 300 eurolla ja myin 116 949 eurolla. Pidin asuntoa 16 vuotta. Maksoin myyntivoitosta 57 649 eurosta, 30 prosentin veron. Olen siis tuo toinen persaukinen 2026-05-20 14:22:01

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Paitsi arvonnoususta ei ole maksettu veroa silloin kun asunto on saatu perintönä. Eikä perinnön saaja ole maksanut veroa toisen puolison omistuksesta, jonka nyt on saamassa.
        Vai meinaatko että kauppias ostaa fillarin 200 eurolla ja myy sen samalla hinnalla epäkuranttina. Ostajan ei tarvitse maksaa veroa kun myyjä on jo maksanut.
        Esim. itse ostin asunnon 59 300 eurolla ja myin 116 949 eurolla. Pidin asuntoa 16 vuotta. Maksoin myyntivoitosta 57 649 eurosta, 30 prosentin veron. Olen siis tuo toinen persaukinen 2026-05-20 14:22:01

Vasemmisto verottaa Suomen kuoliaaksi.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

10 vuotta sitten ostin talon hinta hinta noin satatuhatta. Myin viime kuussa 16000 tappiolla. Myynnissä 234pv.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Vasemmisto verottaa Suomen kuoliaaksi.

Vai niin taas!

Kyllä se on oikeisto joka toimillaan verottaa kuoliaaksi aika monen suomalaisen ja suomalaisen perheen nyt ja sen vaikutus yltää seuraaviin sukupolviin asti. Mutta tätähän ei OrpoPurra leikkauskiihkoissaan tajua vaikka heille on moni, heitä viisaampi, sen sanonut.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Pitikö vakituisesta asunnostakin maksaa myyntivoittovero?

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Pitikö vakituisesta asunnostakin maksaa myyntivoittovero?

Voi perhana, kiitos vaan. En tietenkään maksanut siitä omasta asunnosta veroa. Myin myös vuokra-asuntoja. Kylläpä minä nyt sekoilen, kun on jo myynneistä pitkä aika.
        Ei olisi pitänyt kirjoittaa tähän liittyvää viestiä ollenkaan. No, yleensä olen viisaampi, en ymmärrä mikä lapus tuli.

• Anonyymi00011
      UUSI

Mukavaa olla persaukinen ja asua vuokra asunnossa.Ei huolia.

• Anonyymi00015
      UUSI

Tuo asunnon myynti. Ei meiltä ainakaan kyselty mitään verotoimiston puolelta kun möimme talomme muutama vuosi sitten. Ostettiin se markka-aikaan 410 000 markalla ja myytiin se reilulla 150 000 eurolla.

• Anonyymi00018
        UUSI

Kuoliko teistä toinen.

• Anonyymi00017
      UUSI

Eivät osanneet varautua koko naimisissa olonsa aikana tällaiseen tilanteeseen? Varmaan nuoremmat lapsettomat avioparit eivät edes ajattele että toinen voi kuollakin vaikkapa tapaturmaisesti.
      Siis lapsettoman avioparin olisi täytynyt myydä talonsa ennenkuin toinen kuoli, jos olivat asuneet talossa vakituisesti kauemmin kuin kaksi vuotta. Silloin ei olisi mennyt myyntiveroa.

• Anonyymi00019
      UUSI

En ma ainakaan maksanut minkään nimistä veroa. Jäin vain asumaan omaani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      108
      2727
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1321
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      98
      1156
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      997
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      987
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      948
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      833
    8. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      663
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      648
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      625
    Aihe