Putkimiehen tuntipalkka

köyhät

wc-seen vedettiin pintana n.4 metriä uutta kromiputkea ja asennettiin 2 hanaa(lavuaari ja suihku) wc-pönttö. Miehillä meni 16 tuntia yhteensä ja laskutustunti oli 58 euroa materiaalit ja alv.
Lasku oli 1880 euroa.työn hinta oli 1000e.
Tuntuu melko paljolta?

44

21460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZIPPE

      Rupee oleen hantti hommien tekijöitä liian vähän.

    • putkimiehiä

      miksi kaikkien pitää mennä maisteriksi lukemaan.

      Onhan tuo vähän kallis firma tullut teille vastaan, ette kysyneet hintaa etukäteen?

      Ja periaatteessa yksikin mies olisi voinut tehdä tuon homman, mutta pitäähän sitä uusiakin miehiä kouluttaa alalle.

      Itse tekemällä hankinnat ja työn, tuo olisi mksanut korkeintaan 1000.

    • Laumaeläin

      Kyllä näyttisi siltä, että teitä on hieman höynäytetty, sillä ei noiden putkien kanssa saa mennä kuin pari tuntia ja wc-pönttö ei ole kummoinen asentaa. Toki jos kohde on ollut luonteeltaan herkkä tai asennus on tullut suorittaa muuta ympäristöä ylivarjellen niin voihan tuossa hommassa tuhraantua tuokin aika. Mielipiteeni on kuitenkin se, että pojat on ottaneet hieman kesärahaa.

    • maksoi

      putkimies 33e alv tänä vuonna.18m uutta kromiputkea,2 hanaa ja pytty.kiinnitti patterin.ai niin sitten vielä laittoi pesukonehanan ja muuta pientä.tähän meni 8 tuntia.

    • verotuksessa

      Kai tarkistitte että tekijät ovat ennakkoperintärekisterissä. Saatte kotitalousvähennyksen työn osuudesta jos näin on.
      Sitä sinun on vaadittava lopullisessa verotuksessa. muutoksen voi hakea jo verokorttiin.

      • tekijä myös

        Ei siitä paljon tekijälle jää kuitenkaan kun vähennetään kaikki sivukulut ja pitää sitä työstä palkkaa saada.Itsekin olen rakennus alalla ja hintoja pitäisi pikemminkin nostaa kautta linjan kuin laskea että firmat pysyisivät pystyssä.


      • EX-yrittäjä
        tekijä myös kirjoitti:

        Ei siitä paljon tekijälle jää kuitenkaan kun vähennetään kaikki sivukulut ja pitää sitä työstä palkkaa saada.Itsekin olen rakennus alalla ja hintoja pitäisi pikemminkin nostaa kautta linjan kuin laskea että firmat pysyisivät pystyssä.

        Inistään nyt siinä putkimiesten palkoista...
        Jos ei kelpaa, niin tee itse.
        Jos putkimies laskuttaa 45€/€, niin hänelle jää 37 € ja siitä ahne valtio on viemässä kaiken maailman maksuja, että voidaan elättää työttömia ja muita lusmuja yms yhteiskuntaa. (esim. Oulussa joka seitsemäs työssäkäyvä on kaupugilla töissä)
        Lisäksi Putkimiehellä on sosiaaliturva lähes olematon.. jos loukkaa itsensä esim käteen, niin maksa ensin itse 10 pv sosiaalikulusi yms, ja sitten mahdollisuus sairaspäivärahaan. Jos taas putkimies sattuu olemaan toisella töissä ja loukkaa itsensä, niin työnantaja saa maksaa saman tien sen 10 pv..
        Eli LVI-alan yritys pitää laskuttaa yhtä miestä kohden vähin 5000 € / kk, että kannattaa pitää kaveri töissä.
        Eli järkevä tntilaskutus hinta olisi 79 € / h kilometrit


      • Artsipoppaa
        EX-yrittäjä kirjoitti:

        Inistään nyt siinä putkimiesten palkoista...
        Jos ei kelpaa, niin tee itse.
        Jos putkimies laskuttaa 45€/€, niin hänelle jää 37 € ja siitä ahne valtio on viemässä kaiken maailman maksuja, että voidaan elättää työttömia ja muita lusmuja yms yhteiskuntaa. (esim. Oulussa joka seitsemäs työssäkäyvä on kaupugilla töissä)
        Lisäksi Putkimiehellä on sosiaaliturva lähes olematon.. jos loukkaa itsensä esim käteen, niin maksa ensin itse 10 pv sosiaalikulusi yms, ja sitten mahdollisuus sairaspäivärahaan. Jos taas putkimies sattuu olemaan toisella töissä ja loukkaa itsensä, niin työnantaja saa maksaa saman tien sen 10 pv..
        Eli LVI-alan yritys pitää laskuttaa yhtä miestä kohden vähin 5000 € / kk, että kannattaa pitää kaveri töissä.
        Eli järkevä tntilaskutus hinta olisi 79 € / h kilometrit

        Oleellista on että työhön saatiin menemään 16 h.
        Onko vallitseva tapa laittaa ylitunteja?


      • h30
        Artsipoppaa kirjoitti:

        Oleellista on että työhön saatiin menemään 16 h.
        Onko vallitseva tapa laittaa ylitunteja?

        Koska putkimies on ilmeisesti myös hoitanut materiaalien hankinnan ja kuljetukset niin tietysti hän laskuttaa niistäkin. Hieman olisi voinut säästää hankkimalla hakemalla kalusteet itse mutta ikävä kyllä tuo veloitus on ihan normaali nykypäivänä.


      • Anonyymi

        Kuka sellaista tekisi nykyään


    • läpnaattori

      Itse teetin vastaavan putkiremontin ja lasku oli työn osalta hiukan vaille 2000€. Asennusjälki oli todella ala-arvoinen, joten tein valituksen ja vaadin korjaustöitä, jotta edes vessanpönttö olisi suorassa mutta ei ole putkimiehiä kuulunut kuukauteen. En kyllä ole maksanut laskuakaan. Tuntikirjanpidossa oli merkittynä 44h vaikka putkimies kävi 5 päivänä asentelemassa, silloinkaan se ei ollut koko päivää.

    • Kva

      Trevin pönttö oraksen hana alapesulla aennukseen vaadittavat tilpehöörit työ= 800 euroa.

      Muut kalusteet appiukon kanssa asennettuna (työ 0 euroa alv (22%).

      Tiedän, että työmies on palkkansa ansainnut, mutta... joku raja se pitäisi pyytämisessäkin olla.

      • kaiken osaaja

        jos haluatte rahaa säästää niin tehkää hommat itse,putkihommissa ei ole juurikaan erikoistyökaluja.


      • kovin kalliita
        kaiken osaaja kirjoitti:

        jos haluatte rahaa säästää niin tehkää hommat itse,putkihommissa ei ole juurikaan erikoistyökaluja.

        vehkeitä tarvita.


      • Saminiki
        kaiken osaaja kirjoitti:

        jos haluatte rahaa säästää niin tehkää hommat itse,putkihommissa ei ole juurikaan erikoistyökaluja.

        Paitsi että vastuu ja vakuutusasiat ei hyväksy itseasentamista! Ajatelkaa tilannetta jossa asukas itse tekee em. remontin ja sattuu esim. Liitos putkessa vuotamaan? Vesivahinkohan siitä voi seurata ja sit kuivaukset korjaukset maksaa jo 10 kertaisen summan. Ja jos sattuu et asuu esim kerrostalossa ja kukaan ei huomaa vuotoa ajoissa, jolloin vesi pääsee vahingoittamaan rakenteita useassa kerroksessa! Ja maksaja löytyy tekijästä! Itse kyllä mieluusti maksan asiantuntijalle/koulutetulle asentajalle joilla ON vakuutus!


      • Sanni82
        Saminiki kirjoitti:

        Paitsi että vastuu ja vakuutusasiat ei hyväksy itseasentamista! Ajatelkaa tilannetta jossa asukas itse tekee em. remontin ja sattuu esim. Liitos putkessa vuotamaan? Vesivahinkohan siitä voi seurata ja sit kuivaukset korjaukset maksaa jo 10 kertaisen summan. Ja jos sattuu et asuu esim kerrostalossa ja kukaan ei huomaa vuotoa ajoissa, jolloin vesi pääsee vahingoittamaan rakenteita useassa kerroksessa! Ja maksaja löytyy tekijästä! Itse kyllä mieluusti maksan asiantuntijalle/koulutetulle asentajalle joilla ON vakuutus!

        Kuka kieltää itseasentamasta?
        Vakuutusyhtiökö? ;D


      • juuuuu...
        Saminiki kirjoitti:

        Paitsi että vastuu ja vakuutusasiat ei hyväksy itseasentamista! Ajatelkaa tilannetta jossa asukas itse tekee em. remontin ja sattuu esim. Liitos putkessa vuotamaan? Vesivahinkohan siitä voi seurata ja sit kuivaukset korjaukset maksaa jo 10 kertaisen summan. Ja jos sattuu et asuu esim kerrostalossa ja kukaan ei huomaa vuotoa ajoissa, jolloin vesi pääsee vahingoittamaan rakenteita useassa kerroksessa! Ja maksaja löytyy tekijästä! Itse kyllä mieluusti maksan asiantuntijalle/koulutetulle asentajalle joilla ON vakuutus!

        Mitkähän ne vakuutukset on jotka ei hyväksy itse-asentamista. Tai paremminkin miten vakuutusyhtiö sen todistaa että on itse-asennetut?
        Yrittäjän vastuuvakuutukset ei korvaa vahinkoa joka on syntynyt tehdystä rakennusvirheestä. Siinäpä sitten makselet ammattimiehelle vakuutusturvasta. Jos se putkirunkkari tekee asunnusvirheen jonka johdosta siihen kerrostaloon tulee kallis remontti arvaa saatko rahaa firman konkurssipesästä.......


      • sulla...
        juuuuu... kirjoitti:

        Mitkähän ne vakuutukset on jotka ei hyväksy itse-asentamista. Tai paremminkin miten vakuutusyhtiö sen todistaa että on itse-asennetut?
        Yrittäjän vastuuvakuutukset ei korvaa vahinkoa joka on syntynyt tehdystä rakennusvirheestä. Siinäpä sitten makselet ammattimiehelle vakuutusturvasta. Jos se putkirunkkari tekee asunnusvirheen jonka johdosta siihen kerrostaloon tulee kallis remontti arvaa saatko rahaa firman konkurssipesästä.......

        ei ole putkiliikkeen laskua/maksettua kuittia todistaa vakuutusyhtiölle, olet siinä tapauksessa tehnyt itse. Ja sen jälkeen on turha odotella minkään vakuutusyhtiön korvausta! Aika yksinkertaista, eikö?
        Sama pätee myös pimeänä teettämiseen, vaikka olisikin ammattilainen, ei tipu korvauksia. Ei liikkeeltä, eikä vakuutuksista. Mietippä siinä nyt sitten mitä tulikaan tehtyä. Itse tehden varmasti paljon paremmin ja mikä parasta HALVALLA! Nuo on juuri niitä paikkoja missä kannattaa säästää ja niin pirusti. Toinen on sähkötyöt... Ja ei, en ole putkiliikkeen, enkä myöskään sähköalan edustaja...


      • juuuuu...
        sulla... kirjoitti:

        ei ole putkiliikkeen laskua/maksettua kuittia todistaa vakuutusyhtiölle, olet siinä tapauksessa tehnyt itse. Ja sen jälkeen on turha odotella minkään vakuutusyhtiön korvausta! Aika yksinkertaista, eikö?
        Sama pätee myös pimeänä teettämiseen, vaikka olisikin ammattilainen, ei tipu korvauksia. Ei liikkeeltä, eikä vakuutuksista. Mietippä siinä nyt sitten mitä tulikaan tehtyä. Itse tehden varmasti paljon paremmin ja mikä parasta HALVALLA! Nuo on juuri niitä paikkoja missä kannattaa säästää ja niin pirusti. Toinen on sähkötyöt... Ja ei, en ole putkiliikkeen, enkä myöskään sähköalan edustaja...

        Juu et ole selvästikään putkialan tai sähköalan edustaja. Ehkä kannattaisi joskus selvittää miten vakuutusmaailma ja muu maailma pyörii oikeasti. Ei tarvisi olla niin peukku keskellä kämmentä....:-)))


      • putkipöppöö
        Sanni82 kirjoitti:

        Kuka kieltää itseasentamasta?
        Vakuutusyhtiökö? ;D

        onko kukaan kuullut kvv luvista jotka tarvii olla toimittaessa putkien kanssa.eli ei niitä ihan kuka vaan voi asennella


      • höpö...
        juuuuu... kirjoitti:

        Juu et ole selvästikään putkialan tai sähköalan edustaja. Ehkä kannattaisi joskus selvittää miten vakuutusmaailma ja muu maailma pyörii oikeasti. Ei tarvisi olla niin peukku keskellä kämmentä....:-)))

        juu itsellesi...
        Esimerkki: Työn teettäjä tilaa putkimiehen, haluaa maksaa pimeänä. Maksaakin... sattuu jostain kumman syystä vesivahinko, kukapa korvaa? vakuutusyhtiö kysyy putkitöiden suorittajaa, eipä ole osoittaa ketään. Ei korvauksia... Ja tämä kaikki on ihan tosielämässä tapahtunutta, joten peukku sulla on persiissäs. Mietippäs sitä...


      • Jonnnah1984
        höpö... kirjoitti:

        juu itsellesi...
        Esimerkki: Työn teettäjä tilaa putkimiehen, haluaa maksaa pimeänä. Maksaakin... sattuu jostain kumman syystä vesivahinko, kukapa korvaa? vakuutusyhtiö kysyy putkitöiden suorittajaa, eipä ole osoittaa ketään. Ei korvauksia... Ja tämä kaikki on ihan tosielämässä tapahtunutta, joten peukku sulla on persiissäs. Mietippäs sitä...

        Eli riittää että voit osoittaa yhdenmiehen Tmi suorittaneen työn?
        Toiminimen harjoittaja on betonimies joka tekee keikkana putkitöitä firmansa kautta ja kuitilla tietty.
        Tämä ilmeisesti riittää vakuutusyhtiölle?
        Betonimies ei ole käynyt MITÄÄN lvi-koulutusta vaan tekee vain putkitöitä mutu-tuntumalla.


      • putkari3

        onks ihmiset niin hölmöjä et luulee että se putkimies saa sen 70e/h? eiköhän firma vie sen suurenosan ja asentajan liksa liikkuu palkkaluokasta ja kokemuksesta riippuen 14-30e välillä


    • täyttä...

      Huolimatta siitä mitä nuo alan sankarit tuolla selittää niin tuntiveloitus on korkea jopa pääkaupunkiseudulla. Näitä paskayrittäjiä tuntuu sielläpäin liikkuvan. Täällä saa putkiliikkeestä ammattimiehen 38e/h. Tästä eteenpäin kysyt aina veloitushinnat etukäteen etkä ota yhden miehen firmasta. Yleensä nuo on niin deekuja ettei voi toisten palveluksessa olla ja niin roistoja etteivät mieti mainettaan kun hommat loppuu jokatapauksessa.

      • vesilentäköön

        Kerran kustiin silmään vaan ei koskaan enään.

        Tiukka tarjouskilpailu päälle ja itse kyttään vieressä kun remontoidaan, ja jos paskaa tekee niin puhallan homman poikki välittömästi ja vielä pyydän korvaukset mikäli ovat sössineet materiaalini.


      • sinä...
        vesilentäköön kirjoitti:

        Kerran kustiin silmään vaan ei koskaan enään.

        Tiukka tarjouskilpailu päälle ja itse kyttään vieressä kun remontoidaan, ja jos paskaa tekee niin puhallan homman poikki välittömästi ja vielä pyydän korvaukset mikäli ovat sössineet materiaalini.

        maallikkona tiedät, milloin asentajat tekevät paskaa? Kyttäät vieressä...? Voi jeesus mitä urpåja! Voi olla, että asentaja on se kuka viheltää pelin poikki siinä vaiheessa... Just tollasia savolaiskusipäitä!


      • ex-yrittäjä
        vesilentäköön kirjoitti:

        Kerran kustiin silmään vaan ei koskaan enään.

        Tiukka tarjouskilpailu päälle ja itse kyttään vieressä kun remontoidaan, ja jos paskaa tekee niin puhallan homman poikki välittömästi ja vielä pyydän korvaukset mikäli ovat sössineet materiaalini.

        Just sinunlaisia pissipäitä riittää!!! tein ennen (onneksi lopetin)yrittäjänä LVI ja kylpyhuonesaneerauksia. Aina väitetään olevan urakoitsijoiden kusipäitä ja kalliita ja huijareita!!!varmaan on mahtuu mon een junaan, mutta kun yleistetään , niin sattuipa niitä kieroja asiakkaita mitkä mistään ei olisi valmiita maksamaan!! millon putki vinossa , milloin laatat huonosti, milloin altaassa milli x milli kolhu, milloin silikonia liikaa, milloin liian vähän , milloin mitäkin, valehtelematta noin 20 asiakkaasta viisi oli ns. normaaleja jotka maksoivat laskun ja olivat kaiki puolin tyytyväisiä että oli homma tehty, ei turhaa kitinää ja vinkumista ja vielä kaikenlaista lahjaa sai urakan valmistuttua, sellaisille teki mielellään töitä ja parasta jälkeä!! kun vinkuu ja kitisee ja valittaa kaikesta niin sitä paskaa yleensä silloin saa ja varsinkin kun kyttää vieressä mitä tehdään!!!, mutta nämä jotka eivät valittaneet olivatkin raha porukkaa jolle oli aivan sama mitä se maksaa, perseaukiset vinkuvat ja ovat "asiantuntijoita" kun netistä on luettu ja ollaan kaikki tietäviä snobeja..voi jumankauta sanon!!!!ja uusi ilmiö ovat nämä jotka purkavat kaiken pois tieltä itse jotta sääsätävät siinäkin..heheheh kieltäydyin tekemästä näitä valmiiksi purettuja kylppäreitä koska ne olivat yhtä kuin ongelma asiakas, eli aina kun on hartiapankkirakentamisen makua on vittumainen asiakas 100% varmuudella joka urputtaa kaikesta, silloin pitää tehdä itse!!!!!!!!!Nyt olen palannut vanhaan hommaani liikenneopettajaksi ja ajotutkintojen vastaanottajaksi, mielekästä hommaa nuorten kanssa , mutta heidän ongelma vanhemmat ovat jo asenne vammaa iskostaneet myös jälkikasvuihinsa joka näkyy liikenteessä "mulle..mulle, mä ekaks "asenteella, oivoi ehkä se yläkerran ukko vielä ojentaa näitä omaan napaan tuijottajia!!!!


    • rutiset

      Itse jouduin palkkaan asianajajan joka velotti 180€ tunti. Maksoin saman verran parista tulokseen johtamattomasta puhelusta, kuin sinä uudesta kylppärikalustuksesta. Aivan varmaa on, että jos mulle tulee aiakkaaksi asianajaja niin tuntipalkka on silloin 150€

    • LVI asentaja

      sekoittajat, lavuaari, pytty uusia jotka tuli firman puolesta!?

    • +****

      on ajassa kusetettu rankasti.Joku 8h ois ehkä kohtuus riippuen matkoista.Kannattas kysellä mistä toi aika johtuu?????

      • yksinkin tekee

        neljässä tunnissa jos haluaa, varmaan noille kavereille ei muuta keikkaa ollut tiedossa sinä päivänä ja sinä sait maksaa siitä.


      • daaa1

        2asentajaa x 8h = 16h


    • Opiskelija

      Itse kalustin kylpyhuoneen alle 8h ja asensin sinne melkeen kaiken mitä voi kuvitella. WC, pesukoneliitännät, pesuallas, suihkun ja patterin. ja todellakin muutaman vuoden töitä tehnyt ammattimies suorittaa saman muutamassa tunnissa jos vain viitsii.

    • Marja-Liisa

      Hei,

      pakko puuttua tähän. Tiedän, että putkimiehissä on eroja aivan kuten muidenkin alojen edustajissa. Hinta tulee kuitenkin sopia etukäteen ja mielestäni on luonnollista, että esimerkiksi kilometrit korvataan sekä myös tukussa käynnit, mikäli sieltä jotain tarvitsee hakea. Onhan se kuitenkin työaikaa - eihän kukaan omalla ajalla lähde toiselle etsimään oikeita osia tai tavaroita. Vastaava työ on tehty myös minulle ja hinnaksi tuli työn osalta 780e ja tavaroista/kalusteista 290e. Maksoin laskun mielelläni, koska työn jälki oli hyvää ja tultiin sovittuina aikoina ja näin että mies teki työtä kokoajan (tarjosin jopa välissä ruoan sekä kahvin). Sain ystävällistä palvelua ja varmasti soitan toistekin samalla miehelle, jos mitään tarvitsen! Kiitokseksi itse sain häneltä vielä firman vuosikalenterin sekä paidan! Luulenpa että molemmille jäi hyvä mieli tästä työstä! Olen myös löytänyt netistä paljon kehuja kyseisestä firmasta! Painotan vielä, että en itsekään ole mikään rikas eli tuo oli minulle suuri raha, mutta ymmärrän, että siitä vähennetään mieheltä vielä verot ja erikseen alvitkin (hän selitti asian minulle etukäteen). Firman nimi on LVI-24H ja toimii Pirkanmaan alueella... näin ainakin nettisivustolta sain käsityksen. Kaiken lisäksi saan kaiken kotitalousvähennyksiin, koska hänen yritys kuuluu tarvittavaan rekisteriin!
      Että sellaista...

      • 9+1

        Mainostakkos ukkos firmaa vai ookko ite ko. ukkeli?


      • Marja-Liisa
        9+1 kirjoitti:

        Mainostakkos ukkos firmaa vai ookko ite ko. ukkeli?

        Sun pitää varmaan ite kokeilla joskus tota firmaa, niin sitten tiedät! Ihan yhtä hyvä on mielestäni myös mansen putki (tai sillä nimellä se ainakin joskus oli)...


    • putkirosvo

      Tilannetta paremmin tuntematta sanoisin, että 4m kupariputkea kaksi hanaa asennettuna ja kamat roudattuna tukusta, aikaa menee yhdeltä ammattimieheltä korkeintaan neljä tuntia. Kohtuullinen tuntihinta 55e => työn osuus 220 euroa. Kromikupari 2,75m metrin pätkä maksaa rautakaupassa n. 20 euroa, tähän liittimet ja (hanat?) => tarvikkeiden osuus 500e.

      terveisin putkimies hämeestä

      • putkirosvo

        vessan pönttö 400e


    • Halpaa hommaa..

      Halpoja on noi putkimiehet jos vertaa asianajajiin!

    • putkiukkkko

      Köyhät tehköön itse niin ei tarvitse täällä avautua. Toki kyseinen homma kuulostaa max 8 h . Terveisin putkimies

    • K....O

      on paljon

    • Anonyymi

      Olisiko kannattanut maksaa "luonnossa"?
      "Rööri-Roopet" olisivat vuorovedoin vedelleet menemään hyvän tovin, ja kaikki olisivat olleet onnellisia elämänsä loppuun asti.

    • Anonyymi

      Kyllä putkimiehet on kalliita itse teetätin 110 neliöisen asunnon putket kouvolan putkityöllä. Ostin itse lämminvesivaraajan putkivetoa tuli valehtelematta max 30 metriä pintavetona komposiitillä vain vessaan keittiöön ja kylppäriin ns teknisestä tilasta jossa varaaja oli materiaalilaskutusta tuli 4500e ja koko työn osuus 8900 euroa tekivät töitä max 3-4 päivää lopputulos oli että olivat poranneet putkia mm kaakeleiden läpi, kaakelit kokonaan halki, keittiön kaapistot revenneet irti kiskoja myöten siis revitty ja wc pytyn liitos vuoti kokonaan. Kilttina ihmisenä sanoin vain wc pytyn liitoksesta, jonka tulivat 2 kertaa korjaamaan, jonka loppupeleissä korjasin itse kun ei onnistunut. Semmosia kokemuksia itsellä ns ammatti putkimiehistä

    • Anonyymi

      Ovat tainneet olla nykyään yleistyneitä lvi asiantuntijoita. Putkimies tekee noita 2kpl päivässä eikä silloin ole paikalla kun 1 tekijä. Okt saneeraus kompolla menee 18 tuntiin alusta loppuun yhdeltä tekijältä taukoineen, vanhan purkuineen, läpivienteineen ja uusien tavaroiden noutoineen jne. Alkaa kohteessa tavaralistan teolla ja loppuu asuakkaan hyväksymään luovutukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe