Oletko voittanut vastenmielisyyden toista ihmistä kohtaan?

Anonyymi-ap

Joskus kouluaikaan minulla oli koulutoveri, jota kohtaan koin vastenmielisyyttä, mutta siitä huolimatta olin hänen kanssaan jonkin verran tekemisissä. Taisin jossain vaiheessa jopa päästä tuon vastenmielisyyden tunteen yli.

Minulla on nykyään eräs tuttava, joka on hyvin takertuva. Olen yrittänyt ottaa etäisyyttä, mutta puhelimessa hän anelee että pidetään yhteyttä. Tuo anelu raivostuttaa minua vaan enemmän. Hän on minua reilusti nuorempi ja hän elää hyvin rajoitettua elämää. Hänellä on vain lankapuhelin ja hän maksaa vain käteisellä.

Nykyään melkein kaikkien tuttujen kanssa lähettelen vain tekstiviestejä ja on aika hankalaa alkaa sopeutumaan vain lankapuhelinta käyttävän ihmisen tapoihin. En ainakaan itse yleensä ihastu, kun puhelin soi, useimmiten huonoon aikaan. Omien sanojensa mukaan, hän on aina ollut epäsiisti ja olen huomannut että hän on myös hyvin saita.

Yritin jo aiemmin ottaa etäisyyttä tuohon tuttavaan mutta se ei jostakin syystä ole onnistunut. Minut on moni tuttava jättänyt vuosien varrella, enkä ole niitä tapauksia erityisemmin surrut. Tällä hetkellä minulla on muutama ystävä tai ainakin tuttava - tosin eivät nämä kovin ahkerasti ole olleet minuun päin yhteydessä nykyään. Aiemmin se yhteydenpito oli tasapuolista puolin ja toisin.

Kerro, pidätkö sinä yhteyttä sellaisen tuttavan kanssa, joka ärsyttää sinua kohtalaisen paljon? Oletko ghostannut jonkun tai oletko jättänyt jäähyväiset? Onko vastenmielisyytesi jotakin ihmistä kohtaan väistynyt?

20

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hyvä provo
      Älä vain ghostaudu puhelimenjohtoon

• Anonyymi00003

Osui ja upposi???

• Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Osui ja upposi???

Ohi meni ja mäkätti mennessään...

• Anonyymi00002

On ystävä jossa on ärsyttäviä piirteitä. Hän jankkaa samoja ikäviä kokemuksiaan aina vaan ja lähes joka kerta. Ne kokemukset ovat todellisia, mutta vuosia sitten sattuneista pitäisi jo päästä eroon tai sitten mennä ammattiauttajille. Jotakin on silloin mätää jos ei pääse.
      Hän myös kääntää äkkiä keskustelun negatiiviseen suuntaan vaikka puhuttaisiin mistä. Olen oppinut olla ottamatta niihin mitään kantaa, kuuntelen vain hänen vuodatustaan. Jossain vaiheessa sitten lopettaa, kun en yhtään heitä vettä myllyyn.
      On omakohtainen kokemus, ero oli raskas ja jankkasin sitä ystäville ehkä puoli vuotta, nyt on vain hyvät muistot jäljellä ja ne kurjat ovat käsitellyt, eivätkä enää satuta. Niin kai pitäisi normaalisti mennä.
      Mutta tässä ystävässä on paljon hyvää, hän on luotettava, mennään minne sovitaan, ei läträtä viinan kanssa, on liikunnallinen ja tykätään samoista asioista, oikein monta osa-aluetta.
      Kuitenkin ystävieni parhaimmistoa. Siinä se menee virhe mukana.
      En ole chostannut ketään, on vain muutettu elämän myötä asuinpaikkaa ja siksi ovat jääneet.

• Anonyymi00011

Parasta antaa mennä ohi vaan.

• Anonyymi00004

Eräs vanhempi nainen opasti minua että hänelle sellainen mies on paras YSTÄVÄNÄ, joka häntä vähän inhottaa!

• Anonyymi00005

Vastenmielisyyden voittamisessa koen haasteita tämän tästä. Välillä onnistun paremmin, toisinaan huonommin. Sellaista se elämä on...

• Anonyymi00006

Voittanut, eli unohtanut pahat asiat aika hyvin, eivät vaivaa ihan jatkuvasti.

• Anonyymi00007

On yks tuttava joka soittaa ja rupee kertomaan omiaan. Kuuntelen vähän aikaa,sanon joo joo ja vaihdan puheenaiheen, sanon että on paljon töitä ja oon just menossa viemään autoa korjaamoon.

Usein en vastaa puheluihinsa.

En ota kantaa, että onko vastenmielinen. Neutraali.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

On yks tuttava joka soittaa ja rupee kertomaan omiaan. Kuuntelen vähän aikaa,sanon joo joo ja vaihdan puheenaiheen, sanon että on paljon töitä ja oon just menossa viemään autoa korjaamoon.

Usein en vastaa puheluihinsa.

En ota kantaa, että onko vastenmielinen. Neutraali.

Annat terapiaa, mikäs siinä.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Annat terapiaa, mikäs siinä.

Olen huomannut, - siksi vaihdan puheenaiheen ja on kiire jonnekin.

Sitten on sellaisia tuttavia, että jos kerron jonkin asian, niin heti tulee "tuostapa tuli mieleen, että sattui itelle sellaista jne". Eli sen minun jutun vaihtaakin omaksi jutukseen.
        Vaihdan silloinkin puheenaiheen.

• Anonyymi00012

Empä ole kokenu kun narsistin vastenmieliseksi ne on aina niin olevinaan

• Anonyymi00013

Narsissi on kaunis kukka.

• Anonyymi00014

En. Inhoan Purraa aina vaan enemmän.

• Anonyymi00015

Oikein paljon voimahaleja sulle, että pärjäät. Älä sure.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Oikein paljon voimahaleja sulle, että pärjäät. Älä sure.

Narsismista:

Trendikkäin sana nykyisin. Jos ei tuu toimeen, tai ite on töppäillyt, niin se toinen on "narsisti".

Vois paremimnkin miettiä, että mikä aiheuttaa tään "narsismin".

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Narsismista:

Trendikkäin sana nykyisin. Jos ei tuu toimeen, tai ite on töppäillyt, niin se toinen on "narsisti".

Vois paremimnkin miettiä, että mikä aiheuttaa tään "narsismin".

Sitä on turha miettiä, synnynnäinen vika.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Sitä on turha miettiä, synnynnäinen vika.

Uhriutumista on paljon, son niin 'moternia'.

• Anonyymi00019

Ylimielisen irvinaama Purran pärstää ei kestää katsoa, mutta ei tarvitsekaan.

• Anonyymi00020

Haluaisinpa nähdä, miltä Sinä näytät!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      4
      3118
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      9
      2148
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      115
      1766
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1096
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      992
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      986
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      774
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      53
      733
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      701
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      665
    Aihe