Ensi viikolla

Anonyymi-ap

Foreca ennustaa....

# " Aikaisen kesän ystäville tulee nyt tylyjä uutisia. Viikonloppu tuo vielä mukanaan paikoin jopa yli 20 asteen lämpötiloja, mutta sunnuntain kuluessa suursäätyyppi kääntyy päälaelleen. Lämpimät lounaisvirtaukset vaihtuvat viileisiin, suorastaan kylmiin pohjoistuuliin. Ensi viikolla voidaan kokea vuodenaikaan nähden jopa harvinaisen kylmää säätä: ennusteet ovat väläytelleet osaan maata lumi- ja räntäsateita voimakkaan tuulen kera. Pohjoisessa lunta voi ajoittain tulla pyryttämällä. " #

Nyt sataa vettä joissain osisaa maata.
Lämmintäkin on ltännä, jopa aurinkoista.
Tuulikaan ei kaikkialla ole koaa.

Nyt ob hyvä päivä mennä luontoon.
Sdaevaatteita ylle, ettei sade yllätä.

11

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Säästä ei voi riidellä!
      Se on sitä mitä on, ei aina sitä mitä on ennustettu.

      Sitä ei toinen toselta varasta, eikä voi vaihtaa.

      Meillä on hiljalleen sadet kastellus afalttia, tehnut siinen lammiloita ja kivastui veso roiskahtaakin auton renkaiden alta.

      Koiranulkoilua ei voi jättää homiselle-
      Moni koira on muotipukeutunut

    • Anonyymi00002

      Näin vanhaksi eläneenä olen sopeutunut säähän kuin säähän. Kesäsade on ihan mukavaa. Sydvesti, kuravaatteet ja kumpparit.
      Keli on sitten pahempi asia. Liukkaat kävelytiet on iso hidaste vaikka nastat jalkojen alla onkin.
      Pakkanen ei haittaa eikä pimeys.

    • Anonyymi00003

      Muistapa kesän 1970 luvulla, kun juhannuksen aikaan oli maa kuurassa
      ja samana yönä paleltui monilla paikkakunnilla nuprten kuusien ja mäntyjen uusi kasvu.

      Oli ikävää katseltavaa tien varsilla kun ajelin hHelsionkiä kohti vetäen autoni perässä asuntovaunua. Silloin olisi Lapin reissulla tarvinnut laittaa lämmitys vaunussa yöksi päälle.
      Onneksi lämmin veri virtasi ja lasilla oli hauskaa, kun saivat olla vieressä

    • Anonyymi00004

      Katselin sää ennusteit ja tuntui Ylen sääennustejakin olevan sitä mieltä, että ihan noin radikaalia muutosta säässäei kuitenkaan olisi, vaikka ilmi selvää viilenemistä.

      Kuinka käy kukkien, kunniitä on jo arkojakn lajikkeita ulosjatrasseille istutettu,

      • Anonyymi00005

        Ei kai kukkien käy kuinkaan. ? Tulppaanini alkoivat tehdä kukkaa huhtikuun puolella
        ja ovat jo lakastumaan päin. Ei edes miinusasteilla olleet yöt tuhonneet niitä.
        Ne kukkivat komeasti aikansa. Petuniat ym. kesäkukat voivat hyvin.
        Istutin ne reilu pari viikkoa sitten.
        Eteläisessä Suomessa näin. Ehkä pohjoisemmassa on pieni vaara ?


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Ei kai kukkien käy kuinkaan. ? Tulppaanini alkoivat tehdä kukkaa huhtikuun puolella
        ja ovat jo lakastumaan päin. Ei edes miinusasteilla olleet yöt tuhonneet niitä.
        Ne kukkivat komeasti aikansa. Petuniat ym. kesäkukat voivat hyvin.
        Istutin ne reilu pari viikkoa sitten.
        Eteläisessä Suomessa näin. Ehkä pohjoisemmassa on pieni vaara ?

        Tulppaanit on kai lyhyikäisiä,


    • Anonyymi00006

      Noudatan vieläkin pitkäaikaisen ystävän, nyt jo kuolleen, viisaan karjalaisnaisen opetusta: ei kesäkukkia ulos ennen kesäkuun alkupäiviä.
      Lasitetulle parvekkeelle ostin jonkun kellokukan, kokeilen jos pärjää, harmittaa jos ei, mutta mukavasti kaunistaa sisälle asti. Voinhan sen nostaa yöksi sisälle jos muistan ja kylmää on tulossa.

    • Anonyymi00007

      Kesäkuun 12 päivä on perunanistutuspäivä.

      ennen sitä ja viikko sen jälkeen voi olla vielä yöpakkasia.

      en laita kukkia partsille, ei tarvitse olla koko kesää niiden kastelun
      vuoksi päivystämässä kotona.

      Aamulla meillä satoi, nyt paistaa aurinko.

    • Anonyymi00008

      Meteorologi ennustaa säätä, ja toimittaja lukee tiedotuksen "sääennuste lupaa". Ja sitten ihmetellään kun lupaus ei oikein osunutkaan. Eikö ne ikinä opi, et ennuste ei ole lupaus?

    • Anonyymi00010

      Minulla on tapan tarkistaa sää katsomalla ulkolasissa olevaa mittaria.

      Se ei ole väärässä, jos on kunnossa, ja misi ei olisi, vanhanaikainen elohopeamittari on kaikkin varmin kun luetaan lämpötiloja.

      Mittaeini näyttää nyt varjossa 10,2 astetta joka on ihan kiva aloitus näin keskelle viikkoa, Ulos vain, vaikka pohjatuuli puhltaa. Nyt se ei tuo pakkasia!

    • Anonyymi00011

      Monta päivää on ollut kova tuuli ja välillä kovempi.
      Kun ei vain kääntyisi ja toisi Etelä-Euroopan tukalia helteitä tänne.
      Minä tuuletan nyt koko kpdin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe