Syy löytyy ajasta jolloin 5 päiväinen työviikko astui voimaan.
Makkara maistuu
40
366
Vastaukset
- Anonyymi00001
Silloinhan syötiin vain läskisoosia, makkara oli aika harvinaista.
- Anonyymi00012
Ja kuoltiin nuorina.
- Anonyymi00002
Nykyisin vain hyvin harvoin syön makkaraa.
Entisaikoina söin makkaraa jonkin verran. Saunan jälkeen saunan uunissa paistoin nakkeja todella epäterveellisen mustiksi. Ne olivat HERKKUA sinapin kanssa. Nam! - Anonyymi00003
Lapsena sai makkaraa niin harvoin, että siitä tuli todellinen herkkuruoka.
- Anonyymi00016
Siili25 kirjoitti:
Metrilennkkiä myytiin medän kaupassa sekä lauantai- ja sipuliteemakkaraa.
Myyminen on eri asia, kuin mahdollisuus ostaa. Ei kaikilla ollut varaa makkaroihin, vaan syötiin mitä saatiin mahdollisimman halvalla.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Myyminen on eri asia, kuin mahdollisuus ostaa. Ei kaikilla ollut varaa makkaroihin, vaan syötiin mitä saatiin mahdollisimman halvalla.
Halpaahan makkara oli.
- Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Halpaahan makkara oli.
Jos olisi ollut halpaa muuhun ruokaan nähden, niin varmasti olisi meilläkin syöty makkaraa enemmän. Mutta silloin tosiaan piti kelvata omat tuotokset, ja kaupasta ostettiin vain aivan välttämätön.
Grillimakkara vielä maistuu kun nauttimiseen vaikuttaa se kun saa sen itse tikunnokassa nuotiolla käristää ja sinapilla hunnuttaa. Nokipannukaffet päälle niin ah hyvää on.
Muutoin jostain syystä makkara alkanu vähän jos ei etomaan niin ainakin sinne päin.- Anonyymi00024
Ei enää jaksa niin rasvaista alkaa, ne ajat jäi.
Grillattu grillimakkara ja hyvä sinappi voi että on hyvvee., kylmä olut vaikka en juuri oluesta välitä.
Totta. Kylmä olut on hyvää. Ja sekin vielä jos sitä haluaa juoda sitä saa nyös ilman promilleja. Kotikalja myös.
Ulkotulille ei ole tänä alkukesänä vielä päässyt mutta eiköhän sekin vielä kesän mittaan järjestyne. Itsestähän se on paljon kiinni. Ottaa vain ja lähtee jos kykenee.Siili25 kirjoitti:
Totta. Kylmä olut on hyvää. Ja sekin vielä jos sitä haluaa juoda sitä saa nyös ilman promilleja. Kotikalja myös.
Ulkotulille ei ole tänä alkukesänä vielä päässyt mutta eiköhän sekin vielä kesän mittaan järjestyne. Itsestähän se on paljon kiinni. Ottaa vain ja lähtee jos kykenee.Makkaraa on hyvää mutta sen terveellisyys on kyseen alaista, tuoteselosteesta näkee mitä se sisältää, terveellistä lihasta valmistettua makkaraa ei ole. Asuntoni parveke rakennuksen kulmassa ylimmässä kerroksessa ei haittaa naapureita jos grillaa, kalan savustamiseen en ole lähtenyt.
- Anonyymi00004
Pertikki kirjoitti:
Makkaraa on hyvää mutta sen terveellisyys on kyseen alaista, tuoteselosteesta näkee mitä se sisältää, terveellistä lihasta valmistettua makkaraa ei ole. Asuntoni parveke rakennuksen kulmassa ylimmässä kerroksessa ei haittaa naapureita jos grillaa, kalan savustamiseen en ole lähtenyt.
Juu terveellistä makkaraa ei taida olla olemassakaan ja mihinkään kasvismakkarapötköihin en ole lähtenyt. Kasvikset kasviksina ja makkara makkarana.
Itse jos grillattavan makkaran pääsen valitsemaan valitsen yleensä semmosen runsaslihaisen. Ja mikä natriumglutamaatiton se nyt liekkään. Vaikka ei terveellistä ei haitanne kerran pari kesässä.
Meillä myös kulmaparveke mutta ei ylin kerros ihan. Ei ole tullut taloyhtiön säännöistä katsottua että onko grillaaminen ylipäätään parvekkeella sallittua. Jos olisi niin pieni sähkögrilli olisi riittävä. Ehkä kaasugrilli vähän liioittelua ja turvallisuusriskikin. Anonyymi00004 kirjoitti:
Juu terveellistä makkaraa ei taida olla olemassakaan ja mihinkään kasvismakkarapötköihin en ole lähtenyt. Kasvikset kasviksina ja makkara makkarana.
Itse jos grillattavan makkaran pääsen valitsemaan valitsen yleensä semmosen runsaslihaisen. Ja mikä natriumglutamaatiton se nyt liekkään. Vaikka ei terveellistä ei haitanne kerran pari kesässä.
Meillä myös kulmaparveke mutta ei ylin kerros ihan. Ei ole tullut taloyhtiön säännöistä katsottua että onko grillaaminen ylipäätään parvekkeella sallittua. Jos olisi niin pieni sähkögrilli olisi riittävä. Ehkä kaasugrilli vähän liioittelua ja turvallisuusriskikin.Tuo kommentti siis minun. Oletin olevani vielä lirjautunut mutta enpäs näköjään sitten ollutkaan.
Anonyymi00004 kirjoitti:
Juu terveellistä makkaraa ei taida olla olemassakaan ja mihinkään kasvismakkarapötköihin en ole lähtenyt. Kasvikset kasviksina ja makkara makkarana.
Itse jos grillattavan makkaran pääsen valitsemaan valitsen yleensä semmosen runsaslihaisen. Ja mikä natriumglutamaatiton se nyt liekkään. Vaikka ei terveellistä ei haitanne kerran pari kesässä.
Meillä myös kulmaparveke mutta ei ylin kerros ihan. Ei ole tullut taloyhtiön säännöistä katsottua että onko grillaaminen ylipäätään parvekkeella sallittua. Jos olisi niin pieni sähkögrilli olisi riittävä. Ehkä kaasugrilli vähän liioittelua ja turvallisuusriskikin.Teillä on hissitalo, tytär miehensä kanssa eilen kipusi mun luo kolmanteen kerrokseen, mies hoh hoijaa ompa tänne kapuamista. Olen ajatellut nuo rappuset kuntoilua, pitäisi enemmän kuntoilla rappusissa, sitten kun ei kykene roskapussia viemään on muutettava kunnalliiskottiin.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Juu terveellistä makkaraa ei taida olla olemassakaan ja mihinkään kasvismakkarapötköihin en ole lähtenyt. Kasvikset kasviksina ja makkara makkarana.
Itse jos grillattavan makkaran pääsen valitsemaan valitsen yleensä semmosen runsaslihaisen. Ja mikä natriumglutamaatiton se nyt liekkään. Vaikka ei terveellistä ei haitanne kerran pari kesässä.
Meillä myös kulmaparveke mutta ei ylin kerros ihan. Ei ole tullut taloyhtiön säännöistä katsottua että onko grillaaminen ylipäätään parvekkeella sallittua. Jos olisi niin pieni sähkögrilli olisi riittävä. Ehkä kaasugrilli vähän liioittelua ja turvallisuusriskikin.Joku grillasi Kalasatamassa parvekkeella ja meinasi polttaa koko talon.
Joutuuko siitä rahallisesti vastuuseen, en tiedä. Pertikki kirjoitti:
Teillä on hissitalo, tytär miehensä kanssa eilen kipusi mun luo kolmanteen kerrokseen, mies hoh hoijaa ompa tänne kapuamista. Olen ajatellut nuo rappuset kuntoilua, pitäisi enemmän kuntoilla rappusissa, sitten kun ei kykene roskapussia viemään on muutettava kunnalliiskottiin.
Joo hissi on. Joidenkin asukkaiden vuoksi tällä hetkellä ehdoton. Tunnustan että portaiden kävely ois kyllä aiheellista mutta helpompi mennä hissiin.
Viime kesänä meni talosta sähköt hetkeksi. Portaikossa ei valoja ja hissiä ei saa sähkökatkon aikana käyttää. Kiva tihrustella pimeässä pyöreissä portaissa taskulampun kera.
Juu. Kunnalliskotiin vaan. Hygieniahaalarit ja vaipat. Ei tarvitse edes vessaan liikkua😃.Anonyymi00006 kirjoitti:
Joku grillasi Kalasatamassa parvekkeella ja meinasi polttaa koko talon.
Joutuuko siitä rahallisesti vastuuseen, en tiedä.Vai maksaako asukkaan kotivakuutus jos ei katsota tahallaan tai huolimattomuuttaan sytytetyksi?
- Anonyymi00009
Siili25 kirjoitti:
Vai maksaako asukkaan kotivakuutus jos ei katsota tahallaan tai huolimattomuuttaan sytytetyksi?
Eikös itsekunkin kotivakuutus maksa vain tuhoutuneen irtaimiston omassa huoneistossa?.
Kun eihän tulipalo tuhonnut kenenkään muun asukkaan huoneistoa, vaan sen teki sammutustyöt. Minkälainen lie vakuutus sitten kerrostalon omistajalla/vuokraajalla? Jos vielä ilmenee rakennusvirhe niin kuka joutuu vastuuseen? Rakennustarkastajako?
Mites sille yhdelle henkilölle pari kuukautta sitten kävi? Joutuiko hän maksamaan taloyhtiölle kun sytytti tahallaan tulipalon huoneistossaan, aukaisi vielä oven että tuli ja savu pääsi koko kerrokseen ja siinä kuoli koko perhe, joka yritti tulipaloa pakoon rappukäytävään. Anonyymi00009 kirjoitti:
Eikös itsekunkin kotivakuutus maksa vain tuhoutuneen irtaimiston omassa huoneistossa?.
Kun eihän tulipalo tuhonnut kenenkään muun asukkaan huoneistoa, vaan sen teki sammutustyöt. Minkälainen lie vakuutus sitten kerrostalon omistajalla/vuokraajalla? Jos vielä ilmenee rakennusvirhe niin kuka joutuu vastuuseen? Rakennustarkastajako?
Mites sille yhdelle henkilölle pari kuukautta sitten kävi? Joutuiko hän maksamaan taloyhtiölle kun sytytti tahallaan tulipalon huoneistossaan, aukaisi vielä oven että tuli ja savu pääsi koko kerrokseen ja siinä kuoli koko perhe, joka yritti tulipaloa pakoon rappukäytävään.Jaa-a. Vaikea sanoa. Sammutustyöthän on seuraus syttyneeseen tulipaloon eikä vahingon aiheuttaja.
Varmaan kuitenkin tahallaan sytyttäjä joutuu maksamaan jos rahaa on. Jos ei niin valtioko maksaa?Siili25 kirjoitti:
Jaa-a. Vaikea sanoa. Sammutustyöthän on seuraus syttyneeseen tulipaloon eikä vahingon aiheuttaja.
Varmaan kuitenkin tahallaan sytyttäjä joutuu maksamaan jos rahaa on. Jos ei niin valtioko maksaa?Kiinteistövakuutus? Asukkaiden kotivakuutus?
- Anonyymi00014
Siili25 kirjoitti:
Kiinteistövakuutus? Asukkaiden kotivakuutus?
Tänään oli jommassa kummassa iltapäivälehdessä (lukasin nettilehteä aamulla) tuosta vakuutus asiasta hyvin selostettuna.
Oli myös toinen artikkeli että huoneiston asukkaat olivat yrittäneet sammuttaa tulipaloa vedellä, sitähän ei saisi käyttää lainkaan kaasugrillien sammuttamiseen. Anonyymi00014 kirjoitti:
Tänään oli jommassa kummassa iltapäivälehdessä (lukasin nettilehteä aamulla) tuosta vakuutus asiasta hyvin selostettuna.
Oli myös toinen artikkeli että huoneiston asukkaat olivat yrittäneet sammuttaa tulipaloa vedellä, sitähän ei saisi käyttää lainkaan kaasugrillien sammuttamiseen.Aika monimutkainen juttu varmaan korvauksia ajatellen
- Anonyymi00015
Siili25 kirjoitti:
Aika monimutkainen juttu varmaan korvauksia ajatellen
Se on selvää et vakuutusyhtiö tekee kaikkensa päästäkseen korvaamasta.
- Anonyymi00005
Maistuu kyllä edelleenkin. Ehkä erikoisin se Tapolan Savulenkki, sitä käyn napsimassa jääkaapista ihan sellaisenaan.
Kylmiltään ihan parasta.- Anonyymi00007
Tuohan on siitä hyvä ettei tarvitse grillata eikä polttaa taloa?
- Anonyymi00010
Penskana olin tosi kateellinen naapurin leikkikaverille. Hän sai syödä lauantaisen saunakylvyn jälkeen pannulla tiristettyä makkaraa.
Meille annettiin puolisko appelsiinia tai puolisko omenaa.
Vaan kyllä se oli hyvää kunnon käristemakkara voipaperissa sinapin kanssa tanssien jälkeen. Olihan sitä koko illan tanssia hytkyttänyt hikihatussa ja hiuka hirmuinen. Kiukaalla foliossa paistettu lenkkimakkara saunailtoina lapsuudessa nam!
- Anonyymi00013
Foliossa Wahlroosin makkaratehtaan käyrää. Lisäksi, joka lauantai ostetuin jokaiselle perheenjäsenelle lakritsapussi. Meillä ei käytetty alkoholia, siksi sain elää turvallisen, vaatimattoman lapsuuden.
Anonyymi00013 kirjoitti:
Foliossa Wahlroosin makkaratehtaan käyrää. Lisäksi, joka lauantai ostetuin jokaiselle perheenjäsenelle lakritsapussi. Meillä ei käytetty alkoholia, siksi sain elää turvallisen, vaatimattoman lapsuuden.
Meilläpä limsapullot punaista Italiaa:).
- Anonyymi00018
Siili25 kirjoitti:
Meilläpä limsapullot punaista Italiaa:).
Kelt. Jaffa oli suosikki joskus.
- Anonyymi00019
Siili25 kirjoitti:
Entä sittisuuta eli sitruunasooda🙂
En edes muistanut, parasta ehdottomasti.
- Anonyymi00011
Ei maistu, se on liian rasvaista ja suolaista.
- Anonyymi00020
Joskus osuu kohdalle sellainen grillimakkaran myyjä, usein jonkun kirpparin tms. edessä.
Silloin käytän tilaisuuden hyväksi ja ostan pari makkaraa,,sinappia ilman muuta.
Onhan ne niitä halvemman sortin mutta mitäs siitä.Markkinoilla joskus sorrun ostamaan grillimakkaran iloiselta myyjältä :). Kuuluu markkinatunnelmaan. Haitari soi, ihmiset on hyvillä mielin liikkeellä ja tapaavat tuttuja. Vielä kun sää suosii nii 👌.
- Anonyymi00021
Kyllä vaan makkarakeitto ja makkarakastike on hyvää.
- Anonyymi00022
Erityisesti siskonmakkara soppa, keittoruokien aatelia!
Tulee myös erinomainen kastike vaikkapa erään julkimon reseptillä tehtynä. - Anonyymi00025
Korkeintaan pari kertaa kuukaudessa makkaraa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664