Makkara maistuu

Anonyymi-ap

Syy löytyy ajasta jolloin 5 päiväinen työviikko astui voimaan.

40

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Silloinhan syötiin vain läskisoosia, makkara oli aika harvinaista.

      • Anonyymi00012

        Ja kuoltiin nuorina.


    • Anonyymi00002

      Nykyisin vain hyvin harvoin syön makkaraa.

      Entisaikoina söin makkaraa jonkin verran. Saunan jälkeen saunan uunissa paistoin nakkeja todella epäterveellisen mustiksi. Ne olivat HERKKUA sinapin kanssa. Nam!

    • Anonyymi00003

      Lapsena sai makkaraa niin harvoin, että siitä tuli todellinen herkkuruoka.

      • Metrilennkkiä myytiin medän kaupassa sekä lauantai- ja sipuliteemakkaraa.


      • Anonyymi00016
        Siili25 kirjoitti:

        Metrilennkkiä myytiin medän kaupassa sekä lauantai- ja sipuliteemakkaraa.

        Myyminen on eri asia, kuin mahdollisuus ostaa. Ei kaikilla ollut varaa makkaroihin, vaan syötiin mitä saatiin mahdollisimman halvalla.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Myyminen on eri asia, kuin mahdollisuus ostaa. Ei kaikilla ollut varaa makkaroihin, vaan syötiin mitä saatiin mahdollisimman halvalla.

        Halpaahan makkara oli.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Halpaahan makkara oli.

        Jos olisi ollut halpaa muuhun ruokaan nähden, niin varmasti olisi meilläkin syöty makkaraa enemmän. Mutta silloin tosiaan piti kelvata omat tuotokset, ja kaupasta ostettiin vain aivan välttämätön.


    • Grillimakkara vielä maistuu kun nauttimiseen vaikuttaa se kun saa sen itse tikunnokassa nuotiolla käristää ja sinapilla hunnuttaa. Nokipannukaffet päälle niin ah hyvää on.

      Muutoin jostain syystä makkara alkanu vähän jos ei etomaan niin ainakin sinne päin.

      • Anonyymi00024

        Ei enää jaksa niin rasvaista alkaa, ne ajat jäi.


    • Grillattu grillimakkara ja hyvä sinappi voi että on hyvvee., kylmä olut vaikka en juuri oluesta välitä.

      • Totta. Kylmä olut on hyvää. Ja sekin vielä jos sitä haluaa juoda sitä saa nyös ilman promilleja. Kotikalja myös.

        Ulkotulille ei ole tänä alkukesänä vielä päässyt mutta eiköhän sekin vielä kesän mittaan järjestyne. Itsestähän se on paljon kiinni. Ottaa vain ja lähtee jos kykenee.


      • Siili25 kirjoitti:

        Totta. Kylmä olut on hyvää. Ja sekin vielä jos sitä haluaa juoda sitä saa nyös ilman promilleja. Kotikalja myös.

        Ulkotulille ei ole tänä alkukesänä vielä päässyt mutta eiköhän sekin vielä kesän mittaan järjestyne. Itsestähän se on paljon kiinni. Ottaa vain ja lähtee jos kykenee.

        Makkaraa on hyvää mutta sen terveellisyys on kyseen alaista, tuoteselosteesta näkee mitä se sisältää, terveellistä lihasta valmistettua makkaraa ei ole. Asuntoni parveke rakennuksen kulmassa ylimmässä kerroksessa ei haittaa naapureita jos grillaa, kalan savustamiseen en ole lähtenyt.


      • Anonyymi00004
        Pertikki kirjoitti:

        Makkaraa on hyvää mutta sen terveellisyys on kyseen alaista, tuoteselosteesta näkee mitä se sisältää, terveellistä lihasta valmistettua makkaraa ei ole. Asuntoni parveke rakennuksen kulmassa ylimmässä kerroksessa ei haittaa naapureita jos grillaa, kalan savustamiseen en ole lähtenyt.

        Juu terveellistä makkaraa ei taida olla olemassakaan ja mihinkään kasvismakkarapötköihin en ole lähtenyt. Kasvikset kasviksina ja makkara makkarana.

        Itse jos grillattavan makkaran pääsen valitsemaan valitsen yleensä semmosen runsaslihaisen. Ja mikä natriumglutamaatiton se nyt liekkään. Vaikka ei terveellistä ei haitanne kerran pari kesässä.

        Meillä myös kulmaparveke mutta ei ylin kerros ihan. Ei ole tullut taloyhtiön säännöistä katsottua että onko grillaaminen ylipäätään parvekkeella sallittua. Jos olisi niin pieni sähkögrilli olisi riittävä. Ehkä kaasugrilli vähän liioittelua ja turvallisuusriskikin.


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Juu terveellistä makkaraa ei taida olla olemassakaan ja mihinkään kasvismakkarapötköihin en ole lähtenyt. Kasvikset kasviksina ja makkara makkarana.

        Itse jos grillattavan makkaran pääsen valitsemaan valitsen yleensä semmosen runsaslihaisen. Ja mikä natriumglutamaatiton se nyt liekkään. Vaikka ei terveellistä ei haitanne kerran pari kesässä.

        Meillä myös kulmaparveke mutta ei ylin kerros ihan. Ei ole tullut taloyhtiön säännöistä katsottua että onko grillaaminen ylipäätään parvekkeella sallittua. Jos olisi niin pieni sähkögrilli olisi riittävä. Ehkä kaasugrilli vähän liioittelua ja turvallisuusriskikin.

        Tuo kommentti siis minun. Oletin olevani vielä lirjautunut mutta enpäs näköjään sitten ollutkaan.


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Juu terveellistä makkaraa ei taida olla olemassakaan ja mihinkään kasvismakkarapötköihin en ole lähtenyt. Kasvikset kasviksina ja makkara makkarana.

        Itse jos grillattavan makkaran pääsen valitsemaan valitsen yleensä semmosen runsaslihaisen. Ja mikä natriumglutamaatiton se nyt liekkään. Vaikka ei terveellistä ei haitanne kerran pari kesässä.

        Meillä myös kulmaparveke mutta ei ylin kerros ihan. Ei ole tullut taloyhtiön säännöistä katsottua että onko grillaaminen ylipäätään parvekkeella sallittua. Jos olisi niin pieni sähkögrilli olisi riittävä. Ehkä kaasugrilli vähän liioittelua ja turvallisuusriskikin.

        Teillä on hissitalo, tytär miehensä kanssa eilen kipusi mun luo kolmanteen kerrokseen, mies hoh hoijaa ompa tänne kapuamista. Olen ajatellut nuo rappuset kuntoilua, pitäisi enemmän kuntoilla rappusissa, sitten kun ei kykene roskapussia viemään on muutettava kunnalliiskottiin.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Juu terveellistä makkaraa ei taida olla olemassakaan ja mihinkään kasvismakkarapötköihin en ole lähtenyt. Kasvikset kasviksina ja makkara makkarana.

        Itse jos grillattavan makkaran pääsen valitsemaan valitsen yleensä semmosen runsaslihaisen. Ja mikä natriumglutamaatiton se nyt liekkään. Vaikka ei terveellistä ei haitanne kerran pari kesässä.

        Meillä myös kulmaparveke mutta ei ylin kerros ihan. Ei ole tullut taloyhtiön säännöistä katsottua että onko grillaaminen ylipäätään parvekkeella sallittua. Jos olisi niin pieni sähkögrilli olisi riittävä. Ehkä kaasugrilli vähän liioittelua ja turvallisuusriskikin.

        Joku grillasi Kalasatamassa parvekkeella ja meinasi polttaa koko talon.
        Joutuuko siitä rahallisesti vastuuseen, en tiedä.


      • Pertikki kirjoitti:

        Teillä on hissitalo, tytär miehensä kanssa eilen kipusi mun luo kolmanteen kerrokseen, mies hoh hoijaa ompa tänne kapuamista. Olen ajatellut nuo rappuset kuntoilua, pitäisi enemmän kuntoilla rappusissa, sitten kun ei kykene roskapussia viemään on muutettava kunnalliiskottiin.

        Joo hissi on. Joidenkin asukkaiden vuoksi tällä hetkellä ehdoton. Tunnustan että portaiden kävely ois kyllä aiheellista mutta helpompi mennä hissiin.

        Viime kesänä meni talosta sähköt hetkeksi. Portaikossa ei valoja ja hissiä ei saa sähkökatkon aikana käyttää. Kiva tihrustella pimeässä pyöreissä portaissa taskulampun kera.

        Juu. Kunnalliskotiin vaan. Hygieniahaalarit ja vaipat. Ei tarvitse edes vessaan liikkua😃.


      • Anonyymi00006 kirjoitti:

        Joku grillasi Kalasatamassa parvekkeella ja meinasi polttaa koko talon.
        Joutuuko siitä rahallisesti vastuuseen, en tiedä.

        Vai maksaako asukkaan kotivakuutus jos ei katsota tahallaan tai huolimattomuuttaan sytytetyksi?


      • Anonyymi00009
        Siili25 kirjoitti:

        Vai maksaako asukkaan kotivakuutus jos ei katsota tahallaan tai huolimattomuuttaan sytytetyksi?

        Eikös itsekunkin kotivakuutus maksa vain tuhoutuneen irtaimiston omassa huoneistossa?.
        Kun eihän tulipalo tuhonnut kenenkään muun asukkaan huoneistoa, vaan sen teki sammutustyöt. Minkälainen lie vakuutus sitten kerrostalon omistajalla/vuokraajalla? Jos vielä ilmenee rakennusvirhe niin kuka joutuu vastuuseen? Rakennustarkastajako?

        Mites sille yhdelle henkilölle pari kuukautta sitten kävi? Joutuiko hän maksamaan taloyhtiölle kun sytytti tahallaan tulipalon huoneistossaan, aukaisi vielä oven että tuli ja savu pääsi koko kerrokseen ja siinä kuoli koko perhe, joka yritti tulipaloa pakoon rappukäytävään.


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Eikös itsekunkin kotivakuutus maksa vain tuhoutuneen irtaimiston omassa huoneistossa?.
        Kun eihän tulipalo tuhonnut kenenkään muun asukkaan huoneistoa, vaan sen teki sammutustyöt. Minkälainen lie vakuutus sitten kerrostalon omistajalla/vuokraajalla? Jos vielä ilmenee rakennusvirhe niin kuka joutuu vastuuseen? Rakennustarkastajako?

        Mites sille yhdelle henkilölle pari kuukautta sitten kävi? Joutuiko hän maksamaan taloyhtiölle kun sytytti tahallaan tulipalon huoneistossaan, aukaisi vielä oven että tuli ja savu pääsi koko kerrokseen ja siinä kuoli koko perhe, joka yritti tulipaloa pakoon rappukäytävään.

        Jaa-a. Vaikea sanoa. Sammutustyöthän on seuraus syttyneeseen tulipaloon eikä vahingon aiheuttaja.

        Varmaan kuitenkin tahallaan sytyttäjä joutuu maksamaan jos rahaa on. Jos ei niin valtioko maksaa?


      • Siili25 kirjoitti:

        Jaa-a. Vaikea sanoa. Sammutustyöthän on seuraus syttyneeseen tulipaloon eikä vahingon aiheuttaja.

        Varmaan kuitenkin tahallaan sytyttäjä joutuu maksamaan jos rahaa on. Jos ei niin valtioko maksaa?

        Kiinteistövakuutus? Asukkaiden kotivakuutus?


      • Anonyymi00014
        Siili25 kirjoitti:

        Kiinteistövakuutus? Asukkaiden kotivakuutus?

        Tänään oli jommassa kummassa iltapäivälehdessä (lukasin nettilehteä aamulla) tuosta vakuutus asiasta hyvin selostettuna.
        Oli myös toinen artikkeli että huoneiston asukkaat olivat yrittäneet sammuttaa tulipaloa vedellä, sitähän ei saisi käyttää lainkaan kaasugrillien sammuttamiseen.


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        Tänään oli jommassa kummassa iltapäivälehdessä (lukasin nettilehteä aamulla) tuosta vakuutus asiasta hyvin selostettuna.
        Oli myös toinen artikkeli että huoneiston asukkaat olivat yrittäneet sammuttaa tulipaloa vedellä, sitähän ei saisi käyttää lainkaan kaasugrillien sammuttamiseen.

        Aika monimutkainen juttu varmaan korvauksia ajatellen


      • Anonyymi00015
        Siili25 kirjoitti:

        Aika monimutkainen juttu varmaan korvauksia ajatellen

        Se on selvää et vakuutusyhtiö tekee kaikkensa päästäkseen korvaamasta.


    • Anonyymi00005

      Maistuu kyllä edelleenkin. Ehkä erikoisin se Tapolan Savulenkki, sitä käyn napsimassa jääkaapista ihan sellaisenaan.

      Kylmiltään ihan parasta.

      • Anonyymi00007

        Tuohan on siitä hyvä ettei tarvitse grillata eikä polttaa taloa?


    • Anonyymi00010

      Penskana olin tosi kateellinen naapurin leikkikaverille. Hän sai syödä lauantaisen saunakylvyn jälkeen pannulla tiristettyä makkaraa.
      Meille annettiin puolisko appelsiinia tai puolisko omenaa.
      Vaan kyllä se oli hyvää kunnon käristemakkara voipaperissa sinapin kanssa tanssien jälkeen. Olihan sitä koko illan tanssia hytkyttänyt hikihatussa ja hiuka hirmuinen.

    • Kiukaalla foliossa paistettu lenkkimakkara saunailtoina lapsuudessa nam!

      • Anonyymi00013

        Foliossa Wahlroosin makkaratehtaan käyrää. Lisäksi, joka lauantai ostetuin jokaiselle perheenjäsenelle lakritsapussi. Meillä ei käytetty alkoholia, siksi sain elää turvallisen, vaatimattoman lapsuuden.


      • Anonyymi00013 kirjoitti:

        Foliossa Wahlroosin makkaratehtaan käyrää. Lisäksi, joka lauantai ostetuin jokaiselle perheenjäsenelle lakritsapussi. Meillä ei käytetty alkoholia, siksi sain elää turvallisen, vaatimattoman lapsuuden.

        Meilläpä limsapullot punaista Italiaa:).


      • Anonyymi00018
        Siili25 kirjoitti:

        Meilläpä limsapullot punaista Italiaa:).

        Kelt. Jaffa oli suosikki joskus.


      • Anonyymi00018 kirjoitti:

        Kelt. Jaffa oli suosikki joskus.

        Entä sittisuuta eli sitruunasooda🙂


      • Anonyymi00019
        Siili25 kirjoitti:

        Entä sittisuuta eli sitruunasooda🙂

        En edes muistanut, parasta ehdottomasti.


    • Anonyymi00011

      Ei maistu, se on liian rasvaista ja suolaista.

    • Anonyymi00020

      Joskus osuu kohdalle sellainen grillimakkaran myyjä, usein jonkun kirpparin tms. edessä.
      Silloin käytän tilaisuuden hyväksi ja ostan pari makkaraa,,sinappia ilman muuta.

      Onhan ne niitä halvemman sortin mutta mitäs siitä.

      • Markkinoilla joskus sorrun ostamaan grillimakkaran iloiselta myyjältä :). Kuuluu markkinatunnelmaan. Haitari soi, ihmiset on hyvillä mielin liikkeellä ja tapaavat tuttuja. Vielä kun sää suosii nii 👌.


    • Anonyymi00021

      Kyllä vaan makkarakeitto ja makkarakastike on hyvää.

      • Anonyymi00022

        Erityisesti siskonmakkara soppa, keittoruokien aatelia!
        Tulee myös erinomainen kastike vaikkapa erään julkimon reseptillä tehtynä.


      • Anonyymi00025

        Korkeintaan pari kertaa kuukaudessa makkaraa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe