Asun 80 luvun rivitalossa. Minusta tuntuu, että ilma on hieman tunkkainen, varsinkin jos on pitempään ollut pois kotoa. Olen kuulut, että liesikupua tulisi pitää päällä kokoajan pienellä teholla. (jos oikein ymmärsin liesikuvun ja liesituulettimen ero on, että liesikuvussa rakennuksen katolla on itse tuuletin). Toisaalla taas sanottiin, että liesikupua ei saisi pitää päällä. Kysynkin nyt viisaammilta, että pitääkö tuuletin olla päällä vai ei? Minulla on ikkunoiden kohdalla avattavat venttiilit auki.
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Todennäköisesti siitä liesikuvussa olevasta säätimestä säädetään asunnon huippuimurilla toteutettua ilmanvaihtoa. Tällöin sen tulisi olla aina päällä, myös asukkaiden poissa ollessa asetuksessa "1" tai "poissa". Paitsi jos "tyhjässä" asunnossa on pyykkiä kuivumassa, jolloin tarvitaan vähintään asetus "2".
InsinööriX - Anonyymi00002
Hyvin mahdollisesti on kyse ns. talotuulettimesta, joka on on yleinen 1980 - 90 luvuilla rakennetuissa rivi- ja omakotitaloissa.
Se on liesikuvun yhteyteen sijoitettu poistoilmalaite, joka hoitaa koko asunnon koneellisen ilmanvaihdon.- Anonyymi00003
Katolla ei todennäköisesti ole huippuimuria, vaan tuulettimessa on oma moottori. Tässä esimerkki: https://parmair.com/tuotteet/laitteet/liesituulettimet-liesikuvut-ja-huipparit/snello-liesikuvut/talotuuletin-parmair-snello-600-tt/
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Katolla ei todennäköisesti ole huippuimuria, vaan tuulettimessa on oma moottori. Tässä esimerkki: https://parmair.com/tuotteet/laitteet/liesituulettimet-liesikuvut-ja-huipparit/snello-liesikuvut/talotuuletin-parmair-snello-600-tt/
Jos se on tuo, eikä mikään hiustenkuivaaja kuupalla, kuvan värkki pidetään päällä.
- Anonyymi00005
Ainakaan liesituulettimen ei enää tarvitse olla päällä, vaan se on nykyään yhä useammin integroitu liesitasoon.
- Anonyymi00006
Aloittaja kysyi 80-luvun talon asioita !
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Aloittaja kysyi 80-luvun talon asioita !
Ei 80-luvun talossakaan liesituulettimen tarvitse olla lieden päällä, vaan se voidaan upottaa lieteen tai työtasoon.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei 80-luvun talossakaan liesituulettimen tarvitse olla lieden päällä, vaan se voidaan upottaa lieteen tai työtasoon.
Talotuuletinta ei voi korvata liesituulettimella, jos ei sitten laita koko ilmanvaihtoa uusiksi.
Noi lieteen tai tasoon upotettavat ovat aika onnettomia (ja kalliita) ratkaisuja vallankin, jos perustuvat aktiivihiilisuodatukseen. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Talotuuletinta ei voi korvata liesituulettimella, jos ei sitten laita koko ilmanvaihtoa uusiksi.
Noi lieteen tai tasoon upotettavat ovat aika onnettomia (ja kalliita) ratkaisuja vallankin, jos perustuvat aktiivihiilisuodatukseen.Tuossahan sanottiinkiin vain, että liesituulettimen ei tarvitse olla päällä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tuossahan sanottiinkiin vain, että liesituulettimen ei tarvitse olla päällä.
Kirvesvartta päivää.
- Anonyymi00011
Juju on siinä, kun käyt pyyskässä kakalla, sinne menee kanava, joka puhaltaa tuoksut katolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771570
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.103782En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203598- 48546
- 126546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493