Pakkolunastus

Anonyymi-ap

Voiko yksityistä omaisuutta pakkolunastaa yhteisen hyvän nimissä?

67

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Lopeta jo tuo vinkuminen. Niinku kenen hyvän nimissä, voi hyvää päivää.

      • Anonyymi00002

        Kävikö edellisen ketjun pituus jo raskaaksi. Piti aloittaa uusi samasta vanhasta eri aloituksella. Tuo vaino rupeaa jo olemaan poliisi-asia.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Kävikö edellisen ketjun pituus jo raskaaksi. Piti aloittaa uusi samasta vanhasta eri aloituksella. Tuo vaino rupeaa jo olemaan poliisi-asia.

        Tuulivoimaloita tarkoitin.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Tuulivoimaloita tarkoitin.

        Vähemmästäkin sekoilusta pasmat sekoo.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Vähemmästäkin sekoilusta pasmat sekoo.

        Ongelmansa kullakin mielen päällä.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Kävikö edellisen ketjun pituus jo raskaaksi. Piti aloittaa uusi samasta vanhasta eri aloituksella. Tuo vaino rupeaa jo olemaan poliisi-asia.

        Poliisiasioita kyllä olisi roppakaupalla, mutta kohdistuksesi on väärä.

        Tällä tavalla on alusta alkaen sitkeästi yritetty manipuloida ja luoda julkisuuteen tosiasioista virheelistä mielkuvaa, puhdistaa teko.

        Museon puolestapuhujien flaskaaminen ja syylliseksi vääntäminen toisi monelle syytteitä, mutta kunnan tekemistä virheistä keskustelu ei ole rikos.
        Vastuunalaisia ovat Korhosen kauppamuseokiinteistön tuhojat.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Poliisiasioita kyllä olisi roppakaupalla, mutta kohdistuksesi on väärä.

        Tällä tavalla on alusta alkaen sitkeästi yritetty manipuloida ja luoda julkisuuteen tosiasioista virheelistä mielkuvaa, puhdistaa teko.

        Museon puolestapuhujien flaskaaminen ja syylliseksi vääntäminen toisi monelle syytteitä, mutta kunnan tekemistä virheistä keskustelu ei ole rikos.
        Vastuunalaisia ovat Korhosen kauppamuseokiinteistön tuhojat.

        Selvä ja mitä sitten. Eiköhän mennä jo eteenpäin. Ja eikö flaskaaminen ole pullottamista, miten se tähän liittyy.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Selvä ja mitä sitten. Eiköhän mennä jo eteenpäin. Ja eikö flaskaaminen ole pullottamista, miten se tähän liittyy.

        Flaskata = nolata (murresana)


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Selvä ja mitä sitten. Eiköhän mennä jo eteenpäin. Ja eikö flaskaaminen ole pullottamista, miten se tähän liittyy.

        'Selvä ja mitä sitten. '

        No sitä sitten, että
        miten sen poliisitutkinnan tarpeen kanssa?
        Ketä ja mistä pitäisi syyttää?

        'Eiköhän mennä jo eteenpäin.'

        Mitä konkreettisesti tarkoitat 20 vuotta toistetulla kehoituksella mennä eteenpäin?
        Keiden pitäisi mennä eteenpäin?
        Mistä eteenpäin ja minne päin?


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        'Selvä ja mitä sitten. '

        No sitä sitten, että
        miten sen poliisitutkinnan tarpeen kanssa?
        Ketä ja mistä pitäisi syyttää?

        'Eiköhän mennä jo eteenpäin.'

        Mitä konkreettisesti tarkoitat 20 vuotta toistetulla kehoituksella mennä eteenpäin?
        Keiden pitäisi mennä eteenpäin?
        Mistä eteenpäin ja minne päin?

        Syyte: Nykyisen kiinteistön omistajan vainoaminen ja stalkkaaminen kauan sitten unohdetun asian tiimoilta. Asian osalta ”lähestymiskiellon” määrääminen jonkun vanhan museoidean unelmoijalle toisten tontille. Eteenpäin: Päijälän raitilta sille tuosta sairaasta mielikuvitus-maailmasta kun maito on kaatunut jo 20 vuotta sitten, ja edelleen Päijälän kuvitteelliseen museokylään tervemenoa.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Syyte: Nykyisen kiinteistön omistajan vainoaminen ja stalkkaaminen kauan sitten unohdetun asian tiimoilta. Asian osalta ”lähestymiskiellon” määrääminen jonkun vanhan museoidean unelmoijalle toisten tontille. Eteenpäin: Päijälän raitilta sille tuosta sairaasta mielikuvitus-maailmasta kun maito on kaatunut jo 20 vuotta sitten, ja edelleen Päijälän kuvitteelliseen museokylään tervemenoa.

        Olet täysin tietoinen, etteivät julistamasi asiat sisällä yhtäkään factaa.

        Vaikea fiktiosta on factaa tehdäkään, mutta pakko on yrittää kun näppejä polttaa.

        Tulisiko loppupeleissä rehellisyys sittenkin halvemmaksi?


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Olet täysin tietoinen, etteivät julistamasi asiat sisällä yhtäkään factaa.

        Vaikea fiktiosta on factaa tehdäkään, mutta pakko on yrittää kun näppejä polttaa.

        Tulisiko loppupeleissä rehellisyys sittenkin halvemmaksi?

        Anteeksi -faktaa.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Syyte: Nykyisen kiinteistön omistajan vainoaminen ja stalkkaaminen kauan sitten unohdetun asian tiimoilta. Asian osalta ”lähestymiskiellon” määrääminen jonkun vanhan museoidean unelmoijalle toisten tontille. Eteenpäin: Päijälän raitilta sille tuosta sairaasta mielikuvitus-maailmasta kun maito on kaatunut jo 20 vuotta sitten, ja edelleen Päijälän kuvitteelliseen museokylään tervemenoa.

        Korhosen kiinteisön ja siinä sijainneen harvinaisen arvokkaaksi tiedetyn kauppamuseon luovuttamista hallitusvastuussa olleelle jäsenelle kiivaasti erinomaisen hyvänä kunnan ratkaisuna puolustelevien on kuuluttava syylliseen sisäpiiriin, Ja piste.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Korhosen kiinteisön ja siinä sijainneen harvinaisen arvokkaaksi tiedetyn kauppamuseon luovuttamista hallitusvastuussa olleelle jäsenelle kiivaasti erinomaisen hyvänä kunnan ratkaisuna puolustelevien on kuuluttava syylliseen sisäpiiriin, Ja piste.

        Tiedoksi: ns. korhosen museon juna meni jo. Ei muuta kuin asemalle odottelemaan seuraavia ohi ajavia. On täällä muitakin aivan ulkopuolisia kuin sisäpiiriläisiä tai tuon aikaisia päättäjiä, joita vaan yksinkertaisesti korpeaa tuo vanhan asian vuosikymmenten esillä pito joka ei ole johtanut eikä tule mihinkään johtamaan. Kun senkin ajan mitä täällä on höpötellyt tuhansissa viesteissään 20 vuoden aikana, olisi jo rakentanut museonsa Päijälän museokylään eikä vaan näkisi märkiä unia Päijälän raitin asukkaan kiinteistöstä.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Syyte: Nykyisen kiinteistön omistajan vainoaminen ja stalkkaaminen kauan sitten unohdetun asian tiimoilta. Asian osalta ”lähestymiskiellon” määrääminen jonkun vanhan museoidean unelmoijalle toisten tontille. Eteenpäin: Päijälän raitilta sille tuosta sairaasta mielikuvitus-maailmasta kun maito on kaatunut jo 20 vuotta sitten, ja edelleen Päijälän kuvitteelliseen museokylään tervemenoa.

        Miten tääkin meni taas tohon? Sinäkö laitoit ekan tohon liittyvän viestin?


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Tiedoksi: ns. korhosen museon juna meni jo. Ei muuta kuin asemalle odottelemaan seuraavia ohi ajavia. On täällä muitakin aivan ulkopuolisia kuin sisäpiiriläisiä tai tuon aikaisia päättäjiä, joita vaan yksinkertaisesti korpeaa tuo vanhan asian vuosikymmenten esillä pito joka ei ole johtanut eikä tule mihinkään johtamaan. Kun senkin ajan mitä täällä on höpötellyt tuhansissa viesteissään 20 vuoden aikana, olisi jo rakentanut museonsa Päijälän museokylään eikä vaan näkisi märkiä unia Päijälän raitin asukkaan kiinteistöstä.

        Tämähän onkin harvinaisen tyhmä henkilö kun hän
        ei herää näkemään omaa käyttäytymistään venkoillessaan oikeaa asiaa kirjoittavia.

        Rämpyttänyt samaa epävireistä sävelpahasta jokaisen Korhosen museota koskevan viestin jälkeen koko pitkän kauppariidan ajan.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Tämähän onkin harvinaisen tyhmä henkilö kun hän
        ei herää näkemään omaa käyttäytymistään venkoillessaan oikeaa asiaa kirjoittavia.

        Rämpyttänyt samaa epävireistä sävelpahasta jokaisen Korhosen museota koskevan viestin jälkeen koko pitkän kauppariidan ajan.

        "Rämpyttänyt samaa epävireistä sävelpahasta jokaisen Korhosen museota koskevan viestin jälkeen koko pitkän kauppariidan ajan."

        Täytyy todeta, että kyllä korviin ottaa epävireinen soitto. Ei jatkoon !

        Kauppamuseon merkityksestä kuntaa ja kunnan vetovoimaisuuteen, siitä kannattaa edelleen keskustella, koska se on ollut alkuperäisen myyjän tahto.

        Luottamuksen voi palauttaa, mutta se maksaa rahaa, kiinteistön nykyisen markkinahinnan.

        Vanha sanonta: "Se maksaa, joka tilaa" Tässä tapauksessa: se maksaa, joka pilaa. (pilasi)


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        "Rämpyttänyt samaa epävireistä sävelpahasta jokaisen Korhosen museota koskevan viestin jälkeen koko pitkän kauppariidan ajan."

        Täytyy todeta, että kyllä korviin ottaa epävireinen soitto. Ei jatkoon !

        Kauppamuseon merkityksestä kuntaa ja kunnan vetovoimaisuuteen, siitä kannattaa edelleen keskustella, koska se on ollut alkuperäisen myyjän tahto.

        Luottamuksen voi palauttaa, mutta se maksaa rahaa, kiinteistön nykyisen markkinahinnan.

        Vanha sanonta: "Se maksaa, joka tilaa" Tässä tapauksessa: se maksaa, joka pilaa. (pilasi)

        Ei vaan jollain mene jakeluun että kiinteistö ei ole enää kunnan omistuksessa, mutta mitäs uutta se olisi siis että ei mene jakeluun, eiköhän lopeteta viimeinkin tämän aiheen loputon jauhaminen.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Ei vaan jollain mene jakeluun että kiinteistö ei ole enää kunnan omistuksessa, mutta mitäs uutta se olisi siis että ei mene jakeluun, eiköhän lopeteta viimeinkin tämän aiheen loputon jauhaminen.

        Kenelle olisi jäänyt epäselväksi ettei kunta sitä ENÄÄ omista?

        Eikä kenellekään järkevälle ihmiselle ole jäänyt syyllisistä minkäänlaista epäselvyyttä.
        Ainoastaan sinä sitkeästi esität ulkopuolista tietämätöntä ja kuitenkin ... .


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        "Rämpyttänyt samaa epävireistä sävelpahasta jokaisen Korhosen museota koskevan viestin jälkeen koko pitkän kauppariidan ajan."

        Täytyy todeta, että kyllä korviin ottaa epävireinen soitto. Ei jatkoon !

        Kauppamuseon merkityksestä kuntaa ja kunnan vetovoimaisuuteen, siitä kannattaa edelleen keskustella, koska se on ollut alkuperäisen myyjän tahto.

        Luottamuksen voi palauttaa, mutta se maksaa rahaa, kiinteistön nykyisen markkinahinnan.

        Vanha sanonta: "Se maksaa, joka tilaa" Tässä tapauksessa: se maksaa, joka pilaa. (pilasi)

        "Tässä tapauksessa: se maksaa, joka pilaa. (pilasi)"

        Sieltä maksumiehet löytyy, eikä tarvi kaukaa ehtiä.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        "Tässä tapauksessa: se maksaa, joka pilaa. (pilasi)"

        Sieltä maksumiehet löytyy, eikä tarvi kaukaa ehtiä.

        Kyllä on pimeetä porukkaa. Itse kun kysyy ja vastaa niin pysyy palsta pystyssä.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        "Tässä tapauksessa: se maksaa, joka pilaa. (pilasi)"

        Sieltä maksumiehet löytyy, eikä tarvi kaukaa ehtiä.

        Tehdään asialle oikeudenmukainen sopuratkaisu.

        Kullekin ansionsa mukaan:

        Syyllisille rangaistus ja kuntalaisille museo!


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Tehdään asialle oikeudenmukainen sopuratkaisu.

        Kullekin ansionsa mukaan:

        Syyllisille rangaistus ja kuntalaisille museo!

        Kuntalaisille ?!? Kuka sitä täällä muka haluaa ?!? Vie ja rakennuta se nyt lopultakin sinne Päijälään niin loppuu ainainen kitinä ja narina toisten omaisuudesta.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Syyte: Nykyisen kiinteistön omistajan vainoaminen ja stalkkaaminen kauan sitten unohdetun asian tiimoilta. Asian osalta ”lähestymiskiellon” määrääminen jonkun vanhan museoidean unelmoijalle toisten tontille. Eteenpäin: Päijälän raitilta sille tuosta sairaasta mielikuvitus-maailmasta kun maito on kaatunut jo 20 vuotta sitten, ja edelleen Päijälän kuvitteelliseen museokylään tervemenoa.

        Mikä moukka leukojen loksuttaja!
        Huoh!


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Kuntalaisille ?!? Kuka sitä täällä muka haluaa ?!? Vie ja rakennuta se nyt lopultakin sinne Päijälään niin loppuu ainainen kitinä ja narina toisten omaisuudesta.

        "Kuntalaisille ?!? Kuka sitä täällä muka haluaa ?!?"

        Korhosen kauppamuseo (entinen Korhosen sekatavarakauppa) edustaa Kuhmoisissa vahvaa paikallishistoriaa.

        Vaikka museon toiminta on sittemmin lakannut ja kiinteistö on siirtynyt yksityisomistukseen, sen merkitys kuntalaisille tiivistyy seuraaviin asioihin:

        Päijälänraitin sielu: Vuonna 1874 valmistunut rakennus ja sen ympäristö muodostavat kulttuurihistoriallisesti arvokkaan kokonaisuuden kylänraitilla, joka muistuttaa kuntalaisia alueen kukoistavasta historiasta kaupankäynnin keskuksena.

        Paikallinen identiteetti: Kauppa toimi kyläläisten elämän keskipisteenä vuosina 1878–1971. Museo on toiminut tärkeänä paikallisen historian ja elämäntavan symbolina, ja sen perintö elää edelleen esimerkiksi paikallisessa kulttuurikeskustelussa ja perinteissä.

        Matkailu ja vetovoima: Vanhalla raitilla sijaitseva rakennus on toiminut alueen historian elävöittäjänä. Kohde on herättänyt kuntalaisissa laajaa suojelutahtoa, sillä kulttuuriperintö nähdään tärkeänä osana kunnan vetovoimatekijöitä.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Korhosen kiinteisön ja siinä sijainneen harvinaisen arvokkaaksi tiedetyn kauppamuseon luovuttamista hallitusvastuussa olleelle jäsenelle kiivaasti erinomaisen hyvänä kunnan ratkaisuna puolustelevien on kuuluttava syylliseen sisäpiiriin, Ja piste.

        Kauppamuseo oli arvokas kokonaisuus.
        1800 luvun alkuperäisasuissessa kauppahuoneessa oli edelleen museota auki pitäneen Kauko Korhosen kuoleman jälkeen entisillä paikoillaan lisäksi suuri määrä kauppatavaraa ja tarvekaluja, vanhoja mainostaulujakin.

        Nämä tavarat museovirasto kävi luettelemoimassa ja pakkaamassa kauppahuoneen remontin ajaksi siirrettäväksi turvaan kunnan varastoon.

        Huomion arvoinen oli koko suuri ja juuri pieteetillä entisöity rakennus kauppiaskoteineen.
        Lisäksi mm. suuret pihapiirin makasiinit.
        Tonttikin n. 1ha.

        Tilanteen näin ollen kysymyksessä ei ollut, eikä ole nykyisinkään kunnalle ja kuntalaisille mitätön pikkuasia, jonka pelastamiseksi kamppailua on käyty.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Kyllä on pimeetä porukkaa. Itse kun kysyy ja vastaa niin pysyy palsta pystyssä.

        Itsepä sen sanoit.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Syyte: Nykyisen kiinteistön omistajan vainoaminen ja stalkkaaminen kauan sitten unohdetun asian tiimoilta. Asian osalta ”lähestymiskiellon” määrääminen jonkun vanhan museoidean unelmoijalle toisten tontille. Eteenpäin: Päijälän raitilta sille tuosta sairaasta mielikuvitus-maailmasta kun maito on kaatunut jo 20 vuotta sitten, ja edelleen Päijälän kuvitteelliseen museokylään tervemenoa.

        Tämän olet sitten vastaukseksi esitettyyn kysymykseen antanut.
        Saattoiko asiavastausta olettaakaan, ei!
        20 vuottahan vasta olet tuota typerää soopaa kuntalaisille tärkeän asian päälle syytänyt.

        Anteeksi etten enää millään malta pitäytyä sivistyneessä vastineessa, vaan sanon:
        Kenelle ei ole paljoa annettu, ei voi paljoa vaatià!


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Poliisiasioita kyllä olisi roppakaupalla, mutta kohdistuksesi on väärä.

        Tällä tavalla on alusta alkaen sitkeästi yritetty manipuloida ja luoda julkisuuteen tosiasioista virheelistä mielkuvaa, puhdistaa teko.

        Museon puolestapuhujien flaskaaminen ja syylliseksi vääntäminen toisi monelle syytteitä, mutta kunnan tekemistä virheistä keskustelu ei ole rikos.
        Vastuunalaisia ovat Korhosen kauppamuseokiinteistön tuhojat.

        Tuossa viestissä on kirjoitettuna puhdas ilkeä totuus.


      • Anonyymi00069
        UUSI

      • Anonyymi00070
        UUSI

    • Anonyymi00003

      Ne kupatut saaret pitäisi saada virkistyskäyttöön. Muistakaa kysyä kun torilta kalaa ostatte, että koskas sinne saareen pääsee.

    • Anonyymi00005

      Kateus vie Kalat vedestä, joten kohta ei kalan myyntiä torilla ole.

    • Anonyymi00008

      Ei ole yhteisen hyvän periaatetta pakkolunastuslaissa.

      • Anonyymi00009

        Joo, vain pisneksen ja rahan takia saa lunastaa esim. tielinja.


      • Anonyymi00051

        "Ei ole yhteisen hyvän periaatetta pakkolunastuslaissa."

        Kunnalla on etuosto-oikeus, jos kiinteistö tulee joskus myyntiin. Sitä ei kuitenkaan ole käytetty nykyisen omistajan ostaessa kiinteistön.

        Ainoa keino asiassa on, että joku taho tarjoaa kiinteistöstä "hyvän hinnan" ja myyjä suostuu myymään. Sen jälkeen kunta voi käyttää etuosto-oikeuttaan.

        Se, että käyttääkö kunta etuosto-oikeuttaan, jos tuollainen tilanne tulisi. Se on asia, jonka päättää kuntalaiset ja heidän valisemat päättäjät.

        Kysymys on siis rahasta ja juridiikasta. Kunta käytti juridiikkaa kiinteistön myynnissä. Kuntalaiset voivat toimia samoin, mutta raha tulee olla tiedossa.

        Huutelu ja väittely ei auta, vaikka sananvapaus sen mahdollistaa. Kortit pöytään ja silloin katsotaan miten käy.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        "Ei ole yhteisen hyvän periaatetta pakkolunastuslaissa."

        Kunnalla on etuosto-oikeus, jos kiinteistö tulee joskus myyntiin. Sitä ei kuitenkaan ole käytetty nykyisen omistajan ostaessa kiinteistön.

        Ainoa keino asiassa on, että joku taho tarjoaa kiinteistöstä "hyvän hinnan" ja myyjä suostuu myymään. Sen jälkeen kunta voi käyttää etuosto-oikeuttaan.

        Se, että käyttääkö kunta etuosto-oikeuttaan, jos tuollainen tilanne tulisi. Se on asia, jonka päättää kuntalaiset ja heidän valisemat päättäjät.

        Kysymys on siis rahasta ja juridiikasta. Kunta käytti juridiikkaa kiinteistön myynnissä. Kuntalaiset voivat toimia samoin, mutta raha tulee olla tiedossa.

        Huutelu ja väittely ei auta, vaikka sananvapaus sen mahdollistaa. Kortit pöytään ja silloin katsotaan miten käy.

        Yksinkertainen ja oikeudenmukainen menettely:
        Kunnalta Muistolan kiinteistön vilpillisin järjestelyin kodikseen hankkineet Jukka ja Sinikka Mäkinen yksin tai avustajineen hoitavat talouspuolen keskenänsä siten, että koko Muistolan kiinteistö palautetaan Kuhmoisten kunnan omistukseen kustannuksitta ja kokonaan velvoitteista vapaana.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Yksinkertainen ja oikeudenmukainen menettely:
        Kunnalta Muistolan kiinteistön vilpillisin järjestelyin kodikseen hankkineet Jukka ja Sinikka Mäkinen yksin tai avustajineen hoitavat talouspuolen keskenänsä siten, että koko Muistolan kiinteistö palautetaan Kuhmoisten kunnan omistukseen kustannuksitta ja kokonaan velvoitteista vapaana.

        "Yksinkertainen ja oikeudenmukainen menettely:
        Kunnalta Muistolan kiinteistön vilpillisin järjestelyin kodikseen hankkineet Jukka ja Sinikka Mäkinen yksin tai avustajineen hoitavat talouspuolen keskenänsä siten, että koko Muistolan kiinteistö palautetaan Kuhmoisten kunnan omistukseen kustannuksitta ja kokonaan velvoitteista vapaana."

        Yksinkertainen menettely ei toteudu, koska asia on vanhentunut ja juridisesti mahdoton.
        Ainoa mahdollisuus on kunnan etuosto-oikeus, jos sellainen tilanne joskus syntyy.
        Käytännössä asia on osa kunnan 2000- luvun poliittisen pelinpidon historiaa, jossa moraali ja laki unohdettiin täysin.

        Kunta käytti veronmaksajien varoja satoja tuhansia euroja asianajajien palkkioihin,
        Kallispalkkaiset asianajajat saavat mustankin valkoiseksi ja "lailliseksi"

        Kuntalaiset ovat hyväksyneet valitsemiensa päättäjien menettelytavat.

        Kestää kuitenkin kauan, ennen kuin kaikki unohtuu. Väki vanhenee, vähenee ja nuoret muuttavat muualle, kun pääsevät koulusta. Realistinen fakta.


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        "Yksinkertainen ja oikeudenmukainen menettely:
        Kunnalta Muistolan kiinteistön vilpillisin järjestelyin kodikseen hankkineet Jukka ja Sinikka Mäkinen yksin tai avustajineen hoitavat talouspuolen keskenänsä siten, että koko Muistolan kiinteistö palautetaan Kuhmoisten kunnan omistukseen kustannuksitta ja kokonaan velvoitteista vapaana."

        Yksinkertainen menettely ei toteudu, koska asia on vanhentunut ja juridisesti mahdoton.
        Ainoa mahdollisuus on kunnan etuosto-oikeus, jos sellainen tilanne joskus syntyy.
        Käytännössä asia on osa kunnan 2000- luvun poliittisen pelinpidon historiaa, jossa moraali ja laki unohdettiin täysin.

        Kunta käytti veronmaksajien varoja satoja tuhansia euroja asianajajien palkkioihin,
        Kallispalkkaiset asianajajat saavat mustankin valkoiseksi ja "lailliseksi"

        Kuntalaiset ovat hyväksyneet valitsemiensa päättäjien menettelytavat.

        Kestää kuitenkin kauan, ennen kuin kaikki unohtuu. Väki vanhenee, vähenee ja nuoret muuttavat muualle, kun pääsevät koulusta. Realistinen fakta.

        Paitsi - jos synnintunto ja häpeä pakottavat toimimaan ♥️


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Paitsi - jos synnintunto ja häpeä pakottavat toimimaan ♥️

        Valtuustoaloite 2.5.2010, josta ote:

        "Käräjiä on käyty usealla suunnalla, tuloksina on saatu kunnanjohtaja erotetuksi ja sakotetuksi ja vahingonkorvauksia muutama tuhat euroa. Oikeudenkäynteihin kunta sen sijaan on uhrannut satoja tuhansia euroja. "

        Valtuustoaloitetta ei koskaan otettu käsittelyyn. Vielä myöhemmin on asianajajapalkkioita maksettu huomattavasti lisää. Oikeusasiamies nuhteli, mutta sillä ei ole ollut mitään vaikutusta. Paatunut mikä paatunut.

        Koska menettelytavat ovat totuttuja ja opittuja, sydän ja sydämet ovat paatuneet. Vaikea uskoa enää siihen, että häpeä vaikuttaa enää mihinkään. Kaikki samassa veneessä.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        "Yksinkertainen ja oikeudenmukainen menettely:
        Kunnalta Muistolan kiinteistön vilpillisin järjestelyin kodikseen hankkineet Jukka ja Sinikka Mäkinen yksin tai avustajineen hoitavat talouspuolen keskenänsä siten, että koko Muistolan kiinteistö palautetaan Kuhmoisten kunnan omistukseen kustannuksitta ja kokonaan velvoitteista vapaana."

        Yksinkertainen menettely ei toteudu, koska asia on vanhentunut ja juridisesti mahdoton.
        Ainoa mahdollisuus on kunnan etuosto-oikeus, jos sellainen tilanne joskus syntyy.
        Käytännössä asia on osa kunnan 2000- luvun poliittisen pelinpidon historiaa, jossa moraali ja laki unohdettiin täysin.

        Kunta käytti veronmaksajien varoja satoja tuhansia euroja asianajajien palkkioihin,
        Kallispalkkaiset asianajajat saavat mustankin valkoiseksi ja "lailliseksi"

        Kuntalaiset ovat hyväksyneet valitsemiensa päättäjien menettelytavat.

        Kestää kuitenkin kauan, ennen kuin kaikki unohtuu. Väki vanhenee, vähenee ja nuoret muuttavat muualle, kun pääsevät koulusta. Realistinen fakta.

        Ainoa mahdollisuus on kunnan etuosto-oikeus, jos .. .

        Tiedän varmuudella kuntaa ja kotiseutuyhdistystä lähetytyn anoen tarttumaan avautuneeseen tilaisuuteen Mäkisten laittaessa Korhosen kauppamuseo kiinteistön avoimeen myyntiin lehti-ilmoituksella.
        Tuloksena mykkä hiljaisuus.

        Samanaikaisesti yksityinen taho teki kaikkensa pelastavan yhdistyksen ja rahoituksen järjestämiseksi.

        Tilanteesta tietoisina myyjät ja ostajat kiirehtien sopivat kiinteistön omistajavaihdosta.

        Että näin vastuullisesti toimitaan Kuhmoisissa kunnan arvo-omaisuuden varjelemiseksi.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Yksinkertainen ja oikeudenmukainen menettely:
        Kunnalta Muistolan kiinteistön vilpillisin järjestelyin kodikseen hankkineet Jukka ja Sinikka Mäkinen yksin tai avustajineen hoitavat talouspuolen keskenänsä siten, että koko Muistolan kiinteistö palautetaan Kuhmoisten kunnan omistukseen kustannuksitta ja kokonaan velvoitteista vapaana.

        No jo on taas aikoihin eletty. Sama typeryyden toisto sen kun jatkuu. Sitä myötähäpeän määrää kun ajatukset kulkee edelleenkin tuolla tasolla vielä 20 v jälkeenkin. Saliikaa mun jo nauraa.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Ainoa mahdollisuus on kunnan etuosto-oikeus, jos .. .

        Tiedän varmuudella kuntaa ja kotiseutuyhdistystä lähetytyn anoen tarttumaan avautuneeseen tilaisuuteen Mäkisten laittaessa Korhosen kauppamuseo kiinteistön avoimeen myyntiin lehti-ilmoituksella.
        Tuloksena mykkä hiljaisuus.

        Samanaikaisesti yksityinen taho teki kaikkensa pelastavan yhdistyksen ja rahoituksen järjestämiseksi.

        Tilanteesta tietoisina myyjät ja ostajat kiirehtien sopivat kiinteistön omistajavaihdosta.

        Että näin vastuullisesti toimitaan Kuhmoisissa kunnan arvo-omaisuuden varjelemiseksi.

        "Tiedän varmuudella kuntaa ja kotiseutuyhdistystä lähestytyn anoen .. .

        Samanaikaisesti yksityinen taho teki kaikkensa pelastavan yhdistyksen ja rahoituksen järjestämiseksi."

        Näin on todistettavasti toimittukin, vastoin tääläkin esitettyjä väitteitä, eivät suinkaan kaikki ole tumput suorina tapahtumia sivusta seuranneet.

        https://kuhmoistenmuistola.blogspot.com/p/blog-page_93.html?m=1


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        "Yksinkertainen ja oikeudenmukainen menettely:
        Kunnalta Muistolan kiinteistön vilpillisin järjestelyin kodikseen hankkineet Jukka ja Sinikka Mäkinen yksin tai avustajineen hoitavat talouspuolen keskenänsä siten, että koko Muistolan kiinteistö palautetaan Kuhmoisten kunnan omistukseen kustannuksitta ja kokonaan velvoitteista vapaana."

        Yksinkertainen menettely ei toteudu, koska asia on vanhentunut ja juridisesti mahdoton.
        Ainoa mahdollisuus on kunnan etuosto-oikeus, jos sellainen tilanne joskus syntyy.
        Käytännössä asia on osa kunnan 2000- luvun poliittisen pelinpidon historiaa, jossa moraali ja laki unohdettiin täysin.

        Kunta käytti veronmaksajien varoja satoja tuhansia euroja asianajajien palkkioihin,
        Kallispalkkaiset asianajajat saavat mustankin valkoiseksi ja "lailliseksi"

        Kuntalaiset ovat hyväksyneet valitsemiensa päättäjien menettelytavat.

        Kestää kuitenkin kauan, ennen kuin kaikki unohtuu. Väki vanhenee, vähenee ja nuoret muuttavat muualle, kun pääsevät koulusta. Realistinen fakta.

        Kuntalaiset ovat hyväksyneet valitsemiensa päättäjien menettelytavat.-----

        Hyväksyivätkö??


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Kuntalaiset ovat hyväksyneet valitsemiensa päättäjien menettelytavat.-----

        Hyväksyivätkö??

        Valitsemalla uudelleen kuntavaaleissa, on selkeä hyväksyntä


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        "Tiedän varmuudella kuntaa ja kotiseutuyhdistystä lähestytyn anoen .. .

        Samanaikaisesti yksityinen taho teki kaikkensa pelastavan yhdistyksen ja rahoituksen järjestämiseksi."

        Näin on todistettavasti toimittukin, vastoin tääläkin esitettyjä väitteitä, eivät suinkaan kaikki ole tumput suorina tapahtumia sivusta seuranneet.

        https://kuhmoistenmuistola.blogspot.com/p/blog-page_93.html?m=1

        Perusteellisesti ja uskottavasti on toimitty, kuten suunnitemassa esitetään.

        Kuka voi väittää haihatteluksi?


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        Perusteellisesti ja uskottavasti on toimitty, kuten suunnitemassa esitetään.

        Kuka voi väittää haihatteluksi?

        "Kuka voi väittää haihatteluksi?"

        Jokainen likaisen jauhopussin raahaaja.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Valitsemalla uudelleen kuntavaaleissa, on selkeä hyväksyntä

        Tietämättömyys on suurimpana syynä vaalituloksiin.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Tietämättömyys on suurimpana syynä vaalituloksiin.

        Kaikki päättäjiä itseään koskevat ikävät seikat salataan puolueiden kesken jopa vuosikymmeniksi äänestäjiltä. Se on ainoa fakta mitä kuntalasta, valtuustosta tai hallituksesta voi sanoa. Pitää vaan ihmetellä kuinka sama jäärä jo yli 30 v sitten on varastanut eli valehdellut toimessaan, toimii puolueessaan edelleen ”hyvänä tyyppinä” milloin valtuuston milloin hallituksen peräsimessä. Ketään ei kiinnosta paskan vertaa tämän entisen pankkirosvon toiminta nykyisten yhteisten asioiden hoidossa-kaan. Edessä puhutaan toista, takana toista, mieli vaihtuu sen mukaan kuka sattuu edessä olemaan. Eikö sellainen tyyppi ole epäluotettava valehtelija ja silti tulee aina vaan valituksi muka hyvänä tyyppinä. Kansa on tyhmää ja tyhmäksi jää.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Tietämättömyys on suurimpana syynä vaalituloksiin.

        "Tietämättömyys on suurimpana syynä vaalituloksiin."

        Tämä on tosiasiallinen fakta.

        Kuntalaisille, poliisille ja oikeuslaitokselle on valehdeltu.

        Aiheutettu vakava ja pysyvä mainehaitta perinteiselle pitäjälle.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        No jo on taas aikoihin eletty. Sama typeryyden toisto sen kun jatkuu. Sitä myötähäpeän määrää kun ajatukset kulkee edelleenkin tuolla tasolla vielä 20 v jälkeenkin. Saliikaa mun jo nauraa.

        Näitä typeryyksiä täälä sallitaan, mut annas olla kun .. .

        *Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

        Viimeinen poisto koski kuntapäätäntää.
        Oli totuudenmukaisesti kirjoitettu, ei edes mitenkään pahasti.
        Vain faktaa..


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Kaikki päättäjiä itseään koskevat ikävät seikat salataan puolueiden kesken jopa vuosikymmeniksi äänestäjiltä. Se on ainoa fakta mitä kuntalasta, valtuustosta tai hallituksesta voi sanoa. Pitää vaan ihmetellä kuinka sama jäärä jo yli 30 v sitten on varastanut eli valehdellut toimessaan, toimii puolueessaan edelleen ”hyvänä tyyppinä” milloin valtuuston milloin hallituksen peräsimessä. Ketään ei kiinnosta paskan vertaa tämän entisen pankkirosvon toiminta nykyisten yhteisten asioiden hoidossa-kaan. Edessä puhutaan toista, takana toista, mieli vaihtuu sen mukaan kuka sattuu edessä olemaan. Eikö sellainen tyyppi ole epäluotettava valehtelija ja silti tulee aina vaan valituksi muka hyvänä tyyppinä. Kansa on tyhmää ja tyhmäksi jää.

        "Edessä puhutaan toista, takana toista, mieli vaihtuu sen mukaan kuka sattuu edessä olemaan. Eikö sellainen tyyppi ole epäluotettava valehtelija ja silti tulee aina vaan valituksi muka hyvänä tyyppinä. Kansa on tyhmää ja tyhmäksi jää."

        Valehtelu kuuluu politiikkaan, kuten Jussi Halla-Aho on julkisesti sanonut.

        Kuhmoisten kunnallispolitiikassa valehtelu on ollut käytössä jo kauan aikaa.

        Sen ovat kuntalaiset hyväksyneet, joten miten seepra raidoistaan pääsee.


    • Anonyymi00032

      Kuka keksi tuosta avauksesta kauppamuseon? Mikä oli eka kauppamuseoviesti? Vousitte lopettaa!

      • Anonyymi00033

        Eihän sitä tarvinnut keksiä, se oli sitä.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Eihän sitä tarvinnut keksiä, se oli sitä.

        Jospa menisit huilaamaan.


      • Anonyymi00035

        Keitä nämä täällä alituiseen määräilemään pyrkivät mistä asioista Kuhmoisissa ei saisi olla mielipiteitä ja keskustelua?
        Keitä nämä jatkuvasti asiakeskusteluja sabotoivat henkilöt ovat, osaako joku edes vihjata ellei sitten halua reilusti nimetä?


      • Anonyymi00036

        Eka oli varmaan silloin puolen yön jälkeen tullut "poliisi-asia" -viesti. Ja kellonajasta päätellen sama henkilö laittoi edellisenkin viestin.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Eka oli varmaan silloin puolen yön jälkeen tullut "poliisi-asia" -viesti. Ja kellonajasta päätellen sama henkilö laittoi edellisenkin viestin.

        Oli muuten myös itse aloituksen kanssa tosi samat ajat! Vain muutama minuutti. Sama kirjoittaja? Vai joku palstapäivystäjä?

        Olisi todella kiva ja tärkeä tietää, että onko sama kirjoittaja, koska sehän olisi vaan tahallaan järjestetty juttu, jossa saadaan kaksi tahoa toisiaan vastaan.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Oli muuten myös itse aloituksen kanssa tosi samat ajat! Vain muutama minuutti. Sama kirjoittaja? Vai joku palstapäivystäjä?

        Olisi todella kiva ja tärkeä tietää, että onko sama kirjoittaja, koska sehän olisi vaan tahallaan järjestetty juttu, jossa saadaan kaksi tahoa toisiaan vastaan.

        Koettakoaha pöljät sitäki asijaa tutkiskella mutta ee hutkistella, sillä keinoi pyssyy onneton museo-palstanne virkiänä ja elossa.


    • Anonyymi00040

      Koti ja maat voidaan pakkolunastaa kunnan,kaupungin tai valtion toimesta jos niin haluavat ja turha on tapella vastaan kun aina häviää

      • Anonyymi00041

        Niin juur. Avvaus koski tuulvoemaloita eikä jottai kuppasta kaappamuseoo jota eräs onneton on työntäny teällä mukkaan jokkaese palsta avvauksee jo 20 vuotta kenenkään puuttumati niihin yksinpuheluihi.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Niin juur. Avvaus koski tuulvoemaloita eikä jottai kuppasta kaappamuseoo jota eräs onneton on työntäny teällä mukkaan jokkaese palsta avvauksee jo 20 vuotta kenenkään puuttumati niihin yksinpuheluihi.

        Älähän turhaa selittele virhettäs.

        Kuka yksin puhelee?


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Älähän turhaa selittele virhettäs.

        Kuka yksin puhelee?

        Oletko se sitten sinä? Vai kuitenkin minä? Oletko sinä minä?


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Oletko se sitten sinä? Vai kuitenkin minä? Oletko sinä minä?

        Ai mää vai ? Ai nyt vai sanos turkkulaene mulkukka kun silt kelloo kyseltii.


      • Anonyymi00045

        Rivakasti toimeen vaan, aikaa ja varoja on tuhottu nössöilyllä jo kylliksi.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Rivakasti toimeen vaan, aikaa ja varoja on tuhottu nössöilyllä jo kylliksi.

        Niinpä. Päijälässä on tilaa, Päijälän raitilla sitä ei ole, varsinkaan asuttujen rakennusten nurkissa.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Rivakasti toimeen vaan, aikaa ja varoja on tuhottu nössöilyllä jo kylliksi.

        Rivakasti toimeen kohdistui viestiin
        "Koti ja maat voidaan pakkolunastaa kunnan, kaupungin tai valtion toimesta jos n.. .")


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      99
      871
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      76
      661
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe