Hei, sattuuko kenelläkään olemaan tiedossa joku kampaamo, esim. että yrittäjä on itse trans tms, olisi kiva käyttää palvelua missä ei tarvitsisi jännittää tai tehdä erikseen numeroa siitä että haluaa "vastakkaisen sukupuolen" hiustyylin. Olen toki joskus käynyt "tavallisella" kampaajalla näyttäen malliksi kuvaa miehen hiuksista (olen transmies, mutta en mene läpi) mutta mielenkiinnosta kysyn.
Transystävällinen parturi-kampaamo?
7
324
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vastaan sen verran, että kun nyt käytit sanaa kampaamo, kannattaako transmiehenä mennä juuri nimenomaan kampaajalle, jotka ovat erikoistuneet naisten hiustyyleihin? Ehkä parturi-kampaamo olisi parempi vaihtoehto, jos ei vielä prosessin alkuvaiheessa kehtaa mennä suoraan vain miehille suunnattuun parturiin?
- Anonyymi00002
Niin, otsikossahan on sana parturi-kampaamo. Ei olisi tarvinnut vastata, kun tarkoitus oli vain halkoa hiuksia.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Niin, otsikossahan on sana parturi-kampaamo. Ei olisi tarvinnut vastata, kun tarkoitus oli vain halkoa hiuksia.
Oho, tahaton sanaleikki. Kuitenkin, en kaipaa pilkun viilaamista.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Enpä huomannutkaan otsikkoa, sori. Itse tein vaan aikoinaan sen virheen, että jatkoin samalla kampaajalla - nimenomaan kampaajalla - käymistä, jolla olin lapsena käynyt äitini kanssa, ja kaapista ulostulon jälkeen en ollenkaan hahmottanut sitä, että ei olekaan ehkä hyvä idea käydä vain naisten kampauksiin erikoistuneella ammattilaisella. Päädyin sitten lopulta ajelemaan pääni kaljuksi...
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Muistan taas miksi olen vain mies enkä transmies.
- Anonyymi00006
Kannattaisi ehkä mainita paikkakunta tai alue... Mutta joka tapauksessa, kysymyksesi sai minut muistamaan 16 vuoden takaisen keskustelun, jossa joku mainitsi Helsingin Ruoholahdessa sijaitsevan kampaamo Maija Simpasen, jonka asiakkaana kävi transnaisia ja hän toivotti kaikki tervetulleiksi. Toki kyseessä siis nimenomaan kampaamo joten en tiedä koskiko kommentti vain transnaisia.
- Anonyymi00007
Onko Helsingissä kampaamoa, joka ei kohtelisi transihmisiä asiallisesti?
Helpompi listata liikkeet jotka eivät toimi näin. Niitä ei montaa voi löytyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2812244Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131928Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1311828- 1511378
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381247- 85866
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä186822- 174816
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala437745- 52602