Siis että mitä?
Wille Rydmanhan osaa laulaa.
Suvivirsi ilman säestystä.
Voiceen kilpailemaan
Willen Suvivirsi
108
849
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sibelius Akatemian laulunopettaja kehui Rydmanin esitystä , Hän osaa laulaa ja Hänellä on kokemusta esiintyä laulaa kuorosta Cantors Minores
- Anonyymi00002
Haluan kuulla enemmän Willen laulua.
- Anonyymi00026
Rydmanit ovat musiikkisukua jos joku ei tiennyt.
- Anonyymi00052
... hänellä on kokemusta esiintymisestä laulajana kuorossa ...
- Anonyymi00003
Tietysti osaa, kun tietää kuka on hänen isoisänsä.
- Anonyymi00004
Musikaalisuus jatkuu suvussa.
Wille voisi laulaa sen " Niin kaunis on maa"
- Anonyymi00005
Yök. En halua sen lieron pärstääkään.
- Anonyymi00006
...nähdä.
- Anonyymi00007
Eihän sinun tarvitse naamaa nähdä, kun kuuntelet vain laulua.
- Anonyymi00009
Asennevammainen älähti.
- Anonyymi00010
Kesä on avattu. Hienosti veti Wille.
Pikkutyttöjen ahdistelija Rydman saa kiekua vaikka hallelujaa ja laulaa maammelaulua eikä se muuta yhtään mitään.
- Anonyymi00011
Aika pienihän sinä olet, mutta missä välissä hän on sinua päässyt ahdistelemaan, sillä kai ”tietosi” on omakohtaista. Vai uskotko iltapäiväplaskan juoruihin?
- Anonyymi00012
Mites se Paloma menikään se lentävä lause, mitä usein siteeraat, että jos ei sinulla ole mitään hyvää sanottavaa ihmisestä, niin ole hiljaa.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mites se Paloma menikään se lentävä lause, mitä usein siteeraat, että jos ei sinulla ole mitään hyvää sanottavaa ihmisestä, niin ole hiljaa.
Poliitikoista saa esittää arvosteluja ja näkemyksiä, myös negatiivisia. Eri säännöt julkisuuden henkilöille. Rydman on liero vaikka sen voissa paistaisi ja vaikka se kuinka vetoaisi mummujen tunteisiin laulamalla suvivirtti a capella.
Anonyymi00011 kirjoitti:
Aika pienihän sinä olet, mutta missä välissä hän on sinua päässyt ahdistelemaan, sillä kai ”tietosi” on omakohtaista. Vai uskotko iltapäiväplaskan juoruihin?
Ei todellakaan, ja miksi kääntää kommenttini lyömäaseeksi minua kohtaan hyödyntäen tietoa siitä että olen pienkokoinen? Aika h..........in ala-arvoista .
Poliitikoista ja julkkiksista puheenollen: ei savua ilman tulta. En tiedä mistä olen lukenut teinityttöjen kertomaa Rydmanin sedän lähentelyistä.- Anonyymi00014
Paloma.se01 kirjoitti:
Ei todellakaan, ja miksi kääntää kommenttini lyömäaseeksi minua kohtaan hyödyntäen tietoa siitä että olen pienkokoinen? Aika h..........in ala-arvoista .
Poliitikoista ja julkkiksista puheenollen: ei savua ilman tulta. En tiedä mistä olen lukenut teinityttöjen kertomaa Rydmanin sedän lähentelyistä.Et tiedä, mutta kirjoitat kuin tietäisit.
Missä hän on lähennellyt, milloin, ketä, kuinka montaa pikkutyttöä, jotka sitten olivatkin teinityttöjä? - Anonyymi00015
Paloma.se01 kirjoitti:
Poliitikoista saa esittää arvosteluja ja näkemyksiä, myös negatiivisia. Eri säännöt julkisuuden henkilöille. Rydman on liero vaikka sen voissa paistaisi ja vaikka se kuinka vetoaisi mummujen tunteisiin laulamalla suvivirtti a capella.
Älä herjaa ketään.
Poliitikkokin on ihminen. Anonyymi00015 kirjoitti:
Älä herjaa ketään.
Poliitikkokin on ihminen.Minä en ole ihan varma Rydmanista.
Muistatko vielä sellaista tv-sarjaa kuin "V" ?Paloma.se01 kirjoitti:
Minä en ole ihan varma Rydmanista.
Muistatko vielä sellaista tv-sarjaa kuin "V" ?https://pics.filmaffinity.com/v-807441012-large.jpg
minisarja vuodelta 1983- Anonyymi00018
Paloma.se01 kirjoitti:
Nyt lopeta kesimäsi valheet ja panettelujutut ,
oletko vähä-älynien,
pikku tytöthän oli itse kesineet koko jutun kun olivat ihastuneet willeen,
mutta kun eivät saaneet tunteileen vastinetta
keksivät omia älyttömiä perättömyyksiä kyseisestä henkilöstä,
sehän on jopa toditettu ja tytöki loupulta myöntäneet,
on törkeyden huippu keksiä noi raskauttavia valheita levittää kenestäkään ihmisestä, kyllä miehetki ON inhimillisä ihmisiä,,,, jos sitä et tienny, - Anonyymi00019
Paloma.se01 kirjoitti:
Poliitikoista ja julkkiksista puheenollen: ei savua ilman tulta. En tiedä mistä olen lukenut teinityttöjen kertomaa Rydmanin sedän lähentelyistä.Menehän sinä nyt katsomaan ystäväsi mdk:n kanssa live lähetystä tästä foorumista.
- Anonyymi00020
Mitä sen pitäisi muuttaa?
Oli vaikka kuinka inhottava tyyppi, niin jos hän osaa laulaa, niin miksi ei pikkusieluiset feministit voi sitä myöntää?
En ole kuullut hänen lauluaan, joten siinä mielessä
olen jäävi tässä ketjussa. - Anonyymi00025
Paloma.se01 kirjoitti:
" Rydman on liero vaikka sen voissa paistaisi ja vaikka se kuinka vetoaisi mummujen tunteisiin laulamalla suvivirtti a capella."
Noin kirjoitit Rydmanista, mutta minäpä lukaisin Wikistä hänen "syntinsä" ja tuomioita ei tullut, paitsi ero Kokoomuksesta, joten on nyt se "Natsi Ps" haukuttu. - Anonyymi00027
Olen lukenut sen Wille Rydmanin kirjoittaman e-kirjan. Vääristelyä ja pahaa puhetta on nuo hänestä tehtaillut ahdistelujutut.
Wille Rydmanin kirjoittama kohuttu esikoiskirja Salaisuus, jota ei ollut (2023) on luettavissa ja ladattavissa kokonaisuudessaan sähköisessä muodossa (PDF) suoraan Wille Rydmanin omilta verkkosivuilta tai suorana PDF-tiedostona. Teos käsittelee hänen mukaansa niitä tapahtumia, jotka johtivat Helsingin Sanomien vuonna 2022 julkaisemaan uutisointiin. Kirja herätti ilmestyessään laajaa julkisuutta ja johti myös poliisin esiselvitykseen Ilta-Sanomien uutisoimana, mutta esitutkintaan sitä ei lopulta aloitettu Suomen Kuvalehden mukaan. - Anonyymi00028
Paloma.se01 kirjoitti:
Voi sinua ressukkaa. Sinun tunteisiin vetoaa se hillopurkin tutkija.
- Anonyymi00030
Anonyymi00025 kirjoitti:
" Rydman on liero vaikka sen voissa paistaisi ja vaikka se kuinka vetoaisi mummujen tunteisiin laulamalla suvivirtti a capella."
Noin kirjoitit Rydmanista, mutta minäpä lukaisin Wikistä hänen "syntinsä" ja tuomioita ei tullut, paitsi ero Kokoomuksesta, joten on nyt se "Natsi Ps" haukuttu.Ei savua ilman tulta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi00031
Anonyymi00014 kirjoitti:
Et tiedä, mutta kirjoitat kuin tietäisit.
Missä hän on lähennellyt, milloin, ketä, kuinka montaa pikkutyttöä, jotka sitten olivatkin teinityttöjä?LUE LEHTIÄ.
- Anonyymi00032
Paloma.se01 kirjoitti:
Poliitikoista ja julkkiksista puheenollen: ei savua ilman tulta. En tiedä mistä olen lukenut teinityttöjen kertomaa Rydmanin sedän lähentelyistä.Taidettiin alaikäiset maksaa hiljaisiksi ... ?
- Anonyymi00034
Samat sanat. Iljettävä tyyppi - muutenkin.
Hän edesmenneestä isästään oli aikoinaan kohujuttu,
että hän olisi musiikkitunnilla hyppyyttänyt pikkupoikia
ilman housuja kikkelit paljaana.
Vanha juttu, ei löydy enää arkistoista, mutta muistissa on pysynyt.
Levätköön rauhassa.
Ei omena kauan puusta putoa ? - Anonyymi00036
Anonyymi00012 kirjoitti:
Fakta mikä fakta. Media on kirjoittanut asiasta kilometrin verran sivuja.
- Anonyymi00037
Paloma.se01 kirjoitti:
Poliitikkoj pitää kritisoida.
- Anonyymi00038
Anonyymi00015 kirjoitti:
Älä herjaa ketään.
Poliitikkokin on ihminen.Poliitikkoja pitääkin kritisoida. Lähentelijäkin pääsi ministeriksi.
Jo on aikoihin eletty. - Anonyymi00040
Anonyymi00018 kirjoitti:
Nyt lopeta kesimäsi valheet ja panettelujutut ,
oletko vähä-älynien,
pikku tytöthän oli itse kesineet koko jutun kun olivat ihastuneet willeen,
mutta kun eivät saaneet tunteileen vastinetta
keksivät omia älyttömiä perättömyyksiä kyseisestä henkilöstä,
sehän on jopa toditettu ja tytöki loupulta myöntäneet,
on törkeyden huippu keksiä noi raskauttavia valheita levittää kenestäkään ihmisestä, kyllä miehetki ON inhimillisä ihmisiä,,,, jos sitä et tienny,14 pikkutyttöä kertoi ihan samaa, Ei valehdelleet.
- Anonyymi00050
Anonyymi00036 kirjoitti:
Fakta mikä fakta. Media on kirjoittanut asiasta kilometrin verran sivuja.
Kilometrit eivät kerro totuudellisuudesta, vain suurentelusta ja asian lietsomisesta.
- Anonyymi00053
Anonyymi00031 kirjoitti:
LUE LEHTIÄ.
Älä huuda
- Anonyymi00062
Anonyymi00014 kirjoitti:
Et tiedä, mutta kirjoitat kuin tietäisit.
Missä hän on lähennellyt, milloin, ketä, kuinka montaa pikkutyttöä, jotka sitten olivatkin teinityttöjä?"Et tiedä, mutta kirjoitat kuin tietäisit."
No tietenkin Verkkouutisista, sitähän Rydman ennen loikkausta jumaloi.
Mutta kun "toverit" peti niin loikkasi persuihin. - Anonyymi00065
Kyllä ne pikkutytötkin ahdistelevat miehiä. Olen selvinnyt ehkä sen takia ahdisteluista, lähentelyistä kun olen käynyt usein lastenlasteni kanssa 18 vuotiaisiin saakka saunassa ja olen nähnyt kauniita neitoja paljon.
Ihmetelen, en ole kaunis ikääkin oli noin 70v kun tahtoivat , aivan avoimesti. Anonyymi00065 kirjoitti:
Kyllä ne pikkutytötkin ahdistelevat miehiä. Olen selvinnyt ehkä sen takia ahdisteluista, lähentelyistä kun olen käynyt usein lastenlasteni kanssa 18 vuotiaisiin saakka saunassa ja olen nähnyt kauniita neitoja paljon.
Ihmetelen, en ole kaunis ikääkin oli noin 70v kun tahtoivat , aivan avoimesti.Kaikkein pahin ikä on juuri tuo kun fyysisesti on jo nainen, mutta mieli on lapsen. Aikaisin kehittyneet ja varhaisessa teini-iässä olevat tyttölapset vetävät vahojen setien katseita puoleensa ja aina se ei rajoitu vain ihaileviin "nätti tyttäö kuinmansikka" kommentteihi,
Toisaalta nuoret tytöt huomaavat pian mikä vaikutus heidän puhkeavalla naisellisuudellaan ja seksuaalisuudellaan on etenkin vanhempiin miehiin. Hyväksikäyttöä tapahtuu, valitettavasti, ja lapsi ei ole vastuussa siitä, koska häneltä puuttuu arvostelukykyä ja kokemusta miten suhtautua omaan seksuaalisuuteensa ja vanhempien herrojen lähentelyyn.
Ahdistelusta ei kuitenkaan voi puhua, koska tytöt eivät ole vielä oppineet sosiaalisen käyttäytymisen malleja aikuisten keskuudessa. He tarvitsevat rajoja ja suojelua, mutta myös tilaa ja vapautta.- Anonyymi00070
Anonyymi00065 kirjoitti:
Ihmetelen, en ole kaunis ikääkin oli noin 70v kun tahtoivat , aivan avoimesti.Jos en ymmärrä epäselvää kertomustasi väärin, niin lienet pedofiili. Yöäk.
- Anonyymi00073
Anonyymi00031 kirjoitti:
LUE LEHTIÄ.
Joo, LUE SEISKAA!!!
- Anonyymi00074
Kyllä jokainen täällä tietää mistä tätä miestä on syytetty, mutta nyt olikin kyse laulamisesta.
En ymmärrä noin pikkusieluista kommenttia, jonka kirjoitit. Et osaa erottaa kahta asiaa toisistaan.
Vihasi jotakin julkkista on naurettavan lapsellista. Muistan, miten arvostelit Trumpin ulkonäköä.
Minä kävin nyt kuuntelemassa hänen laulunsa ja hän ei todellakaan kiekunut. - Anonyymi00075
Anonyymi00027 kirjoitti:
Olen lukenut sen Wille Rydmanin kirjoittaman e-kirjan. Vääristelyä ja pahaa puhetta on nuo hänestä tehtaillut ahdistelujutut.
Wille Rydmanin kirjoittama kohuttu esikoiskirja Salaisuus, jota ei ollut (2023) on luettavissa ja ladattavissa kokonaisuudessaan sähköisessä muodossa (PDF) suoraan Wille Rydmanin omilta verkkosivuilta tai suorana PDF-tiedostona. Teos käsittelee hänen mukaansa niitä tapahtumia, jotka johtivat Helsingin Sanomien vuonna 2022 julkaisemaan uutisointiin. Kirja herätti ilmestyessään laajaa julkisuutta ja johti myös poliisin esiselvitykseen Ilta-Sanomien uutisoimana, mutta esitutkintaan sitä ei lopulta aloitettu Suomen Kuvalehden mukaan.Kaikki vangitkin istubat syyttöminä vankiloissa. Aina on jokin muka käsitellyt heidän asioitaan väärin .siis näinhän se aina on.
- Anonyymi00013
Kertokaa miksi pitää politiikka sekoittaa tuollaiseen lauluesitykseen. Eikö ne asiat riitele, eikä ihmiset. Jos vastustaja tekee jotain muuta kuin politiikkaa, niin te vedätte siitäkin herneen nenäänne. Pitäisi ihmisellä olla jotain ajatusta myös elämästä, eikä sitoa sitä kaiken vastustamiseen, sehän pilaa ihmisen oman mielenrauhan.
- Anonyymi00016
Paloma tuli pilaamaan tämänkin ketjun.
Eikö kylvöt luista? Eikö mies tuo aamiaista vuoteeseen? Mikä pännii.
Älä tuo huonoa tuultasi suvivirsi-ketjuun
Ap- Anonyymi00076
Onko se pilaamista jos on eriävä mielipide . Eikös nämä ketjut ole sitä varten että kukin saa sanoa mielipiteensä asioista.
Mutta sinä kutsut pilaamiseksi jos ei joku ole samaa mieltä sinun kanssasi .
Keskustelu on sinulle ainoastaan sellaista että kaikkien pitäisi mielestäsi omata sama mielipide kun sinulla on.
Niinhän eräät ovat aina junailleet asioden kanssa. - Anonyymi00079
Anonyymi00076 kirjoitti:
Onko se pilaamista jos on eriävä mielipide . Eikös nämä ketjut ole sitä varten että kukin saa sanoa mielipiteensä asioista.
Mutta sinä kutsut pilaamiseksi jos ei joku ole samaa mieltä sinun kanssasi .
Keskustelu on sinulle ainoastaan sellaista että kaikkien pitäisi mielestäsi omata sama mielipide kun sinulla on.
Niinhän eräät ovat aina junailleet asioden kanssa.Eriävä mielipide ei ole ketjun pilaamista, mutta eihän Paloma kertonut mitään mielipidettä
tämän Rydmanin laulamisesta.
- Anonyymi00017
RYDMA ON KRISTINUSKOINEN SUOMALAINEN
hänen osallistuminen kevätvirren laulamiseen on luonnollista,
kuten kenen tahansa osallisuminen kevät virren laulamiseen,
Rydman kuuluu suomen eliti älykkö politikojen ryhmään,
suomi tarvitseent fiksuja osaavia politikkoja korjaamaan suomen talous taas tasapainoon,
nyt suomi on vasemisto poilitikkojen jäljiltä katstrofaalisessa konkurssissa, ,
nyt tarvitaan parhaimisto suomen johtoon !- Anonyymi00041
Rasisti persu se on ,joka on sanonut olevan natsi.
- Anonyymi00043
Sitten pitää heittää persut huut h*lvettiin.
- Anonyymi00021
Äärioikeisto uusnatsismi ei piitannut uskonnosta yhtälailla stalinismi viis veisaisi uskonnosta ei tänä päivänäkään piittaa, USA:a se tarkoittaa ääri konservatiimia Trump uskontoa johon suomen äärioikeisto mieltynyt
- Anonyymi00023
Pertikin tunnistaa vaikka ei ole kirjautunut.
Hän laulaakin aina samaa virttä. - Anonyymi00077
Anonyymi00023 kirjoitti:
Hän laulaakin aina samaa virttä.Ja selvänäkijälläkin voi joskus mennä pieleen
- Anonyymi00096
Anonyymi00023 kirjoitti:
Hän laulaakin aina samaa virttä.Luulotautisi on aivan yhtä helppo "tunnistaa". Hah.
- Anonyymi00022
Näin Willen spontaanin virsiesityksen. Miehellä hyvä ääni ja meininki tuossa. On hän laulellut ennekin...
- Anonyymi00024
Paloma on kuvista päätellen lyhyenläntä varreltaan, mutta suuta on kuin variksenpojalla, raakkuessa
- Anonyymi00044
Paloman kommentit edustavat sivistystä. Sinun sivistymätöntä juntti-persuutta.
- Anonyymi00049
Anonyymi00044 kirjoitti:
Paloman kommentit edustavat sivistystä. Sinun sivistymätöntä juntti-persuutta.
Olen satasella samaa mieltä. Junttalipoo vielä päälle päätteeksi peukuttaa pashkojaan.
- Anonyymi00078
Oli siinäkin kommetti , sen verran kiinnostaa että oikein katselet hänen kuviaan . Ja teet sanoillasi ainoastaan itsesi naurettavaksi .
Kukin on oman kokoisensa Sitä ei päätetä itse. Ei ne hongankolistajatkaan ole mitenkään miellyttävä näky , kun kengätkin ovat veneen kokoisia - Anonyymi00086
Anonyymi00078 kirjoitti:
Oli siinäkin kommetti , sen verran kiinnostaa että oikein katselet hänen kuviaan . Ja teet sanoillasi ainoastaan itsesi naurettavaksi .
Kukin on oman kokoisensa Sitä ei päätetä itse. Ei ne hongankolistajatkaan ole mitenkään miellyttävä näky , kun kengätkin ovat veneen kokoisiaPäätit sitten tehdä itsesi yhtä naurettavaksi ja pilkata hongankolistajia aivan kuin he olisivat voineet päättää itsensä ja kenkiensä koon😆
- Anonyymi00029
Willellä on hieno ääni. Hänen isoisä oli säveltäjä Kari Rydman.
- Anonyymi00035
Kirjoitit oli, mutta on edelleen
- Anonyymi00042
En arvosta häntäkään. Hänestäkin oli kohujuttuja. Liittyen pikkupoikiin.
Mutta R.I.P - Anonyymi00056
Kari Rydman elää yhä
- Anonyymi00064
Anonyymi00042 kirjoitti:
En arvosta häntäkään. Hänestäkin oli kohujuttuja. Liittyen pikkupoikiin.
Mutta R.I.PMiksi tahdot julkisesti kertoa itsestäsi noin paljon pelkkää pashkaa?
- Anonyymi00039
Rosa lauloi huutaen vilttuhai sehyvältä
Oli huuto kappakeisarissa
Rosa Meriläinen vs häveliäisyys Jos salietiketin rikkominen olisi kilpailulaji, epäviralliseen Suomen ennätykseen nousisi epäilemättä vihreiden Rosa Meriläisen suorituskimara. Hän hätkähdytti kansaa kuuluisalla ”roiskeläpällään” ja ”Vittu haisee hyvältä”-pinssillään. - Anonyymi00046
Rydmanilla on ollut etenkin kokoomusnuorten piirissä tietynlainen maine, sanoo moni juttuun haastateltu. Hänestä on varoitettu.
- Anonyymi00048
Jos hän on oikeasti laulanut, niin kerrankin voi antaa sille yläpeukun.
- Anonyymi00051
Roosalla läppänsä alla jatkuva kutka.
- Anonyymi00055
Wille jauhotti urputtajan täysin, laulu kirsikkana.
- Anonyymi00057
Rosa saapi lullapu lon korkin irti julkisessa näytöksessä ylesön hurratessa ylettömästi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19412801/willen-suvivirsi#comment-142624320 - Anonyymi00058
Rydman on ihan huipputyyppi. Osaa todella fiksusti esiintyä ja mukavaa silmäruokaa myös.
Hän pääsee varmasti pitkälle ! - Anonyymi00059
Tänään on taas virren aika.
- Anonyymi00060
Toivottavasti laulu raikaa, joka juhlassa.
- Anonyymi00061
Fb-sivullani oli niin monta Suvivirsi-esitystä, että kyllä kansa on nyt pannut tuulemaan.
- Anonyymi00063
Anonyymi00061 kirjoitti:
Fb-sivullani oli niin monta Suvivirsi-esitystä, että kyllä kansa on nyt pannut tuulemaan.
Näkyy facelle ilmestyneen uusi liikennemerkki.
Tien vieressä merkki; ”Varokaa, täällä lauletaan kohta Suvivirsi”😂 - Anonyymi00066
Anonyymi00063 kirjoitti:
Tien vieressä merkki; ”Varokaa, täällä lauletaan kohta Suvivirsi”😂Tulee vielä aika kun ruokiakin kielletään kaupoista.
Kalenterista poistetaan joulu ja muita juhlapäiviä.
Mitä jos suomalainen menisi maahanmuuttajien maahan pyytämään uskonnollisen laulun lopettamista. Mitä, selvisikö terveenä .
Suomi on aikojen kuluessa maahanmuuttajien maan tapainen kehitysvaltio - Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Tulee vielä aika kun ruokiakin kielletään kaupoista.
Kalenterista poistetaan joulu ja muita juhlapäiviä.
Mitä jos suomalainen menisi maahanmuuttajien maahan pyytämään uskonnollisen laulun lopettamista. Mitä, selvisikö terveenä .
Suomi on aikojen kuluessa maahanmuuttajien maan tapainen kehitysvaltio.....Mitä jos suomalainen menisi maahanmuuttajien maahan pyytämään uskonnollisen laulun lopettamista. Mitä, selvisikö terveenä ....
Olen supisuomalainen iäkäs henkilö ja asunut myös muualla kuin Suomessa.
Isänmaa ja Suomalainen kulttuuri ovat minulle tärkeitä. Suvivirsi on kaunis virsi.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että koulussa se jakaa liikaa ja tarpeettomasti lapsia. Se myös kuormittaa liikaa henklöstöä päiväkodeissa ja kouluissa.
Sen sisällyttäminen kevätjuhlaohjelmiin tulisi lopettaa. Monelta ikävältä vuosittain toistuvalta keskustelulta vältyttäisiin.
Koulun tulee olla neutraali. - Anonyymi00071
Anonyymi00067 kirjoitti:
.....Mitä jos suomalainen menisi maahanmuuttajien maahan pyytämään uskonnollisen laulun lopettamista. Mitä, selvisikö terveenä ....
Isänmaa ja Suomalainen kulttuuri ovat minulle tärkeitä. Suvivirsi on kaunis virsi.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että koulussa se jakaa liikaa ja tarpeettomasti lapsia. Se myös kuormittaa liikaa henklöstöä päiväkodeissa ja kouluissa.
Sen sisällyttäminen kevätjuhlaohjelmiin tulisi lopettaa. Monelta ikävältä vuosittain toistuvalta keskustelulta vältyttäisiin.
Koulun tulee olla neutraali.Ei yhden ateistin sitkeän valittamisen takia voi muuttaa satojen vuosien perinteitä, ei.
- Anonyymi00072
Anonyymi00067 kirjoitti:
.....Mitä jos suomalainen menisi maahanmuuttajien maahan pyytämään uskonnollisen laulun lopettamista. Mitä, selvisikö terveenä ....
Koulun tulee olla neutraali.Niin neutraali koulu ei pysty olemaan muutenkaan, että se kaikkien mielestä olisi neutraali.
Onko esimerkiksi neutraalia koulun opettaa evoluutioteoriaa, kun suuri osa lasten vanhemmista uskoo Jumalaan kaiken Luojana? - Anonyymi00080
Anonyymi00063 kirjoitti:
Tien vieressä merkki; ”Varokaa, täällä lauletaan kohta Suvivirsi”😂Kukaan ei ole kieltänyt suvivirren laulamista . Tämäkin asia on vääristelty kuten tavallisesti tietyissä piireissä
- Anonyymi00081
Anonyymi00067 kirjoitti:
Koulun tulee olla neutraali.Niin tässäkään asiassa ei ole maahan muuttajilla mitään osaa jos nyt mielikuvitus pääsi taas lentämään
Tämä mies joka on ateisti, ei ole koskaan kieltänyt laulamasta tätä virttä. Vaan sopimuksen mukaan koulu ilmoittaa hänelle ja muille ateisteille millä kellon ajalla on uskon oloista ohjelmaa, niin he voivat keskeyttää siksi ajaksi omn läsnäolonsa juhlassa ja mennä pihalle. Joten laulua tässä ei ole kielletty mitenkään.ja sinä puhut suomaisesta perinteestä ja kulttuurista! Siis suvivirsi on ruotsalainen. alkujaan ja ruotsalaiset ovat sitä aina laulaneet koulujen juhlissa ja kirkossa. Joten se ” kulttuuri” siis kenen se on ?
Suomessa on uskonnon vapaus joten kaikki saavat uskoa mihin haluavat.
Tämä Lauri ( suomalainen) halusi ainostaan tietää onko uskonnollista ohjelmassa niin silloin hön voi mennä pihalle poikansa kanssa . Siis ei kieltänyt laulua vaikka nyt kovasti typerät uskovat juorulehtiin taas. Kyse oli vastakohdista ateisti ja uskovainen joka ei laittanut koulusta E postia tälle Laurille kuten oli sovittu.
Suomalainen jo taas tekee vertailuja oman mielikuvituksensa mukaisesti arabi maista , vaikka ongelma on ainoastaan ihan vaan suomalainen .
Ja toivon mukaan hoitelevat asiat siihen malliin että se sopii vastakohdille siis molemmille.
Ilman että joku juorulehtikansaa keksaisee omiaan että saa ne kaikkein ,( sanonko ketkä )
Ilevhtimään, vertailemaan ja syyttelemään maahan muuttajia asiasta joista heillä ei ole edes aavistusta .siis tapaus on supi suomalainen toinen ymmärtää että jokainen saa laulaa ja on valmis poistumaan julista, toinen taas ei ilmoita kuten on sovittu, vaan rikkoo sopimusta siis lakia. Siis Lauri ei kieltänyt laulamasta - Anonyymi00082
Anonyymi00072 kirjoitti:
Niin neutraali koulu ei pysty olemaan muutenkaan, että se kaikkien mielestä olisi neutraali.
Onko esimerkiksi neutraalia koulun opettaa evoluutioteoriaa, kun suuri osa lasten vanhemmista uskoo Jumalaan kaiken Luojana?Siis suurin osa ”uskooo ” vaan ei tiedä. Usko eiole tietoa. Kertoppas miten joku ns luoja sen maailman loi millä apuvälineillä , on tiedettävä aina miten mikäki; asia tapahtuu eikä uskoa sitä mikään mahdottomuus
- Anonyymi00085
Anonyymi00072 kirjoitti:
Niin neutraali koulu ei pysty olemaan muutenkaan, että se kaikkien mielestä olisi neutraali.
Onko esimerkiksi neutraalia koulun opettaa evoluutioteoriaa, kun suuri osa lasten vanhemmista uskoo Jumalaan kaiken Luojana?Ajattele ihan joka sanaa mitä kirjoitit sanoit suurin osa kansalaisista . Siihen en usko sillä kansa on sentään nykyään niin valistunutta että haluaa tietää miten kaikki ne jutut siis käytännössä olisivat siis mahdollisia . Ei viisaita naruteta keksityiltä jutuilla.
Kun Jeesus ja Pietari muka kävelivät veden päällä tyynnyttääkseen myrskyn. Se on lapsille valehtelua ,kukaan ihminen ei voi kävellä vesien päällä sen jo kertoo fysiikkakin . Joten sanoppas miten se heiltä onnistui ? Ja lapset ihmettelee kovasti että että miten se on mahdollista?
Sitten peloitellaan lapsia niillä palavilla pensailla Ja sinä vissiin sen hyväksyt.
Lapsi haluaa tietää normaalisti miksi pensas paloi , joten humbuukia ei lapsille syötetä ei tartte olla edes ateisti käsittääkseni että voi kyseenalaistaa valheita mitä lapsille on syötetty . Itsekkin käynyt koulua ja kuunnellut näitä selityksiä ja mielessäni kyseenalaistanut paljon .teikä ei kyseen alaista vaan uskoo eikä mieti koskaan MITEN ? - Anonyymi00087
Anonyymi00085 kirjoitti:
Ajattele ihan joka sanaa mitä kirjoitit sanoit suurin osa kansalaisista . Siihen en usko sillä kansa on sentään nykyään niin valistunutta että haluaa tietää miten kaikki ne jutut siis käytännössä olisivat siis mahdollisia . Ei viisaita naruteta keksityiltä jutuilla.
Kun Jeesus ja Pietari muka kävelivät veden päällä tyynnyttääkseen myrskyn. Se on lapsille valehtelua ,kukaan ihminen ei voi kävellä vesien päällä sen jo kertoo fysiikkakin . Joten sanoppas miten se heiltä onnistui ? Ja lapset ihmettelee kovasti että että miten se on mahdollista?
Sitten peloitellaan lapsia niillä palavilla pensailla Ja sinä vissiin sen hyväksyt.
Lapsi haluaa tietää normaalisti miksi pensas paloi , joten humbuukia ei lapsille syötetä ei tartte olla edes ateisti käsittääkseni että voi kyseenalaistaa valheita mitä lapsille on syötetty . Itsekkin käynyt koulua ja kuunnellut näitä selityksiä ja mielessäni kyseenalaistanut paljon .teikä ei kyseen alaista vaan uskoo eikä mieti koskaan MITEN ?Luepa uudestaan. En kirjoittamut ”suurin osa”, vaan siinä lukee vieläkin ”suuri osa”. Siinä on eroa.
- Anonyymi00068
21:02:38
Ilmeisesti et ole syntyperäinen oikea suomalainen olet jokin asteinen meneitten aikojen maahan muutaja tai jälkeläin, '
Suomen kultuuriin on kuulunu suvivirsi lähes sata vuotta yliki,
joten ON SUURI LOUKKAUS suomen kultuuria kohtaan vaatia suvivirsi pois kevat juhlista,
jos sinä et tai sunun sukuaisesti muslimit ei sitä halua kuunella pysykää pois koulujen kevätsjuhlista,
sillähän sinä pääset tuskallisesta tilanteestasi,
TODELLA SUURI LOUKKAUS SUOMEA ja SUOMEN KULTUURIA KOHTAAN
JÄRKYTYS että tommet väittää olevansa suomalaisia huh, valhetta vaan lihit lausumaan,
Suomi ON kirstinuskoinen maan
suomi ON itsenäinen valtio
maahan muuttajien velvollisuus ON SOPUTUA suomen kultuuriin ja perustuslain noudattamiseen
jos ei sopeude voi poistua maasta sinne mitä on tullukki,
siis
" MAASSA MAAN TAVALLA tai POIS MAASTA "- Anonyymi00069
Eikö "supisuomalainen" sano ja kerro sulle mitään? Oletko siis suomalainen ollenkaan?
- Anonyymi00083
Kuuleppas ” suomalainen” älä puhumpotazka? suvivirsi ei ole Suomesta edes lähtöisin vaan Ruotsista jo hyvin paljon ennemmin ruotsalaiset sitä lauloivat se kun suomi sen sata vuotta . Lueppas historian kirjasta suvivirren tekijä ja kansallisuus . . Mutta ei siinä mitään pahaa silti ole jos suomi pitää laulua kauniina ja omaa sen omaan kulttuuriinsa , monet päättäjäiset olen minäkin istunut tippa silmässä lasten laulaessa Suvivirttä kauniisti kuorossa.
Joten sinä haluat tehdä asiasta maahan muuttajien ongelman Tällä kerralla se ei ollut niin , ainoastaan vastakohdat ovat siis suomalaisia molemmat . Koulu ei pitänyt tärkeänä ilmoittaa tälle supi suomalaisella ateistille päätöksen mukaisesti että juhlissa lauletaan uskonnollinen laulu. Koska ateisti olisi halunnut silloin mennä vähäksi aikaa pihalle poikansa kanssa , koska hän ei halunnut mitenkään estää ketään laulamasta . Siis kukaan ei ole kieltänyt laulua , mutta kaikki vaan eivät sitä ole halukkaita kuulemaan . On kunnioitettava molempien puolien vakaumusta asiasta jonka ajattelevat eritavalla ja hoitaa asiat niin ettei tälläisiä tilanteita pääse tapahtumaan . Siis ihan vaan ystävinä eikä vihamiehinä - Anonyymi00088
Anonyymi00083 kirjoitti:
Kuuleppas ” suomalainen” älä puhumpotazka? suvivirsi ei ole Suomesta edes lähtöisin vaan Ruotsista jo hyvin paljon ennemmin ruotsalaiset sitä lauloivat se kun suomi sen sata vuotta . Lueppas historian kirjasta suvivirren tekijä ja kansallisuus . . Mutta ei siinä mitään pahaa silti ole jos suomi pitää laulua kauniina ja omaa sen omaan kulttuuriinsa , monet päättäjäiset olen minäkin istunut tippa silmässä lasten laulaessa Suvivirttä kauniisti kuorossa.
Joten sinä haluat tehdä asiasta maahan muuttajien ongelman Tällä kerralla se ei ollut niin , ainoastaan vastakohdat ovat siis suomalaisia molemmat . Koulu ei pitänyt tärkeänä ilmoittaa tälle supi suomalaisella ateistille päätöksen mukaisesti että juhlissa lauletaan uskonnollinen laulu. Koska ateisti olisi halunnut silloin mennä vähäksi aikaa pihalle poikansa kanssa , koska hän ei halunnut mitenkään estää ketään laulamasta . Siis kukaan ei ole kieltänyt laulua , mutta kaikki vaan eivät sitä ole halukkaita kuulemaan . On kunnioitettava molempien puolien vakaumusta asiasta jonka ajattelevat eritavalla ja hoitaa asiat niin ettei tälläisiä tilanteita pääse tapahtumaan . Siis ihan vaan ystävinä eikä vihamiehinä...... On kunnioitettava molempien puolien vakaumusta asiasta jonka ajattelevat eritavalla ja hoitaa asiat niin ettei tälläisiä tilanteita pääse tapahtumaan . ...
Niin, kysymys lienee enemmän kuin "molempien puolien" asia. Uskonnottomat, muut uskovaiset kuin kristityt, konservatiivi kristityt ja liberaali kristityt sekä maahanmuuttoa vastustavat Persut ja kaksi kokoomuksen kansanedustajaa.
Ja tästä aikuisten riitelystä kärsivät lapset.
Ratkaisu on vähintään se että otetaan käyttöön suvilaulu, josta on poistettu uskonnollisuus. Eikä sen levitykseen kuulu suvivirren säkeistön 3....6, jotka ovat ihan kamalia. - Anonyymi00089
Anonyymi00088 kirjoitti:
...... On kunnioitettava molempien puolien vakaumusta asiasta jonka ajattelevat eritavalla ja hoitaa asiat niin ettei tälläisiä tilanteita pääse tapahtumaan . ...
Niin, kysymys lienee enemmän kuin "molempien puolien" asia. Uskonnottomat, muut uskovaiset kuin kristityt, konservatiivi kristityt ja liberaali kristityt sekä maahanmuuttoa vastustavat Persut ja kaksi kokoomuksen kansanedustajaa.
Ja tästä aikuisten riitelystä kärsivät lapset.
Ratkaisu on vähintään se että otetaan käyttöön suvilaulu, josta on poistettu uskonnollisuus. Eikä sen levitykseen kuulu suvivirren säkeistön 3....6, jotka ovat ihan kamalia.Kysymys ei ole "maassa maan tavalla" ongelmasta vaan pohjimmiltaan globaalista uskontojen taistelusta ja persuille mahdollisuus ja keino maahanmuuton vastustamiseen.
Tätä uskontojen sotaa ei pidä tuoda Suomalaiseen kouluun. Koulun pitää olla neutraali, vapaa uskonnoista. - Anonyymi00090
Anonyymi00089 kirjoitti:
Kysymys ei ole "maassa maan tavalla" ongelmasta vaan pohjimmiltaan globaalista uskontojen taistelusta ja persuille mahdollisuus ja keino maahanmuuton vastustamiseen.
Tätä uskontojen sotaa ei pidä tuoda Suomalaiseen kouluun. Koulun pitää olla neutraali, vapaa uskonnoista.ÄLÄ HORISE
Suomi on kristinuskoinen maa
suomen kultuuriin KUULUU myös ramatun sanan opetus
siis kertoa totuus julki jonka Jeesus toi ihmiskunnan tietoisuuteen ,
on suuri loukkaus kouluista poistaa tai vähentään uskonoon tunteja,
esm. 10 käskyä on hyvä elämän polku ihmiselle
rakentaa hyvää turvallinen elämä ja tulevaisuus perheelleen,
ym. toimintaan yhteiskunnassamme ,
nykyisin kun yhteiskunta oppi ja uskonto on lopetettu kouluista
kuten nykyisin saamme karvaasti nähdä ja lukea uutisia väkivllasta ym kaikenlaisesta rikollisuudesta yhteiskunnassamme,
kuten nyt varmasti kaikki kokee TURVATTOMUUTTA
monissaki elämän vaiheissa,
suomen perustuslakiki perustuu raamatun sanan totuuteen,,,,,,,,
miksi sitä ei opeteta jo kouluissa, yhteiskunnastamme tlisi paljon inhimillisempi elää ja kuolla, - Anonyymi00091
Anonyymi00090 kirjoitti:
ÄLÄ HORISE
Suomi on kristinuskoinen maa
suomen kultuuriin KUULUU myös ramatun sanan opetus
siis kertoa totuus julki jonka Jeesus toi ihmiskunnan tietoisuuteen ,
on suuri loukkaus kouluista poistaa tai vähentään uskonoon tunteja,
esm. 10 käskyä on hyvä elämän polku ihmiselle
rakentaa hyvää turvallinen elämä ja tulevaisuus perheelleen,
ym. toimintaan yhteiskunnassamme ,
nykyisin kun yhteiskunta oppi ja uskonto on lopetettu kouluista
kuten nykyisin saamme karvaasti nähdä ja lukea uutisia väkivllasta ym kaikenlaisesta rikollisuudesta yhteiskunnassamme,
kuten nyt varmasti kaikki kokee TURVATTOMUUTTA
monissaki elämän vaiheissa,
suomen perustuslakiki perustuu raamatun sanan totuuteen,,,,,,,,
miksi sitä ei opeteta jo kouluissa, yhteiskunnastamme tlisi paljon inhimillisempi elää ja kuolla,Suomi on enää lähinnä kulttuurisesti kristitty maa, ei vahvasti uskonnollisesti.
Suomesta tulee tilastollisesti ei-kristillinen maa todennäköisesti 2030-luvulla, kun kirkkoon kuuluvien osuus putoaa alle puoleen väestöstä. Nyt kirkkoon kuuluu noin 60 prosenttia.
Muista kuitenkin, että tunnustuksellinen uskonnonopetus on kielletty, koska julkisen koulun tulee olla uskonnollisesti neutraali ja kunnioittaa kaikkien oppilaiden uskonnonvapautta.
Suvivirsi jakaa tarpeettomasti pieniä lapsia "kuppikuntiin" . Ja se on tarpeetonta.
Kukaan ei kiellä koulun ulkopuolella uskontohen opetusta, olkoonkin etyä vanhojen uskomusten opettamista totuutena lapsille, tulisi vanhemouen miettiä tarkkaan. - Anonyymi00092
Anonyymi00091 kirjoitti:
Suomi on enää lähinnä kulttuurisesti kristitty maa, ei vahvasti uskonnollisesti.
Suomesta tulee tilastollisesti ei-kristillinen maa todennäköisesti 2030-luvulla, kun kirkkoon kuuluvien osuus putoaa alle puoleen väestöstä. Nyt kirkkoon kuuluu noin 60 prosenttia.
Muista kuitenkin, että tunnustuksellinen uskonnonopetus on kielletty, koska julkisen koulun tulee olla uskonnollisesti neutraali ja kunnioittaa kaikkien oppilaiden uskonnonvapautta.
Suvivirsi jakaa tarpeettomasti pieniä lapsia "kuppikuntiin" . Ja se on tarpeetonta.
Kukaan ei kiellä koulun ulkopuolella uskontohen opetusta, olkoonkin etyä vanhojen uskomusten opettamista totuutena lapsille, tulisi vanhemouen miettiä tarkkaan.Nykyinen perustuslaki (2000) pohjautuu ennen kaikkea:
- demokratiaan
- oikeusvaltioon
- ihmisoikeuksiin
- kansainvälisiin sopimuksiin (esim. Euroopan ihmisoikeussopimus)
Nämä ovat sekulaareja (ei-uskonnollisia) periaatteita.
Jatketaan sillä linjalla. Maat joissa uskonnot ovat ottaneet vallan, ei ole hyvää seurannut. - Anonyymi00093
Anonyymi00092 kirjoitti:
Nykyinen perustuslaki (2000) pohjautuu ennen kaikkea:
- demokratiaan
- oikeusvaltioon
- ihmisoikeuksiin
- kansainvälisiin sopimuksiin (esim. Euroopan ihmisoikeussopimus)
Nämä ovat sekulaareja (ei-uskonnollisia) periaatteita.
Jatketaan sillä linjalla. Maat joissa uskonnot ovat ottaneet vallan, ei ole hyvää seurannut.Moderni perustuslaki on tarkoituksella:
- uskonnollisesti neutraali
- kaikille kansalaisille yhteinen.
Siksi siellä:
- ei viitata Jumalaan
- ei suosita mitään uskontoa.
Ja hyvä niin, järki on voittanut Suomessa ja vanhojen lähi idän paimentolaiskansojen uskomukset ja tarut eivät vaikuta Suomen kehitykseen. - Anonyymi00094
Anonyymi00091 kirjoitti:
Suomi on enää lähinnä kulttuurisesti kristitty maa, ei vahvasti uskonnollisesti.
Kukaan ei kiellä koulun ulkopuolella uskontohen opetusta, olkoonkin etyä vanhojen uskomusten opettamista totuutena lapsille, tulisi vanhemouen miettiä tarkkaan......Suomi on enää lähinnä kulttuurisesti kristitty maa, ei vahvasti uskonnollisesti.
..
Tämän takia uskonnoista on parasta kertoa osana Suomen historiaa, mitä se on ollut. Ei uskonnon opetusta pudä olla kouluissa.
Perustuslakivaliokunnan puh.johtaja sanoo näin:
´´Suvivirsi kevätjuhlassa on uskonnonvapauden kannalta ongelmaton.
Valiokunta on todennut, että koulujen perinteiset lukukauden päättäjäiset, jossa lauletaan yksi virsi, ovat osa suomalaista kulttuuria.
Se ei ole uskonnon harjoittamista.´´
Ja vielä:
Valiokunta on edellyttänyt asianmukaista tiedottamista ja aitoa vapautta jäädä toiminnasta pois vain silloin, kun kysymys on uskonnonharjoittamiseksi katsottavista toiminnoista.
Lautakunnan Espoon kaupungille langettamasta 10 000 euron uhkasakosta. kaupunki voi valittaa hallinto-oikeuteen.
(Tiedot Iltasanomat 30.05.2026)- Anonyymi00097
Virsi on selvästi uskonnollinen teksti eli sisältää rukousta ja Jumala-viittauksia ja kaikki eivät koe sitä neutraaliksi.
Siksi osa juristeista ja kansalaisista on eri mieltä.
On harmi että suhtautumisemme on jääräpäistä tämän asian suhteen.
Lapsien kannalta olisi parasta luopua virrestä, eikä politikoida sillä. - Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Virsi on selvästi uskonnollinen teksti eli sisältää rukousta ja Jumala-viittauksia ja kaikki eivät koe sitä neutraaliksi.
Siksi osa juristeista ja kansalaisista on eri mieltä.
On harmi että suhtautumisemme on jääräpäistä tämän asian suhteen.
Lapsien kannalta olisi parasta luopua virrestä, eikä politikoida sillä.Lapset eivät ole valittaneet. Kaikki olemme lapsina aikoinaan kuulleet kouluissa Suvivirren, ja laulaneetkin, mitä pahaa on se aiheuttanut meille? En muista kuin hyvän tunteen, en mitään huonoa.
- Anonyymi00100
Anonyymi00098 kirjoitti:
Lapset eivät ole valittaneet. Kaikki olemme lapsina aikoinaan kuulleet kouluissa Suvivirren, ja laulaneetkin, mitä pahaa on se aiheuttanut meille? En muista kuin hyvän tunteen, en mitään huonoa.
Juuri niin, lapsi ei valita. Ei uskalla.
Mutta ne ketkä joutuvat poistumaan, leimaantuvat, pahimmillaan joutuvat kiusatuksi.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Tilanne on toinen kuin 60 luvulla. Yritä asennoitua myös toisten tilanteeseen. - Anonyymi00101
Anonyymi00098 kirjoitti:
Lapset eivät ole valittaneet. Kaikki olemme lapsina aikoinaan kuulleet kouluissa Suvivirren, ja laulaneetkin, mitä pahaa on se aiheuttanut meille? En muista kuin hyvän tunteen, en mitään huonoa.
....mitä pahaa on se aiheuttanut meille? ..
Hämmästyttää tällainen itsekkyys.
Ehkä ei teille mutta joillekin on. - Anonyymi00102
Anonyymi00101 kirjoitti:
....mitä pahaa on se aiheuttanut meille? ..
Hämmästyttää tällainen itsekkyys.
Ehkä ei teille mutta joillekin on.Miten joku voi hyväksyä tuollaiset sanat. Virsi mikä virsi.
4.
Oi Jeesus Kristus jalo
ja kirkas paisteemme,
sä sydäntemme valo,
ain asu luonamme.
Sun rakkautes liekki
sytytä rintaamme,
luo meihin uusi mieli,
pois poista murheemme
5.
Ei vertaistasi sulle,
sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle
ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen
vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen
se saa kuin Libanon.
6.
Maan, meren anna kantaa
runsaasti lahjojas,
tarpeemme meille antaa
sun siunauksestas.
Suo suloisuutta maistaa
myös sielun sanassas,
ain armos sille paistaa,
niin on se autuas.
Täyttä palvontaa, en yhtään ihmettele että joku ei tuollaista hyväksy. - Anonyymi00103
Anonyymi00100 kirjoitti:
Mutta ne ketkä joutuvat poistumaan, leimaantuvat, pahimmillaan joutuvat kiusatuksi.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Tilanne on toinen kuin 60 luvulla. Yritä asennoitua myös toisten tilanteeseen.Keksit omiasi. Tässä on vain aikuiset, tosi harvat, lähteneet antiristiretkelle suomalaisuutta vastaan löysin perustein, uhriutuvat lasten puolesta.
"Hämmästyttää tälläinen itsekkyys" Joku kirjoittaa, ja kyllä; muutama harva aikuinen itsekkäästi haluaa päättää mitä saa laulaa, ja enemmistön olisi vain tyydyttävä nöyrästi vaatimukseen. - Anonyymi00104UUSI
Anonyymi00100 kirjoitti:
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Tilanne on toinen kuin 60 luvulla. Yritä asennoitua myös toisten tilanteeseen.Uskaltamisesta ei ole lapsen kohdalla kyse. Hänellä ei ole vielä tietoa eikä sellaisia kulahtaneita asenteita kuin joillakin aikuisilla, joilla on ongelma uskomisen kanssa. Ongelmiaan ei kannattasisi siirtää lapselle, vaan antaa hänen päättää itse sitten, kun on siihen valmis.
- Anonyymi00105UUSI
Anonyymi00102 kirjoitti:
Miten joku voi hyväksyä tuollaiset sanat. Virsi mikä virsi.
4.
Oi Jeesus Kristus jalo
ja kirkas paisteemme,
sä sydäntemme valo,
ain asu luonamme.
Sun rakkautes liekki
sytytä rintaamme,
luo meihin uusi mieli,
pois poista murheemme
5.
Ei vertaistasi sulle,
sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle
ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen
vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen
se saa kuin Libanon.
6.
Maan, meren anna kantaa
runsaasti lahjojas,
tarpeemme meille antaa
sun siunauksestas.
Suo suloisuutta maistaa
myös sielun sanassas,
ain armos sille paistaa,
niin on se autuas.
Täyttä palvontaa, en yhtään ihmettele että joku ei tuollaista hyväksy.Mitä se palvonta haittaa? Palvoohan jotkut stanaakin ja kuka mitäkin artistia ja / tai filmitähteä.
- Anonyymi00095
Se on rasisti veisatkoon mitä vaan.
- Anonyymi00099
Voin kuvitella kun toi hoilaa virttä silmät sädehtien, kuoropoikamainen virne suupielissä, hyi saat an
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505297Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.863108Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3121691Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751254Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831227Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391134- 1331116
Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611105- 1711084
- 49954