Jumala antoi lain ensi kerran jo luomisessa. Silloin Hän kirjoitti sen ihmisen sydämeen eli sisimpään siten, että ihminen tunsi Jumalan tahdon täydellisesti ja eli sen mukaan.
Syntiinlankeemuksessa Jumalan lain tuntemus himmeni. Siitä jäi siis vielä jotain tietoa jäljelle, mutta se ei ole enää selkeätä eikä täydellistä. saati sitten, että ihminen kykenisi elämään Jumalan tahdon mukaan. Laki, jonka Jumala kirjoitti ihmisen sydämeen luomisessa, vaikuttaa vielä himmentyneenä omassatunnossa.
Toisen kerran Jumala antoi lakinsa Mooseksen kautta Siinain vuorella
Jumalan laki
18
462
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jeesus täytti lain. Kukaan muu ei ole siihen pystynyt.
- Anonyymi00002
Lain tarkoituksena on herättää synnin tunto, ja saattaa ihmiset parannuksen paikalle eli herättää usko Jeesukseen.
- Anonyymi00003
Usko Jeesukseen mahdollistaa myös syntien anteeksi saamisen.
- Anonyymi00004
Jumalan on luonut ihminen, ihmismielikuvitus on valtava.
Jumalan lait loi ihminen, mielenkuvitus on valtava.
Jeesuksen teot, ovat mukavaa kerrottavaa leirinuotion äärellä.
Jatkakaa tarinoiden kerrontaa, saatten tupakkaa ja kaffia. Leirinuotiolla kärvennettyä makkaraa.
Mielenrauhaa kaikille.
Ps. Jeesus tulee, Jeesus menee...... sinne men...- Anonyymi00005
Tottakai, myös maailmankaikkeuden on luonut ihminen, ihmisen mielikuvitus on valtava.
Ihminen loi omat lakinsa ja hyvin menee, rauha ja rakkaus vallitsee ihmisen luomassa maailmassa. Ihmisen mielikuvitus on valtava.
Leirinuotiolla on mukava mietiskellä kuinka mahtava ihminen on.
Mielenrauhaa kaikille.
Ihminen hallitsee...... oho, nyt se kuoli. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tottakai, myös maailmankaikkeuden on luonut ihminen, ihmisen mielikuvitus on valtava.
Ihminen loi omat lakinsa ja hyvin menee, rauha ja rakkaus vallitsee ihmisen luomassa maailmassa. Ihmisen mielikuvitus on valtava.
Leirinuotiolla on mukava mietiskellä kuinka mahtava ihminen on.
Mielenrauhaa kaikille.
Ihminen hallitsee...... oho, nyt se kuoli.Kuka synnytti, loi, kasvatti Jumalan ???????????????????......................
Vuosituhansien aikana, täällä on seikkaillut, jos minkälaista jumalaa.
Ota niistä perkeleistä selkoa..............
Kuten tänäkin päivänä, vouhottaa ympäri maailman, kaiken sortin jumalaa.........
Ota niistä perkeleistä selkoa.............. - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kuka synnytti, loi, kasvatti Jumalan ???????????????????......................
Vuosituhansien aikana, täällä on seikkaillut, jos minkälaista jumalaa.
Ota niistä perkeleistä selkoa..............
Kuten tänäkin päivänä, vouhottaa ympäri maailman, kaiken sortin jumalaa.........
Ota niistä perkeleistä selkoa..............Monenko Jumalan, niistä miljoonista, "tarina" perustuu tositapahtumiin, historiaan, arkeologisiin löydöksiin, toteutuneisiin ennustuksiin, olemassaoleviin paikkoihin, maailman tapahtumiin?
Monellako Jumalalla on tarjota tällaista faktaa todistuksekseen? - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Monenko Jumalan, niistä miljoonista, "tarina" perustuu tositapahtumiin, historiaan, arkeologisiin löydöksiin, toteutuneisiin ennustuksiin, olemassaoleviin paikkoihin, maailman tapahtumiin?
Monellako Jumalalla on tarjota tällaista faktaa todistuksekseen?" Monellako Jumalalla on tarjota tällaista faktaa todistuksekseen? "
Ei niin yhdelläkään.
Kaikki " faktat " on ihminen kirjoittanut, omasta mielikuvituksestaan. Aikojen saatossa, muitakin on lisäillyt, esim. raamattuun, omia ajatuksiaan, mielikuvitus tarinoita, jopa harhoja. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
" Monellako Jumalalla on tarjota tällaista faktaa todistuksekseen? "
Ei niin yhdelläkään.
Kaikki " faktat " on ihminen kirjoittanut, omasta mielikuvituksestaan. Aikojen saatossa, muitakin on lisäillyt, esim. raamattuun, omia ajatuksiaan, mielikuvitus tarinoita, jopa harhoja.Eli siis Raamatussa mainittuja paikkoja ei ole olemassa, Raamatussa kerrottuja henkilöitä ei ole elänyt, Raamatussa kirjoitettuja ennustuksia ei ole toteutunut, arkeologiset tutkimukset eivät tue millään tavalla Raamatun kertomuksia, niinkö?
Raamatussa on myös kirjoitettu viimeisistä ajoista, ehkä ne eivät ole vielä, mutta aika hyvältä alulta näyttää.
https://jeesus-on-herra.com/googin-sota/ - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Eli siis Raamatussa mainittuja paikkoja ei ole olemassa, Raamatussa kerrottuja henkilöitä ei ole elänyt, Raamatussa kirjoitettuja ennustuksia ei ole toteutunut, arkeologiset tutkimukset eivät tue millään tavalla Raamatun kertomuksia, niinkö?
Raamatussa on myös kirjoitettu viimeisistä ajoista, ehkä ne eivät ole vielä, mutta aika hyvältä alulta näyttää.
https://jeesus-on-herra.com/googin-sota/Uuden testamentin lopun ajat olivat käsillä jo 2000 vuotta sitten. He luulivat Jeesuksen palaavan heidän elinaikanaan. Tekstejä ei kirjoitettu meidän ajallemme.
Jeesuksen toteutumaton paluulupaus vain aiheutti tarpeen selittää asiaa ja niin odottelua siirrettiin aina eteenpäin, sen sijaan että olisi myönnetty, että väärässä olivat. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Uuden testamentin lopun ajat olivat käsillä jo 2000 vuotta sitten. He luulivat Jeesuksen palaavan heidän elinaikanaan. Tekstejä ei kirjoitettu meidän ajallemme.
Jeesuksen toteutumaton paluulupaus vain aiheutti tarpeen selittää asiaa ja niin odottelua siirrettiin aina eteenpäin, sen sijaan että olisi myönnetty, että väärässä olivat.Jeesus tulee pian. Pitää kertoa ihmisille. Tärkeä asia.
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Uuden testamentin lopun ajat olivat käsillä jo 2000 vuotta sitten. He luulivat Jeesuksen palaavan heidän elinaikanaan. Tekstejä ei kirjoitettu meidän ajallemme.
Jeesuksen toteutumaton paluulupaus vain aiheutti tarpeen selittää asiaa ja niin odottelua siirrettiin aina eteenpäin, sen sijaan että olisi myönnetty, että väärässä olivat.Viittaat ilmeisesti Jeesuksen sanomaan lauseeseen: "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."
Jae on ateistien mielijakeita, kun he haluavat osoittaa Raamatun virheellisyyksiä. Sillä ennen tätä jaetta Jeesus on puhunut ihmiskunnan historian lopputapahtumista ja omasta paluustaan. Ja jakeen perusteella näyttää, että Jeesus erehtyi paluunsa ajankohdasta, koska Hän ei palannutkaan silloisen sukupolven aikana.
Mutta ehkä erehtyneitä ovatkin kääntäjät. Kreikan ’genea’ sanan merkitys on syntyperä, sukukunta, suku tai sukupolvi. ’Sukukunta’ käännös on käytössä mm. kohdassa Fil 2: 15.
Jeesus puhuu tässä siis ’sukukunnasta’ (juutalaisista).
Monet ovat yrittäneet juutalaisia, Jumalan valittua kansaa, hävittää maailmasta, siinä onnistumatta.
Eikä se Raamatun mukaan tule onnistumaan keneltäkään. Vainoa he toki ovat saaneet kokea, ja tulevat varmasti saamaan kokea edelleen.
Milloin nämä maailmanhistorian lopputapahtumat ovat sitten käsillä? Siitä Jeesus sanoo: ”Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä. (Mark 13: 32) - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Viittaat ilmeisesti Jeesuksen sanomaan lauseeseen: "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."
Jae on ateistien mielijakeita, kun he haluavat osoittaa Raamatun virheellisyyksiä. Sillä ennen tätä jaetta Jeesus on puhunut ihmiskunnan historian lopputapahtumista ja omasta paluustaan. Ja jakeen perusteella näyttää, että Jeesus erehtyi paluunsa ajankohdasta, koska Hän ei palannutkaan silloisen sukupolven aikana.
Mutta ehkä erehtyneitä ovatkin kääntäjät. Kreikan ’genea’ sanan merkitys on syntyperä, sukukunta, suku tai sukupolvi. ’Sukukunta’ käännös on käytössä mm. kohdassa Fil 2: 15.
Jeesus puhuu tässä siis ’sukukunnasta’ (juutalaisista).
Monet ovat yrittäneet juutalaisia, Jumalan valittua kansaa, hävittää maailmasta, siinä onnistumatta.
Eikä se Raamatun mukaan tule onnistumaan keneltäkään. Vainoa he toki ovat saaneet kokea, ja tulevat varmasti saamaan kokea edelleen.
Milloin nämä maailmanhistorian lopputapahtumat ovat sitten käsillä? Siitä Jeesus sanoo: ”Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä. (Mark 13: 32)"Mutta ehkä erehtyneitä ovatkin kääntäjät. Kreikan ’genea’ sanan merkitys on syntyperä, sukukunta, suku tai sukupolvi. "
Pikaisen jumalan valtakunnan hallinnan tuloa odotettiin jo Jeesuksen kuoleman jälkeen ja se käy kyllä muistakin teksteistä esiin.
Matt. 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
Tuossa siis Jeesus puhuu suuren neuvoston jäsenille.
Paavali odotti kristuksensa palaavan jo omana elinaikaan, ja opetti tätä sanomaa myös alkukristityille. Se käy hyvin esiin 1. Tess. 4:
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
On päivän selvää ettei Paavalikaan puhu meille 2000 vuoden päähän, hän kirjoittaa Thessalonikin seurakunnalle.
Löytyy varmasti muitakin kohtia, mutta on aivan selvää, että Jeesus-liike oli juutalainen lopunajan liike ja sen odotus messiastaan kohtaan muutti muotoaan, kun hänen paluunsa osoittautui torsoksi. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
"Mutta ehkä erehtyneitä ovatkin kääntäjät. Kreikan ’genea’ sanan merkitys on syntyperä, sukukunta, suku tai sukupolvi. "
Pikaisen jumalan valtakunnan hallinnan tuloa odotettiin jo Jeesuksen kuoleman jälkeen ja se käy kyllä muistakin teksteistä esiin.
Matt. 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
Tuossa siis Jeesus puhuu suuren neuvoston jäsenille.
Paavali odotti kristuksensa palaavan jo omana elinaikaan, ja opetti tätä sanomaa myös alkukristityille. Se käy hyvin esiin 1. Tess. 4:
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
On päivän selvää ettei Paavalikaan puhu meille 2000 vuoden päähän, hän kirjoittaa Thessalonikin seurakunnalle.
Löytyy varmasti muitakin kohtia, mutta on aivan selvää, että Jeesus-liike oli juutalainen lopunajan liike ja sen odotus messiastaan kohtaan muutti muotoaan, kun hänen paluunsa osoittautui torsoksi.Ken elää, hän näkee. Jotain todella suurta on pitänyt Jeesuksen aikaan tapahtua, niin että opetuslapsetkin ovat olleet valmiita jopa kuolemaan uskonsa puolesta.
En vertaisi Raamatun Jumalaa mihinkään muihin tämän maailman miljooniin jumaliin, niin paljon on eroa Raamatun sanomalla ja kertomuksilla ja ne ovat tosia.
Mutta kukaan ei pakota uskomaan. - Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Eli siis Raamatussa mainittuja paikkoja ei ole olemassa, Raamatussa kerrottuja henkilöitä ei ole elänyt, Raamatussa kirjoitettuja ennustuksia ei ole toteutunut, arkeologiset tutkimukset eivät tue millään tavalla Raamatun kertomuksia, niinkö?
Raamatussa on myös kirjoitettu viimeisistä ajoista, ehkä ne eivät ole vielä, mutta aika hyvältä alulta näyttää.
https://jeesus-on-herra.com/googin-sota/Eihän kyse ole siitä, etteikö noita paikkoja olisi ollut, ja on edelleen.
Minäkin kävin 40 vuotta sitten Genesaretin rannalla, se on järvi, Tiberiaksen vierellä.
Kyse on niistä tarinoista, esim. vetten päällä kävely, veden muuttaminen hetkessä viiniksi. Sokea saa näön. yms. hauskaa ja mielenkiintoista. Voihan se olla, että rähmät valui silmiltä pois ;O) - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Eihän kyse ole siitä, etteikö noita paikkoja olisi ollut, ja on edelleen.
Minäkin kävin 40 vuotta sitten Genesaretin rannalla, se on järvi, Tiberiaksen vierellä.
Kyse on niistä tarinoista, esim. vetten päällä kävely, veden muuttaminen hetkessä viiniksi. Sokea saa näön. yms. hauskaa ja mielenkiintoista. Voihan se olla, että rähmät valui silmiltä pois ;O)Ihmeitä on tapahtunut ja tapahtuu yhä.
- Anonyymi00007
Kristinuskosta, nimenomaan suomalaistyylisestä, löytyy totuus.
- Anonyymi00009
Jeesus täytti lain.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481