Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
175
4193
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lääkitys ei ole ollut kohallaan.
- Anonyymi00002
No Kainuun sanomien nettisivuilla (maksullinen toki) on ihan videopätkää näistä häiritsijöistä.
Täytyy todeta että on todella outoa että yhden kunnan asiat voi mennä niin ihon alle että täytyy järjestyshäiriötä aiheuttaa kunnan kiinteistössä.
Haastattelussa Pormestari Peltola kertoi myös että aikaisemmissa kokouksissa on heitelty huonekaluja, mm. pöytä sivuun.
Jos kunnanpäätökset ja toiminta ei miellytä niin ainahan voi muuttaa pois Puolangalta tai vähimmässä tapauksessa jättäytyä pois jos se alkaa noin tympäsemään.- Anonyymi00003
Aina voi muuttaa pois eikä tyhjänpäiväisellä raivoamisella saa mitään aikaiseksi.
- Anonyymi00004
Toivottavasti veivät putkaan,siellä ei huonekaluja heitellä.
- Anonyymi00111
Anonyymi00003 kirjoitti:
Aina voi muuttaa pois eikä tyhjänpäiväisellä raivoamisella saa mitään aikaiseksi.
Poliisin käsiin. Ja vahingoita korvaukset.
- Anonyymi00185
Anonyymi00003 kirjoitti:
Aina voi muuttaa pois eikä tyhjänpäiväisellä raivoamisella saa mitään aikaiseksi.
Puolanka on aika karsea paikka.
Ummehtunut kepukylä.
- Anonyymi00005
Oisko tämä kepu rakasta ollu kannustamassa kepuja.
- Anonyymi00006
Kumaraan vanhuuttaan painunut käppänä-raimo ollut asialla.
- Anonyymi00007
Persut riehuneen!!!
- Anonyymi00075
Ei persuja ollut paikalla.
- Anonyymi00112
Niin oli. Varma tieto naapurista.
- Anonyymi00009
Näinkö Puolangan puolesta porukka hoitaa asioita
- Anonyymi00076
Eivät ole mukana räyhäämässä yhtä lukuunottamatta.
- Anonyymi00114
Palkkio kyllä kelpaa.
- Anonyymi00145
Anonyymi00114 kirjoitti:
Palkkio kyllä kelpaa.
Mulle kelpaa vain aitio urosnee¤¤ri.
- Anonyymi00186
Anonyymi00076 kirjoitti:
Eivät ole mukana räyhäämässä yhtä lukuunottamatta.
RKP osallisena?
- Anonyymi00010
Jos vähän masentaa kuten täällä on tapana.
- Anonyymi00012
Puolangan Puolesta ryhmän valtuutetuilla ei ole mitään tekemistä tämän häiriökäyttäytymisen kanssa. Kuka sellaista väittää, saa vastaansa rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta!
- Anonyymi00018
Tuo viesti on paikallaan, ettei tule väärinkäsityksiä. Elämäntapavalittajien käsikassarat potkittava heti ulos ryhmästä.
- Anonyymi00026
Saitteko nyt pöytäkirjan allekirjoitettua, vai mennäänkö taas muutama kierros sirkusta?
Siinä olisi teille ensimmäinen (!) teko Puolangan puolesta, kun irtisanoudutte häiriköinnistä ja juonittelusta. - Anonyymi00047
Onko joku syyttänyt puolangan puolesta valtuutettua?
- Anonyymi00052
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tuo viesti on paikallaan, ettei tule väärinkäsityksiä. Elämäntapavalittajien käsikassarat potkittava heti ulos ryhmästä.
Olet oikeassa liikkeen vasemmistosiiven takapirut asialla,ei valtuutetut.
- Anonyymi00065
Tottakai ketkä muut voi olla noin tyhmiä ?
- Anonyymi00101
Anonyymi00065 kirjoitti:
Tottakai ketkä muut voi olla noin tyhmiä ?
Oliko joku mamu?
- Anonyymi00115
Anonyymi00052 kirjoitti:
Olet oikeassa liikkeen vasemmistosiiven takapirut asialla,ei valtuutetut.
Valetta !
- Anonyymi00116
Anonyymi00101 kirjoitti:
Oliko joku mamu?
Ei vaan sama persu kuin ennenkin.
- Anonyymi00121
Älkää uskoko tuota. Kunnianloukkaussyyte ei koske ryhmiä, joita on lupa julkisesti arvostella.
Mahd. kunnianloukkaus koskee nimettyä henkilöä ja kenenkään koko nimeähän ei ole mainittu. - Anonyymi00146
Anonyymi00047 kirjoitti:
Onko joku syyttänyt puolangan puolesta valtuutettua?
Joku vatipää?
- Anonyymi00165
Anonyymi00116 kirjoitti:
Ei vaan sama persu kuin ennenkin.
Vasemmiston liito-orava varmaan.
- Anonyymi00013
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008643702.html
vanha tuttu "kuvaaja" - Anonyymi00014
Raivo pakkaa tavarat ja vaihda kuntaa
- Anonyymi00181
Raivon pitää palata Viroon raivoamaan.
- Anonyymi00015
Mahtavaa!!
Kepupropaganda ja valheet hävisi jälleen. Totuudelle ja tallenteelle.
https://varjokirjuri.substack.com/p/kun-videokamera-saapui-valtuustosaliin- Anonyymi00016
Annetaanpa poliisin tutkia tapaus.
- Anonyymi00017
https://varjokirjuri.substack.com/p/kun-videokamera-saapui-valtuustosaliin
Edit 30.5.2026
30.5.2026 valtakunnallinen media julkaisi otsikon:
“Puolangan valtuuston kokous keskeytettiin tunniksi – poliisi saapui paikalle.”- Anonyymi00020
Sieltä se Varjokirjuri jälleen näytti kirjallisilla todisteilla miten kepupropagandaa levitetään. Mutta kepuilla äly ei riitä, jäävät heti kiinni valheistaan.
- Anonyymi00019
Vain hullu ei ymmärrä omaa hulluuttaan
- Anonyymi00021
Puolangan kepuhuijarit pelkää eniten totuutta.
Nyt se on näytetty.
https://varjokirjuri.substack.com/p/kun-videokamera-saapui-valtuustosaliin- Anonyymi00023
Jos totuus olisi kepujen puolellaan, he eivät pelkäisi videota tai striimausta joka yleinen kaikissa kunnissa.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jos totuus olisi kepujen puolellaan, he eivät pelkäisi videota tai striimausta joka yleinen kaikissa kunnissa.
Häiriökäyttäytyminen on eri asia kamera kädessäkin.Kyseessähän on psygologinen häirintä valtuutettuja kohtaan.
- Anonyymi00148
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jos totuus olisi kepujen puolellaan, he eivät pelkäisi videota tai striimausta joka yleinen kaikissa kunnissa.
Sinä Soinia fanittava persupakkomielteinen sometrolli hoet edelleen vuoden jokaisena päivänä totuuttasi jokaisella palstalla joita terrorisoit trollaamisellasi.
- Anonyymi00027
Hulluja koko kunta täynnä,ei sopua mistään!
- Anonyymi00102
Onko siellä paljonkin Lähi-idän ihmeitä ja somaleita?
- Anonyymi00119
Anonyymi00102 kirjoitti:
Onko siellä paljonkin Lähi-idän ihmeitä ja somaleita?
Olisikinja nuo hullut persut kastraatioon.
- Anonyymi00149
Anonyymi00119 kirjoitti:
Olisikinja nuo hullut persut kastraatioon.
Yllättävän kauan meni ap ennenkin käänsit aiheen koskemaan persuja joihin asia ei tälläkään kertaa liity millään tavalla. SItä ne pakkomielteet teettää...😁
- Anonyymi00028
Ensin riideltiin Kainuun kanssa.
Sitten Oulunkaaren kanssa.
Sitten markkinaoikeuden kanssa.
Sitten saatiin syytteet virkarikoksista.
Nyt jo omien kuntalaisten kanssa.
Ja samat nimet pyörivät taustalla vuodesta toiseen.
“Maakunnan edustajat hiljennettävä.”
https://yle.fi/a/3-5064910
Tekniikka kehittyy.
Vanha vallankäyttö ei. - Anonyymi00029
Ja loppujen lopuksi totuus paljastui: https://yle.fi/a/74-20228846
- Anonyymi00030
Suvunjatkaminen serkusten kesken on vanha yläkainuulainen tapa. Säilyy mehtäomistukset omilla. Tästä kannattaa pittää kiinni ja kirjata vaikka yleisiin ohjeisiin kummitodistuksen mukkaan annettavaksi.
- Anonyymi00079
Ite jos oesin jäläkeläinen rukoilisin armokuolema
- Anonyymi00103
Suvunjatkaminen serkusten kesken on etenkin somaleilla hyvin tavallista ja jo
hyvin vanha tapa.
Kainuun voisi vaikka täyttää somaleilla, koska Kainuu tuntuisi heistä hyvin kotoisalta paikalta.
- Anonyymi00031
Vuonna 2012 ei ollut Varjokirjuria.
Ei ollut videoita.
Ei ollut julkista aikajanaa.
Oli vain sama vanha kepukoneisto:
riita,
selitys,
vaikeneminen.
https://yle.fi/a/3-5064910
Nyt kaikki jää talteen. Ja siksi vanha vallankäyttö näyttää vuonna 2026 paljon rumemmalta kuin vuonna 2012.
Ja siksi keput oireilee.
Vanha toimintatapa ei enää peitä jälkiä —se paljastaa niitä lisää.
https://varjokirjuri.substack.com/- Anonyymi00033
Kepun johdolla on hyvä mennä kohti tulevaisuutta.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kepun johdolla on hyvä mennä kohti tulevaisuutta.
Ehdottomasti.
Varjokirjurilta tullee sarja kepujen riitelystä kaikkien kanssa. Ainakin toivoisin sellaista. - Anonyymi00166
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ehdottomasti.
Varjokirjurilta tullee sarja kepujen riitelystä kaikkien kanssa. Ainakin toivoisin sellaista.Suvunjatkamiseen käytettävää elintään esittelevä kommunisti on kysymyksessä.
- Anonyymi00182
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kepun johdolla on hyvä mennä kohti tulevaisuutta.
Suomi kuntoon! Suomi kuntoon!
- Anonyymi00183
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ehdottomasti.
Varjokirjurilta tullee sarja kepujen riitelystä kaikkien kanssa. Ainakin toivoisin sellaista.Kaikkosen johdolla!
- Anonyymi00187
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kepun johdolla on hyvä mennä kohti tulevaisuutta.
Valitkaa Vallu Valpio keskustan johtoon, niin kyllä tulee äänivyöry!
- Anonyymi00035
Kepuseniilit näyttävät unohtaneen yhden asian: Kunnantalo ei ole puolueen omaisuutta.
Valtuustosali ei ole yksityinen, kepuvanhusten kerhotila.
Se kuuluu kuntalaisille.
Ja juuri siksi videokamera aiheutti niin suuren häiriön.
https://varjokirjuri.substack.com/p/kun-videokamera-saapui-valtuustosaliin- Anonyymi00038
No eihän sitä mennä kokoukseen kuvaamaan ilman lupaa. Sehän on normaalijärkiselle ihmiselle aivan selvä juttu. Jos ja kun yleisölle on varattu oma paikka, niin istutaan siellä turpa kiinni kuuntelemassa kokousta.
- Anonyymi00043
Anonyymi00038 kirjoitti:
No eihän sitä mennä kokoukseen kuvaamaan ilman lupaa. Sehän on normaalijärkiselle ihmiselle aivan selvä juttu. Jos ja kun yleisölle on varattu oma paikka, niin istutaan siellä turpa kiinni kuuntelemassa kokousta.
Tässä ei ollut normaalijärkinen häirikkö kyseessä. Yritetään ymmärtää.
- Anonyymi00046
Anonyymi00043 kirjoitti:
Tässä ei ollut normaalijärkinen häirikkö kyseessä. Yritetään ymmärtää.
Vankilahörhöillä on erilainen toimintatapa
- Anonyymi00093
Rähinöitsijät näyttävät unohtaneen,ettei valtuustosali ole painimolski.
- Anonyymi00104
Anonyymi00093 kirjoitti:
Rähinöitsijät näyttävät unohtaneen,ettei valtuustosali ole painimolski.
Jos luulivat että kyseessä onkin panomolski?
- Anonyymi00141
Anonyymi00038 kirjoitti:
No eihän sitä mennä kokoukseen kuvaamaan ilman lupaa. Sehän on normaalijärkiselle ihmiselle aivan selvä juttu. Jos ja kun yleisölle on varattu oma paikka, niin istutaan siellä turpa kiinni kuuntelemassa kokousta.
Tuo ei ole kaikille sivistymättömille selvillä.
Kuvata saa vain luvalla ja jos yksikin valtuuston jäsen kieltää sen niin kamera pois.
Yleisö voi osallistua kokouksiin jos erikseen ei sitä kielletä mutta heillä ei ole puhe eikä esitys oikeutta.
- Anonyymi00036
Aloittajalle. Kuka riehui? Ei liene vaikea - ihan vain arvata...
- Anonyymi00167
Kuka siis riehui?
Päässä kusi kiehui ja pursui joka reijästä.
- Anonyymi00037
Menikö "poijilla" kansalaisaktivismi "pikkusen" yli?
- Anonyymi00040
Ei. Meni kepujen lehmänlypsäjällä yli. Yritti tunkea kättä putken eteen kun oli kuvattu hänen toimiaan. Ihan normitallennusta lehmänlypsäjästä.
Odotellaan milloin YL1:n kunnanhallituksen jäsenet tekee häirintäilmoituksen lypsäjästä, kun kuulemma soittaa suuta ja kiusaa heitä. Kunnanhallituksessa, jossa välttää kuvauksen, ellei uhrit itse kuvaa tai äänitä. Kuvittelee olevansa kingi kuten hänen huumehörhö veljensä. Kuvitelma päättyi Kemissä naulapyssyn edessä ja hörhö hiljeni ikuisesti. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ei. Meni kepujen lehmänlypsäjällä yli. Yritti tunkea kättä putken eteen kun oli kuvattu hänen toimiaan. Ihan normitallennusta lehmänlypsäjästä.
Odotellaan milloin YL1:n kunnanhallituksen jäsenet tekee häirintäilmoituksen lypsäjästä, kun kuulemma soittaa suuta ja kiusaa heitä. Kunnanhallituksessa, jossa välttää kuvauksen, ellei uhrit itse kuvaa tai äänitä. Kuvittelee olevansa kingi kuten hänen huumehörhö veljensä. Kuvitelma päättyi Kemissä naulapyssyn edessä ja hörhö hiljeni ikuisesti.Puhdas pulmunen olet,ei mittään vikkaa.
Väärinkäsittivät läsnäolosi .
Sinulle pitäisi vissiin antaa kunniamitali toiminnasta. - Anonyymi00045
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ei. Meni kepujen lehmänlypsäjällä yli. Yritti tunkea kättä putken eteen kun oli kuvattu hänen toimiaan. Ihan normitallennusta lehmänlypsäjästä.
Odotellaan milloin YL1:n kunnanhallituksen jäsenet tekee häirintäilmoituksen lypsäjästä, kun kuulemma soittaa suuta ja kiusaa heitä. Kunnanhallituksessa, jossa välttää kuvauksen, ellei uhrit itse kuvaa tai äänitä. Kuvittelee olevansa kingi kuten hänen huumehörhö veljensä. Kuvitelma päättyi Kemissä naulapyssyn edessä ja hörhö hiljeni ikuisesti.Entä jos vika onkin sinussa? Ootko ajatellut sitä vaihtoehtoa?
Kun yleisölle on varattu oma tilansa seurata kokousta ja kuvaaminenkin on sallittu, niin mikä siinä on vaikea ymmärtää?
Onko siinä vaarana, että et saakkaan huomiota riittävästi etkä tyydytystä hämmentämisestä.
Vai koitatko hakea änskällään kontaktia, että pääsisit käräjöimään.
Koita vaikka kompastua portaissa, niin voit taas kunnan kanssa käräjöidä eikä tarvi kuluttaa muiden tähellisempää aikaa.
- Anonyymi00039
Äiti opetti minulle 3-vuotiaana, ettei ihmisiä saa kiusata. Opin sen.
- Anonyymi00042
Onneksi poliisi oli salamana paikalla, vai joko ovat perillä?
- Anonyymi00044
Kepuseniilit näyttävät unohtaneen yhden asian: Kunnantalo ei ole puolueen omaisuutta.
Valtuustosali ei ole yksityinen, kepuvanhusten kerhotila.
Se kuuluu kuntalaisille.
Ja juuri siksi videokamera aiheutti niin suuren häiriön.
https://varjokirjuri.substack.com/p/kun-videokamera-saapui-valtuustosaliin - Anonyymi00048
hirveetä,
saa pelätä jo muutakin kuin sotaa!- Anonyymi00049
Niin. Kepuseniilit aloitti sodan omia kanssa kuntalaisia kohtaan. Siinä voi ainoastaan hävitä.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Niin. Kepuseniilit aloitti sodan omia kanssa kuntalaisia kohtaan. Siinä voi ainoastaan hävitä.
Raivoaako joku jatkuvasti yleisön joukossa valtuuston kokouksissa?
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Raivoaako joku jatkuvasti yleisön joukossa valtuuston kokouksissa?
Tarttuiko riehuja jopa niskasta valtuutettua pihamaalla ?
- Anonyymi00055
Anonyymi00051 kirjoitti:
Tarttuiko riehuja jopa niskasta valtuutettua pihamaalla ?
Varoitettiinko lenkona vätystelevää kepu-uunoa? Turvansoitosta, jolla voi olla seurauksia.
- Anonyymi00105
Kannattaa pelätä mustaa miestä tai siis mustia miehiä.
- Anonyymi00123
Anonyymi00105 kirjoitti:
Kannattaa pelätä mustaa miestä tai siis mustia miehiä.
Taas persu koetta muuttaa asin josta on puhe. Mene vittuun tältä paltata perseilemästä
- Anonyymi00152
Anonyymi00123 kirjoitti:
Taas persu koetta muuttaa asin josta on puhe. Mene vittuun tältä paltata perseilemästä
On aina yhtä naurettavaa kun sinun mielikuvituskaverisi joille päätä auot jokaisessa viestiketjussa poikkeuksetta ovat taas persuja. Joiden kirjoittamisen sinä Soinisti estät niiden häiritessä sinun persujen maalittamista s24 palstoilla.
- Anonyymi00176
Anonyymi00123 kirjoitti:
Taas persu koetta muuttaa asin josta on puhe. Mene vittuun tältä paltata perseilemästä
Etkös tykkää mustista miehistä
(siis n¤¤kereistä)? - Anonyymi00188
Anonyymi00049 kirjoitti:
Niin. Kepuseniilit aloitti sodan omia kanssa kuntalaisia kohtaan. Siinä voi ainoastaan hävitä.
Kepussa seniilit jyrää.
- Anonyymi00189
Anonyymi00055 kirjoitti:
Varoitettiinko lenkona vätystelevää kepu-uunoa? Turvansoitosta, jolla voi olla seurauksia.
Uuno Turhapuro?
- Anonyymi00053
-Raivo repesi kunnantalolla- Myyvä otsikko kesän puolanka lehteen. Pessimistit voisivat tehdä aiheesta näytelmän kesäksi.
- Anonyymi00054
Oliko valittajalla taas pyyhitty paskahuussin alusia kun näkyi rillit poskella jälleen kenottavan kunnantalon edustalla?
- Anonyymi00056
Tervetuloa meidän kuntalaisten omistamalle kunnantalolle.
Kepuseniilit näyttävät unohtaneen yhden asian: Kunnantalo ei ole puolueen omaisuutta.
Valtuustosali ei ole yksityinen, kepuvanhusten kerhotila.
Se kuuluu kuntalaisille.
Ja juuri siksi videokamera aiheutti niin suuren häiriön.
https://varjokirjuri.substack.com/p/kun-videokamera-saapui-valtuustosaliin - Anonyymi00057
Puolangan pessimistit täällä vaan narisee. 😆
- Anonyymi00058
Onko taas persu kyseessä?
- Anonyymi00107
Ei ollut persu vaan joku ruskeaan reikään ihastunut äijä.
- Anonyymi00124
On.
- Anonyymi00125
Anonyymi00107 kirjoitti:
Ei ollut persu vaan joku ruskeaan reikään ihastunut äijä.
Oliko Tynkkynen vierailulla.
- Anonyymi00059
Kainarissa oli joku kirjoittanut hyvän kommentin juttuun. Alkaa sillä kun luuli Teemu Keskisarjan tulleen kokoukseen mutta olikin pormestari, yhdennäköisyys on totta.
- Anonyymi00127
Upottavaa persiharja hatuumaalle .
- Anonyymi00060
Meidän ikioma persereikä, seinähulluhan siellä pistää koko demokraattisesti valitun paletin ihan sekaisin.
Älyäisi jo lopettaa, ennen kun käy kipeästi... - Anonyymi00062
Pitäisi nuo kaikki kepu vanhukset saada vaihtoon ja nuoria tilalle.
- Anonyymi00067
Kyllä ne vaihtoon menee kun tulee ilmi miten ne tuolla hyppivät tietyn pillin mukaan.
- Anonyymi00177
Eutanasiaa kepu-ukoille.
Eutanasiaa!
Se olis oikeata asiaa!
- Anonyymi00063
Olenko ymmärtänyt oikein että poliisit soitettiin paikalle koska kameran jalusta oli väärässä paikassa?
:D- Anonyymi00066
Et ole ymmärtänyt
- Anonyymi00068
Kyllä juuri näin. Ja ainakin yhdessä aiemmassa kokouksessa on sama henkilö saanut kuvata myös salin puolella.
- Anonyymi00070
Anonyymi00068 kirjoitti:
Kyllä juuri näin. Ja ainakin yhdessä aiemmassa kokouksessa on sama henkilö saanut kuvata myös salin puolella.
On siinä poliisilla ollut naurussa pitelemistä kun soittivat, tulisitteko avuksi kun täällä kokouksessa on kameranjalusta väärällä puolella :D
- Anonyymi00077
Anonyymi00070 kirjoitti:
On siinä poliisilla ollut naurussa pitelemistä kun soittivat, tulisitteko avuksi kun täällä kokouksessa on kameranjalusta väärällä puolella :D
Kamera osoittaa väärään suuntaan
Tulis kuvata räyhäävää videokamera-porukkaa.
- Anonyymi00072
Se on hienoa että raivo yrittää pitää kuntalaisten puolia
- Anonyymi00078
Äly hoi älä jätä.
- Anonyymi00178
Raivo taitaa olla Virosta?
- Anonyymi00074
Oli demari vissiin
- Anonyymi00128
Vanha persuretale.
- Anonyymi00169
Anonyymi00128 kirjoitti:
Vanha persuretale.
28v
- Anonyymi00184
Anonyymi00169 kirjoitti:
28v
78v
- Anonyymi00080
Kellä ei lukuoikeutta, niin liitän tähän KS:n kommentoineet tähän mennessä. Kyseessä juttu otsikolla..."Puolangan kunnanvaltuustoon soitettiin torstaina poliisit järjestyshäiriön vuoksi – tunnelma oli jäätävä"
https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/puolangan-kunnanvaltuustoon-soitettiin-torstaina-poliisit-jarjestyshairion-vuoksi-tunnelma-oli-jaa
"Jukka Takatukka"
Ensimmäisessä kuvassa luulin että Teemu Keskisarja on tullut luennoimaa Puolagalle,mutta kyseessä olikin itse pormestari. Kuin kaksi marjaa. Tämähän alkaa olla kuin "Kuusniemen" kunnassa Turpeisen baareineen ja Piiparisen mopoiluineen ja unohtamatta valtuuston pj. Urmas Hakkaraisen touhuilua.
"Öllöttäjä"
Monessa kunnassa ja valtuustossa on haluttu palvella kuntalaisia avoimuudella ja kokoukset ovat striimillä katsottavissa kotosohvalta. Saattaa Suoli24 sen jälkeen laulaa mutta se on kestettävä koska heidät on valittu edustamaan kuntalaisia, itse ovat vielä tyrkyllä olleet. Suoli24 sivulta voi saada ihan oivaltavia ideoita päätöksentekoon.
Mitä ovat Puolangan päättäjät, salamyhkäistä toimintaa. Ristijärven päättäjät eivät myöskään uskalla näyttää naamaansa ja kertoilla mielipiteitään kotikatsojille. En tiedä nyt muita.
Voisi Kainari tehdä jutun striimin tarjoamisesta kuntalaisille ja syy miksei näytetä valtuuston kokouksia.
"Pöklentäjä"
On tuo Puolanka suoranainen farssi, oikein kunnan irvikuva.
"Korpikainuun tuumailija"
Videotallennus on uhka Puolangan valtapuolueelle. Kunnassa ei ole ollut 2018 jälkeen kunnanjohtajaa vaan yhden puolueen poliittinen toimija.
Varjokirjuria lukemalla saattaa avautua syy, miksi kuvatallenne pelottaa maallikkopäättäjiä, jotka jälleen oikeustalon mannekiineina 9-11.6.
"Mietteliäs2"
Mistäköhän johtuu? Ehkäpä kaikki ei ole ihan kunnossa tuolla päätöksenteossa, vaikka tietyt tahot yrittävät kiillottaa julkisuuskuvaa. Tämäkin jonkinlainen julkisuustemppu? Huomio pois todellisista asioista.
"Joopasen joo"
Alkaa kuntalaisille riittää tuulivoimapelleily.
"kantaa"
Paikallista demokratiaa?
"Olli 78"
Ompas siellä tunteet ja tiedot esillä, fiksuja kai
"Ruusperi"
Oliko Junes Lokka kyseessä?
"Systeri"
Ei ole sivistystä puolankalaisilla.
"Kaarina69"
Mitäpä se hyvejää kokousta pitää kun kuulijat ovat pääosan esittäjiä. - Anonyymi00081
Kalhamajärven olmi tulee kohta akkoineen ja laittaa Puolankalaiset kuriin.
- Anonyymi00192
Kokoomus haluaa höllentää työperäistä
maahanmuuttoa. Kustannus Suomelle /irakilainen on 700 000 euroa ja / somali on miljoona euroa eliniän aikana.
Somalit tulee Suomelle kalliiksi
eikä ne ole huippuosaajia. Gaussin käyrän mukaisesti pieni osa näistä on älykkäitä, vaikka ovat keskimäärin vammaisen tasolla.
- Anonyymi00082
Michel Foucault’n vallan analyysin ydin oli, että näkyvyys muuttaa käyttäytymistä.
Aiemmin valta tarkkaili kansalaista.
Nyt digitaalinen aika mahdollistaa myös päinvastaisen: Kansalainen tarkkailee valtaa.
Silloin video ei ole enää tekninen laite. Se muuttuu symboliksi. Kepujen hätähuudoksi. - Anonyymi00084
Ennen vanhaan annettiin opetus tuommosille häiriköille.
Löytyykö Puolangalta uskallusta ojennukseen?- Anonyymi00085
Löytyy. Eikä poliisilla tai linnalla pelottelu mitään haittaa.
lypsäjä tulee saamaan opetuksen. Ehken hänen huumehörhöveljelle annettu opetus oli liian kroteski. Tai ehken oikea. Tekijät sen päättivät silloin.
Ei kuntalaisilta varasteta ja valehdella. Kepurosvo on valittu kuntalaisten edustajaksi ei kuntalaisten päälle paskojaksi ja kuntalaisten elätettäväksi. Ja kunnan tuhoaminen on järkyttävää. Alituiseen tutkinnan alla ja syytteessä. Miksi sellaista välttää kaikki muut 307 kuntaa maassamme? - Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
Löytyy. Eikä poliisilla tai linnalla pelottelu mitään haittaa.
lypsäjä tulee saamaan opetuksen. Ehken hänen huumehörhöveljelle annettu opetus oli liian kroteski. Tai ehken oikea. Tekijät sen päättivät silloin.
Ei kuntalaisilta varasteta ja valehdella. Kepurosvo on valittu kuntalaisten edustajaksi ei kuntalaisten päälle paskojaksi ja kuntalaisten elätettäväksi. Ja kunnan tuhoaminen on järkyttävää. Alituiseen tutkinnan alla ja syytteessä. Miksi sellaista välttää kaikki muut 307 kuntaa maassamme?Sinulle tekisi hyvää pyörittää tervamaalissa ja sen jälkeen höyhenissä!
- Anonyymi00088
Anonyymi00086 kirjoitti:
Sinulle tekisi hyvää pyörittää tervamaalissa ja sen jälkeen höyhenissä!
Miksi sinusta ei ole toteuttajaksi. Uhoilua vain konditionaalissa. Miksi ei preesensissä, kuten oikeilla miehillä? Olet pelkkä vätys, josta ei ole mihinkään. Kerää muovipussiin peräkammarista mitä sinulla on ja häivy minun kotikunnastani!
- Anonyymi00089
Anonyymi00086 kirjoitti:
Sinulle tekisi hyvää pyörittää tervamaalissa ja sen jälkeen höyhenissä!
Oletko sutiskari? Kysypä mitä fantasioita sillä rääpäleellä oli ja miten siinä kävi?
- Anonyymi00090
Anonyymi00088 kirjoitti:
Miksi sinusta ei ole toteuttajaksi. Uhoilua vain konditionaalissa. Miksi ei preesensissä, kuten oikeilla miehillä? Olet pelkkä vätys, josta ei ole mihinkään. Kerää muovipussiin peräkammarista mitä sinulla on ja häivy minun kotikunnastani!
Sinulla poloisella meni tunteisiin!
- Anonyymi00091
Anonyymi00085 kirjoitti:
Löytyy. Eikä poliisilla tai linnalla pelottelu mitään haittaa.
lypsäjä tulee saamaan opetuksen. Ehken hänen huumehörhöveljelle annettu opetus oli liian kroteski. Tai ehken oikea. Tekijät sen päättivät silloin.
Ei kuntalaisilta varasteta ja valehdella. Kepurosvo on valittu kuntalaisten edustajaksi ei kuntalaisten päälle paskojaksi ja kuntalaisten elätettäväksi. Ja kunnan tuhoaminen on järkyttävää. Alituiseen tutkinnan alla ja syytteessä. Miksi sellaista välttää kaikki muut 307 kuntaa maassamme?Tuosta tulee tehdä aikaisempien naulapyssy-uhkailujen kanssa rikosilmoitus.
- Anonyymi00132
Anonyymi00088 kirjoitti:
Miksi sinusta ei ole toteuttajaksi. Uhoilua vain konditionaalissa. Miksi ei preesensissä, kuten oikeilla miehillä? Olet pelkkä vätys, josta ei ole mihinkään. Kerää muovipussiin peräkammarista mitä sinulla on ja häivy minun kotikunnastani!
Tulen heti käymään kun kerrot nimesi. Et vaan raukka uskalla.
- Anonyymi00193
Anonyymi00089 kirjoitti:
Oletko sutiskari? Kysypä mitä fantasioita sillä rääpäleellä oli ja miten siinä kävi?
EK haluaa 45 000 maahanmuuttajaa vuodessa halpatyövoimaksi.
Siis halpatyövoimaksi.
Ne, jotka ei pääse töihin, tulevat toimeen sossun ja Kelan tuella eli kansa maksaa.
Keskustakin haluaa tätä.
- Anonyymi00087
Miksi striimi on sietämätön
Striimaus ei muuttaisi päätöksiä.
Se muuttaisi vallan asetelman.
Se veisi:
– ajan hallinnan
– tilan hallinnan
– jälkikäteisen selitysvallan
Kun kokous näkyy, tarinaa ei voi kirjoittaa jälkeenpäin.
Kun ääni kuuluu, vastuu ei katoa pöytäkirjaan.
Siksi kamerat eivät käy. Eikä keput halua niiden käyvän.
https://varjokirjuri.substack.com/p/puolangan-pohjois-korea-kaksi-aloitetta- Anonyymi00092
Millä opilla kirkkovaltuustossa saatiin rauha ? Voisiko Varjokirjuri raottaa tuota salamyhkäistä onnistunutta konsensusta.
- Anonyymi00194
Anonyymi00092 kirjoitti:
Millä opilla kirkkovaltuustossa saatiin rauha ? Voisiko Varjokirjuri raottaa tuota salamyhkäistä onnistunutta konsensusta.
Kuka Varjokirjuri vai Varjokirurgi?
Joku aika lailla musta mies?
- Anonyymi00094
https://varjokirjuri.substack.com/p/kun-videokamera-saapui-valtuustosaliin-e16
Silloin ulkopuolinenkin lukija alkaa nähdä saman asian: ettei ongelma ehkä ollut videokamera.
Vaan se, mitä videokamera tekee suljetulle hallintokulttuurille.
Ehkä kaikkein tarkimmin tilanteen kuvasi kommentti, joka ei puhunut enää edes Puolangasta — vaan vallasta:
“Vahva hallinto ei pelkää tallennetta. Heikko hallinto alkaa pelätä itse kameraa.”
Ja juuri siksi tämä julkaisu nousi ennätyslukuihin.
Ei siksi, että ihmiset rakastaisivat kunnallispolitiikkaa.
Vaan siksi, että ihmiset tunnistavat vaistonvaraisesti hetken, jolloin valta alkaa pelätä näkyvyyttä.
Ja samalla hetken, jolloin valta alkaa asemoitua omia kuntalaisiaan vastaan — vaikka sen pitäisi kuntalain mukaan edustaa kuntalaisia ja hallintolain mukaan palvella kuntalaisia.
Silloin jokin hallinnossa on jo kääntynyt väärin päin.
Koska demokratiassa kuntalainen ei ole vallan vihollinen.
Vaan sen omistaja.- Anonyymi00095
Videokamera olisi kannattanut kääntää 180 astetta niin olisi näkynyt ne räyhääjät eli videokameran käyttäjät.
- Anonyymi00096
Kuntalaisella ei ole mitään oikeutta mennä häiriköimään kokousta. Osoitetulla paikalle istumaan ja silloin menee hyvin.
- Anonyymi00097
Anonyymi00096 kirjoitti:
Kuntalaisella ei ole mitään oikeutta mennä häiriköimään kokousta. Osoitetulla paikalle istumaan ja silloin menee hyvin.
Raivoajalla on elämän tehtävänä häiriköidä millon mitäkin, käytös kuin uhmaikäisellä kartalla!
- Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Raivoajalla on elämän tehtävänä häiriköidä millon mitäkin, käytös kuin uhmaikäisellä kartalla!
PS. kakaralla
- Anonyymi00108
Anonyymi00098 kirjoitti:
PS. kakaralla
Oleellisia asioita. Mikä oli kokouksen alkamisen viivästymisen aiheuttaja. Muuttui tai poistuiko haittatekijä ennen kokouksen aloittamista, niin että kokouksen aloituksen viivästyttämisen peruste poistui tai oleellisesti muuttui.
Jos haittatekijä ei poistunut tai muuttunut ja kokous aloitettiin, niin kuka teki aiheettoman ilmoituksen virkavallalle. Tehtiinkö virkavallalle oikeasti ilmoitus vai onko kokouksessa lausuttu perättömiä. - Anonyymi00109
Anonyymi00108 kirjoitti:
Oleellisia asioita. Mikä oli kokouksen alkamisen viivästymisen aiheuttaja. Muuttui tai poistuiko haittatekijä ennen kokouksen aloittamista, niin että kokouksen aloituksen viivästyttämisen peruste poistui tai oleellisesti muuttui.
Jos haittatekijä ei poistunut tai muuttunut ja kokous aloitettiin, niin kuka teki aiheettoman ilmoituksen virkavallalle. Tehtiinkö virkavallalle oikeasti ilmoitus vai onko kokouksessa lausuttu perättömiä.Mitä pirua sinä sinne työnnyt häiriköimään kuin keskenkasvuinen nulikka ? Mene kuntavaaleihin ehdolle, niin selviää, onko sinulla mandaattia olla yleensäkään paikalla.
- Anonyymi00100
Kyllä kansa tietää!
https://varjokirjuri.substack.com/p/kun-videokamera-saapui-valtuustosaliin-e16- Anonyymi00110
Kansaa kiinnostaa, että millä ihmeellä kirkkovaltuuston saikkaamiset loppuivat ? Varjokirjuri tietää kertoa .
- Anonyymi00117
Varjoissa piileskelevä on ruvennut matkimaan Veikko Vennamoa.
- Anonyymi00118
Anonyymi00110 kirjoitti:
Kansaa kiinnostaa, että millä ihmeellä kirkkovaltuuston saikkaamiset loppuivat ? Varjokirjuri tietää kertoa .
Se vaikenee tosiasioista!
- Anonyymi00122
Anonyymi00110 kirjoitti:
Kansaa kiinnostaa, että millä ihmeellä kirkkovaltuuston saikkaamiset loppuivat ? Varjokirjuri tietää kertoa .
Mistä se "Varjokirjuri" on nimensä saanut ? Uuden liikuntahallin työmaalla se pilkisteli piilossa puun takana varjossa.
- Anonyymi00126
Anonyymi00122 kirjoitti:
Mistä se "Varjokirjuri" on nimensä saanut ? Uuden liikuntahallin työmaalla se pilkisteli piilossa puun takana varjossa.
Aloittanut homman ottamalla auton rekisterkilpiä papervihkoon,korvat vain pilkistäneet puun takaa.
- Anonyymi00129
Moni ulkopuolinen ei näyttänyt kysyvän: “kuka häiriköi?”
Vaan: “Miksi yksi videokamera aiheuttaa tällaisen reaktion?”
Eräs kommentoija kirjoitti:
“Monessa kunnassa ja valtuustossa on haluttu palvella kuntalaisia avoimuudella ja kokoukset ovat striimillä katsottavissa kotosohvalta.”
Toinen tiivisti asian vielä suoremmin:
“On tuo Puolanka suoranainen farssi, oikein kunnan irvikuva.”
https://varjokirjuri.substack.com/- Anonyymi00130
Irvikuva löytyy sieltä puun takaa
- Anonyymi00131
Anonyymi00130 kirjoitti:
Irvikuva löytyy sieltä puun takaa
Näkyykö sillä korvat puuntakaa
- Anonyymi00179
Anonyymi00131 kirjoitti:
Näkyykö sillä korvat puuntakaa
Nenä sieltä näkyy, siis oikein pitkä nenä.
- Anonyymi00133
Moni ulkopuolinen ei näyttänyt kysyvän: “kuka häiriköi?”
Vaan: “Miksi yksi videokamera aiheuttaa tällaisen reaktion?”
Eräs kommentoija kirjoitti:
“Monessa kunnassa ja valtuustossa on haluttu palvella kuntalaisia avoimuudella ja kokoukset ovat striimillä katsottavissa kotosohvalta.”
Toinen tiivisti asian vielä suoremmin:
“On tuo Puolanka suoranainen farssi, oikein kunnan irvikuva.”
https://varjokirjuri.substack.com/ - Anonyymi00134
On mahdollista että puolangalla leviää aids tauti kuuleman mukaan joku on sekaantunut mustiin naisiin
- Anonyymi00136
Raivo, olet paska kaikissa tavoissa mitata materiaa.
- Anonyymi00180
Raivo osaa vain viroa. Eestin kieltä siis.
- Anonyymi00137
Puolangan puolesta ryhmä hajonnut,yksi valtuutettu erosi.
- Anonyymi00138
Väki hiljalleen tulossa järkiinsä.
- Anonyymi00139
Anonyymi00138 kirjoitti:
Väki hiljalleen tulossa järkiinsä.
Eivätkä toimi niinkuin takapirut suunnittelee.
- Anonyymi00140
Voisi olettaa olevan raimolle nöyryyttävää kun aina nakataan pihalle minne meneekin pätemään ja lyödään silmälasit vielä rikki 🤦
- Anonyymi00155
Anonyymi00150
2026-06-01 20:10:19
Anonyymi00036 kirjoitti:
Aloittajalle. Kuka riehui? Ei liene vaikea - ihan vain arvata...
Lue lisää
Sinä ap se jaksat päätä aina aukoa avaajalle joka olet sinä itse. 🤭 - Anonyymi00156
Moni ulkopuolinen ei näyttänyt kysyvän: “kuka häiriköi?”
Vaan: “Miksi yksi videokamera aiheuttaa tällaisen reaktion?”
Eräs kommentoija kirjoitti:
“Monessa kunnassa ja valtuustossa on haluttu palvella kuntalaisia avoimuudella ja kokoukset ovat striimillä katsottavissa kotosohvalta.”
Toinen tiivisti asian vielä suoremmin:
“On tuo Puolanka suoranainen farssi, oikein kunnan irvikuva.”
Kolmas teki ehkä koko ketjun tärkeimmän havainnon:
“Videotallennus on uhka Puolangan valtapuolueelle.”
Ja juuri siinä kohtaa tarina muuttuu vaaralliseksi.
Koska silloin kyse ei enää ole mistään “häiriköinnistä”, ellei kunnanhallinto halua tarkoituksella riidellä edustamien kuntalaistensa kanssa.
https://varjokirjuri.substack.com/p/kun-videokamera-saapui-valtuustosaliin-e16- Anonyymi00162
Mikä tai mitä oli se riehuminen. Poistuiko tai poistettiinko suuren uutisoinnin aiheuttanut vakavan riehumisen aiheuttanut tekijä tai asia ja miten kun kokous on pystytty viiveellä aloittamaan ja esityslistan mukaisesti pitämää pöytäkirjan mukaan.
- Anonyymi00168
Anonyymi00162 kirjoitti:
Mikä tai mitä oli se riehuminen. Poistuiko tai poistettiinko suuren uutisoinnin aiheuttanut vakavan riehumisen aiheuttanut tekijä tai asia ja miten kun kokous on pystytty viiveellä aloittamaan ja esityslistan mukaisesti pitämää pöytäkirjan mukaan.
Eläinlääkäri antoi rauhoittavan pistoksen
- Anonyymi00163
Erikoisia kirjoittelijoita huom.
- Anonyymi00164
En ikinä ilikie kertoa olevani puolankalaenen.
Aina kun kysytään, sanon että olen tuolta pohjois-suomesta, rukan likeltä.
Hävettää niin vietävästi.- Anonyymi00170
Ujous on henkilökohtainen ongelma,johon saa apua.
- Anonyymi00171
Enää ei eletä sitä aikaa.
Nykyään modernia tekoälyä hyödyntävä kuntalainen tai kuka tahansa kykenee käymään läpi asiakirjoja, oikeuskäytäntöä ja päätöksiä tehokkuudella, johon pieni maatalousvaltaisen pitäjän hallinto ei ole koskaan joutunut varautumaan. Siksi ei ehkä olisi viisasta, että lehmänlypsyn lomassa vastauksia kirjoittava pikkukuntahallinto alkaa aliarvioida ja pilkata kuntalaisia, joka ei enää usko pelkkää puhetta — ja vielä ryhtyy riitelemään niiden kuntalaisten kanssa, joita varten heidät on alun perin palkattu tai äänestetty.
Sellainen on hallinnon oma itsemurha.
https://varjokirjuri.substack.com/p/kunta-joka-riiteli-kaikkien-kanssa- Anonyymi00172
Varjokirjuri on riitelijänä jäävi syyllistämään syyttömiä eli projisoimaan.
- Anonyymi00173
Ensi viikolla 9-11.6. Puolangan kunta markkinointia. Käräjäsalissa. Pääosissa Mari Haapalainen (os Veijola) ja Harri Peltola.
Muistakaa keput mennä kannattamaan. Syytettyjä.- Anonyymi00175
Menetkö rähisemään?
- Anonyymi00190
Anonyymi00175 kirjoitti:
Menetkö rähisemään?
Kyllä me Puolangan keskustan kunnallisyhdistys ry mennään rähisemään. Ensimmäisenä laitetaan videokameran eteen lypsykäsi. Ja sitten ranttaliksi. Sanotaan että kepurosvot vapaaksi!
- Anonyymi00191
Aikooko kepuhuijarit joskus koettaa noudattaa lakia. Ihan vai kokeillakseen mitä silloin tapahtuisi.
https://varjokirjuri.substack.com/p/puolangan-kunnanhallinto-nyt-kahdella- Anonyymi00200
Aikooko riehuja joskus noudattaa lakia?
- Anonyymi00195
Siellähän on aloite sisällä videostriimauksesta. Ottaa aikasa se käsitellä, joten odotellaan asian käsittely valmiiksi. Terv Poika Varjoisalta Kujalta
- Anonyymi00196
Kohisten kasvava muoti-ilmiö: Valtuustojen kokoukset striimataan
Yhä useampi kunta striimaa kunnanvaltuuston kokoukset verkkoon kuntalaisten nähtäväksi. Striimausta pidetään oivana tapana yrittää lisätä kuntalaisten kiinnostusta yhteisiin asioihin
Kuntalehti - Anonyymi00197
Ihan selvästi SDP porukkaa riehumassa.
- Anonyymi00198
Silhuetistä päätellen itse raivo raivoaa, kainrin kuva.
- Anonyymi00199
Aikooko kepuhuijarit joskus koettaa noudattaa lakia. Ihan vai kokeillakseen mitä silloin tapahtuisi.
https://varjokirjuri.substack.com/p/puolangan-kunnanhallinto-nyt-kahdella- Anonyymi00201
Esityslistat elävät. Viimeisin aina voimassa. Pilikunnussinta saa pään sekaisin.
Terv Poika Varjoisalta Kujalta
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1154392Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783190- 1001453
- 861316
- 92858
Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21696Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18693- 42677
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111653- 43639