Ei hyväksytä juhliin mekko päällä

Anonyymi-ap

Olen transnainen. Tulossa on kahdet hautajaiset tänä kesänä. Ostin sopivan mekon näitä tilaisuuksia varten. Nyt omaiset ilmoitti,että mekossa ei ole asiaa sinne. Tunnen itseni hyvin loukatuksi. Tekisi mieli jäädä noista hautajaisista pois. Minusta tämä on jo syrjintää.

Toinen vainajista on äidin kummilapsi. Äiti ei tykkäisi jos jään niistä hautajaisista pois.

32

639

Vastaukset 32

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joku toinen on siis kuollut, mutta tärkeintähän toki on sun loukkaantumiset ja oman pääsi sisäiset identiteettiharhat.

• Anonyymi00004

Niinpä. Kuinkahan moni transkokeva on oikeasti vain persoonallisuushäiriöinen, joka kerjää validaatiota 24h ja loukkaantuu sitten verisesti kun ihmiset eivät halua osallistua hänen mt-ongelmansa ylläpitämiseen. Autisteja ja mt-ongelmaisia he ovat, ja molemmat ryhmät osaavat olla äärimmäisen itsekeskeisiä, kuten ylläoleva itsekäs henkilö.

• Anonyymi00028

Joku toinen on siis kuollut, mutta tärkeintähän on mitä vaatteita yksittäisellä vieraalla on päällään?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Joku toinen on siis kuollut, mutta tärkeintähän on mitä vaatteita yksittäisellä vieraalla on päällään?

Näköjään vainajien omaisilla on tarkat kriteerit tästä asiasta!

• Anonyymi00002

Kyllä tärkeintä koko hautajaisissa on tietenkin tunkea väkisin sinne missä sua ei hyväksytä. Miten muuten voisi olla muka oikea transsu?

• Anonyymi00003

Kyllä minä sinne hautajaisiin saan mennä, jos pukeudun biologisen sukupuolen mukaisesti. Eli musta puku, kauluspaita ja kravatti.

• Anonyymi00005

No mitä se suku tekisi jos vaan menisit mekossa? Ajaisiko pois? En ihan ymmärrä heitä. Lähelläni palveluammatissa on mies mekossa eikä hän häiritse meitä asiakkaita tipan tippaa. Kukaan ei ole edes asiasta maininnut.

• Anonyymi00006

Onneksi on 2 kuukauden päästä kirkossa sateenkaarimessu. Siellä ei syrjitä.

• Anonyymi00007

Ei todellakaan ole kyse mitään syrjinnästä jos ihmiset ei myötäile jonkun transun harhoja.

Ja mitä kirkkoon tulee, ei siellä tietenkään puhuta edes synnistä mitään. Joku täti vaan hokee ympäripyöreitä ja maailmaa syleileviä rakkauksia jostain jumalastaan.

• Anonyymi00008

Vähän veikkaan, että tuo eräs jankkaajaduumi tekee itse näitä aloituksia päästäkseen sitten ruokkimaan provoaan, kun ei hänellä hirveästi taida sitä sisältöä elämässään olla.

Itse en tasantarkkaan miehenä osallistuisi yksiinkään hautajaisiin tai mihinkään tilaisuuteen, jossa pitäisi käyttää naisten vaatteita. En korjannut sukupuoltani 20 vuotta sitten ollakseni transu.

• Anonyymi00009

Nämä jatkuvat aloitukset ovat vain yksittäisen transaktivistin säälittävä yritys tuottaa mielikuva, että transnaisia systemaattisesti syrjittäisiin. Todellisuudessa tämä on sontapuhetta, sillä nykyään juuri kukaan heistä ei joudu syrjityksi kuin joissain yksittäistapauksissa.

Transsukupuolisten tukitoimet saisi jo lopettaa.

• Anonyymi00010

Oma mielipiteeni on että kunnioita vainajaa ja omaisia pukeutumalla miehen vaatteisiin jos tätä toivotaan.

• Anonyymi00011

Kunnioitan omaisten toivetta. Pukeudun miesten vaatteisiin. Aika ahdistavaahan se on,kun on pukeuduttava miesten juhlavaatteisiin. Se lisää henkistä rasitusta. Perjantaina on ensimmäiset hautajaiset ja nyt on jo hermot kireänä.

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Kunnioitan omaisten toivetta. Pukeudun miesten vaatteisiin. Aika ahdistavaahan se on,kun on pukeuduttava miesten juhlavaatteisiin. Se lisää henkistä rasitusta. Perjantaina on ensimmäiset hautajaiset ja nyt on jo hermot kireänä.

Naisellinen housupuku valkoisin paita puseroon sen ja solmio/ huivi sekä matalakorkoiset naisten kengät. Ei herätä liikaa huomiota ahdasmielisisissä Oulaisissa ja vainajan muissa tuttaviensa.

• Anonyymi00014

Tämä on vaikea juttu. Kunnioita vainajan omaisia (mikä olisi ollut vainajan näkemys?, se kai tärkein) mutta se vaatisi itsesi kieltämistä. Jos vainaja olisi toivonut miesten pukua niin menisinkö sellaisen hautajaisiin joka ei minua arvosta ihmisenä? Vai voisinko siirtää itsenäni olemista myöhempään ajankohtaan mikäli muutokseni olisi vasta alussa? Lähinnä sen takia että alussa uskalsin muutenkin olla oma itseni vain ajoittain.
        Noin omalla kohdalla pähkäilisin transmiehenä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Tämä on vaikea juttu. Kunnioita vainajan omaisia (mikä olisi ollut vainajan näkemys?, se kai tärkein) mutta se vaatisi itsesi kieltämistä. Jos vainaja olisi toivonut miesten pukua niin menisinkö sellaisen hautajaisiin joka ei minua arvosta ihmisenä? Vai voisinko siirtää itsenäni olemista myöhempään ajankohtaan mikäli muutokseni olisi vasta alussa? Lähinnä sen takia että alussa uskalsin muutenkin olla oma itseni vain ajoittain.
        Noin omalla kohdalla pähkäilisin transmiehenä.

Jatkan kun tuli vielä jotain mieleen.

Se on syrjintää mutta ennen kaikkea loukkaus sinua kohtaan koska on kyse perhepiiristä. Olen pahoillani sinun puolesta. Ihmiset yleisesti ottaen näkevät asian siten että mies tulisi mekko päällä. Miksi on niin vaikea sisäistää ettei kyse ole mekosta ja miehestä vaan naisesta ja naisten pukeutumisesta. Transmiesten kohdalla joutuu lesbo/butch kategoriaan. Jos on värikkäät hiukset niin pääsee suoraan johonki erityisempään osastoon ihmisten mielissä.

Aikoinaan menin puku päällä rippijuhliin vaikka isot rinnat näkyikin takin alta. Pappi vain nyökkäsi hyväksyvästi ehtoollista tarjotessaan.
        Sitten myohemmin, tutkimusjakson alussa aloitin opinnot. Kysyin opettajalta että voinko käyttää miesten pukukoppia (miksi kysyin 😅). Sain luvan. Hän oli kuitenkin kysynyt sitä minun poissaollessa koko luokalta että sopiiko. Kertonut kaikille että olen trans ja kysynyt miehiltä luvan. Siihen jäi ne opinnot. Lohduttaa ajatus siitä että kyseinen opettaja oli väkivaltainen ja lisäksi epävarma muiden miesten edessä. Se oli selvää jo alussa. Joten omaa kipuaan purki minuun.

Tsemppiä stressaavaan viikkoon.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jatkan kun tuli vielä jotain mieleen.

Se on syrjintää mutta ennen kaikkea loukkaus sinua kohtaan koska on kyse perhepiiristä. Olen pahoillani sinun puolesta. Ihmiset yleisesti ottaen näkevät asian siten että mies tulisi mekko päällä. Miksi on niin vaikea sisäistää ettei kyse ole mekosta ja miehestä vaan naisesta ja naisten pukeutumisesta. Transmiesten kohdalla joutuu lesbo/butch kategoriaan. Jos on värikkäät hiukset niin pääsee suoraan johonki erityisempään osastoon ihmisten mielissä.

Aikoinaan menin puku päällä rippijuhliin vaikka isot rinnat näkyikin takin alta. Pappi vain nyökkäsi hyväksyvästi ehtoollista tarjotessaan.
        Sitten myohemmin, tutkimusjakson alussa aloitin opinnot. Kysyin opettajalta että voinko käyttää miesten pukukoppia (miksi kysyin 😅). Sain luvan. Hän oli kuitenkin kysynyt sitä minun poissaollessa koko luokalta että sopiiko. Kertonut kaikille että olen trans ja kysynyt miehiltä luvan. Siihen jäi ne opinnot. Lohduttaa ajatus siitä että kyseinen opettaja oli väkivaltainen ja lisäksi epävarma muiden miesten edessä. Se oli selvää jo alussa. Joten omaa kipuaan purki minuun.

Tsemppiä stressaavaan viikkoon.

Eikö ole mahdollista, että hän selvensi asian muille miehille, ettet joutuisi ihmettelyjen kohteeksi, hehän olisivat halutessaan voineet pyytää sinua poistumaan? Amerikassa joutuu nykyään oikeuteen, jos menee syntymäsukupuolensa vastaiseen pukuhuoneeseen, vaikka olisi hoidot käynyt läpi, Suomessa ei sentään ole ihan niin älytöntä mutta ehkä hän halusi säästää sinua esim. kiusaamiselta tai ahdistelulta.

• Anonyymi00012

Hautajaiset ei ole juhlat, eillei siihen ole syytä, vaan niissä mielestäni pitää kunnioittaa vainajaa ja hänen omaisiaan. Ethän edes ole sukua.

• Ole oma itsesi ja mene hameessa. Toki vaihtoehtona housupuku. Käytätkö korkkareita?
      Itse Oon aateloi menevän Äitini hautajaisiin sitten joskus pukeutuen paita puseroon, maxihameeseen halkiolla, blaiseriin ja korkkareihin. Mulla sp -muutosprosessi vielä vähän kesken, mutta ikäni oon tuntenut olevani tyttö, nykyään nainen miehen olemuksessa. Kuitenkin Mulla naisellinen vartalo ollut kaiken aikaa eli koko ikäni.

• Anonyymi00013

Minäkin identifioin itseni nykyään transnaiseksi. Ajattelin stilettikorkkareita, mustia verkkosukkiksia, puolireiteen ulottuvaa minaria ja todella vartalomyötäinen jakku. Kaikki tietysti mustia, koska kunnioitan tilaisuutta. Naamaan tietysti näyttävä meikki ja punaisiksi lakatut kynnet. Minulla on tähän oikeus, sillä olenhan oikea nainen!

• Anonyymi00016

Provoihin ei viitsisi vastata, mutta oikeat naiset eivät identifioidu transnaisiksi vaan ihan vaan naisiksi. Etuliite jää pois prosessin myötä. Ja aletaan sulautua tavallisiin suomalaisnaisiin, jos siis ollaan suomalaisia. Siinä lähinnä tuulipuvut kahisee, no, ehkei nyt sentään hautajaisissa.

• Anonyymi00018

Sellaista elämä tulee olemaan jos uskallat tehdä sen, mikä tekee sinun onnelliseksi. Minun hylkäsi perhe ja 90% ystävistä. Eikä oikein löydy transpiireistäkään ihmisiä kun ovat miltei kaikki tulipunaisia kommareita. Yksinäistä on elämä, mutta saan ainakin olla onnellinen. En olisi tätä kirjoittamassa jos en olisi hakeutunut hoitoihin.

• Anonyymi00019

Kerro minullekin mistä löytää kommaritransihmisiä? Taannoin Puuteri-palstalla oltiin ainakin porvarimyönteisiä. Lisäksi dissattiin mm. eläinten oikeuksista puhunutta käyttäjää.

• Anonyymi00020

Riippuu paljolti siitä mikä on hoitojen lopputulos. Itselläni se on hyvä ja olen cispassing, joten voin elää ihan tavallista elämää.

• Anonyymi00021

Trans on kokolailla yksin, jos ei ole mieleltään viher-vasemmistolainen (sieltä vasemmistolaisuuden äärilaidasta). Hommq on liian politisoitunut, se ei ole hyväksi enää kenellekään.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Trans on kokolailla yksin, jos ei ole mieleltään viher-vasemmistolainen (sieltä vasemmistolaisuuden äärilaidasta). Hommq on liian politisoitunut, se ei ole hyväksi enää kenellekään.

Kuten mainitsin aiemmin, tuo koskee nimenomaan niitä, jotka joutuvat elämään ns.transihmisinä. Useimmat transmiehet ovat cispassing ja nykyisin, kun hoitoihin pääsee melko aikaisin, myös monet transnaiset ovat. Silloin voi elää aivan sellaisena kuin vaan haluaa. Mutta jos ei blendaa, silloin on kieltämättä vähän hankalaa, jos ei mahdu siihen tiettyyn muottiin.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kuten mainitsin aiemmin, tuo koskee nimenomaan niitä, jotka joutuvat elämään ns.transihmisinä. Useimmat transmiehet ovat cispassing ja nykyisin, kun hoitoihin pääsee melko aikaisin, myös monet transnaiset ovat. Silloin voi elää aivan sellaisena kuin vaan haluaa. Mutta jos ei blendaa, silloin on kieltämättä vähän hankalaa, jos ei mahdu siihen tiettyyn muottiin.

Reality check: harva teistä oikeasti blendaa. Vuosikymmenen kestäneen transpakotuksen seurauksena ihmiset eivät viitsi sanoa kuullenne mitään 160 senttisestä sammakkoäänimiehestä ja 182 senttisestä kolhosta möreä-äänisestä neidosta.

Olin katsomassa paikallusta pridea ja jo kaukaa näki kuka on "mies" ja kuka "nainen".

Mutta teillä on oikeus tulla kohdelluksi asiallisesti ihmisenä.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Reality check: harva teistä oikeasti blendaa. Vuosikymmenen kestäneen transpakotuksen seurauksena ihmiset eivät viitsi sanoa kuullenne mitään 160 senttisestä sammakkoäänimiehestä ja 182 senttisestä kolhosta möreä-äänisestä neidosta.

Olin katsomassa paikallusta pridea ja jo kaukaa näki kuka on "mies" ja kuka "nainen".

Itseäni ei heterona kiinnosta pride mitenkään. Toki siellä varmaan huonommin blendaavia bongaa paremmin, kun lähtee katsomaan sillä silmällä. Itse olen nähnyt aikoinaan ryhmissä transmiehiä, joista kukaan ei olisi huomannut mitään edes ennen testoja ja itse olen juurikin se 160-senttinen ja sammakkoääninen - ja kaveripiirini koostuu transihmisten vihaajista ja woket katsovat minua nenänvartta pitkin ja sosiaalisessa mediassa äärimmäiseen loukkaavuuteen pyrkivät trollit heittelevät vitsiä siitä, kuinka munani on varmasti pieni ja olen varmasti homo - jos he kaikki oikeasti näkevät taustani ja silti kukaan ei koskaan mainitse siitä sanallakaan, silloin maailma on todella paljon parempi paikka kuin mitä olen luullut.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ja vielä sen verran, että itse siis tiedän blendaavani, koska sen verran pahasti on järkytytty taustani paljastumisesta, on jopa yksi työpaikka lähtenyt alta sen vuoksi, woket ovat alkaneet palvoa entisen mitätöinnin jälkeen ja kavereihini kuuluu äärioikeistolaisia, joille olisi noloa kaveerata transihmisen kanssa.

That being said, olisin ihan mielelläni avoimesti transmies. Koska sitähän olen. Jos yhteiskunnassamme oikeasti ymmärrettäisiin, että transmies ei ole miestä esittävä nainen eikä varsinkaan lesbo, olisin todennäköisesti avoin taustastani. Sitä en kyllä ymmärrä miksi minulle pitäisi erikseen tulla kertomaan, että näkee taustani päälle, ellei siihen sitten ole joku erityinen syy.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää mistä erotit äärimaskuliinisen lesbon tai muusun huonosti läpimenevästä transmiehestä tai tiitin transnaisesta.

Saat tietenkin pitää käsityksesi, sehän on oikeastaan vaan parempi kaltaisilleni, mutta ihmettelen miten te tuon asenteen omaavat että ymmärrä sitä, että kun kadulla tulee vastaan se läpimenevä ei siitä jää mitään muistijälkeä. Kun taas sitten tulee vastaan se "kilometrin päästä tunnistettava" ajattelette, että kyllä ne kaikki vaan aina tunnistaa. Prideen kuitenkin osallistuu nimenomaan avoimesti vähemmistöön kuuluvia ja niitä, joiden vähemmistöön kuuluminen näkyy päälle. 180-senttisen, maskuliinisen transmiehen motivaatio osallistua prideen ja outata itsensä - ja todennäköisesti häntä pidettäisiin vain homona - on huomattavasti pienempi kuin 155-senttisen muusun.

• Anonyymi00026

Miten sitten ongelmilta välttyä.
      On rukoiltava välttyäkseen vaaroilta. Viisautta välttää. Viisas kirja varoittaa ja tuleevia ennustaa, kuten miehet pukeutuvat naisiksi.

• Anonyymi00029

Jeesus palsta erikseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      159
      1051
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      717
    3. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      128
      656
    4. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      23
      648
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      44
      639
    6. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      605
    7. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      565
    8. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      51
      557
    9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      34
      554
    10. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      528
    Aihe