Naapurissani asuu henkilö joka esittää invalidia saadakseen kaikki invalidituet ja avustukset. Istuu pylrätuolissa silloin kun menee invatksilla jonnekin, Muulloin kyllä jalat on kunnossa ja kävelee hyvin. Nykypäivänä tällaisetkin huijaukset menee näköjään läpi.
Invalidia esittämällä
14
460
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kerropas millainen on pyörätuoli?? Olis mielenkiintoista tietää se
- Anonyymi00002
Juu, paljon on näitä kusettajia. Varsinkin vakuutusyhtiöitä kusettavat.
- Anonyymi00004
Joo juuri näin. Etenkin tänne tunkeutuneita
- Anonyymi00003
- Anonyymi00009
Max. kusetus ja vedätys.
- Anonyymi00012
Juu, ihan normaalia elämää näyttää elävän.
- Anonyymi00005
Itse tarvitsin monta viikkoa kyynärsauvoja. Olin käynyt kauan töissä aina vain pahenevien kipujen kanssa. Alaosien peseminen tuli mahdottomaksi. Samoin sukan ja varrellisen kengän jalkaan saanti.
Töissä lähinnä luultiin, että kivut on jotain ohimeneviä ja lieviä.
Kuvat kyllä kertoivat, että on vikaa mikä pitää leikata, ja piakkoin. Kävely oli hävitä kokonaan, ennenkuin pääsin leikkaussaliin.
Tästä on nyt kuukausia, monta. Sain tekonivelen. Ongelma ratkaistu. Pystyn töihini. Kivut eivät juuri kiusaa.
Ihmisellä voi olla vikaa, kehossaan, vaikka hän viimeiseen asti yrittää siitä huolimatta toimia. Ainoa asia, mikä itseäni harmitti, oli toipumisloma leikkauksesta. Talouskin ikäänkuin romahti. Ei ihmisen ole hyvä sairastua.
Nyt toivon ettei vastaava toinen nivel samaa tee, kun siinäkin jo kuvissa näkyi saman kehityskulun alku. Onneksi se ei oireile vielä. - Anonyymi00006
Aivoinvalidit eivät saa tarpeeksi kelan petaalaksia tiedän henk.koht. kokemuksesta.
T:Lawetorder - Anonyymi00007
No ota sitten kuvia kun ulkona kävelee ja lähetä etuuksien maksajille.
- Anonyymi00008
Niin, ota kuva tai mielellään video henkilöstä, joka esittää invalidia. Mene näyttämään se Kelaan niin kaikki tuet lähtevät pois. Tee tämä niin Kela ja kaikki veronmaksajat kiittää.
- Anonyymi00010
Oisin ollut kiva, kun loka-marraskuussa ois joku ollut paparazzina. Kuljin kyynärsauvojen kanssa välillä perkeleitä päästellen latupohjilla. Oli sateista, kylmää, ja pukeutua piti. Hitaasti ekat viikot. Vähänkin sammalikon puolella tekonivel nuljahteli. Mutta oli ollut pitkä ikävä metsään.
En ollut ennen leikkausta, enää koko kesänä päässyt ötökkäparvia karkuun tasaisella polullakaan. Varsinaisesti maastossa en juuri voinut edes enää liikkua. Kaatuilin, kun jaloista toinen ei enää noussut, liikerajoitteet olivat pahat.
En tänä päivänä ymmärrä, mistä löysin ne henkiset voimat, hirveitten kipujen kanssa ennen leikksusta. Koksibeja oli kipulääkkeitä. Ei ne mihinkään auttaneet.
Leikkauskwrtomus lueteltiin minulla ennen kotiutumista. Siinä oli se karu kohta. Nivelrikon luokka. 4.
- Anonyymi00011
Vakuutusyhtiöt ja kela ovat erittäin tyytyväisiä jos joku käräyttää huijarit.
Sitä samaa tekevät vakuutusetsivät ja sitten peritään korvaukset takaisin.- Anonyymi00013
Noiden käräyttäjien nenän niistäminen saattaa vaikeutua kun hankalaa on niistää niskassa olevaa nenää
- Anonyymi00014
"Normaalia elämää näyttää elävän"
Tuskinpa aloittaja ikkunasta naapuria kyttäämällä tietää hänen tilanteestaan, tuistaan ja avustuksistaan. Keskity vain omaan elämääsi.
Minä liikun suurimman osan ajasta omin jaloin, eikä kukaan ulkopuolinen kävelyäni seuraamalla tiedä, mitä haasteita se minulle asettaa. Huonoina päivinä sekä tietyissä tilanteissa/paikoissa tarvitsen pyörätuolia ja silloin otan sen käyttöön.
Ja kyllä, käytän silloin invataksia, koska pyörätuolilla on vaikea päästä edes lähimmälle bussipysäkille.
Että sorry vain, jos en ulkopuolisille "näytä" 100€ invalidille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591194Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83623Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501