Tehdasvalmistettu Linux-läppäri

Anonyymi-ap

Linuxin saa toki asennettua useimpiin Windows-läppäreihin, mutta myydäänkö lainkaan valmista Linux-läppäriä, jolloin säästyisi ylimääräiseltä asennusrumbalta, joka saattaa vaikuttaa takuuseenkin?

23

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Linuxin asennus ei yleensä vaikuta takuuseen, ja jos vaikuttaa, niin kannattaa kiertää ko. merkki kaukaa! Minulla ei ole koskaan vaikuttanut takuuseen se, että olen asentanut koneeseen linuxin.

    • Anonyymi00002

      Kannettavat ja pöytäkoneet pitäisi myydä ilman käyttöjärjestelmää. On hölmöä maksaa Windows-lisenssistä jos asentaa jonkun muun käyttöjärjestelmän.

      • Anonyymi00003

        Toden totta, näin sen pitäisi mennä mutta jostain syystä koneiden valmistajia lähes pakotetaan myymään windowsin kanssa!


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Toden totta, näin sen pitäisi mennä mutta jostain syystä koneiden valmistajia lähes pakotetaan myymään windowsin kanssa!

        Kukaan tai mikään ei pakota.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Kukaan tai mikään ei pakota.

        Micro$oft pakottaa!!


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Micro$oft pakottaa!!

        Todista.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Todista.

        Miksi sulle winkurahihu pitäisi todistaa mitään kun itekään et ikinä todista mitään?


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Miksi sulle winkurahihu pitäisi todistaa mitään kun itekään et ikinä todista mitään?

        Sinä esitit väitteen niin todistustaakka on sinulla.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Sinä esitit väitteen niin todistustaakka on sinulla.

        Okei, no mietipäs sitä että M$ selvästi subventoi koneen hinnassa jos siinä on Windows mukana, mutta jos koneen ostaa ilman käyttistä tai Linuxilla niin hinta on korkeampi!! Mieti sitä tykönäsi mikä on hommassa silloin pielessä!!


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Okei, no mietipäs sitä että M$ selvästi subventoi koneen hinnassa jos siinä on Windows mukana, mutta jos koneen ostaa ilman käyttistä tai Linuxilla niin hinta on korkeampi!! Mieti sitä tykönäsi mikä on hommassa silloin pielessä!!

        Päätös on koneenvalmistajan.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Päätös on koneenvalmistajan.

        Ei ole, vaan kyllä siinä on pikkupehmo päättämässä!


    • Eräässäkin verkkokaupaassa oli toistatuhatta uutta läppärimallia myytävänä Linuxilla.

      Taitaa Windows-hihhuli olla vuosia ajasta jäljessä. 🤭

      • Anonyymi00004

        Erikoisliikkeissä varmasti onkin, jos tietää vaan mitä etsii. Gigantin sivuilla on käyttisvaihtoehtoina Windows, ChromeOS ja Mac. Tuo ChormeOS perustuu toki Linuxiin, mutta siihen on integroitu Googlen vakoilutyökalut, eli ei ole puhdas Linux, kuten ei mobiililaitteiden Androidkaan.

        Saksalainen Tuxedo näyttäisi tarjovan Ubuntu-läppäriä kohtuullisen hyvillä spekseillä.

        https://www.tuxedocomputers.com/en/TUXEDO-InfinityBook-Pro-14-Gen10


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Erikoisliikkeissä varmasti onkin, jos tietää vaan mitä etsii. Gigantin sivuilla on käyttisvaihtoehtoina Windows, ChromeOS ja Mac. Tuo ChormeOS perustuu toki Linuxiin, mutta siihen on integroitu Googlen vakoilutyökalut, eli ei ole puhdas Linux, kuten ei mobiililaitteiden Androidkaan.

        Saksalainen Tuxedo näyttäisi tarjovan Ubuntu-läppäriä kohtuullisen hyvillä spekseillä.

        https://www.tuxedocomputers.com/en/TUXEDO-InfinityBook-Pro-14-Gen10

        "Erikoisliike" on sellainen kauppa, mikä myy (lähinnä) tietokoneita.

        https://kannettavatietokone.fi/haku?s=yWaPkhlt

        Vieäkö haluaisit siirrellä maalitolppia? No tottakai haluat! 🤣


      • Anonyymi00007
        kollimaattori kirjoitti:

        "Erikoisliike" on sellainen kauppa, mikä myy (lähinnä) tietokoneita.

        https://kannettavatietokone.fi/haku?s=yWaPkhlt

        Vieäkö haluaisit siirrellä maalitolppia? No tottakai haluat! 🤣

        Anteeksi mitä?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Anteeksi mitä?

        Tuohan oli erittäin selkeästi sanottu - jos myy jotain muutakin kyse ei ole erikoisliikkeestä, joka keskittyy tietyn sektorin tuotteisiin.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Tuohan oli erittäin selkeästi sanottu - jos myy jotain muutakin kyse ei ole erikoisliikkeestä, joka keskittyy tietyn sektorin tuotteisiin.

        Tuo on täysin totta, esim. Verkkokauppa.com aloitti aikoinaan Arctecho nimellä TIETOKONEKAUPPANA mutta on laajentanut reviiriään eikä enää ole erikoisliike joka olisi keskittynyt tietokoneisiin, Gigantti sen sijaan ei ole koskaan ollutkaan tietokoneiden erikoisliike, Powerista ja Prismasta puhumattakaan.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Tuohan oli erittäin selkeästi sanottu - jos myy jotain muutakin kyse ei ole erikoisliikkeestä, joka keskittyy tietyn sektorin tuotteisiin.

        "Vieäkö haluaisit siirrellä maalitolppia? No tottakai haluat! 🤣"

        Mutta mitä tarkoitit tuolla? Onko tämä siis joku vittuilupalsta vai?


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        "Vieäkö haluaisit siirrellä maalitolppia? No tottakai haluat! 🤣"

        Mutta mitä tarkoitit tuolla? Onko tämä siis joku vittuilupalsta vai?

        Tuliko paha mieli kerrottuani kaupan, mistä saa uusia kannettavia Linuxilla läjäpäin?


      • Anonyymi00017
        kollimaattori kirjoitti:

        Tuliko paha mieli kerrottuani kaupan, mistä saa uusia kannettavia Linuxilla läjäpäin?

        Mikä on motiivisi aukoa päätäsi?


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        Mikä on motiivisi aukoa päätäsi?

        Minä vain osoitin ihan linkin avustamana aloittajan valehtelevan.


      • Anonyymi00021
        UUSI
        kollimaattori kirjoitti:

        Minä vain osoitin ihan linkin avustamana aloittajan valehtelevan.

        Typeryyttä laittaa linkkejä: Ne lakkaavat aina toimimasta - jos ei heti kopioitaessa, niin parin vuoden kuluttua viimeistään.


    • Anonyymi00020

      samoja koneita linuxit käyttää kuin windowsitkin: kaikki valmistettu tehtaissa? Ruuvi löysällä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3258
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1182
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      971
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      814
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      698
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      625
    Aihe