Pelkäätkö jotain näinä aikoina?

Anonyymi-ap

Elämmekö lopun aikoja ?
Mitä ne olikaan ja missä esitetty ne osuvimmat maailman lopun enteet? Pitääkö alkaa elämään kuin viimeistä päivää?
Meidän ikäryhmämme tuntee kai parhaiten Raamatun. Sieltäkö ne kumpuavat?

Nyt on maailmansodan enteitå ollut nimenomaan "ilmassa" omassakin maassamme jonkin aikaa.Isoja viruspandemioita on nähty Suomessakin kuten korona. Uusia on maailmalla tulossa: on hantavirusta ja viimeisimpänä riehuu ja leviää ebola johon ei ole rokotetta eikä muutakaan parannuskeinoa.

Paavi puhuu tekoälyä vastaan koska se edustaa Baabelitornia jota Raanmatussa on kuvattu.

Ilmasto lämpenee. Suomen kesästä saattaa tulla ennätyskuuma. Vanhuksia ja sairaita kuolee isoja määriä kuumuuden aiheuttamiin rasituksiin. Vanhusten terveydenhoito tulee joka tapauksessa huononemaan. Onko se poliitikkojen vai kenen syytä?

Mielenkiintoista on lukea tätäkin ketjua joulukuussa 2026. Mitä on siihen mennessä tapahtunut vai onko kaikki paha voitettu ja takanapäin silloin? Vai onko tilanne silloin kahta kauheampi?

Saa nähdä olenko itsekään elossä enää täällä heilumassa vuoden lopulla. Tämä ei kuitenkaan ole mikään ennuste eikä testamentti.

10

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tämän paremmin en osaa elää, joten katson että tapahtuipa ihmiselle kuoleman jälkeen mitä tahansa, niin minulla on asiat selvitetty.
      Mutta haluan elää, elämä on ihanaa. Teen kaikkeni että saisin elää mahdollisimman vireästi. Myös ev-asiakirjassani lukee että minulle on annettava niin hyvä hoito kuin se on mahdollista, myös omia varojani käyttäen, jos yhteiskunta ei korvaa. Ei ihan noilla sanoilla mutta sitä se tarkoittaa.
      Ei ole kenenkään syytä että ilmasto lämpenee. On tosi vaikea ymmärtää, että Jumala olisi tarkoittanut että metsät jätettäisiin Nuuksion kaltaisiksi ryteiköiksi siinä vain olemaan niitä mitenkään hyödyttämättä. Olen maanviljelysalueelta, eikä siellä olisi eletty jos metsiä ei olisi hakattu ja peltoja tehoviljelty. Jostakin piti leipä 11 hengelle saada. Nyt se onkin ollut väärin ja maailman on tämän vuoksi saastunut.
      Maailman lopun elkeet kumpuavat raamatusta heille jotka raamattuun uskovat ja tieteestä heille jotka tieteeseen uskovat. Niissä on paljon yhtäläisyyksiä, kulkutaudit liikkuvat. Miten sen nyt ottaa, kulkutauteja on ollut aina ja sotia kumpikaan niistä ei ole ainakaan lisinyt.
      Tuskin jouluun mennessä on paljonkaan tästä ajasta muuttunut. Oma arvio vain.

• Anonyymi00002

"Lopun ajoilla" helluntailaiset ovat tarkoittaneet muuta kuin lopullista maailmanloppua.

"Lopun ajat" heidän opetuksissaan on sama kuin "viimeiset ajat" ja tarkoittaa tiettyä vaikeaa ajanjaksoa, joka kuitenkin enteilee tulevaa maailmanloppua. Itse maailmanloppuun on vieä vähintäänkin 1007 vuotta aikaa sillä sitä ennen tapahtuu maailmassa vielä monenlaista.
      - Tapahtuu 1. Ylösnousemus, joĺoin Jeesuksen omat "temmataan ylös piviin" = Taivaaseen.
      - On 7 vuoden maan päällinen "Vaivan aika", samaan aikaan Taivaassa nk. "Karitsan Häät"
      - ja tämän jälkeen Kristuksen maanpäällinen Tuhatvuotinen valtakunta.
      - 2. Ylösnousemus, jolloin kaikki (loputkin) ihmiset nousevat Viimeiselle tuomiolle.
      - Viimeinen tuomio: kukin tuomitaan joko Kadotukseen (Helvetti) tai Taivaaseen ja
      - sen jälkeen tulee tämän "maailman loppu", jolloin
      - Jumala uudellen luo uuden maailman.

Tässä perinnehelluntailainen opetus "Lopun ajoista".

Kristilliset kirkot opettavat suurinpiirtein samoin (jotkut yksityiskohdat eroavat).

• Anonyymi00003

Pelkäänkö jotain? Jo pienestä lapsesta asti helluntaiuskonnon uhrina tulin niin perinjuurin toivottomuuteen säikytellyksi, etten ole oikeastaan edes pelännyt, sillä pelko kauhukuvien edessä on turhaa. Tapahtumat ovat niin suuria, ettei niille pieni ihminen voinut eikä voi mitään.

Olen jo kauan sitten itse eronnut tuosta vanhempieni uskosta, mutta nuo Lopunajan kuvaukset jäivät kyllä "totena" sieluuni. Oletan, että tuo on todellinen maailmankuva ja olen ottanut tuon huomioon kaikissa elämän valinnoissani. Olen niinku eri tavoin "valmistautunut".

Elämä on muutoinkin vienyt pois harhakuvitelmat ihmiskunnasta. En tajua mitä joukkoa me oikein olemme. Eriasteisen pahoja olentoja, joissain ehkä myös ripaus hyvääkin. Tajuan myös oman sisäisen minäni, tiedän, että nk. perisynti on tosiasia, kadotetun, langenneen ihmiskunnan sisäinen vitsaus. Jeesus Kristus on ainoa pelastuksemme.

En pelkää. Otan tyynesti, sillä itse tälle maaimalle minä en mitään voi. Voin vain jotain itselleni, en paljon, mutta jotain. Loput, itseasiassa kaikki tuokin, on yksin Jumalan käsissä.

• Anonyymi00004

Ei mitään uusia pelkoja, vanhoilla mennään.

• Anonyymi00005

En pelkää mitään, otetaan vastaan se mikä tulee :)
      Pelko ei hyödytä mitään, se ei ainaakaan paranna omaa olotilaasi. :)

• Anonyymi00007
        UUSI

Jos asioille ei mitään voi, ne on mietittävä omalle kohdalleen ja pelottomasti pyrittävä suojelemaan itseään.

Mitä muuta voi tehdä? Pelko sinänsä on terveellinen tunne, se varoittaa vaarasta. Mutta vaara on kohdattava, joko pakenemalla tai omalla kohdallaan mahd. turvallisesti. On ajateltava asioita etukäteen ja varauduttava.

• Anonyymi00006
      UUSI

Pelkään, että tän palstan Ikivanhat keskustelijat eivät osaa poistua areenalta!

Kaipaisi kunnon tuuletuksen.
      '39 vuotta paskaisille köytöstä opettaneet akat, kun poistuisivat saisi täällä olla kukin oma itsensö, ei akkojen kaavoihin ase´tettu sätkynukke, kuten He haluaisivat,

Tule mukaan!
      Mitä teit ?
      Täältä pesee taiteilijolta...'

Onttoja ovat pesäpuunsa.

• Anonyymi00008
      UUSI

Pelkään persujen tuhovoimaa. Miksi ne haluavat tuhota Suomen ?

• Anonyymi00009
      UUSI

Ei tässä lopun aikoja vielä eletä. Aurinko tuhoaa maapallon kokonaan
      noin 7,5 miljardin vuoden kuluttua.
      Ihmiskunnan kohtaloa uhkaavat kuitenkin monet muut riskit.
      Äärioikeisto puolueet ovat vaarallisimmat niistä, esim. PS,
      Saksan AfD ja äärioikeistopuolueita tukeva Putin ja Trump.
      Kaksi kajahtanutta.

• Anonyymi00010
      UUSI

betonirekankuljett ja Lintmanni ja kotirouva dubaista junttarupiliaien nostavat
      suomen taivaisiin
      rupilaisen aika kului eu:ssa miehen työpaikan järjestämiseen islamianuoelmalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      39
      4538
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      52
      2429
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      48
      1462
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      96
      1312
    5. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      28
      1267
    6. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      39
      1204
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      54
      1169
    8. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1004
    9. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      975
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      61
      957
    Aihe