Kerrankin asiaa Orpolts

Anonyymi-ap

Sanoi että tuleviin eläkkeisiin on puututtava, eläkekertymää pienenettävä ja eläkeikää nostettava, juuri noin, hyvä Petteri !

17

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oikeaa puhetta, Suomi ei kestä tulevaisuudessa isoja eläkkeitä, nykyisten ja tulevien työntekijöiden pitää palkastaan alkaa säästämään eläkepäiviä varten.

• Anonyymi00002

Se on asiaa että Tiitisen lista viimeinkin julkaistaan. Minä jo nimet olen kuullutkin sisäpiiriltä, mutta lupasin olla kertomatta.

• Anonyymi00004

Saattiipi jokunen kepulainen ja vasemmistolainen olla harmissaan jos lista julkaistaan.

• Anonyymi00003

Toivottavasti yli 5000€ eläkkeistä menee sitten 70% veroihin. Jees ja näin.

• Anonyymi00008

Ei Orpo leikkaa jo maksussa olevia eläkkeitä vaan leikkaa niiden työssä olevien kertymää eläkkeeseen. sekä poistaa kertymän muusta kuin työn teosta.

• Anonyymi00014

Ei koske nyt maksussa olevia, tulevaisuudessa eläkkeitä leikataan niin tuollaiset 5000€/kk ovat harvinaisia.

• Anonyymi00005

Edelleen tuntuu olevan käsitys,että valtio maksaa kaikkien eläkkeet.Ei maksa. Suurimman osan eläkkeistä maksaa eläkeyhtiöt.

• Anonyymi00006

Eläkeyhtiöt saavat rahansa työtä tekeviltä kansalaisilta.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Eläkeyhtiöt saavat rahansa työtä tekeviltä kansalaisilta.

Iso osa tulee omistuksista ja sijoituksista.

• Anonyymi00007

Oikein se on jos 20 vuotta töitä tekee ja 40 vuotta on eläkkeellä.
      Ei sillä yhteiskuntaa rakenneta.

• Anonyymi00012

20 vuoden työuralla ei oo duunarin eläke kovin kaksinen.

• Anonyymi00013

40 vuotta eläkkeellä tarkoittaa että elää yli 100 vuotiaaksi. 🤣

• Anonyymi00009

Valtio maksaa noin 20% kaikista eläkkeistä.Yksityisen puolen eläkkeet maksaa täysin työeläkeyhtiöt.Maksut kerätään työntekijöiltä ja työnantajilta.

• Anonyymi00010

eläkkeiden verotusten yms. lisäykset tulevat koskemaan vasta näitä nykyräkyttäjiä.
      luuserit saavat sitä mitä nyt tilaavat, hyvä niin.

• Anonyymi00011

Ja kuinkahan moni jaksaa eläkeikään asti töissä?
      Jos eläkeikä alkaa olla 70, niin veikkaan nykynuorison olevan työkyvyttömiä jo alle 60 v.!

• Anonyymi00016

Työkyvyttömiähän nuo tunnostaa olevan jo ennen ensimmäistä työpaikkaa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Työkyvyttömiähän nuo tunnostaa olevan jo ennen ensimmäistä työpaikkaa.

Kyllä, Eino Leino laulussa Lapin kesä ennusti nykysukupolven laadun, meill ukkoina jo syntyy sylilapset, ja nuori mies on hautaan valmis jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      584
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      548
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      512
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe