Millaista on

Malediiveilla?

Hei! Ollaan lähdössä ensi keväänä häämatkalle Malediiveille ja olisi kiva tietää hieman etukäteen minkälaista siellä on? Onko saari tupaten täynnä vai saako siellä oleilla rauhassa? Entä onko muuta tekemistä kuin sukellus ja auringonpalvonta?

5

3868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtuu

      Paratiisi jos haluat olla rauhassa. Ei mitään perinteisiä turistipaikkojen ongelmia kuten tungosta. Kukaan ei häiritse mutta jos haluat palvelua niin pieni vinkki niin palvelua tulee.
      Erittäin ystävällistä väkeä ja muista turisteita ei mitään häiriötä.
      Helvetti jos haluat shoppailla ja mennä katsomaan nähtävyyksiä. Shoppaisun voi unohtaa kokonaan ja ainoat nähtävyydet on se saari ja sitten vedenalainenmaailma. Tietenkin Malella kannattaa pistäytyä jos on kulmilla.
      Erittäin hyvä paikka rentutua kun muutakaan ei kertakaikkiaan voi tehdä vaikka olisi kuinka haluja tressata.

      • hyvältä

        Kuullostaa oikein unelmapaikaltani. pitänee alkaa suunnitella matkaa tuonne.


      • 5 päivää
        hyvältä kirjoitti:

        Kuullostaa oikein unelmapaikaltani. pitänee alkaa suunnitella matkaa tuonne.

        malediivit on niin pieni ja lättänä muslimivaltio, ettei siellä sukeltelun lisäksi ole mitään muuta tekemistä.


      • jokunen
        5 päivää kirjoitti:

        malediivit on niin pieni ja lättänä muslimivaltio, ettei siellä sukeltelun lisäksi ole mitään muuta tekemistä.

        Olen käynyt Malediiveillä joskus 90-luvin puolella. Lento oli silloin suoraan Helsingistä Sri Lankan kautta Maleen. Se maa koostuu pienistä atolleista ja atollien välillä kulkee vain veneliikenne. Jonnekin saarelle pääsee helikopterilla. Lentokenttäkin on yksinään omalla saarella.
        Eksoottisuus alkoi heti lentokenttäsaarlta, kun laukut pakattiin yhteen veneeseen ja ihmiset toiseen. Kun oli päästy syvemmälle vesille, vaihdettiin laukut ja ihmiset isompaan veneeseen. Matka saarelle meni noin 1.5-2 tuntia. Siinä sai matkaväsymystä nukkua pois.

        Ilmasto on mitä ihanin ihonhoito ilmasto. Kosteusprosentti on reilusti yli 90 ja iho tuntuu koko ajan vähän nihkeältä. Vaatteet ei meinannu millään kuivua narulla.Itselläni ei ole koskaan ollut niin hyväkuntoista ihoa kuin siellä! Koko loman aikana en tarvinut kenkiä kuin pääkaupunkisaarella käydessä. Omalla saarella saa turvallisesti kulkea avojaloin eikä tarvi pelätä lasin siruja.

        Saari, millä olin, oli pieni; puolessa tunnissa kiersi sen kokonaan ympäri. Nimeä en saa nyt mieleen... Ohjelmaa ei ole kovin erikoista; lentopalloa, pingistä, uintia, snorklausta, lukemista, yhdessä oloa jne. Pienestäkin liikkeestä sai hien virtaamaan.
        Ruoka on ihan taivaallista. En muista saaneeni koskaan niin hyvää kalaruokaa kuin siellä.

        Koska Malediivit on muslimimaa, ei siellä myydä eikä tarjoilla alkoholia eikä sinne saa viedäkkään. Ei tarvinut pelätä humalaisia näkevänsä. Vedenalainen elämä on tosi mielenkiintoista.
        Yks miinus puoli siellä on; inhoan liskoja ihan kauhiasti. Niitä siellä oli, varsinkin kun aurinko laski.Kiipeili meidänkin bungalovin seinällä ja lattialla. Illalla sai tarkkana olla, kun tuli sisään että ovi tulee visusti kiinni.

        Oikein hyvää lomaa teille sinne! Kyllä kateeksi käy, kun ajattelenkin miten hyvän lomakohteen olette valinneet. Uskon, että tulette nauttimaan lomastanne.


      • Reissaaja
        jokunen kirjoitti:

        Olen käynyt Malediiveillä joskus 90-luvin puolella. Lento oli silloin suoraan Helsingistä Sri Lankan kautta Maleen. Se maa koostuu pienistä atolleista ja atollien välillä kulkee vain veneliikenne. Jonnekin saarelle pääsee helikopterilla. Lentokenttäkin on yksinään omalla saarella.
        Eksoottisuus alkoi heti lentokenttäsaarlta, kun laukut pakattiin yhteen veneeseen ja ihmiset toiseen. Kun oli päästy syvemmälle vesille, vaihdettiin laukut ja ihmiset isompaan veneeseen. Matka saarelle meni noin 1.5-2 tuntia. Siinä sai matkaväsymystä nukkua pois.

        Ilmasto on mitä ihanin ihonhoito ilmasto. Kosteusprosentti on reilusti yli 90 ja iho tuntuu koko ajan vähän nihkeältä. Vaatteet ei meinannu millään kuivua narulla.Itselläni ei ole koskaan ollut niin hyväkuntoista ihoa kuin siellä! Koko loman aikana en tarvinut kenkiä kuin pääkaupunkisaarella käydessä. Omalla saarella saa turvallisesti kulkea avojaloin eikä tarvi pelätä lasin siruja.

        Saari, millä olin, oli pieni; puolessa tunnissa kiersi sen kokonaan ympäri. Nimeä en saa nyt mieleen... Ohjelmaa ei ole kovin erikoista; lentopalloa, pingistä, uintia, snorklausta, lukemista, yhdessä oloa jne. Pienestäkin liikkeestä sai hien virtaamaan.
        Ruoka on ihan taivaallista. En muista saaneeni koskaan niin hyvää kalaruokaa kuin siellä.

        Koska Malediivit on muslimimaa, ei siellä myydä eikä tarjoilla alkoholia eikä sinne saa viedäkkään. Ei tarvinut pelätä humalaisia näkevänsä. Vedenalainen elämä on tosi mielenkiintoista.
        Yks miinus puoli siellä on; inhoan liskoja ihan kauhiasti. Niitä siellä oli, varsinkin kun aurinko laski.Kiipeili meidänkin bungalovin seinällä ja lattialla. Illalla sai tarkkana olla, kun tuli sisään että ovi tulee visusti kiinni.

        Oikein hyvää lomaa teille sinne! Kyllä kateeksi käy, kun ajattelenkin miten hyvän lomakohteen olette valinneet. Uskon, että tulette nauttimaan lomastanne.

        Täältä löytää lisätietoa:
        http://www.visitmaldives.com/

        Kävin Malediiveilla reilut pari vuotta sitten parin viikon lomalla. Ainutlaatuinen paikka kerrassaan. Kannattanee valita ns. All Inclusive resortti, niin ruuat/juomat kuuluvat hintaan. Itse olin paikassa, jossa jokaisesta ateriasta(paitsi aamiainen) piti maksaa ja se oli aika kallista (kalliimpaa kuin Suomessa). Alkoholiakin saa muuten ihan normaalisti resorttisaarilla. Tekemisistä sen verran, että kaikkea vesiurheilua löytyy. Tarvittaessa voi vaikka ottaa lyhyen lainelautailukurssin, tms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe