Vihreät hyväksyi viime kuun lopulla puoluekokouksessaan uuden poliittisen ohjelman.
Sen mukaan eläkkeiden verotusta on korotettava pois lukien pienet eläkkeet.
– Hillitään eläkkeiden ja eläkemenojen kasvua työeläkkeiden indeksijarrulla sekä indeksijäädytyksillä. Korvataan indeksimuutosten vaikutus pieniin eläkkeisiin keventämällä pienten eläkkeiden verotusta ja korottamalla Kelan maksamia eläkkeitä, ohjelmassa sanotaan.
Lukekaa TÄMÄ
10
297
Vastaukset
- Anonyymi00001
Harvoja kertoja kun vihreät ovat järkeviä.
- Anonyymi00002
Suurin osa paskamahoista ei tarvitsi euronkaan eläkettä ns. tarpeen johdosta.
- Anonyymi00003
Vanhempasi kuitenkin yrittävät parhaansa sinun suhteen, älä siis tuomitse heitä.
- Anonyymi00004
Mikä mahtaa olla Vihreille pieni eläke?
Koko väestön mediaanieläke on 1 886 euroa kuukaudessa ja keskieläke 2 138 euroa kuukaudessa ennen veroja. Tästä voi päätellä on Suomessa on paljon pientä eläkettä saavia ihmisiä.- Anonyymi00006
Valtaosa jää reilusti alle mediaanieläkkeen. Kuka on laskenut sen prosenttiosuuden?
- Anonyymi00008
Puhuttais joskus pienemmistä eläkkeistä, meillä on paljon töitä tehneitä jotka eivät saa edes takuueläkkeen tasoista eläkettä niinkuin maahanmuuttajat. Oma eläke alta 900 ja 25 vuotta kuitenkin töitäkin tehty, mutta kun kaikki on vähennetty. Nuorena tehdydtä työstäkin on vähennetty 5 vuotta. Päättäjien ollsi näihin asioihin puututtava että me suomalaisetkin saisimme edes takuueläkkeen kaikki.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Valtaosa jää reilusti alle mediaanieläkkeen. Kuka on laskenut sen prosenttiosuuden?
Valtaosa jää reilusti alle mediaanieläkkeen? Juu, kyllä kaikkien pitäisi saada mediaanieläkettä enemmän. Mutta tuskin onnistuu, ennen kuin tilastomatematiikan alkeet jätetään pois peruskoulusta.
- Anonyymi00005
Eipähän tuossa juuri ole nytkään eläkkeestä veroa syntynyt. Entä sitten, kun kaikille tulisi Nallen toivoma palkka 1500/kk. Ei jäisi valtiolle mitään verotettavaa, eikä palkka riittäisi elämiseen! Eläkeläiset maksavat kuitenkin alv:tä kaikesta raskaimman mukaan ja jäävät koko ajan tappiolle, kunnes hätävarakassa on tyhjä. Minun eläkkeeni, alle 1500/kk ei enää riitä kuin peruskuluihin. Remontit jää tilaamatta ja hampaat hoitamatta.
- Anonyymi00007
Meiksi käyny viimeksi 2002 hammaslääkäkrissä, turhaa rahanmenoa.
Onhan ne vähän räjähtäneet mut omat on suussa ja hyvin jauhaa 30euron kokolihapihvii. Anonyymi00007 kirjoitti:
Meiksi käyny viimeksi 2002 hammaslääkäkrissä, turhaa rahanmenoa.
Onhan ne vähän räjähtäneet mut omat on suussa ja hyvin jauhaa 30euron kokolihapihvii.Jep, tupfoo kulunkii fe hammaflääkvi vain on,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp80698Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm44649- 39636
- 87571
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111543- 38492
- 41481
- 72463