Lukekaa TÄMÄ

Anonyymi-ap

Vihreät hyväksyi viime kuun lopulla puoluekokouksessaan uuden poliittisen ohjelman.

Sen mukaan eläkkeiden verotusta on korotettava pois lukien pienet eläkkeet.

– Hillitään eläkkeiden ja eläkemenojen kasvua työeläkkeiden indeksijarrulla sekä indeksijäädytyksillä. Korvataan indeksimuutosten vaikutus pieniin eläkkeisiin keventämällä pienten eläkkeiden verotusta ja korottamalla Kelan maksamia eläkkeitä, ohjelmassa sanotaan.

10

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Harvoja kertoja kun vihreät ovat järkeviä.

    • Anonyymi00002

      Suurin osa paskamahoista ei tarvitsi euronkaan eläkettä ns. tarpeen johdosta.

      • Anonyymi00003

        Vanhempasi kuitenkin yrittävät parhaansa sinun suhteen, älä siis tuomitse heitä.


    • Anonyymi00004

      Mikä mahtaa olla Vihreille pieni eläke?

      Koko väestön mediaanieläke on 1 886 euroa kuukaudessa ja keskieläke 2 138 euroa kuukaudessa ennen veroja. Tästä voi päätellä on Suomessa on paljon pientä eläkettä saavia ihmisiä.

      • Anonyymi00006

        Valtaosa jää reilusti alle mediaanieläkkeen. Kuka on laskenut sen prosenttiosuuden?


      • Anonyymi00008

        Puhuttais joskus pienemmistä eläkkeistä, meillä on paljon töitä tehneitä jotka eivät saa edes takuueläkkeen tasoista eläkettä niinkuin maahanmuuttajat. Oma eläke alta 900 ja 25 vuotta kuitenkin töitäkin tehty, mutta kun kaikki on vähennetty. Nuorena tehdydtä työstäkin on vähennetty 5 vuotta. Päättäjien ollsi näihin asioihin puututtava että me suomalaisetkin saisimme edes takuueläkkeen kaikki.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Valtaosa jää reilusti alle mediaanieläkkeen. Kuka on laskenut sen prosenttiosuuden?

        Valtaosa jää reilusti alle mediaanieläkkeen? Juu, kyllä kaikkien pitäisi saada mediaanieläkettä enemmän. Mutta tuskin onnistuu, ennen kuin tilastomatematiikan alkeet jätetään pois peruskoulusta.


    • Anonyymi00005

      Eipähän tuossa juuri ole nytkään eläkkeestä veroa syntynyt. Entä sitten, kun kaikille tulisi Nallen toivoma palkka 1500/kk. Ei jäisi valtiolle mitään verotettavaa, eikä palkka riittäisi elämiseen! Eläkeläiset maksavat kuitenkin alv:tä kaikesta raskaimman mukaan ja jäävät koko ajan tappiolle, kunnes hätävarakassa on tyhjä. Minun eläkkeeni, alle 1500/kk ei enää riitä kuin peruskuluihin. Remontit jää tilaamatta ja hampaat hoitamatta.

      • Anonyymi00007

        Meiksi käyny viimeksi 2002 hammaslääkäkrissä, turhaa rahanmenoa.
        Onhan ne vähän räjähtäneet mut omat on suussa ja hyvin jauhaa 30euron kokolihapihvii.


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Meiksi käyny viimeksi 2002 hammaslääkäkrissä, turhaa rahanmenoa.
        Onhan ne vähän räjähtäneet mut omat on suussa ja hyvin jauhaa 30euron kokolihapihvii.

        Jep, tupfoo kulunkii fe hammaflääkvi vain on,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      698
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      649
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      571
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      463
    Aihe