Eräs henkilö meni yleislääkärille yksityiseen. Hinta 30 €
Hänellä on nukkumisvaikeuksia, ylipainoa, väsymystä.
Lääkäri kirjoitti Rybelsus reseptin.
Lääke on tyypin 2 diabeteksen hoitoon tarkoitettu tabletti.
Tällä henkilöllä ei ole todettu diabetestä.
Lääke auttaa ylensyömiseen.
Näin sitten näitä määrätään, kun henkilö ei hallitse mielitekojaan.
Suomen kansa läskistyy pikavauhtia
Kaikki keinot on näemmä otettava käyttöön.
Liikakilot pois
24
260
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eiköhän tuo orastavaa diabetesta ole.
Viimeinen hetki
lopettaa sokerin yletön nieleminen.- Anonyymi00007
Ei diabetes pelkästään sokerin syömisestä tule.
- Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei diabetes pelkästään sokerin syömisestä tule.
Kyllä 2.-muoto tulee no. väärästä ravitsemuksesta. Liikaa sokeria, rasvaa ja valkoista vehnäjauboa yms. turhaa eli ei ravintoarvoa.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kyllä 2.-muoto tulee no. väärästä ravitsemuksesta. Liikaa sokeria, rasvaa ja valkoista vehnäjauboa yms. turhaa eli ei ravintoarvoa.
Yksi suurin syyllinen on alkoholi.
Se teettää haimatulehduksen/ haimatulehduksia.
Haima ei ole senjälkeen kunnossa ja nyt tarvitaan insuliiniä - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Yksi suurin syyllinen on alkoholi.
Se teettää haimatulehduksen/ haimatulehduksia.
Haima ei ole senjälkeen kunnossa ja nyt tarvitaan insuliiniäAlkohomaali on pahaksi haimalle, mutta diabeetestä se ei aiheuttane.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Alkohomaali on pahaksi haimalle, mutta diabeetestä se ei aiheuttane.
Ohoh mitä kirjoitat?
Haima on ihmisen pienin elin.
Kun juot viinaa kaksin käsin muutaman vuoden, haima sanoo sopparin irti.
Ilman insuliiniä ihminen ei elä.
Tietysti voi maksa sipata sitä ennen. - Anonyymi00026
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ohoh mitä kirjoitat?
Haima on ihmisen pienin elin.
Kun juot viinaa kaksin käsin muutaman vuoden, haima sanoo sopparin irti.
Ilman insuliiniä ihminen ei elä.
Tietysti voi maksa sipata sitä ennen.Alkoholi "teettää haimatulehduksen", mutta aiheuttaako se diabeeteksen oli vissiin se peruskymysys.
- Anonyymi00002
Mitähän seurauksia pitkässä juoksussa tuosta lääkkeen väärinkäytöstä
tulee ? Jotain niistä on jo kirjoitettukin.- Anonyymi00003
Jos lääkäri sen määrää, ei kait se silloin ole väärinkäyttöä.
On todella kallis lääke.
Kun ei ole diabeetikko, ei saa Kelan korvausta.
Jollain on paalua käyttää tällaisiin lääkkeisiin, mutta ei oikeanlaiseen ja terveelliseen syömiseen.
- Anonyymi00004
Tässä on toisen samanlaiset lääkkeen yleisimpiå ja harvinaisempia haittoja
Yleisimmät haittavaikutukset (yli yhdellä kymmenestä käyttäjästä)
Vatsaoireet: Pahoinvointi, oksentelu, ripuli ja ummetus.
Muita tavallisia oireita ovat vatsakipu, närästys (refluksi), ilmavaivat ja väsymys.
Harvinaisemmat mutta vakavammat haitat:
Haimatulehdus: Oireilee voimakkaana ja jatkuvana vatsakipuna.
Sappikivet ja sappirakon tulehdus.
Mahan tyhjenemisen hidastuminen (gastropareesi) ja suolitukoksen riski.
Munuaisten toiminnan heikkeneminen: Usein voimakkaan oksentelun tai ripulin aiheuttaman nestehukan seurauksena.
Matala verensokeri: Riski kasvaa, jos Ozempicia käytetään yhdessä muiden diabeteslääkkeiden (kuten insuliinin) kanssa.
Muita havaittuja haittoja ja ilmiöitä:Nopea laihtuminen voi aiheuttaa hiustenlähtöä tai lihaskatoa.- Anonyymi00006
Kaikissa lääkkeissä on haittavaikutuksia.
- Anonyymi00013
Rybelsus on lääke mistä ap kirjoittaa.
Tämä on suun kautta otettavat tabletti.
- Anonyymi00005
Täällä joku taa opettaa lääkkeiden käytön vaaroista!
Äälkää sairaat lukeko moisia aloituksia.
Lääkitys on yksilökohtaista,
Täällä ei kerrota totuuttamm koska se ei ole toedossa,
Tutkinustuoksia ei potilas itse ymmårrå.- Anonyymi00008
Lääkäri ei kirjoita lääkettä helposti.
Siinä on monet tutkimukset potilaalle.
Kyllä lääkäri näkee potilaasta, ymmärtääkö hän mitään koko asiasta.
Vakituinen nimimerkillä kirjoittaja on jo kirjoittanut tälle palstalla samasta aiheesta.
Vain lääke on eri niminen ja sitä voidaan myös piikittää.
Et siihen sitten ottanut mitään kantaa?
Vai otitiko? - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Lääkäri ei kirjoita lääkettä helposti.
Siinä on monet tutkimukset potilaalle.
Kyllä lääkäri näkee potilaasta, ymmärtääkö hän mitään koko asiasta.
Vakituinen nimimerkillä kirjoittaja on jo kirjoittanut tälle palstalla samasta aiheesta.
Vain lääke on eri niminen ja sitä voidaan myös piikittää.
Et siihen sitten ottanut mitään kantaa?
Vai otitiko?Yksi sivuvaikutus lisää.
Se saattaa viedä potilaan vararikkoon.
On senverran kallista lystiä.
- Anonyymi00009
Olikohan aloituksen uniongelmat ja väsymys lihavuudesta johtuvia?
Vai johtuiko lihavuus uniongelmista ja väsymyksestä?- Anonyymi00016
Saattaa olla sekä että.
Henkilö kuitenkin sai Rybelsus- reseptin ja tarkat ohjeet.
Unettomuuteen eri lääke.
On henkilöitä, jotka haluavat aina jonkin reseptin, maksoi mitä maksoi.
He kuittaavat sillä tekemisen vaivan itsensä hyväksi.
Ottavat pillerin ja laihtuvat näpsäkästi tekemättä mitään rasittavaa.
Mitä niistä sivuvaikutuksista.
"Nainen ei ole koskaan liian laiha eikä liian rikas."
Ap
Ap
- Anonyymi00017
Monta kiloa elämäniloa, lihavat on lepposia.
- Anonyymi00019
Se leppoisuus ei kuitenkaan johdu lihavuudesta, vaan luonteen laadusta.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Se leppoisuus ei kuitenkaan johdu lihavuudesta, vaan luonteen laadusta.
Olen nähnyt yhden laihan leppoisan. Ei kilot painanut.
- Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Olen nähnyt yhden laihan leppoisan. Ei kilot painanut.
Se on: "ei kilot" p a i n a n e e t .
- Anonyymi00021
Henkilö joka suhtautuu kriittisesti lääkäreihin ei ole lääkärivastainen
vaan
punnitseva
lääkäreiden sekasvasta tasosta johtuen niiden kanssa on pelattava
peliteoriaa
eli kerrottava oleellinen ja mieluumin lääkäreiden käyttämin sanoin
ei missään tapauksessa päiviteltävä ja kerrottava pahasta olosta tms
pahin moka minkä lääkäri voi tehdä on ottaa pois tärkeät lääkkereseptit
tms. saahan ne uudestaan mutta turhaa vaivaa itselle
TÄRKEIN ASIA ON MÄÄRÄ, kukaan ei voi tietää tarkkaan etukäteen
mitä miesnaisoletettu paino metabolismi ... henkilö voi ottaa tabletteja tms
eli sitä ainakaan ei lääkäri tiedä vaan on kokeiltava
en itse ole vielä tänä vuonna käynyt apteekissa, minulla on pieni statiini ja verenpainelääke varmuuden vuoksi
aminohappokauppaa olen käynyt tänä vuonna muutamalla satasella- Anonyymi00022
vielä seuraava
tällä porukka kopioi netistä niitä uhkauksia mitä paperilla tulee lääkkeen mukana
mitä kaikkea lääke VOI AIHEUTTAA
täytyy olla aika ääliö että uskoo niitä koska
ne on tarkoitettu irtautumaan vastuusta, jos jotain tapahtuu
Suomessa vastuu on pieni mutta USAssa voi tulle muutama kymmenen miljoonaa
dollaria sakkoa jos joku sana puuttuu
Syy miksi lääkäri ottaa lääkkeet ja reseptit pois on se, että valittava potilas (minulla on huono olo lässyn lässyn) on vaara lääkärin oikeusturvalle
parempi ottaa lääkkeet pois ja sanoa että potilas valittaa huonoa oloa tai on kuunnellut puoskaria tai ... jolloin lääkäri vapautuu vastuusta
esim. oletetaan että teillä on vaikea sairaus (geenivirhe eli syöpä ... ) ja menette parantamaan sitä Viroon jolloin Suomessa voidaan hoitonne katkaista koska lääkäri pelkää että hän saa
ongelmat pääleen vironhoidosta ... jne - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
vielä seuraava
tällä porukka kopioi netistä niitä uhkauksia mitä paperilla tulee lääkkeen mukana
mitä kaikkea lääke VOI AIHEUTTAA
täytyy olla aika ääliö että uskoo niitä koska
ne on tarkoitettu irtautumaan vastuusta, jos jotain tapahtuu
Suomessa vastuu on pieni mutta USAssa voi tulle muutama kymmenen miljoonaa
dollaria sakkoa jos joku sana puuttuu
Syy miksi lääkäri ottaa lääkkeet ja reseptit pois on se, että valittava potilas (minulla on huono olo lässyn lässyn) on vaara lääkärin oikeusturvalle
parempi ottaa lääkkeet pois ja sanoa että potilas valittaa huonoa oloa tai on kuunnellut puoskaria tai ... jolloin lääkäri vapautuu vastuusta
esim. oletetaan että teillä on vaikea sairaus (geenivirhe eli syöpä ... ) ja menette parantamaan sitä Viroon jolloin Suomessa voidaan hoitonne katkaista koska lääkäri pelkää että hän saa
ongelmat pääleen vironhoidosta ... jneTästä aloittajan aineesta annan esimerkin USAssa
näitä pelotteluja kutsutaan siellä mustaksi tms LAATIKKOVAROITUKSIKSI
epäselvä tieteellinen tausta mutta kirjoitetaan askiin varoituksia
ettei kukaan voi väittää ettei varoitettu
tästä lääkkeestä on seuraava laatikkovaroitus ettei tule vastuuta
Varhaiset jyrsijöillä tehdyt tutkimukset osoittivat medullaarisen kilpirauhassyövän (MTC) ilmaantuvuuden lisääntymistä, minkä seurauksena USAn elintarvike- ja lääkevirasto (FDA) määräsi mustan laatikon varoituksen potilaille, joilla on ollut tauti suvussa. Ihmisillä saadut tiedot olivat kuitenkin vaihtelevia, mikä jätti kuilun prekliinisten pelkojen ja kliinisen todellisuuden välille.
https://endocrinenews.endocrine.org/new-research-challenges-fears-of-semaglutide-linked-thyroid-cancer-risk/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483