Liikakilot pois

Anonyymi-ap

Eräs henkilö meni yleislääkärille yksityiseen. Hinta 30 €
Hänellä on nukkumisvaikeuksia, ylipainoa, väsymystä.

Lääkäri kirjoitti Rybelsus reseptin.
Lääke on tyypin 2 diabeteksen hoitoon tarkoitettu tabletti.

Tällä henkilöllä ei ole todettu diabetestä.
Lääke auttaa ylensyömiseen.

Näin sitten näitä määrätään, kun henkilö ei hallitse mielitekojaan.
Suomen kansa läskistyy pikavauhtia
Kaikki keinot on näemmä otettava käyttöön.

24

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Eiköhän tuo orastavaa diabetesta ole.
      Viimeinen hetki
      lopettaa sokerin yletön nieleminen.

      • Anonyymi00007

        Ei diabetes pelkästään sokerin syömisestä tule.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Ei diabetes pelkästään sokerin syömisestä tule.

        Kyllä 2.-muoto tulee no. väärästä ravitsemuksesta. Liikaa sokeria, rasvaa ja valkoista vehnäjauboa yms. turhaa eli ei ravintoarvoa.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kyllä 2.-muoto tulee no. väärästä ravitsemuksesta. Liikaa sokeria, rasvaa ja valkoista vehnäjauboa yms. turhaa eli ei ravintoarvoa.

        Yksi suurin syyllinen on alkoholi.
        Se teettää haimatulehduksen/ haimatulehduksia.
        Haima ei ole senjälkeen kunnossa ja nyt tarvitaan insuliiniä


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Yksi suurin syyllinen on alkoholi.
        Se teettää haimatulehduksen/ haimatulehduksia.
        Haima ei ole senjälkeen kunnossa ja nyt tarvitaan insuliiniä

        Alkohomaali on pahaksi haimalle, mutta diabeetestä se ei aiheuttane.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Alkohomaali on pahaksi haimalle, mutta diabeetestä se ei aiheuttane.

        Ohoh mitä kirjoitat?
        Haima on ihmisen pienin elin.
        Kun juot viinaa kaksin käsin muutaman vuoden, haima sanoo sopparin irti.
        Ilman insuliiniä ihminen ei elä.

        Tietysti voi maksa sipata sitä ennen.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Ohoh mitä kirjoitat?
        Haima on ihmisen pienin elin.
        Kun juot viinaa kaksin käsin muutaman vuoden, haima sanoo sopparin irti.
        Ilman insuliiniä ihminen ei elä.

        Tietysti voi maksa sipata sitä ennen.

        Alkoholi "teettää haimatulehduksen", mutta aiheuttaako se diabeeteksen oli vissiin se peruskymysys.


    • Anonyymi00002

      Mitähän seurauksia pitkässä juoksussa tuosta lääkkeen väärinkäytöstä
      tulee ? Jotain niistä on jo kirjoitettukin.

      • Anonyymi00003

        Jos lääkäri sen määrää, ei kait se silloin ole väärinkäyttöä.
        On todella kallis lääke.
        Kun ei ole diabeetikko, ei saa Kelan korvausta.
        Jollain on paalua käyttää tällaisiin lääkkeisiin, mutta ei oikeanlaiseen ja terveelliseen syömiseen.


    • Anonyymi00004

      Tässä on toisen samanlaiset lääkkeen yleisimpiå ja harvinaisempia haittoja

      Yleisimmät haittavaikutukset (yli yhdellä kymmenestä käyttäjästä)

      Vatsaoireet: Pahoinvointi, oksentelu, ripuli ja ummetus.
      Muita tavallisia oireita ovat vatsakipu, närästys (refluksi), ilmavaivat ja väsymys.

      Harvinaisemmat mutta vakavammat haitat:
      Haimatulehdus: Oireilee voimakkaana ja jatkuvana vatsakipuna.

      Sappikivet ja sappirakon tulehdus.

      Mahan tyhjenemisen hidastuminen (gastropareesi) ja suolitukoksen riski.

      Munuaisten toiminnan heikkeneminen: Usein voimakkaan oksentelun tai ripulin aiheuttaman nestehukan seurauksena.

      Matala verensokeri: Riski kasvaa, jos Ozempicia käytetään yhdessä muiden diabeteslääkkeiden (kuten insuliinin) kanssa.

      Muita havaittuja haittoja ja ilmiöitä:Nopea laihtuminen voi aiheuttaa hiustenlähtöä tai lihaskatoa.

      • Anonyymi00006

        Kaikissa lääkkeissä on haittavaikutuksia.


      • Anonyymi00013

        Rybelsus on lääke mistä ap kirjoittaa.
        Tämä on suun kautta otettavat tabletti.


    • Anonyymi00005

      Täällä joku taa opettaa lääkkeiden käytön vaaroista!

      Äälkää sairaat lukeko moisia aloituksia.

      Lääkitys on yksilökohtaista,
      Täällä ei kerrota totuuttamm koska se ei ole toedossa,

      Tutkinustuoksia ei potilas itse ymmårrå.

      • Anonyymi00008

        Lääkäri ei kirjoita lääkettä helposti.
        Siinä on monet tutkimukset potilaalle.
        Kyllä lääkäri näkee potilaasta, ymmärtääkö hän mitään koko asiasta.

        Vakituinen nimimerkillä kirjoittaja on jo kirjoittanut tälle palstalla samasta aiheesta.
        Vain lääke on eri niminen ja sitä voidaan myös piikittää.

        Et siihen sitten ottanut mitään kantaa?
        Vai otitiko?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Lääkäri ei kirjoita lääkettä helposti.
        Siinä on monet tutkimukset potilaalle.
        Kyllä lääkäri näkee potilaasta, ymmärtääkö hän mitään koko asiasta.

        Vakituinen nimimerkillä kirjoittaja on jo kirjoittanut tälle palstalla samasta aiheesta.
        Vain lääke on eri niminen ja sitä voidaan myös piikittää.

        Et siihen sitten ottanut mitään kantaa?
        Vai otitiko?

        Yksi sivuvaikutus lisää.
        Se saattaa viedä potilaan vararikkoon.
        On senverran kallista lystiä.


    • Anonyymi00009

      Olikohan aloituksen uniongelmat ja väsymys lihavuudesta johtuvia?

      Vai johtuiko lihavuus uniongelmista ja väsymyksestä?

      • Anonyymi00016

        Saattaa olla sekä että.
        Henkilö kuitenkin sai Rybelsus- reseptin ja tarkat ohjeet.
        Unettomuuteen eri lääke.
        On henkilöitä, jotka haluavat aina jonkin reseptin, maksoi mitä maksoi.
        He kuittaavat sillä tekemisen vaivan itsensä hyväksi.
        Ottavat pillerin ja laihtuvat näpsäkästi tekemättä mitään rasittavaa.
        Mitä niistä sivuvaikutuksista.
        "Nainen ei ole koskaan liian laiha eikä liian rikas."
        Ap
        Ap


    • Anonyymi00017

      Monta kiloa elämäniloa, lihavat on lepposia.

      • Anonyymi00019

        Se leppoisuus ei kuitenkaan johdu lihavuudesta, vaan luonteen laadusta.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Se leppoisuus ei kuitenkaan johdu lihavuudesta, vaan luonteen laadusta.

        Olen nähnyt yhden laihan leppoisan. Ei kilot painanut.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Olen nähnyt yhden laihan leppoisan. Ei kilot painanut.

        Se on: "ei kilot" p a i n a n e e t .


    • Anonyymi00021

      Henkilö joka suhtautuu kriittisesti lääkäreihin ei ole lääkärivastainen
      vaan
      punnitseva

      lääkäreiden sekasvasta tasosta johtuen niiden kanssa on pelattava
      peliteoriaa

      eli kerrottava oleellinen ja mieluumin lääkäreiden käyttämin sanoin
      ei missään tapauksessa päiviteltävä ja kerrottava pahasta olosta tms

      pahin moka minkä lääkäri voi tehdä on ottaa pois tärkeät lääkkereseptit
      tms. saahan ne uudestaan mutta turhaa vaivaa itselle

      TÄRKEIN ASIA ON MÄÄRÄ, kukaan ei voi tietää tarkkaan etukäteen
      mitä miesnaisoletettu paino metabolismi ... henkilö voi ottaa tabletteja tms
      eli sitä ainakaan ei lääkäri tiedä vaan on kokeiltava

      en itse ole vielä tänä vuonna käynyt apteekissa, minulla on pieni statiini ja verenpainelääke varmuuden vuoksi

      aminohappokauppaa olen käynyt tänä vuonna muutamalla satasella

      • Anonyymi00022

        vielä seuraava
        tällä porukka kopioi netistä niitä uhkauksia mitä paperilla tulee lääkkeen mukana
        mitä kaikkea lääke VOI AIHEUTTAA

        täytyy olla aika ääliö että uskoo niitä koska
        ne on tarkoitettu irtautumaan vastuusta, jos jotain tapahtuu

        Suomessa vastuu on pieni mutta USAssa voi tulle muutama kymmenen miljoonaa
        dollaria sakkoa jos joku sana puuttuu

        Syy miksi lääkäri ottaa lääkkeet ja reseptit pois on se, että valittava potilas (minulla on huono olo lässyn lässyn) on vaara lääkärin oikeusturvalle

        parempi ottaa lääkkeet pois ja sanoa että potilas valittaa huonoa oloa tai on kuunnellut puoskaria tai ... jolloin lääkäri vapautuu vastuusta

        esim. oletetaan että teillä on vaikea sairaus (geenivirhe eli syöpä ... ) ja menette parantamaan sitä Viroon jolloin Suomessa voidaan hoitonne katkaista koska lääkäri pelkää että hän saa
        ongelmat pääleen vironhoidosta ... jne


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        vielä seuraava
        tällä porukka kopioi netistä niitä uhkauksia mitä paperilla tulee lääkkeen mukana
        mitä kaikkea lääke VOI AIHEUTTAA

        täytyy olla aika ääliö että uskoo niitä koska
        ne on tarkoitettu irtautumaan vastuusta, jos jotain tapahtuu

        Suomessa vastuu on pieni mutta USAssa voi tulle muutama kymmenen miljoonaa
        dollaria sakkoa jos joku sana puuttuu

        Syy miksi lääkäri ottaa lääkkeet ja reseptit pois on se, että valittava potilas (minulla on huono olo lässyn lässyn) on vaara lääkärin oikeusturvalle

        parempi ottaa lääkkeet pois ja sanoa että potilas valittaa huonoa oloa tai on kuunnellut puoskaria tai ... jolloin lääkäri vapautuu vastuusta

        esim. oletetaan että teillä on vaikea sairaus (geenivirhe eli syöpä ... ) ja menette parantamaan sitä Viroon jolloin Suomessa voidaan hoitonne katkaista koska lääkäri pelkää että hän saa
        ongelmat pääleen vironhoidosta ... jne

        Tästä aloittajan aineesta annan esimerkin USAssa
        näitä pelotteluja kutsutaan siellä mustaksi tms LAATIKKOVAROITUKSIKSI
        epäselvä tieteellinen tausta mutta kirjoitetaan askiin varoituksia
        ettei kukaan voi väittää ettei varoitettu

        tästä lääkkeestä on seuraava laatikkovaroitus ettei tule vastuuta

        Varhaiset jyrsijöillä tehdyt tutkimukset osoittivat medullaarisen kilpirauhassyövän (MTC) ilmaantuvuuden lisääntymistä, minkä seurauksena USAn elintarvike- ja lääkevirasto (FDA) määräsi mustan laatikon varoituksen potilaille, joilla on ollut tauti suvussa. Ihmisillä saadut tiedot olivat kuitenkin vaihtelevia, mikä jätti kuilun prekliinisten pelkojen ja kliinisen todellisuuden välille.

        https://endocrinenews.endocrine.org/new-research-challenges-fears-of-semaglutide-linked-thyroid-cancer-risk/


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe