Guardalavaca

Tiia

Moikka,
olen ensi talvena lähdössä kuubaan ja Guardalavacaan ja hotelli Playa Costa Verde.
Kuubassa en ole koskaan ennen käynyt ja nyt toivoisinkin kaikkea mahdollista tietoa tosta hotellista ja siitä mitä hotellin lähialueilla on.
Eli onko hotelli ns keskellä ei mitään?
Ja muutenkin vihjeitä otetaan vastaan.

13

10299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haima

      saahan sinne naisetkin mennä hurjastelemaan vaikkakin se on varsinaisesti poikamiesten paratiisi. Sen verran kuumana kuubattaret käyvät kaikkiin muun maalaisiin, ainakin eurooppalaisiin. Ihan mukava paikka, vaikka sääliksi käy paikallisia Fidelin diktatuurin takia. Useimmat ehkä aivopestyjä ja fiksuimmat paenneet jo pois.

      • mickey.finn

        Niinhän se on. Alakuloiset kuubalaiset laahustavat naama norsunvitulla pitkin Havannan synkkiä katuja. Vai oliko näkymä sittenkin jostain muusta maasta.


    • MJM

      Kysy tolta Simolta, joka on kirjoittanut "paras kuubaa" -otsikolla. Se ilmeisesti tietää jotain Guardalavacasta, joka lienee sen mielestä jokin rantahelvetti. Mitä poika sillä sitten tarkoittaakaan.

      • Tiia

        Kiitos vinkistä. Mutta en taida kysyä, kun en edes halua tietää mitä on rantahelvetti. Olen aika kokematon matkailija ja lomalta haen pääasiassa lepoa ja "rantahelvettiä", varmasti ainakin simon mielestä?!?
        Mutta olisin vaan halunnut jotain tietää etukäteen minne menen. Tietty haluisin omatoimi matkailla ja olla näppärä ja kokea kaikkea, mutta kun en ole niin pitää tyytyä siihen mitä saa kokea niin että on valmis paketti matka ja vielä jopa opas johon voi turvautua jos tulee pulmia.
        Tuntuukin että nää palstat on oikeastaan vaan niille jotka matkailee vähän erilailla kun minä, harmi.
        Olen käynyt dominikaanisessa ja välimeren maat ja kanaria, nyt vaan halus vähän eksoottisempaa. Olkoon sitten sinkkumiesten paratiisi, mutta eiköhän mullakin siellä kivaa ole.


      • mjm
        Tiia kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Mutta en taida kysyä, kun en edes halua tietää mitä on rantahelvetti. Olen aika kokematon matkailija ja lomalta haen pääasiassa lepoa ja "rantahelvettiä", varmasti ainakin simon mielestä?!?
        Mutta olisin vaan halunnut jotain tietää etukäteen minne menen. Tietty haluisin omatoimi matkailla ja olla näppärä ja kokea kaikkea, mutta kun en ole niin pitää tyytyä siihen mitä saa kokea niin että on valmis paketti matka ja vielä jopa opas johon voi turvautua jos tulee pulmia.
        Tuntuukin että nää palstat on oikeastaan vaan niille jotka matkailee vähän erilailla kun minä, harmi.
        Olen käynyt dominikaanisessa ja välimeren maat ja kanaria, nyt vaan halus vähän eksoottisempaa. Olkoon sitten sinkkumiesten paratiisi, mutta eiköhän mullakin siellä kivaa ole.

        Olen varma, että tykkäät. Olen ollut mm. Varaderon "rantahelvetissä" enkä missään ole nähnyt niin kauniita ja hyvinhoidettuja hiekkarantoja. Jos et Simolta kysy, katso sitten vaikka Lonely Planetin Kuuba -oppaasta mitä se kertoo Guardalavacasta. Mainittu opas on mielestäni varsin totuudenmukainen ja kannattaa siis uskoa mitä siinä sanotaan. Myös tällä palstalla usein esiintyvä nimim. chiquita tuntuu olevan hyvin perillä Kuuban asioista. Häneltäkin ehkä voisi kysyä ja saada ainakin vinkkejä.


      • sanat
        mjm kirjoitti:

        Olen varma, että tykkäät. Olen ollut mm. Varaderon "rantahelvetissä" enkä missään ole nähnyt niin kauniita ja hyvinhoidettuja hiekkarantoja. Jos et Simolta kysy, katso sitten vaikka Lonely Planetin Kuuba -oppaasta mitä se kertoo Guardalavacasta. Mainittu opas on mielestäni varsin totuudenmukainen ja kannattaa siis uskoa mitä siinä sanotaan. Myös tällä palstalla usein esiintyvä nimim. chiquita tuntuu olevan hyvin perillä Kuuban asioista. Häneltäkin ehkä voisi kysyä ja saada ainakin vinkkejä.

        hieno maa, kauniit rannat ja ystävällisistä meininkiä. ei se mikään poikamiesten paratiisi oo, samalla tavalla siellä vaaleiden naisten perään vihellellään ja komeita ovat myös miehet kuubassa. se on se työ/ilmasto mikä pitää ihmisen fyysisesti/psyykkisesti hyvässä kunnossa:o) muista vaan se, että jos kutsut siellä jonkun ulos, olet myös maksaja. nauti lomastasi!!!


    • Jo.

      Moi!
      Millon Tiia on lähdössä? Itsellä ( lapset) on lähtö samaan paikkaan ja hotelliin ensi talvena, myös ensikertalaisina.

      • Tiia

        Me lähdetään sinne 31.1. ja takas ystävänpäivänä. Miten te?
        Mahtaako olla sama aika.
        Oletko paljon netistä etsinyt paikasta tietoa? Onko joitakin hyviä sivu vihjeitä?


      • Jo.
        Tiia kirjoitti:

        Me lähdetään sinne 31.1. ja takas ystävänpäivänä. Miten te?
        Mahtaako olla sama aika.
        Oletko paljon netistä etsinyt paikasta tietoa? Onko joitakin hyviä sivu vihjeitä?

        No me lähdetään sillon ystävänpäivänä sinne ja maaliskuun 1. takaisin.
        Nuo viimeiset vinkit mitä chiquita pisti onkin sitten parhaimmat, paljon kiitos.


    • chiquita

      Katsopa tätä sivua:
      http://www.debbiescaribbeanresortreviews.com/cuba/breezescosta.html

      Siellä on arvosteluja ko. hotellista.

      Itse olen käynyt Guardalavacassa kerran, päiväreissulla Holguinista. Pikaisesti käväisin Playa Pesquerolla, mutta koska se oli all inclusive eikä kuubalaiset ystäväni olleet erityisen tervetulleita sinne, menimme Guardalavacan yleiselle rannalle.

      En oikein osaa sanoa mitään "arvosteluja" paikasta, koska itse en yleensä koskaan käy all inclusive paikoissa. Playa Pesquero näytti varsin mukavalta rannalta, mutta ei-asiakkaana mitään ei voinut ostaa, kaikki oli all inclusive asiakkaille. Luulisin, että jos haluat "helpon", valmiiksi organisoidun loman, aurinkoa, merta yms. paikka on varmaankin ihan ok. Paikallisuutta all inclusive -paikoista ei oikeastaan löydä. Mutta voithan esim. tehdä retken Holguiniin (esim. taksilla). Ei välttämättä Kuuban mielenkiintoisin kaupunki, mutta kuitenkin kuubalaisempi kuin resortit. Hyvää ja rentouttavaa lomaa sinulle! :)

      • Tiia

        Kiitos vastauksesta, minä olen pari kertaa ennenkin ollu tolla periaatteella matkassa et kaikki ruuat kuuluu ja juomat. Ja minulle se sopii ihan hyvin. Joo ajattelin just kans et se holguin vois olla kiva käydä. Ollaan siellä kaks viikkoa ja siinä täytyy joku retki tehdä. Ensin ajattelimme et havannaan 2päivää mutta ei vielä varmaa missä käydään. Onko se hotelli ja alue siellä keskellä maaseutua ja voisko siellä esim pyöräillä katselemassa maaseudun rauhaa? Vai vuokrataanko tuolla pyöriä tai skoottereita?


    • H.T.K.

      Olin Kuubassa aurinkomatkojen matkalla 31.01.- 14.02.2012. Matkakohteeni oli Guardalavaca. Ensimmäinen viikko oli hotellissa Playa Pesquero, toinen viikko Sol Rio De Luna y Mares. Autot hienoja 50-60 luvun tyylisiä jenkkejä, tosin uudempiakin oli. Hotellit aivan loistavia ja henkilökunta ystävällistä. Ruoat aivan erinomaisia ja paljon valikoimaa. Y Mares hotellilta Guardalavacan kylälle 5 peson taksimatka. Tytöt suostuvat tulee hotellille mukaan viettää aikaa, mutta siellä eivät roiku väkisin hihassa kuten kuulemma thaimaassa. Ihmiset ovat todella ystävällisiä et oikein harmitti lähteä pois. Jos haluaa enemmän vilskettä, kannattaa matkustaa Holguiniin. Taksi kyyti on meno-paluu 70 pesoa. Mistään taskuvarkauksista en kuullut et ois sattunut jollekin. Eikä kaupustelu ole agressiivista ollenkaan. Suosittelen lomakohdetta muillekin.

      • .......

        http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g910817-d265931-Reviews-Hotel_Playa_Costa_Verde-Rafael_Freyre_Holguin_Province_Cuba.html

        Sivustolla loytyy hyvin tietoa ja kuvia. Olin Guardalavacassa, mutta eri hotellilla. Alue on maaseutua, mutta turvallista ja rauhallista liikkua ymparistossa. Paikalliset yrittavat myyda sikareita ja muuta, mutta eivat ole liian tunkeilevia. Hotellit on keskella ei mitaan, muta hotelleilla loytyy paljon tekemista ja ohjelmaa koko perheelle. Ei ikina ollut tekemisen puute. Retket ovat kalliita ja kaytiin Santiago da Guba seka Holguin retkella. Havanna oli hieman liian kallis. Ruoka oli hyvaa ja loytyi paljon eri vaihtoehtoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe