Kohta naimisiin

kihlattu

Moi!

Tulevalla miehelläni ja minulla on lokakuun alussa häät. Millon kannattaa ostaa vihkisormus ja millon se kannattaa kaiverruttaa? Kauanko menee kun kaiverruttaa sen?

Kiitos! :)

4

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen vaimo

      Aikanaan,kun menin naimisiin,niin kuulutukset haettiin sen verran,että ehti ennen hääpäivää ja sormuksenkin ostin saman tien.
      Silloin kaiverrettiin odottaessa... tiedä sit nykyään,jos on ruuhkaa? Kysymällä kultasepän liikkestä niin asia selviää..

      Ja jos kerta hääpäivän tiedät,niin mikä estää hankkia sormusta ajoissa.Kannattaako kaikki jättää viime tippaan.
      Onnea tulevaan avioliittoosi!

      • Mallu34

        ja on joku erikoisempi, kannattaa varmaan ostaa hyvissä ajoin ja jättää kaiverrutettavaksi. Jos eivät kaiverra itse (kyseisessä liikkeessä), voi mennä muutama päivä/ 1 viikko, kun lähettävät kaiverrutettavaksi. Itse halusin perussileät (4mm) kihla- ja vihkisormuksen, joten vihkisormus ostettiin 2 pv ennen häitä ja kaiverruksen sai 30 minuutissa.


      • morsian 27.8
        Mallu34 kirjoitti:

        ja on joku erikoisempi, kannattaa varmaan ostaa hyvissä ajoin ja jättää kaiverrutettavaksi. Jos eivät kaiverra itse (kyseisessä liikkeessä), voi mennä muutama päivä/ 1 viikko, kun lähettävät kaiverrutettavaksi. Itse halusin perussileät (4mm) kihla- ja vihkisormuksen, joten vihkisormus ostettiin 2 pv ennen häitä ja kaiverruksen sai 30 minuutissa.

        me käytiin eilen ostamasssa sormus, mies hakee sen sitten pari päivää ennen hääpäivää. olin jo kaunan kattonu sormusta liikkeen ikkunassa ja tiesin et se on mun vihkisormus! hiukan leveämpi kuin kihlasormus ja kolme isoa timanttia koristeena! unelmieni sormus.. en ole mitenkään vaativa morsian ku mieheni olisi halunnut antaa minulle enemmän timantteja mutta en halunnut.. koska olen pieni kätinen ja timantit eivät näy jos niitä on esim viisi..onnea sinulle hääpäivänäsi! tee siitä päivästä ikumuistoinen!


      • papupa
        morsian 27.8 kirjoitti:

        me käytiin eilen ostamasssa sormus, mies hakee sen sitten pari päivää ennen hääpäivää. olin jo kaunan kattonu sormusta liikkeen ikkunassa ja tiesin et se on mun vihkisormus! hiukan leveämpi kuin kihlasormus ja kolme isoa timanttia koristeena! unelmieni sormus.. en ole mitenkään vaativa morsian ku mieheni olisi halunnut antaa minulle enemmän timantteja mutta en halunnut.. koska olen pieni kätinen ja timantit eivät näy jos niitä on esim viisi..onnea sinulle hääpäivänäsi! tee siitä päivästä ikumuistoinen!

        Ei timantteja kannata määrällä laskea (jos pitää ollenkaan). Kuvastoissa näkyy viiden timantin sormuksia (5*0.01 ca tjsp.) muutamalla sadalla eurolla ja yhden timantin (0.45 ca) sormuksesta saa pulittaa lähemmäs pari tonnia. Hionta vaikuttaa hintaan myös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe