Olisin kiinnostunut tietää, onko porvoossa mitään tiettyjä kummitustarinoita. Haikoon kartanon päätönratsumies on tuttutarina, mutta mitään muita erityisiä, outojen tapahtumien paikkoja. Kuten vanha porvoo on täynnä vanhoja taloja, lisäksi Remun talon vintillä sanotaan jonkun vanhan kenraalin (?) kummittelevan. Mutta olisin kiinnostunut tietämään porvoon alueen aaveista.
PORVOON KUMMITTELU
10
4656
Vastaukset
- ei muuta
olekaan kuin kummajaisia ja haahuilijoita.
- mörkömies
sen nyt arvaa että tulee näitä asiattomia viestejä, mut jos jollain on ihan kysymääni aiheeseen liittyviä juttuja. Vaikka oman huvinnehan saatte tuosta loan heitosta ...
- meimei
Porvoon kirkonmäessä voi kuulemma kärryjen rymisevän vauhdilla ja kovalla kolinalla alas joskus syksyllä juuri tiettynä iltana. Olisiko ollut joskus lokakuun tienoilla? Joku kuulemma rusikoitui siinä mäessä karanneiden kärryjen alle ja nyt samana päivänä joka vuosi kuulemma kuulla ääniä menneisyydestä.
Sitten vanhalla navetan raunioilla kuulemma siellä kellarissa on kuollut kartanon tytär, joka jäi kummittelemaan sinne kellariin ja sen kummun ympäristöön. (Tosin sitä kellaria ei enää ole). Oli kuulemma tytär tehnyt tuhmia rengin kanssa ja isäntä suivaantuneena sulki tyttärensä kellariin. Ja sinne hän unohdettuna kuoli.
Haikkoon kartanossakin on kuulemma kummitelee joku päätön mies.
Täytyy varmaan ruveta tutkimaan tarkemmin, jos kirjastosta löytyisi jotain juttuja Porvoon seudun kummittelusta. Jostain muistan lukeneeni, että Askolassa joku sai aikanaan kyytiä Poltergeistilta.- Crucified
Tuosta Remun kummituksesta tuli mieleen, että Remulla on aina noita sen kummituksia. Eikä niitä pakolla ees oo. Mun mummo asuu Remun vanhassa talossa(Helsingissä, Malmilla) ja siel on kummitus. Itse olen kuullut, kun se kävelee rappusia ylös ja kolisuttaa postiluukkua. On viskellyt joskus tavaroita ja kerran näyttäytynyt.
Kuulemma joku juristi joskus tehnyt siellä alhaalla itsarin. - ent kamppulalainen
7 vuotta vanha viesti mutta vastaan silti :D Olisi kiva tietää lisää Porvoon kummittelupaikoista!
Tarkoitetaankohan tuolla navetan raunioilla Kamppulassa (ts. Gammelbacka) sijainneita navetan raunioita? Niitähän ei enää ole, sillä ne purettiin muutama vuosi sitten ja vieressä oleva leikkipuistokin uudistettiin.
Pienenä tuli leikittyä tuolla raunioilla miltei joka päivä eikä siellä koskaan kummitellut. Raunioiden lähellä olevat pestoakellarit (maakellarit) olivat kyllä pelottavia ja kaikille tuli aina kylmiä väreitä kun yritimme uskaltaa sinne mennä. Itse uskalsin kerran kävellä toisen kellarin perälle asti. Jos joku tietää näistä raunioista enemmän, niin kertokaa! - ent kamppulalainen
ent kamppulalainen kirjoitti:
7 vuotta vanha viesti mutta vastaan silti :D Olisi kiva tietää lisää Porvoon kummittelupaikoista!
Tarkoitetaankohan tuolla navetan raunioilla Kamppulassa (ts. Gammelbacka) sijainneita navetan raunioita? Niitähän ei enää ole, sillä ne purettiin muutama vuosi sitten ja vieressä oleva leikkipuistokin uudistettiin.
Pienenä tuli leikittyä tuolla raunioilla miltei joka päivä eikä siellä koskaan kummitellut. Raunioiden lähellä olevat pestoakellarit (maakellarit) olivat kyllä pelottavia ja kaikille tuli aina kylmiä väreitä kun yritimme uskaltaa sinne mennä. Itse uskalsin kerran kävellä toisen kellarin perälle asti. Jos joku tietää näistä raunioista enemmän, niin kertokaa!Ja sanalla pestoakellari tarkoitan tietysti perunakellaria :D pirun puhelin :D
- nussnussnuss
"Jostain muistan lukeneeni, että Askolassa joku sai aikanaan kyytiä Poltergeistilta."
Oliko hyvätkin kyydit? - Mirva
ent kamppulalainen kirjoitti:
Pienenä tuli leikittyä tuolla raunioilla miltei joka päivä eikä siellä koskaan kummitellut. Raunioiden lähellä olevat pestoakellarit (maakellarit) olivat kyllä pelottavia ja kaikille tuli aina kylmiä väreitä kun yritimme uskaltaa sinne mennä. Itse uskalsin kerran kävellä toisen kellarin perälle asti. Jos joku tietää näistä raunioista enemmän, niin kertokaa!Todennäköisesti niitä navetan raunioita viestissä tarkoitetaan olen itsekin nuorempana aikoinaan kiipeillyt niiden raunioiden päällä kun kamppulassa asuin.
- meimei
Miten sujuu kummitusjahtisi?
- ruinoputki
J.L. Runebergin haamu lukee runoja Porvoon torilla
maanantaisin klo 17.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1152183- 1721787
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631175Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841094Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311040En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k691018Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43963Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75942The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut8884Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse55880