Olisin kiinnostunut tietää, onko porvoossa mitään tiettyjä kummitustarinoita. Haikoon kartanon päätönratsumies on tuttutarina, mutta mitään muita erityisiä, outojen tapahtumien paikkoja. Kuten vanha porvoo on täynnä vanhoja taloja, lisäksi Remun talon vintillä sanotaan jonkun vanhan kenraalin (?) kummittelevan. Mutta olisin kiinnostunut tietämään porvoon alueen aaveista.
PORVOON KUMMITTELU
10
4455
Vastaukset
- ei muuta
olekaan kuin kummajaisia ja haahuilijoita.
- mörkömies
sen nyt arvaa että tulee näitä asiattomia viestejä, mut jos jollain on ihan kysymääni aiheeseen liittyviä juttuja. Vaikka oman huvinnehan saatte tuosta loan heitosta ...
- meimei
Porvoon kirkonmäessä voi kuulemma kärryjen rymisevän vauhdilla ja kovalla kolinalla alas joskus syksyllä juuri tiettynä iltana. Olisiko ollut joskus lokakuun tienoilla? Joku kuulemma rusikoitui siinä mäessä karanneiden kärryjen alle ja nyt samana päivänä joka vuosi kuulemma kuulla ääniä menneisyydestä.
Sitten vanhalla navetan raunioilla kuulemma siellä kellarissa on kuollut kartanon tytär, joka jäi kummittelemaan sinne kellariin ja sen kummun ympäristöön. (Tosin sitä kellaria ei enää ole). Oli kuulemma tytär tehnyt tuhmia rengin kanssa ja isäntä suivaantuneena sulki tyttärensä kellariin. Ja sinne hän unohdettuna kuoli.
Haikkoon kartanossakin on kuulemma kummitelee joku päätön mies.
Täytyy varmaan ruveta tutkimaan tarkemmin, jos kirjastosta löytyisi jotain juttuja Porvoon seudun kummittelusta. Jostain muistan lukeneeni, että Askolassa joku sai aikanaan kyytiä Poltergeistilta.- Crucified
Tuosta Remun kummituksesta tuli mieleen, että Remulla on aina noita sen kummituksia. Eikä niitä pakolla ees oo. Mun mummo asuu Remun vanhassa talossa(Helsingissä, Malmilla) ja siel on kummitus. Itse olen kuullut, kun se kävelee rappusia ylös ja kolisuttaa postiluukkua. On viskellyt joskus tavaroita ja kerran näyttäytynyt.
Kuulemma joku juristi joskus tehnyt siellä alhaalla itsarin. - ent kamppulalainen
7 vuotta vanha viesti mutta vastaan silti :D Olisi kiva tietää lisää Porvoon kummittelupaikoista!
Tarkoitetaankohan tuolla navetan raunioilla Kamppulassa (ts. Gammelbacka) sijainneita navetan raunioita? Niitähän ei enää ole, sillä ne purettiin muutama vuosi sitten ja vieressä oleva leikkipuistokin uudistettiin.
Pienenä tuli leikittyä tuolla raunioilla miltei joka päivä eikä siellä koskaan kummitellut. Raunioiden lähellä olevat pestoakellarit (maakellarit) olivat kyllä pelottavia ja kaikille tuli aina kylmiä väreitä kun yritimme uskaltaa sinne mennä. Itse uskalsin kerran kävellä toisen kellarin perälle asti. Jos joku tietää näistä raunioista enemmän, niin kertokaa! - ent kamppulalainen
ent kamppulalainen kirjoitti:
7 vuotta vanha viesti mutta vastaan silti :D Olisi kiva tietää lisää Porvoon kummittelupaikoista!
Tarkoitetaankohan tuolla navetan raunioilla Kamppulassa (ts. Gammelbacka) sijainneita navetan raunioita? Niitähän ei enää ole, sillä ne purettiin muutama vuosi sitten ja vieressä oleva leikkipuistokin uudistettiin.
Pienenä tuli leikittyä tuolla raunioilla miltei joka päivä eikä siellä koskaan kummitellut. Raunioiden lähellä olevat pestoakellarit (maakellarit) olivat kyllä pelottavia ja kaikille tuli aina kylmiä väreitä kun yritimme uskaltaa sinne mennä. Itse uskalsin kerran kävellä toisen kellarin perälle asti. Jos joku tietää näistä raunioista enemmän, niin kertokaa!Ja sanalla pestoakellari tarkoitan tietysti perunakellaria :D pirun puhelin :D
- nussnussnuss
"Jostain muistan lukeneeni, että Askolassa joku sai aikanaan kyytiä Poltergeistilta."
Oliko hyvätkin kyydit? - Mirva
ent kamppulalainen kirjoitti:
Pienenä tuli leikittyä tuolla raunioilla miltei joka päivä eikä siellä koskaan kummitellut. Raunioiden lähellä olevat pestoakellarit (maakellarit) olivat kyllä pelottavia ja kaikille tuli aina kylmiä väreitä kun yritimme uskaltaa sinne mennä. Itse uskalsin kerran kävellä toisen kellarin perälle asti. Jos joku tietää näistä raunioista enemmän, niin kertokaa!Todennäköisesti niitä navetan raunioita viestissä tarkoitetaan olen itsekin nuorempana aikoinaan kiipeillyt niiden raunioiden päällä kun kamppulassa asuin.
- meimei
Miten sujuu kummitusjahtisi?
- ruinoputki
J.L. Runebergin haamu lukee runoja Porvoon torilla
maanantaisin klo 17.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310041Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523335Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493093- 642805
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2022159- 1142113
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251973Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä651591Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121336Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221336