Vähävaraisille tarkoitettua ruokaa heitetään roskiin,vähävaraisena Persuna paheksun koska toimeentulotuella tiukkaa,työt ei huvita,ilmaiseen ruokaan jo oppinut kun vain jaksaa mennä hakemaan,miksi heitetään roskiin??
Vähävarainen
31
469
Vastaukset
- Anonyymi00001
hmm monesti kylmä ketju katkennut eikä tiedä miten pitkään ovat olleet. lisäksi jos on IBS ja muu suolisto sairaus tai syöpä niin ei vpi ottaa riskiä, että saa ruokamyrkytyksen.
mutta köyhälle saa syöttää jätettä ja köyhä ei saa valittaa, koska ei ole tarpeeksi nälkä.
kerran tein virheen otin leivän ja söin ja se oli täynnä ötököitä ja sairastuin siitä ykeisvaaralliseen tautiin.
joten en ihmettele, kos heittää roskia roskiin.
olisi hyvä, jos köyhille jaettaisiin ihan oikeaa syömäkelpoista ruokaa seurakunnat voisi kasvattaa perunoita ja vihanneksia tuoreita yrttejä ja tehdä itse tuoretta leipää jakoon.
se ei paljon maksaisi tehdä itse leipää edes enemmän varmasti menee rahaa nyt kuljetukseen ja muihin kuluihin.
tämä on ehkä epäsuosittu mielipide ja olen joutunut syömään punalappu ruokia ja olemaan jopa syömättä, mutta se että nälissään ottaa riskin saada vatsatauti niin en sitä kyllä siinä tilanteessa halua.
olen myös joutunut syömään kolme kuukautta vanhaa jauhelihaa joten tiedän mistä puhun.
on hyvä, että ruokaa jaetaan ja väärin , että jotkut heittää roskiin, mutta vielä enemmän väärin on se, että mentaliteetti on se että jos ei rahat riitä niin saa sitten olla syömättä, jos ruoka ei maita.
moni noista ruuista on jo kerran pakastettu ja sulanut ja niitä ei saisi uudestaan pakastaa ja sitten joku hakee kassilisen viimeisen käyttö päivän tuotteita ja pakastaa ne uudelleen tietämättä voi olla jopa vaarallista joillekin.- Anonyymi00002
Liittyykö tämä uutiseen, jossa oli otsikko, että Helluntaiseurakunnan avustustyöntekijä on mieli maassa.
..kun haetaan hyvää ruokaa, ja tehdään sillä ilkivaltaa ja sotketan katuja heittelemällä ruokia ympäriinsä?
Varmaan muillakin " senkka nousi" mokomasta ilkivallasta.
Hävyttömyydellä ei näy olevan rajaa, kun jopa tällaista työtä häiritään ja ilveillään kaupungilla.
Toivottavasti jäävät kiinni ja pääsevät " perustelemaan" Poliisille toimintaansa! - Anonyymi00003
Miksei köyhät itse vi viljellä perunoita aj yrttejä ja lepoa leipää? Ei maksa juuri mitään? Niin "rikkaatkin" tekevät. Ehkä siksi ovatkin rikkaita?
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Miksei köyhät itse vi viljellä perunoita aj yrttejä ja lepoa leipää? Ei maksa juuri mitään? Niin "rikkaatkin" tekevät. Ehkä siksi ovatkin rikkaita?
hyvä pointti tuokin. osalla ei varmaan riitä osaaminen ja osalla ei riitä voimat siihen ja osa varmasti jo tekeekin näin.
nykyajan leipä on muutenkin sellaista höttöä ja muistuttaa lähinnä pesusientä kuin leipää.
peruna on hyvää ja täyttävää.
en ymmärrä näitä tosin jotka hakee ruokaa jonka itse vallitsevat ja sitten kuitenkin heittää pois, koska jollekin muulle se kelpaisi.
mutta jokatapauksessa kritiikkini osui lähinnä siihen, että olen itsekin joutunut heittämään tätä ruokaa roskiin, koska se tuote on ollut pilalla hajun, koostumus, maku .
työttömien tuvalla oli ainakin ennen hyvää ruokaa siellä suosittelen käymään mikäli se on pystyssä. opiskelijana kävin siellä usein syömässä ja juttelemassa erillaisten ihmisten kanssa.
yhteisössä on voimaa ja työttömien olisi aika nyt verkostoitua edes keskenään, koska tulevaisuudessa ja muutenkin siitä voi olla hyötyä, vaikka joo moni voi olla köyhä vaikka käy töissä, koska onhelma kytee noissa vuokra firmojen riisto orja palkoissa ja koeajan palkoissa sekä siitä , että koe aikoja puretaan huvin vuoksi.
tuo koeaika mahdollistaa työnantajien kikkailun ja vain kierrättää työttömiä eikä vähännä työttömyyttä.
miksi työnhaku perustuu CV ja hirveään sirkus temppu rataan .
on monia haastatteluita ja video cv ja kaikkea diipadaapaa. kun paras ratkaisu olisi lukea CV ja olla päivän töissä näytillä ja näyttää miltä se oma työskentely näyttää.
toivottavasti SDP saa joskus vielä läpi minimi palkka lain ja minimi ja maksimi tunti lait.
- Anonyymi00004
Onki kaloja köyhät ja syö suntissa isoja vonkaleita vanha mies onki halkokari rannalla punainen mersu ja saa kala mutta puhu rumaa tytölle kysy hinta
- Anonyymi00006
suntissa kalastus kielletty ja sieltä ainakin kalojen syöminen on ehdottomasti kielletty.
mutta muuten hyvä idea olisi mennä kalaan ellei sitten ole kalalle allerginen.
mutta isoin ongelma on varmaan se, että missä kalastaa.
tehtaat aika lähellä vesistöjä ja huhu puheita olen kuullut ettei potin kaloja kannata ainakaan usein syödä, onko totta? .
kertokaa köyhille hyviä onki paikkoja - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
suntissa kalastus kielletty ja sieltä ainakin kalojen syöminen on ehdottomasti kielletty.
mutta muuten hyvä idea olisi mennä kalaan ellei sitten ole kalalle allerginen.
mutta isoin ongelma on varmaan se, että missä kalastaa.
tehtaat aika lähellä vesistöjä ja huhu puheita olen kuullut ettei potin kaloja kannata ainakaan usein syödä, onko totta? .
kertokaa köyhille hyviä onki paikkojaEikö Trullevissa oo niitä kalastajia ja myyvät sitte?
Kala on terveellistä.
Mutta kotimaiset juurekset on halpoja, ne onkaikkein parasta ravintoa., vähänkuullottaa ja siirappia niskaan .
- Anonyymi00008
Trolli. #Saksikäsipetturin totaalinen petosjytky.
- Anonyymi00009
Persuthan vei vähävaraisten ruoka-avusta ruoat omiin vaalitelttoihin.
- Anonyymi00010
Muistakaa että se ruoka joka jaetaan menis kaupoista roskiin,ei sitä muuten jaettas köyhille.
- Anonyymi00011
Kauppahan tekee kauppaa .
Kyllä tiedetään, etteivät nämä ylijäämäruuat ole mitään lesken ropoja, hänen, joka
antoi puutteessaan viimeisensä, roskiin ne menisivät.
Joku/ jotkut ovat kuitenkin keksineet hyödyntää ne ilmaisesti jaettaviksi. Kyllä heille kannattaa hattua nostaa, hyvin hoksattu. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kauppahan tekee kauppaa .
Kyllä tiedetään, etteivät nämä ylijäämäruuat ole mitään lesken ropoja, hänen, joka
antoi puutteessaan viimeisensä, roskiin ne menisivät.
Joku/ jotkut ovat kuitenkin keksineet hyödyntää ne ilmaisesti jaettaviksi. Kyllä heille kannattaa hattua nostaa, hyvin hoksattu.ja koska ne annetaan ilmaiseksi vastuu pilaantuneeesta tai virheellisestä tuotteesta onkin sitten.
niin ei kenellekään.
eli omalla vastuulla syödä.
nämä jotka jaksaa huutaa, että " ei sitten ole tarpeeksi nälkä" että nälkäisenä söisi vaikka pieniä kiviä, eivät ole koskaan todennäköisesti itse olleet siinä tilanteessa.
silloin kun rahat on loppu ja olet jo valmiiksi syönyt päiviä pelkkää puuroa ja makronia ketsupilla ei paljon lohduta puoli homeiset leivät ja kuivat kinkun joiden viimeinen käyttö päivä on ohitettu tai kana jota ei missään nimessä saisi syödä viimeisen käyttö päivän jälkeen js sitten siitä pitäisi vielä olla kiitollinen kun ilmaiseksi saa.
olen ollut puoli vuotta ilman sähköjä ja syönyt kylmää ruokaa ja hakenut ruoka pusseja joista osa tuotteista on allergian tai pilaantumisen takia menneet pilalle.
ja tiedän tutun joka on saanut ruokamyrkytyksen syötyään pilaantunutta tuotetta.
tämän takia miksi edes käytetään välikäsiä seurakuntien välissä miksei kaupat jaa päivän lopussa suoraan itse asiakkaille näitä tuotteita sillä näin kylmäketju ei katkeaisi.
sossut voisi jakaa jotain lupa lappuja näihin ettei ahneet rikkaat vie. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
ja koska ne annetaan ilmaiseksi vastuu pilaantuneeesta tai virheellisestä tuotteesta onkin sitten.
niin ei kenellekään.
nämä jotka jaksaa huutaa, että " ei sitten ole tarpeeksi nälkä" että nälkäisenä söisi vaikka pieniä kiviä, eivät ole koskaan todennäköisesti itse olleet siinä tilanteessa.
silloin kun rahat on loppu ja olet jo valmiiksi syönyt päiviä pelkkää puuroa ja makronia ketsupilla ei paljon lohduta puoli homeiset leivät ja kuivat kinkun joiden viimeinen käyttö päivä on ohitettu tai kana jota ei missään nimessä saisi syödä viimeisen käyttö päivän jälkeen js sitten siitä pitäisi vielä olla kiitollinen kun ilmaiseksi saa.
olen ollut puoli vuotta ilman sähköjä ja syönyt kylmää ruokaa ja hakenut ruoka pusseja joista osa tuotteista on allergian tai pilaantumisen takia menneet pilalle.
ja tiedän tutun joka on saanut ruokamyrkytyksen syötyään pilaantunutta tuotetta.
tämän takia miksi edes käytetään välikäsiä seurakuntien välissä miksei kaupat jaa päivän lopussa suoraan itse asiakkaille näitä tuotteita sillä näin kylmäketju ei katkeaisi.
sossut voisi jakaa jotain lupa lappuja näihin ettei ahneet rikkaat vie.ei silloin ole voimiakaan jäljellä tehdä mitään.
silloin kun on pari päivää lähes syömättä hyvä jos edes jaksaa mennä sinne ruoka apuun.
ja silloin unelmoi kaikesta hyvästä ja mitä köyhä leivällä jos ei ole voita.
ruoka apua pitäisi oikeasti antaa köyhille ja rahana tai maksukortteina .
liha tuotteita ei pitäisi jakaa ollenkaan. - Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
ja koska ne annetaan ilmaiseksi vastuu pilaantuneeesta tai virheellisestä tuotteesta onkin sitten.
niin ei kenellekään.
sossut voisi jakaa jotain lupa lappuja näihin ettei ahneet rikkaat vie.No eivät kyllä jaa homeista leipää tai päiväyksen ylittänyttä leikkelettä.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
No eivät kyllä jaa homeista leipää tai päiväyksen ylittänyttä leikkelettä.
olen saanut sieltä pussin täynnä ötököitä jotka levisi ja valtasi koko asunnon
- Anonyymi00014
Reilu vuosikymmen sitten kaupat joutuivat laittamaan ylijäämäruuan roskiin. Nyt kun laki sallii jakamisen, niin ilmestyy heitä nillittäjiä, joille asia ei ole ok. Niin tai näin, ja aina valitetaan.
- Anonyymi00015
totta valitetaan. mutta siitä ei ole kysymys vaan siitä, että miksi oletetaan köyhien syövän käytännössä tähteitä ja jätteitä modernissa hyvinvointi yhteiskunnassa.
on oikeasti köyhiä ja sitten niitä keillä rahat oikeasti riittäisi jos ei laitettaisi rahoja alkoholiin tupakkaan päihteisiin autoon tai johonkin muuhun turhaan tukien jälkeen.
sitten ei ole varaa valittaa, mutta jos palkka ei riitä tai tuet ei riitä sairauksien takia ruokiin niin se on sitten eri asia
- Anonyymi00018
no itse mieluummin tosiaan kuolen nälkään kuin menen tuonne ne syö ketkä haluaa.
- Anonyymi00019
Joopa joo, valitetaan kallista ruokaa, ja heitetään "avustuskassit" metsikköön. Seuraavana päivänä alkaa lomamatka Thaimaahan tai Unkariin tapaamaan "aseveljiä", hah hah haaa!!!... MOT
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Joopa joo, valitetaan kallista ruokaa, ja heitetään "avustuskassit" metsikköön. Seuraavana päivänä alkaa lomamatka Thaimaahan tai Unkariin tapaamaan "aseveljiä", hah hah haaa!!!... MOT
...joo ja Ukrainaan...
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tiedät sitten myös että millä nuo matkat rahoitetaan. Kerro.
- Anonyymi00030
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tiedät sitten myös että millä nuo matkat rahoitetaan. Kerro.
Kela betalar
- Anonyymi00022
Suurin osa näistä avustus ruuista on sellaisia joita en kaupastakaan ostaisi vaikka olisivat tuoreita. Sillä on merkitystä terveyden kannalta mitä suuhunsa pistää ja tulee halvemmaksi ostaa oikeaa luonnonmukaista ruokaa kuin menettää terveys, maksaa ne hoidot sitten itse tai yhteiskunta, mutta kun toimintakyky menee on sitten aina muiden avun tarpeessa. Ylijäämä ruoka nimensä mukaankin ei mene kaupaksi ja siksi jää jaettavaksi.
- Anonyymi00024
Kaupat pitävät runsasta tarjontaa yllä ihan tarkoituksellisesti ja siitä jää väkisinkin ylijäämää. Jos vaikkapa Shittarissa tarjonta olisi kuin muinaisessa neukkulassa konsanaan, hyllyt puolityhjnä niin totta mooses ihmiset suuntaavaat ennemmin sinne missä tarjontaa on runsain määrin.
- Anonyymi00023
Kokkolassa ei ole vähävaraisia, se loukkaa paikallisia asukkaita, kun heille työnnetään ruoka-avustusta kassillinen, jota he eivät tarvitse.
- Anonyymi00025
Onko sdp ja vihervasemmiston masinoimaa?
- Anonyymi00026
Kyllä se on niin päin, että jaettavaa ei riitä kaikille haluknaille.
- Anonyymi00031
Niitähän nuo helluntailaiset enimmäkseen on ?
- Anonyymi00027
Tämäkin muka uusi asia Kokkolassa...90-luvun suuren laman aikana vanhassa kaupungissa pelastusarmeija jakoi ruokaa, samanlaista luontoon heittämistä esiintyi silloinkin. Kokkolassa olisi todella vähän paikallisia ruoka-avun tarvitsijoita ,jos meillä ei olisi noita Ukranalaisia pakolaisia !!!!Miettikää tätä.
- Anonyymi00028
No jos läpällä vaan ja vähän rankempaa huumoria niin ei se soitellaan työntekijöissä mitään.
Koettakaa nyt ymmärtää ja nauraa. - Anonyymi00029
Me kokoomuksessa emme kannata vähävaraisten elämistä ollenkaan.
Se ei ole mies eikä mikään, joka ei ole rikas!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37541Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477