Uudesta Fiestasta..

Aatos

Millaisia kokemuksia on uudesta Fiestasta, lähinnä 1.3 koneella olevasta.?
Taitais muuten olla aika edullinen viisiovisenakin.

7

2036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamo

      Hyvä ajettava, edulliset huollot, ei perheauto tavaratiloiltaan, mutta kaikintavoin kokoluokkansa parhaimmistoa. Minulla on 1,4 Ambiente malli -03, ajettu 45000 km, enkä epäillyt hetkeäkään valintaani, kun koeajoin 4 saman kokoluokan kilpaiijaa. Tuttavani suositteli minulle kahta japanilaismerkkiä, mutta varsinkin ajotuntuma / alusta ei vakuuttanut näissä muuten hyviksi havaituissa merkeissä. Viisiovinen kannattaa valita mielestäni aina, kun vain hankintahinta ei ole merkkittävästi suurempi kolmioviseen verrattuna.

      • Aatos

        Käytettykin kiikarissa, 2003 vuosimallinen, en tiedä uskaltaako käytettyä ostaa jos aikoo autoa pitemmäksi aikaa.

        Miten lie Fiestassa nuo ruoste ongelmat.?


      • Aatos

        Isommissa Fordeissahan nuo vetoakselit taitaa olla ongelma kohta.?


      • Pörrö
        Aatos kirjoitti:

        Isommissa Fordeissahan nuo vetoakselit taitaa olla ongelma kohta.?

        Mitäpä se haittaa jos joutuu vetoakselit vaihtamaan jossain vaiheessa auton elinkaarta? Eivät ne viikottain sentään Focuksessakaan liene hajonneet.


      • Aatos
        Pörrö kirjoitti:

        Mitäpä se haittaa jos joutuu vetoakselit vaihtamaan jossain vaiheessa auton elinkaarta? Eivät ne viikottain sentään Focuksessakaan liene hajonneet.

        Olen ymmärtänyt että Fordissa on jokin rakenteellinen virhe jonka vuoksi ne kuluvat erityisen nopeasti, jopa muutaman kymppitonnin kuluessa ja aiemminkin.
        Aika kalliit kuitenkin vaihtaa alituiseen.?


      • muttakun
        Aatos kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että Fordissa on jokin rakenteellinen virhe jonka vuoksi ne kuluvat erityisen nopeasti, jopa muutaman kymppitonnin kuluessa ja aiemminkin.
        Aika kalliit kuitenkin vaihtaa alituiseen.?

        Jos rakenteellinen virhe on se, että suojakumin panta on löysällä, jolloin jousituksen joustoliikkeen vaikutuksesta välttämätön vetoakselin aksiaalisen liike aiheuttaa paine-eroja suojakumin sisällä, jonka seurauksena voitelurasva ja roiskevesi siirtyvät osittain väärälle puolelle (rasvaa ulos, vettä sisään), niin ongelma ei ole vaikea poistaa. Ihmisiä on käynyt jo kuussakin ja taloissa on ikkunat.

        Suojakumin "normaali rikkoutuminenkin" aiheuttaa nivelen vaurioitumisen hyvinkin nopeasti, jos kumia ei huomaa vaihtaa ajoissa. Eräässä autossani suojakumit ei kestäneen vuottakaan, jonka jälkeen en ostanutkaan enää uusia biltemasta.

        Jos pelkää vetoakselin nivelin kulumista, kannattaa ajaa mutkat tasakaasulla tai ainakin kiihdyttää rauhallisesti, sillä kulmassa toimivan nivelen käyttöikä on huomattavasti lyhyempi kuin se pyöriessä suorana.


    • Wana

      Terve

      Tuli tuossa alkukesästä fiesta hankittua kun perheen vanha kakkoskärry Volvo 740i-88
      Tuli tiensä päähän.

      Elikäs ko. kärry on 1.3 Ambiente ilmastoinnilla.
      Kun noita pikkuautoja ajelin niin Fiesta nousi kärkeen nimenomaan ajettavuuden perusteella ja myöskin sisätilat ovat esim.Micraa ja Yarista suuremmat.

      Autolla nyt ajettu noin 5tkm
      Fiestaanhan saa nyt ylimääräisen 2 vuoden
      turvan/80tkm kaupan päälle, joten tuona aikana ei vetareitä kannata murehtia.

      Miinusta tulee rengasmelusta( tosin ei tuon kokoluokan muutkaan merkit hiljaisia ole)
      Jos budjetti ei ole ongelman niin suosittelen tuota isompaa konetta kuin minun 1.3 (51Kw)
      Kulkee tuollakin, mutta ilmastoinnin päälläolon
      kyllä huomaa tehohäviönä selvästi.

      Kaikin puolin mainio kärry.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1622
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1184
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1074
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      703
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe