Jotain erikoista ? Mitä mielessä ?
Mitä pohdit tänään ?
120
709
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kun kysyt, niin kerron että pohdin sitä, että mitä tekisin tänään. Tuli eilen sellainen isku, että en meinannut selvitä siitä ollenkaan. Aamulla kun heräsin, niin olen yrittänyt miettiä, että miten eteenpäin. Ja että mitä teen tänään.
Olin kirjoittanut joskus pienen lapun: "Mitä tahansa tapahtuu, niin minä selviän siitä".
Sitä lappua katselen nyt ja mietin, että olipa hyvä, että on jäljellä se lappu.
Eli eilen aattelin, että en selviä, mutta tuon entisen lappuseni ansiosta ajattele nyt, että selviänkin siitä!- Anonyymi00003
Voih ! Täytyy sitten olla aika vakavaa. Voimia sinulle ! Kyllä selviät !
- Anonyymi00013
Anonyymi00003 kirjoitti:
Voih ! Täytyy sitten olla aika vakavaa. Voimia sinulle ! Kyllä selviät !
Pahin isku ihmiselle on läheisen menetys kuolemalle. Muista pahoista iskuista
selviää vähän helpommalla. - Anonyymi00018
Anonyymi00013 kirjoitti:
Pahin isku ihmiselle on läheisen menetys kuolemalle. Muista pahoista iskuista
selviää vähän helpommalla.Minulle taas avioeron kautta menettäminen on pahempi kuin kuoleman kautta. Kun eroaa, hänet ottaa joku toinen ja siinä tulee vielä mustasukkaisuus. Kuolemalle ei voi olla mustasukkainen.
- Anonyymi00037
Anonyymi00018 kirjoitti:
Minulle taas avioeron kautta menettäminen on pahempi kuin kuoleman kautta. Kun eroaa, hänet ottaa joku toinen ja siinä tulee vielä mustasukkaisuus. Kuolemalle ei voi olla mustasukkainen.
Junalauta. Ei ole todellista. Ikäsi?
- Anonyymi00041
Anonyymi00013 kirjoitti:
Pahin isku ihmiselle on läheisen menetys kuolemalle. Muista pahoista iskuista
selviää vähän helpommalla.Siihenkin törmännyt
- Anonyymi00080
Anonyymi00018 kirjoitti:
Minulle taas avioeron kautta menettäminen on pahempi kuin kuoleman kautta. Kun eroaa, hänet ottaa joku toinen ja siinä tulee vielä mustasukkaisuus. Kuolemalle ei voi olla mustasukkainen.
Otanosaa!
Minulle se oli elämäni ihanin päivä,
Miehelleni oli tiineenä muitakin,kuin minä - Anonyymi00104
Anonyymi00013 kirjoitti:
Pahin isku ihmiselle on läheisen menetys kuolemalle. Muista pahoista iskuista
selviää vähän helpommalla.57:nharmonisen avioliittovuoden jälkeen vaimoni menehtyi 23.05. vuoden kärsimysten jälkeen.
Hänelle oli aina tärkeää lähimmäisten hyvinvointi. Tiedän että nyt viimeisen vuoden puhekyvyttömänä ja halvaantuneena hän kärsi aiheuttamastaan riesasta vaikka yritin rauhoitella ja, hoitsujen lisäksi, yritin huolehtia hänen hyvinvoinnistaan.
Elämäni ensimmäinen yksin vietetty juhannus. Tyttäremme on Espanjassa ja poikamme perheineen lapin mökillään.
Eräs pitkäaikainen ystäväni, jonka perheen kanssa vierailimme satunniasesti, ehdotti tapaamista ja tarinointia. Hänen vaimonsa menehtyi viikolleen samaan aikaan vaimoni kanssa.
En ole edes molemminpuolisessa lohduttelukunnossa. - Anonyymi00124
Anonyymi00104 kirjoitti:
57:nharmonisen avioliittovuoden jälkeen vaimoni menehtyi 23.05. vuoden kärsimysten jälkeen.
Hänelle oli aina tärkeää lähimmäisten hyvinvointi. Tiedän että nyt viimeisen vuoden puhekyvyttömänä ja halvaantuneena hän kärsi aiheuttamastaan riesasta vaikka yritin rauhoitella ja, hoitsujen lisäksi, yritin huolehtia hänen hyvinvoinnistaan.
Elämäni ensimmäinen yksin vietetty juhannus. Tyttäremme on Espanjassa ja poikamme perheineen lapin mökillään.
Eräs pitkäaikainen ystäväni, jonka perheen kanssa vierailimme satunniasesti, ehdotti tapaamista ja tarinointia. Hänen vaimonsa menehtyi viikolleen samaan aikaan vaimoni kanssa.
En ole edes molemminpuolisessa lohduttelukunnossa.Onko sinulla ketään tukenasi ?
- Anonyymi00002
Mielessä on sitä sun tätä. Lueskelen aika vanhaa kirjaa "Kuin Sanakonsertto
- Runoja musiikista". Erilaisia runoja tyyliltään.
Sanat pistävät miettimään kaikenlaista sekalaista.
Runojen aiheina on yhtä laaja kirjo säveltäjiä aakkosjärjestyksessä alkaen
Bach, Bartók, Beatles, Beethoven, Bellman , Bowie, Chopin, Coltrane jne.
kuin runoiljoitakin, jotka heidän musiikkinsa inspiroimana ovat runonsa
kirjoittaneet, "vakavia" ja kevyitä ja leikkisiä.
https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3:u08b6dcc0-ef8c-4fb7-8c9b-caa10d0f0d09
Tommy Taberman runoili:
Jos elämä kerran on gramofoni,
ja minä, neula,
niin kuka helvetti
on pannut pyörimään
tämän typerän kivikiekon ?- Anonyymi00005
Olen muusikko ja kun soitan Bachia, niin olen onnellinen.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Olen muusikko ja kun soitan Bachia, niin olen onnellinen.
En tunne juuri ollenkaan klassista musiikkia, mikä on tappio,
Haluaisin tuntea. Kokonainen ihana maailma jää kokematta.
Mikä juuri Bachissa kiehtoo sinua ? - Anonyymi00009
Tarkoittikohan Tommi savikiekon vai kivikiekolla jotain symbolisempaa ... ?
- Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
Olen muusikko ja kun soitan Bachia, niin olen onnellinen.
Onko Bachilla muuta kuin urkumusiikkia ?
- Anonyymi00011
Siis tästä aikaisemmin ketjussa mainitusta kirjasta on kyse:
https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3:u08b6dcc0-ef8c-4fb7-8c9b-caa10d0f0d09 - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Siis tästä aikaisemmin ketjussa mainitusta kirjasta on kyse:
https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3:u08b6dcc0-ef8c-4fb7-8c9b-caa10d0f0d09Kirjaan on kirjoittanut runonsa kymmenet tuntemamme runoilija ja kirjailijat,
mutta lista heistä on poistettu kaksi kertaa. Miksi ? Siinä ei ole mitään epäasiallista. - Anonyymi00017
Anonyymi00010 kirjoitti:
Onko Bachilla muuta kuin urkumusiikkia ?
Voihan sitä soittaa muillakin soittimilla kuin vain uruilla.
- Anonyymi00034
Anonyymi00010 kirjoitti:
Onko Bachilla muuta kuin urkumusiikkia ?
Kaikenlaista on Bach säveltänyt, mm. Kahvikantaatin.
On säveltänyt musiikia kuoroille ja vokalisteille, eri soittimille
kuten cembalolle, viululle, cellolle.
Youtubesta löytyy kaikenmoista. - Anonyymi00058
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tarkoittikohan Tommi savikiekon vai kivikiekolla jotain symbolisempaa ... ?
Sitä aavistelen.
- Anonyymi00125
Anonyymi00034 kirjoitti:
Kaikenlaista on Bach säveltänyt, mm. Kahvikantaatin.
On säveltänyt musiikia kuoroille ja vokalisteille, eri soittimille
kuten cembalolle, viululle, cellolle.
Youtubesta löytyy kaikenmoista.Mikä sinun instrumenttisi on ?
- Anonyymi00014
Nautin sateen tuomasta raikkaasta ilmasta ja mietin mitä ilmastonmuutos
tuo tullessaan ja milloin tekoäly opetetaan säätelemään sateita .... ?
Että niitä tulisi tasaisesti kaikkialle missä sadetta tarvitaan.
Kai sekin aika vielä tulee .... ?- Anonyymi00015
Sanassa sanotaan ja laulussa lauletaan... Hän säät ja ilmat säätää...
Ei kai Jumalalle ole asennettuTEKÖÄLYÄ!
Ei Ihminen, eikä mikään Äly voi sateista päättää!
Saamme sen minkä olemme ansainneet!
Tuosta en ole varma, koska kukaan ei vielä ole sateettomuuteen kuollut.
Kyllä sitä vielä saatte ja sitten valitatte!
Kuin helteistä koskaan ei ole oikein sekään. - Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sanassa sanotaan ja laulussa lauletaan... Hän säät ja ilmat säätää...
Ei kai Jumalalle ole asennettuTEKÖÄLYÄ!
Ei Ihminen, eikä mikään Äly voi sateista päättää!
Saamme sen minkä olemme ansainneet!
Tuosta en ole varma, koska kukaan ei vielä ole sateettomuuteen kuollut.
Kyllä sitä vielä saatte ja sitten valitatte!
Kuin helteistä koskaan ei ole oikein sekään.Häh?
Olipa epälooginen esitys. - Anonyymi00082
Sinulla tervejärkinen oivallus,
Sinulle toivoisin tervejärkisten Nobelpalkintoa.
En Trampille rauhan ja niin edelleen
- Anonyymi00019
Nyt ajattelen että pitäisi alkaa opetella Lunnaa, josta kuulemma saa vyöruusurokotteen reseptin. Vaan kun ei millään jaksaisi niin paljon ruveta ajattelemaan. Tässä nyt hetken vielä selaan näitä juttuja ja jospa sitten päästän aivoni käyntiin.
- Anonyymi00022
Mitä ihmeen Lunnaa ? Kyllä reseptin saa vaikka lähes ilmaiseksi terveyskeskuksesta,
mutta kun se rokote on niin pirun kallis. - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Mitä ihmeen Lunnaa ? Kyllä reseptin saa vaikka lähes ilmaiseksi terveyskeskuksesta,
mutta kun se rokote on niin pirun kallis.Hyvinvointialueen uusi ohjelma. Sielläpähän sompasin ohjelmassa, saas nähdä kolmen päivän päästä tuleeko resepti. Laitoin ei-kiireellisiin pyyntöihin. Mikä raha on lähes ilmainen, 20 e? 30? vai mikä?
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Hyvinvointialueen uusi ohjelma. Sielläpähän sompasin ohjelmassa, saas nähdä kolmen päivän päästä tuleeko resepti. Laitoin ei-kiireellisiin pyyntöihin. Mikä raha on lähes ilmainen, 20 e? 30? vai mikä?
Resepti uusiminen voi kestää viikon. Riippuu ehkä paikkakunnasta.
Se on ilmoitettu ainakin jossain oman terveyskeskseni sivuilla.
Ryhdyn varmuudeksi aikaisin uusimaan.
Noin 1,5 viikkoa ennen entisen vanhenemista. - Anonyymi00069
Anonyymi00026 kirjoitti:
Resepti uusiminen voi kestää viikon. Riippuu ehkä paikkakunnasta.
Se on ilmoitettu ainakin jossain oman terveyskeskseni sivuilla.
Ryhdyn varmuudeksi aikaisin uusimaan.
Noin 1,5 viikkoa ennen entisen vanhenemista.Kun minun reseptilääkkeeni viimeistä satsia olen ostamassa, Apteekissa sanotaan, että lähetämme tämän uusittavaksi.
Vakituisessa käytössäolevat reseptilääkkeet olen aina saanut apteekin hoitamana, Siellä ksytään, onkpom,Sinulle edelleen tämä lääke käytössä.
Joskus siellä on joku tilspäisesti käutettävä lääkekin, kuten happolääke, senkin he lähettivät ja lääkäri uusi, koska tarkisti tiedoistani lääkkeen tarpeellisuuden.
Kun haet viimeistä 3 kk annosta sano, että m lresepti on uusittava, Apteekki on palvelulaitos sekin,
- Anonyymi00021
Pohdin, ihan aikuisten oikeasti, miksi joskus on niin hyviä päiviä. Vaimolla ja mulla oli eilen ja tänään erinomaisen hyvä päivä. Luulen että paljon vaikutti kun vedettiin yli 4+4 tunnin yöunet. Aina nukutaan hyvin ja ollaan pirteitä aamusta iltaan, mutta nyt nukuttiin tavallista enemmän.
- Anonyymi00024
Pohdin sitä, kuinka ihmiset keskittyvät kaikenlaisiin asioihin tässä elämässä, ja elämä on kuitenkin lyhyt "kuin kämmenen leveys". Tottakai pitää tässäkin elämässä huolehtia asioista, mutta osaako ajatella, kuinka paljon tärkeämpää on ajatella kuoleman jälkeistä elämää ja valmistautua siihen, koska se elämä ei koskaan lopu.
- Anonyymi00025
Pohdin, että miksi Suomi on muuttunut niin paljon muutamassa kymmenessä vuodessa.
Eettisiä arvoja ei kunnioiteta, raskaat rikokset rehottavat, kaupallisuus kukoistaa , ajatellaan niin paljon ulkonäköään, jotkut haalivat itselleen paljon etuja ja rahaa. - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Pohdin, että miksi Suomi on muuttunut niin paljon muutamassa kymmenessä vuodessa.
Eettisiä arvoja ei kunnioiteta, raskaat rikokset rehottavat, kaupallisuus kukoistaa , ajatellaan niin paljon ulkonäköään, jotkut haalivat itselleen paljon etuja ja rahaa.Ihan oikeasti viimeiset ajat ovat käsillä ennen Jeesuksen toista tulemista. Mainitsemasi asiat on ennustettu Raamatussa, samoin paljon muuta jota nykyään esiintyy. Ja eikö vain, muutokset ovat tapahtuneet nopeasti. Sekin on ennustettu Raamatussa: aika on lyhennetty, että valitut eivät tulisi eksytetyiksi.
- Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Pohdin, että miksi Suomi on muuttunut niin paljon muutamassa kymmenessä vuodessa.
Eettisiä arvoja ei kunnioiteta, raskaat rikokset rehottavat, kaupallisuus kukoistaa , ajatellaan niin paljon ulkonäköään, jotkut haalivat itselleen paljon etuja ja rahaa.Olet niin oikeassa. Ei ole enää olemassa ns. hyveitä, joita arvostettaisiin ja kunnioitettaisiin.
Näyttäisi olevan vain vääränlainen oman hyvän tavoittelu ja hyväveli-verkoston tukeminen.
Niin sanottua ruutuaikaa saa huumediilerit, -pomot, rötösherrat -naiset.
Ulkokullattua pinnallista pintaliitoa turhine julkkiksineen.
Surettaa jättää tämä ainutlaatuinen maapallomme surkeaan tilaan surkeine asukkaineen, kun aika pian loppuu. - Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Olet niin oikeassa. Ei ole enää olemassa ns. hyveitä, joita arvostettaisiin ja kunnioitettaisiin.
Näyttäisi olevan vain vääränlainen oman hyvän tavoittelu ja hyväveli-verkoston tukeminen.
Niin sanottua ruutuaikaa saa huumediilerit, -pomot, rötösherrat -naiset.
Ulkokullattua pinnallista pintaliitoa turhine julkkiksineen.
Surettaa jättää tämä ainutlaatuinen maapallomme surkeaan tilaan surkeine asukkaineen, kun aika pian loppuu.Niin aina sanos Loimaan mumma. Kun aurinko on polttanut raakaaineensa, siitä tulee kuuma kääpiötähti. Ei täällä voi elää entinen naapurini Päivi Räsänenkään edes henkiolentona.
Häpeän hänen puolestaan. Jo koululainenkin nykyään tietää, että olemme luontokappaleita. Lähimmät sukulaisemme löytyvät simpansseista.
Silti kun joudun kuolemanvaarassa rukoilemaann kosmista pelastamaan munt tästäkin karmeesta tilasta. Sellainen wanha pieru ihmiin vaan pohjimmiltaan olee.
Jo kaheksasskymmeneissittemäis vuosi meneillään.
Kerran nuorempana hortoilin Kokemäenjoen kevätjäillä. Putosin helmikuun aikana jäärailoon. Jääteli alkoi rusentamaan railoon solahtanutta reittäni ruttuun kun tuuli irroittikin sillä kertaa otteensa. Kosminen Woima pelasti munt.
. toistpuolt jokkee. - Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Niin aina sanos Loimaan mumma. Kun aurinko on polttanut raakaaineensa, siitä tulee kuuma kääpiötähti. Ei täällä voi elää entinen naapurini Päivi Räsänenkään edes henkiolentona.
Häpeän hänen puolestaan. Jo koululainenkin nykyään tietää, että olemme luontokappaleita. Lähimmät sukulaisemme löytyvät simpansseista.
Silti kun joudun kuolemanvaarassa rukoilemaann kosmista pelastamaan munt tästäkin karmeesta tilasta. Sellainen wanha pieru ihmiin vaan pohjimmiltaan olee.
Jo kaheksasskymmeneissittemäis vuosi meneillään.
Kerran nuorempana hortoilin Kokemäenjoen kevätjäillä. Putosin helmikuun aikana jäärailoon. Jääteli alkoi rusentamaan railoon solahtanutta reittäni ruttuun kun tuuli irroittikin sillä kertaa otteensa. Kosminen Woima pelasti munt.
. toistpuolt jokkee.Sinä olet ihmeellinen ihminen. Sinun ajatuksesi ja kirjoituksesi ovat enemmän kuin sanahelinää. Viisas.
Olen hämmentynyt. Kiitos, kun saan lukea.
Ahnehdin ja pyydän lisää ja samalla yritän etsiä entisiä tekstejäsi. - Anonyymi00083
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ihan oikeasti viimeiset ajat ovat käsillä ennen Jeesuksen toista tulemista. Mainitsemasi asiat on ennustettu Raamatussa, samoin paljon muuta jota nykyään esiintyy. Ja eikö vain, muutokset ovat tapahtuneet nopeasti. Sekin on ennustettu Raamatussa: aika on lyhennetty, että valitut eivät tulisi eksytetyiksi.
Lähetä Hänet sinne Venäjälle,Jeesuksesi,
Siellä tarvitaan nyt todella ihmepelastusta!
Aivan todella! - Anonyymi00090
Anonyymi00083 kirjoitti:
Lähetä Hänet sinne Venäjälle,Jeesuksesi,
Siellä tarvitaan nyt todella ihmepelastusta!
Aivan todella!Hän ei ole vain minun Jeesukseni, vaan kaikkien, myös sinun. Hän on myös venäläisten Jeesus, Venäjälläkin on häneen uskovia. Toivotaan kansan johtajille parempaa ymmärrystä...
- Anonyymi00110
Kuoleman jälkeinen on pian mietitty.
Siitä elämästä ei tiedä kukaan, eikä mitään.
Vai onko se niin. - Anonyymi00111
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ihan oikeasti viimeiset ajat ovat käsillä ennen Jeesuksen toista tulemista. Mainitsemasi asiat on ennustettu Raamatussa, samoin paljon muuta jota nykyään esiintyy. Ja eikö vain, muutokset ovat tapahtuneet nopeasti. Sekin on ennustettu Raamatussa: aika on lyhennetty, että valitut eivät tulisi eksytetyiksi.
"Viimeiset ajat" oli silloinkin kun oli 6-7 vuotias.
Ihmettelen onko laillista puhua sitä kun puhutaan. - Anonyymi00112
Anonyymi00025 kirjoitti:
Pohdin, että miksi Suomi on muuttunut niin paljon muutamassa kymmenessä vuodessa.
Eettisiä arvoja ei kunnioiteta, raskaat rikokset rehottavat, kaupallisuus kukoistaa , ajatellaan niin paljon ulkonäköään, jotkut haalivat itselleen paljon etuja ja rahaa.Lähes kaikki televisiosarjat , elokuvat, videopelit ampumista, tappamista ym.
Kaikesta on tullut sen mukana monelle ihmiselle kuin normaalia.
- Anonyymi00029
Nautin kesästä. Se on nyt, jos huomaatte.
- Anonyymi00031
Harmittelen joka päivä miten ahne, kiero ja huono hallitus on pilannut ilmapiirin
Suomessa. Se pystyy pilaamaan kesänkin.- Anonyymi00033
Hallituksen "säästöt" ovatkin lisänneet kelakorvauksia 600 miljoonaa.
Siis hallitus vain kiusaa heikossa asemassa olevia, ei säästä mitään.
Päinvastoin.
Ihmisten äänestyskäyttäytymistä. Tein aloituksen siitä 70 plussissa.
- Anonyymi00038
Niitten, jotka eivät politiikasta ja puolueista tiedä mitään ei pitäisi äänestää.
Heidän pitäisi ymmärtää se.
He järjestävät tajuamattaan, tietämättömyyttään ja tyhmyyttään
katastrofeja ihmisille ja valtiolle.- Anonyymi00039
Niin, mutta kuka ja kenen politiikka on sitä oikeaa? Tulee mieleen et ne jotka eniten mellastavat, vähiten tietävät.
- Anonyymi00043
Anonyymi00039 kirjoitti:
Niin, mutta kuka ja kenen politiikka on sitä oikeaa? Tulee mieleen et ne jotka eniten mellastavat, vähiten tietävät.
Eli persut.
- Anonyymi00047
Anonyymi00043 kirjoitti:
Eli persut.
Persuista jankutus on öyhötystä.
- Anonyymi00107
Kylläpäs sinä korkealle hallituksemme voimat arvostat, siis ihanLuojan tasolle. ”Hän säät ja ilmat sää,äätää ja,,,,😂. Meill on hyvä hallitus!
- Anonyymi00121
Anonyymi00107 kirjoitti:
Kylläpäs sinä korkealle hallituksemme voimat arvostat, siis ihanLuojan tasolle. ”Hän säät ja ilmat sää,äätää ja,,,,😂. Meill on hyvä hallitus!
On hyvä, on se.
- Anonyymi00040
Mikä on elämän tarkoitus. Mikä tarkoitus elämällä????
- Anonyymi00042
Tarkoitus on, että ihmisen itse löytää tarkoituksen elämälleen.
- Anonyymi00044
Oppia, kehittyä, kasvaa ... Sitten kun on tullut 'täyteen mittaansa', ei tarvitse enää palata maanpäälliseen elämään opettelemaan.
- Anonyymi00045
Ottaa rennosti ja elää elämänsä. Ei elämällä mitään tarkoitusta ole.
Se on keksittävä itse. - Anonyymi00046
Anonyymi00044 kirjoitti:
Oppia, kehittyä, kasvaa ... Sitten kun on tullut 'täyteen mittaansa', ei tarvitse enää palata maanpäälliseen elämään opettelemaan.
"Oppia, kehittyä ja kasvaa."
Sekin on jonkun keksimä juttu, mitä on alettu opettaa meille.
Ajatteliko luolamies niin ?
Ei, luolamies pyydysti ruokaa, söi, nukkui ja eli stressittömämmin kuin me.
Luolamies ei tuntenut sanaa stressi eikä oravanpyörää.
Nälkä ja lämpimänä pysyminen olivat hänen elämänsä sisältö. - Anonyymi00049
Anonyymi00046 kirjoitti:
"Oppia, kehittyä ja kasvaa."
Sekin on jonkun keksimä juttu, mitä on alettu opettaa meille.
Ajatteliko luolamies niin ?
Ei, luolamies pyydysti ruokaa, söi, nukkui ja eli stressittömämmin kuin me.
Luolamies ei tuntenut sanaa stressi eikä oravanpyörää.
Nälkä ja lämpimänä pysyminen olivat hänen elämänsä sisältö.Onko kehitys mennyt liian pitkälle ?
Ihmisen aivot eivät ehkä ole tehty super-digiaikaa varten,
jossa kaikki menee yhä vaikeammaksi hallita,
jos ei ole syntynyt siihen aikaan
ja siihen aikaan syntyneillekin on tullut erilaisia ongelmia.
Onko esim. ADHD:n (tarkkaavaisuushäiriö) yleistyminen digiajan syytä ?
Nuoremmat ikäpolvet ovat sekaisin kaikesta mitä heidän
muka pitää kännyistään koko ajan seurata.
Senhän luulisi "hajottavan" ajatukset ja keskittymiskyvyn.
Nuoriso ei esimerkiksi pysty keskittymään kirjan lukemiseen.
Se on heille liian hidasta ja liikaa kärsivällisyyttä vaativaa.
Lukeviakin varmasti vielä on, mutta paljon vähemmän kuin ennen.
Näin on ainakin annettu ymmärtää. - Anonyymi00050
Elämän tarkoitus: ihminen on luotu taivasta varten.
- Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Onko kehitys mennyt liian pitkälle ?
Ihmisen aivot eivät ehkä ole tehty super-digiaikaa varten,
jossa kaikki menee yhä vaikeammaksi hallita,
jos ei ole syntynyt siihen aikaan
ja siihen aikaan syntyneillekin on tullut erilaisia ongelmia.
Onko esim. ADHD:n (tarkkaavaisuushäiriö) yleistyminen digiajan syytä ?
Nuoremmat ikäpolvet ovat sekaisin kaikesta mitä heidän
muka pitää kännyistään koko ajan seurata.
Senhän luulisi "hajottavan" ajatukset ja keskittymiskyvyn.
Nuoriso ei esimerkiksi pysty keskittymään kirjan lukemiseen.
Se on heille liian hidasta ja liikaa kärsivällisyyttä vaativaa.
Lukeviakin varmasti vielä on, mutta paljon vähemmän kuin ennen.
Näin on ainakin annettu ymmärtää.Ihmisen aivot ei ole muuttuneet teknologian kehitystä vastaavaksi.
Ihmisen mieli häiriintyy, jopa sairastuu. - Anonyymi00061
Anonyymi00046 kirjoitti:
"Oppia, kehittyä ja kasvaa."
Sekin on jonkun keksimä juttu, mitä on alettu opettaa meille.
Ajatteliko luolamies niin ?
Ei, luolamies pyydysti ruokaa, söi, nukkui ja eli stressittömämmin kuin me.
Luolamies ei tuntenut sanaa stressi eikä oravanpyörää.
Nälkä ja lämpimänä pysyminen olivat hänen elämänsä sisältö.Totta todellakin rupatat. Ihmiset ovat keksineet kaikenlaista - turhaa ja tarpeellista - sittemmin, kun "luolamies"-ajoista on päästy eteenpäin vähän kehittyneempiin aikoihin,
- Anonyymi00068
Anonyymi00061 kirjoitti:
Totta todellakin rupatat. Ihmiset ovat keksineet kaikenlaista - turhaa ja tarpeellista - sittemmin, kun "luolamies"-ajoista on päästy eteenpäin vähän kehittyneempiin aikoihin,
Niin, kuu ei olekaan kuin kuu, ihminen kävi senkin toteamassa.
- Anonyymi00052
Pohdin koskahan tuo sade loppuu, et pääsee kävelylle, ilman varjoa ja saappaita.
- Anonyymi00053
Pohdin lähtemistä Helsinki-päivän viettoon. Eiliset ja yölliset rivakat sateet ovat takana. Sää on pilvinen ja kostea, lämpötila +17.
Onneksi näyttää vähän tuulevan, se hajoittaa kosteuden.
Musiikkitalon ulkoilmaestraadia ja katsomoa viimeisteltiin eilen.
Kävin eilen nykytaiteenmuseossa Kiasmassa. Pohdin, että onko hätkähdyttäminen latistunut vai olenko minä kyynistynyt, kun ei näyttelyt oikein iskenyt.
Kun Kiasma perustettiin se veti asiakkaita nimenomaan hätkähdyttävillä teoksilla.
Ehkä menen Teurastamolle syömään 🍄🟫🫛 - Anonyymi00054
Ainakin ainutkertaista. Vaimoni muistotilaisuudessa tänään olivat läsnä, minun lisäkseni ainoastaan lapsemme omine tenavineen.
Jos en näkisi seuraavissa sukupolvissa elämäni jatkuvuutta niin olisin elänyt turhaan.
Maantieteellinen etäisyys on tietty haitta mutta heillä on oma elämänsä.
Nyt valmistaudun yöhön turruttamalla itseäni viskillä.
Joo. Tiedän.Itsepetosta!
Käytännön asioiden hoitaminen on hiivatimoinen hässäkkä.
Perunkirjoituksen valmistelu onkin oma juttunsa. Siihen sain jatkoaikaa marraskuun alkuun.
Oma syöpynyt eturauhaseni on lisävärinä.
Lähimenneisyyden totunnaisia oireita. Onko töllön ääni liian kovalla?
Sammutinko keittiön platfondin ettei se häikäise?
Yms. - Anonyymi00055
Tätä vanhuutta,
kaikki tärkeät läheiset sisarrukseni, puhe kaverit ,
tuttavat ja puoliso kuolleen ,
yksin ole maailmassa,
mitä mietin, mitä näin vanha voisi keksiä tähän yksinäisyyteensä nyt, kun kaikkeen ei voimat enään riitä,
jos olis puhekavereita, niitäkää ei enään jaksa passata,
riitäis kun kävis vain katsomassa ja juteltais niitä näitä ,
aivan hirveetä tulla vanhaksi
vihaan omaa heikkouttani avutonta vanhuttani ,
nyt ne keksi uutisoida , omaiset ei pidä enään hautajisia omaisilleen, HUH
HULLUMPAA en ole ikinä kuullukkaa,
mun omaiset pitää pienet minulle vain omat jälkeläiset paikalla
jos edes kaikki pääseekään jos esteenä on työ tai jokin muu ,
ja tuhka hautaus, tuhkan saa hävittää ihan mihin haluavat, sillä ei ole enään mitään väliä missä se on,- Anonyymi00056
Luulenpa, että niille, joilla ei ole enää lähisukulaisia
eivät kaukaisemmat sukulaiset järjestä hautajaisia
tai sitten on niin köyhiä, ettei ole varaa.
Hautaaminen ja hautajaiset ei ole mitenkään halpaa.
Samaa pohdin ja murehdinkin joskus, kun ei ole puhekaveria
enää kuin aniharvoin.
Joskus oli ystäviä ja tuttuja.
Joskus nousee vedet silmiin, miten yksin sitä voikaan jäädä,
kukaan ei välitä.
No, eipä ole juuri ketään elossa omaa ikäpolvea
eikä nuoremmat tajua vanhan yksinäisyydestä mitään. - Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Luulenpa, että niille, joilla ei ole enää lähisukulaisia
eivät kaukaisemmat sukulaiset järjestä hautajaisia
tai sitten on niin köyhiä, ettei ole varaa.
Hautaaminen ja hautajaiset ei ole mitenkään halpaa.
Samaa pohdin ja murehdinkin joskus, kun ei ole puhekaveria
enää kuin aniharvoin.
Joskus oli ystäviä ja tuttuja.
Joskus nousee vedet silmiin, miten yksin sitä voikaan jäädä,
kukaan ei välitä.
No, eipä ole juuri ketään elossa omaa ikäpolvea
eikä nuoremmat tajua vanhan yksinäisyydestä mitään.Et ole ihan yksin,
minä täällä
yhtä yksin jääny,
tänään mietin,,,,,
kuinka katovaista kaikki lopulta on,
esm. äsken eloss nyt kolleet
ylläin huomaatki olevasi ihan yksin maailmassa,
" joukossa muiden joita et terkemmin tunne "
pahalta tuntuu, - Anonyymi00060
Anonyymi00057 kirjoitti:
Et ole ihan yksin,
minä täällä
yhtä yksin jääny,
tänään mietin,,,,,
kuinka katovaista kaikki lopulta on,
esm. äsken eloss nyt kolleet
ylläin huomaatki olevasi ihan yksin maailmassa,
" joukossa muiden joita et terkemmin tunne "
pahalta tuntuu,Hei !
Ihanaa, että meillä tämä etäystävyytemme ❤️
Se antaa voimaa kestää,
kun pahalta tuntuu.
Ei tähän mikään enää ratkaisevasti auta,
kun ei mistään ilmaannu enää ovelle ystävää. - Anonyymi00065
Anonyymi00060 kirjoitti:
Hei !
Ihanaa, että meillä tämä etäystävyytemme ❤️
Se antaa voimaa kestää,
kun pahalta tuntuu.
Ei tähän mikään enää ratkaisevasti auta,
kun ei mistään ilmaannu enää ovelle ystävää.Joo, turistaan palstalla joutavia, toimitetaan tyhjää, heh.
- Anonyymi00066
Anonyymi00060 kirjoitti:
Hei !
Ihanaa, että meillä tämä etäystävyytemme ❤️
Se antaa voimaa kestää,
kun pahalta tuntuu.
Ei tähän mikään enää ratkaisevasti auta,
kun ei mistään ilmaannu enää ovelle ystävää.Mitä sanoisin,,,,,
ei vielä nukuta,
äsken kyllä nielasin nukahtamispilleristä puolikkaan, se yleensä alkaa vaikuttamaan noin puolen tunnin kuluttua,
jotai vetoa tunnen ystävyytemme suhteen vaikka olemme vain virtuaalisia kavereita,
muistan aikoinaan kun oli teini 14 - 16 v
olin hankkinu kirjekaverin hän oli mua vuoden vanhempi,
siihen aikaan oli mukava saada kirjeitä
en enään muista mistä kaikesta juteltiin,
mutt se loppui aikanaan,
kun aloin oman kylän kavereitteni kanssa käymään tannsimassa lähi pitäjissä , siihen aikaa ajeltiin pyörällä kymmenenki km. päähän tanssimaan ja hauskaa oli,
hassua nyt taas kirjoittelen niitä näitä,
vaikka on puhelimet ym. skypet koneella,
enkäytä koneen skypä tai vastaavaa, nehän sulki skypen joku muu tuli tilalle,
kameranki olen teipannu tästä koneestä piiloon,
en halua kameran kanssa jutella kenekää kanssa,
aikoinaan senki tyhmyyden tein
mutta äkkiä huomasin , ei ollkaan mun mieleinen ,
kuvia voidaan käyttää väärin, joten teippasi kameran silmän umpeen,
näistä juuttu tuokioista kyllä pidän, saa kirjoitella ajatuksiaan kun oieita puhekavereita ei enään ole, muuta kuin omat jälkeläiset,
ja he ei korvaa oman ikäisten juttu tuokioita,
ei vieläkään nukuta,
mutt alan kuitenk suunittelemaan nukkumaan menoa, seki on oma rituuaalinsa, hampaitten pesu ym jutut kylppärissä,,
hyvää yötä ,,
huomenna taas kirjotelaan,,,
- Anonyymi00059
Pohdin, onko jokaisessa kerrostaloasunnonkin asunnossa asuntokohtaisella vesimittarilla oma numero. Loppu-tasauslaskusta en sitä numeroa löydä.
Vesilaitoksesta tuli ilmoitus että voi seurata kulutusta netissä, jos tietää mittarinsa numeron. Vesimittari on asennettu siten että numerot ei näy.
Rivitaloasunnossani oli selkeänumeroinen mittari ja lukemat ilmoitettiin itse isännöintitoimistoon. - Anonyymi00062
alotuksen kysymykseen :
kuolemaa
kauankohan vielä pitää elää ennen kuin näin hullusta maailmasta pääsee eroon, ehkä mun pitää elää 120 vuotiaaksi, ja sekös hirvittää, ei millääääää halua niin kauan huh inhoan tätä omaa vanhuutani
vanhuus ihmisen elämässä on koko elämän suurin pettymys,
kaikki muu oli ihan hyvää antoisaa virikkeellistä matkoineen ja lapsiperheineen, taisteluineen, heh kasvaa ihmisenä ihmiseksi maailmaan,- Anonyymi00063
jooo vanhuus on maanpäällinen helvetti ihmisen elämässä,
- Anonyymi00064
Elämä yksin jäätyäni tuntuu jonninjoutavalta ja tunnen itseni täysin
merkityksettömäksi ihmiseksi.
Olen valmis kuolemaan milloin vain. Ei sitä kukaan huomaisikaan,
että olen poistunut. Miksi siis olen olemassa ?
Apeat yksinäiset päivät eivät ole minkään arvoisia realistisesti ajatellen. - Anonyymi00067
Anonyymi00064 kirjoitti:
Elämä yksin jäätyäni tuntuu jonninjoutavalta ja tunnen itseni täysin
merkityksettömäksi ihmiseksi.
Olen valmis kuolemaan milloin vain. Ei sitä kukaan huomaisikaan,
että olen poistunut. Miksi siis olen olemassa ?
Apeat yksinäiset päivät eivät ole minkään arvoisia realistisesti ajatellen.¨Ei niin,
aikoinaan kunoli työt ja perhe kiirineen
tunsi olevansa elossa, jopa tärkeä ihminen, kun oli lapsia,
oli aikoinaan kuoleman pelkoki kun lapset oli pieniä vuoden välein sytyny useampi,
jossaivaiheessa oli yli-tressaantnu ja iksi kauea kuoleman pelko, jos kuolen kuinka lasten käy, olihan se kauheeta aivan kauheaa aikaa, olin silloin työelämässä ja lapset pieniä
enkä luottanu puolisooni että osaa hoitaa pienokaisia jos itse kuolen, olin liina tressantunu upunu tilanteesta,
sain sairaslomaa muistaaksei yhden kuukauden ja kävin terapiassa juttelemssa tilanteesta,, sinne katosi kuoleman pelko eikä sen kälkee ole ilmaantunu takasi, päinvastoin n yt vanhuksen a haluaiski jo kuolla, mutta sekään toive ei noin vain toteudu näköjään pitää kait selää 110 vuotiaaksi
mikäs sinnä jos pysyy omatoimisena,
hyvinki voi katsoa kymmen vuoden päähä vieläkö henki pihisee,
nyt nukkumaan, hyvää yötä,,
- Anonyymi00070
Kunpa näkisi vielä Putinin ja Venäjän luhistuvan, tulisi rauha
Eurooppaan. Ahistaa.
Ahistaa muutama muukin asia omassa elämässä.
Joka aamu kun herää olo on sellainen,
että alkaa ensimmäiseksi pohtia miten tästäkin päivästä selviää.
Tekisi mieli tehdä jotain mukavaa, mutta kun ei tahdo selvitä
pienistä välttämättömistä hommistakaan.
Ilo on kadonnut elämästä jo kauan sitten, kun ei ole koskaan mitään
mukavaa odotettavaa.
Älkääkä tulko sanomaan: "Asenne ratkaisee" ihmisille, joilla elämä ei ole
asenteesta kiinni, vaan terveydellistä rajoitteista.
Sydämensiirtoa ei saa eikä muitakaan uusia elimiä.
Vanhuus on biologinen asia eikä se kohtele kaikkia tasa-arvoisesti.- Anonyymi00071
Joo, mut esti pitäs rakentaa kunnon aita itärajalle.
- Anonyymi00072
Ihan sama täällä,
syd. tekee loppua, nytki mietin miten saisi roskat vietyä
kokoajan plttava ajatus ei jaksa kävellä, mitä ne naapuritki sanois ku ei jasa kävellä roskapöntöllekkää ast, seki tuli mieleen
kun mull ei ole vielä rollaattoria, olisko siitä apua jos vie roskia ulos,
tuohon kerään muutaman pussillisen roskia ja kun yksi sukulainen tulee viiko kuluttua hän vie ne , siin on ollu jo pitkään käytäntö, en enään uskalla yrittääkää käydä roskapöntöllä,
usein tulee mieleen, kumpa saisi kuolla pois, eipä olis kenekään huolenaihe eikä yhteiskunnan riesana,
empä ole vielä käyttäny yhteikunnan palveluita, se jopa pelottaa se aika jos on pakko alkaa niitä kutsumaan apuun,
vanhuus on maanpäällinen helvetti, ainaki mun elämässä,
nuorena ja terveenä ei ollu mitään hätää,
mutta tämä vanhuus ja avuttomuus HIRVITTÄÄ JO ! - Anonyymi00073
Anonyymi00071 kirjoitti:
Joo, mut esti pitäs rakentaa kunnon aita itärajalle.
Mielestäni se oli hurjan hyvä idea, että itärajalla olisi iso alue suota, jota ei niin vain pääse sotakalustolla ylittämään. Tai jos yrittäisi, joutuisi sinne, minne kuuluu; sotahullut suohon.
- Anonyymi00075
Anonyymi00073 kirjoitti:
Mielestäni se oli hurjan hyvä idea, että itärajalla olisi iso alue suota, jota ei niin vain pääse sotakalustolla ylittämään. Tai jos yrittäisi, joutuisi sinne, minne kuuluu; sotahullut suohon.
Helpompi on aita tehdä, ja laittaa betonisia panssariesteitä.
- Anonyymi00086
Anonyymi00075 kirjoitti:
Helpompi on aita tehdä, ja laittaa betonisia panssariesteitä.
Kumpikaan niistä ei taida estää sellaista, joka haluaa tulla läpi.
- Anonyymi00074
Venäjä ei muut koskaan.
- Anonyymi00076
Mitä alotuksentekijä pohtii tänään ?
- Anonyymi00077
Kiitos kysymästä !
En mitään erikoista pohdi. Monenlaista pyörii joka päivä mielessä, kun yksikseen on.
Sekä omia asioita, että "maailman" asioita.
Yksin kun on ei ole mahdollisuutta puhua asioita kenenkään kanssa pois pyörimästä
mielestä. Puhekaveria kaipaan. Se rauhoittaisi mieltä ja piristäisi.
Seuraan maailmanmenoa, se on ollut aina tapanani, enkä sitä tapaa jätä,
en voi enkä halua sulkea silmiäni ympäröivältä todellisuudelta.
Katselin aamulla Hesarista erään kukkatarhan kaunista ja kutsuvaa koko sivun
mainosta ja pohdin vieläkö istuttaisin vähän lisää ulkoruukkuihin kesäkukkia,
kun niitä myydään jo puoleen hintaan. Olen aina ollut "kukkahullu".
Kukkien kasvaminen ja kauneus kiehtoo ja ilahduttaa mieltäni ja sydäntäni.
Kävin juuri kastelemassa pieniä kukkapenkkejä. Vaikka onkin satanut sade on
kastellut vain mullan pintaa. Penkit eivät ole omiani, ne ovat tämän pienkerrostalon
yhteisiä. Minä olen ainoa, joka niitä hoitelen ja se sopii minulle oikein hyvin.
Se on mitä mukavinta ajankulua muitten pikku askareitten välissä.
Elelen pientä hiljaista elämääni. Siksi onkin mukava lukea mitä muitten mielessä
pyörii. - Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Kiitos kysymästä !
En mitään erikoista pohdi. Monenlaista pyörii joka päivä mielessä, kun yksikseen on.
Sekä omia asioita, että "maailman" asioita.
Yksin kun on ei ole mahdollisuutta puhua asioita kenenkään kanssa pois pyörimästä
mielestä. Puhekaveria kaipaan. Se rauhoittaisi mieltä ja piristäisi.
Seuraan maailmanmenoa, se on ollut aina tapanani, enkä sitä tapaa jätä,
en voi enkä halua sulkea silmiäni ympäröivältä todellisuudelta.
Katselin aamulla Hesarista erään kukkatarhan kaunista ja kutsuvaa koko sivun
mainosta ja pohdin vieläkö istuttaisin vähän lisää ulkoruukkuihin kesäkukkia,
kun niitä myydään jo puoleen hintaan. Olen aina ollut "kukkahullu".
Kukkien kasvaminen ja kauneus kiehtoo ja ilahduttaa mieltäni ja sydäntäni.
Kävin juuri kastelemassa pieniä kukkapenkkejä. Vaikka onkin satanut sade on
kastellut vain mullan pintaa. Penkit eivät ole omiani, ne ovat tämän pienkerrostalon
yhteisiä. Minä olen ainoa, joka niitä hoitelen ja se sopii minulle oikein hyvin.
Se on mitä mukavinta ajankulua muitten pikku askareitten välissä.
Elelen pientä hiljaista elämääni. Siksi onkin mukava lukea mitä muitten mielessä
pyörii.Koneeni tekee usein outoja rivijakoja. Mistäköhän se johtuu ?
Kirjoittaessa kaikki on suht'kohdillaan, mutta kun olen lähettänyt kommentin,
teksti hajoaa kuin varpusparvi.... - Anonyymi00079
Piti vielä kysymäni miten sinun päiväsi on tänään mennyt ? Huomasin muuten
vasta äsken, että juhannus on t ä n ä viikonloppuna. Ei haittaa mitään.
Lähes sama "ohjelma" on aina on mikä hyvänsä päivä.
Hyvää Juhannusta jo etukäteen ! - Anonyymi00085
Anonyymi00078 kirjoitti:
Koneeni tekee usein outoja rivijakoja. Mistäköhän se johtuu ?
Kirjoittaessa kaikki on suht'kohdillaan, mutta kun olen lähettänyt kommentin,
teksti hajoaa kuin varpusparvi....Rivit kannattaa kirjoittaa täyteen eli ei katkoa itse. Tää toosa osaa tehdä sen homman. Tekniikka on ihmeellistä.
- Anonyymi00094
Anonyymi00085 kirjoitti:
Rivit kannattaa kirjoittaa täyteen eli ei katkoa itse. Tää toosa osaa tehdä sen homman. Tekniikka on ihmeellistä.
Toosa vain soosaa.
- Anonyymi00098
Anonyymi00094 kirjoitti:
Toosa vain soosaa.
Toosa eli tietsikka tietenkin. Mikä / mitä on soosa?
- Anonyymi00081
Aika laiha aloitus.
Eihän Sinulla läheinen voi olla enää kyseily-ikä?
Tämä on ikäihmisten palsta.Tavallaan vanhusten
avoinkanava.- Anonyymi00084
Maailman paras kysymys: m i k s i ? Kyllä joka ikä on kyselyikä. Vanhuus ei tarkoita, että tietäisi jo kaikki. Täytyy kyllä myöntää, että omakin jälkeläiseni on joskus kysynyt: "onko sulla vielä kyselyikä?".
- Anonyymi00088
Anonyymi00084 kirjoitti:
Maailman paras kysymys: m i k s i ? Kyllä joka ikä on kyselyikä. Vanhuus ei tarkoita, että tietäisi jo kaikki. Täytyy kyllä myöntää, että omakin jälkeläiseni on joskus kysynyt: "onko sulla vielä kyselyikä?".
Vastauskin toimii miksi-kysymykseen: siksi.
- Anonyymi00087
Erinomaisen hyvä aloitus, johon jokainen voi ottaa osaa jos haluaa.
- Anonyymi00089
Voiko? Mistä tietää mihin aloituksiin voi osallistua?
Olen huomannut, että välillä saa huutia, jos kirjoittaa vääränlaisen kommentin tai ylipäätään kommentoi. Huudin antaja ei edes kysy mitä kommentilla tarkoitetaan vaan lähettää oitis matkoihinsa.
Joskus on osunut omalle kohdallenikin tylytykset. - Anonyymi00091
Anonyymi00089 kirjoitti:
Voiko? Mistä tietää mihin aloituksiin voi osallistua?
Olen huomannut, että välillä saa huutia, jos kirjoittaa vääränlaisen kommentin tai ylipäätään kommentoi. Huudin antaja ei edes kysy mitä kommentilla tarkoitetaan vaan lähettää oitis matkoihinsa.
Joskus on osunut omalle kohdallenikin tylytykset.Jos ei tiedä "Mistä tietää mihin aloituksiin voi osallistua?"
niin ei kannata varmaankaan osallistua mihinkään.
Silloin saattaa olla tyyppiä 00089, joitten ainoa tarkoitus on ilkeillä
ketjuissa ja uhriutua.
Otsikon aiheesta heillä ei ole koskaan yhtään mitään sanottavaa eikä keskusteltavaa.
He käyvät vain heittelemässä typeryyksiä ja ilkeyksiä ketjuihin. - Anonyymi00092
Anonyymi00089 kirjoitti:
Voiko? Mistä tietää mihin aloituksiin voi osallistua?
Olen huomannut, että välillä saa huutia, jos kirjoittaa vääränlaisen kommentin tai ylipäätään kommentoi. Huudin antaja ei edes kysy mitä kommentilla tarkoitetaan vaan lähettää oitis matkoihinsa.
Joskus on osunut omalle kohdallenikin tylytykset.Mitäs ilkeilet ja sitten heittäydyt maqrttyyriksi :D
- Anonyymi00093
Itse saa päättää mihin kirjoittelee.
- Anonyymi00095
Anonyymi00092 kirjoitti:
Mitäs ilkeilet ja sitten heittäydyt maqrttyyriksi :D
Höpöhöpö, senkin riiviö🤓, mä en ilkeile 🤭
Myönnän, että en jaksa/osaa juurtajaksain kirjoittaa sitä ensimmäistä kommenttia. Vastaanottaja ei jymmärrä, vaan tekee omia johtopäätöksiä. Ehkä luulee minun olevan sama kirjoittaja, joka on aiemmin samassa ketjussa (tai jopa 10 v sitten) ilkeämielisen kommentin kirjoittanut. Jotkut taas tuntuvat ajattelevan, että vain heistä/hänestä puhutaan.
No, ei se oikeastaan haittaa. Oli vaan ihan pakko takertua sanaan kuin lillukanvarteen 🤭
Ja mä tykkään hymiöistä, ne kertovat monesti enemmän kuin sata sanaa 🤔 - Anonyymi00096
Anonyymi00091 kirjoitti:
Jos ei tiedä "Mistä tietää mihin aloituksiin voi osallistua?"
niin ei kannata varmaankaan osallistua mihinkään.
Silloin saattaa olla tyyppiä 00089, joitten ainoa tarkoitus on ilkeillä
ketjuissa ja uhriutua.
Otsikon aiheesta heillä ei ole koskaan yhtään mitään sanottavaa eikä keskusteltavaa.
He käyvät vain heittelemässä typeryyksiä ja ilkeyksiä ketjuihin.No voi, miten sinä nyt noin närkästyit?
Älä viitsi. Minun kirjoituksissa on aina huumori takana. Harmi ettei sitä taida ymmärtää kuin minä itse 🤣 - Anonyymi00097
Anonyymi00091 kirjoitti:
Jos ei tiedä "Mistä tietää mihin aloituksiin voi osallistua?"
niin ei kannata varmaankaan osallistua mihinkään.
Silloin saattaa olla tyyppiä 00089, joitten ainoa tarkoitus on ilkeillä
ketjuissa ja uhriutua.
Otsikon aiheesta heillä ei ole koskaan yhtään mitään sanottavaa eikä keskusteltavaa.
He käyvät vain heittelemässä typeryyksiä ja ilkeyksiä ketjuihin.Ai niin, mä unohdin. Kirjoitit 00091:
"niin ei kannata varmaankaan osallistua mihinkään".
Mitäs mä kirjoitin (00089) ja heti sain lemput, kuten kirjoitin 😀
Ole huoleti, kuuliaisesti poistun nyt.
Moikka! - Anonyymi00099
Anonyymi00095 kirjoitti:
Höpöhöpö, senkin riiviö🤓, mä en ilkeile 🤭
Myönnän, että en jaksa/osaa juurtajaksain kirjoittaa sitä ensimmäistä kommenttia. Vastaanottaja ei jymmärrä, vaan tekee omia johtopäätöksiä. Ehkä luulee minun olevan sama kirjoittaja, joka on aiemmin samassa ketjussa (tai jopa 10 v sitten) ilkeämielisen kommentin kirjoittanut. Jotkut taas tuntuvat ajattelevan, että vain heistä/hänestä puhutaan.
No, ei se oikeastaan haittaa. Oli vaan ihan pakko takertua sanaan kuin lillukanvarteen 🤭
Ja mä tykkään hymiöistä, ne kertovat monesti enemmän kuin sata sanaa 🤔Onko noi keltaiset palliurat nenästä kaivettu vai mistä ?
- Anonyymi00106
Anonyymi00093 kirjoitti:
Itse saa päättää mihin kirjoittelee.
Kannattaa myös harkita mitä kannattaa kirjoitella.
- Anonyymi00100
Liput liehuu läpi yön, tänään.
- Anonyymi00101
Miten se muuttaa elämääsi ?
- Anonyymi00102
Anonyymi00101 kirjoitti:
Miten se muuttaa elämääsi ?
En tiedä, tiedätkö sinä?
- Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
En tiedä, tiedätkö sinä?
En ole kiinnostunut sinun elämästäsi.
- Anonyymi00108
Anonyymi00103 kirjoitti:
En ole kiinnostunut sinun elämästäsi.
No älä kysele sit.
- Anonyymi00119
Anonyymi00108 kirjoitti:
No älä kysele sit.
Itse aloitit.
- Anonyymi00105
Pidän brittisarjoista. Siitä, miten hyvin ne on teht. Tosin niitä on niin paljon, etten ole katsonut niistä kuin pienen osan. Mutte katsomistani suuri osa on ihan loistavia. Erityisesti ihmetyttää sarjojen loistavat näyttelijät. Esimerkkinä sanoisin Roger Allam, joka on ihan parhaimmistoa kaikista näkemistäni näyttelijöistä. (Fred Thursday- Endeavour)
- Anonyymi00109
Mietin kuinka sitä aikoinaan ehti käymään töissä, tekemään ruoat 5 henkiselle perheelle monta kertaa päivässä ja eritysesti siivoamaan tiskipöydän.
Nyt tuntuu että tiskipöytää saa siivota jatkuvasti. Onneksi on sellainen vanhanaikainen suurilla altailla. - Anonyymi00114
Ihmettelen miten hyväuskoinen ihmisestä voi tulla vanhemmiten ja miten
arvostelukyky voi kadota lähes kokonaan. Uskotaan sitä mitä halutaan,
totuudesta viis. - Anonyymi00115
Onko tämä natsien maa, kun Suomen lippuja näkee kaikkialla?
- Anonyymi00117
Venäjällä Suomesta annetaan kuva, että se on fasistinen, mutta ei kai tarkoita natsismia?
- Anonyymi00118
Vasemmisto niistä natseita ja rasismista paljon puhuu - sateenkaariliput näyttäisi olevan suosiossa.
Kai siltä suunnalta osataan antaa tyhjentävä vastaus ongelmaan. - Anonyymi00120
Nyt ei ole natsien juhannus.
- Anonyymi00123
Anonyymi00117 kirjoitti:
Venäjällä Suomesta annetaan kuva, että se on fasistinen, mutta ei kai tarkoita natsismia?
Natsismi ja fasismi ovat saman puun oksia.
- Anonyymi00122
Ihmisten erilaisuutta, sitä mikä on kellekin tärkeää.
- Anonyymi00126
Me todellakin olemme jokainen täysin erilaisia ja tässä onkin vaaransa, sillä monet luulevat toisen ihmisen ajattelevan samoin kuin hän itse, mutta näin ei todellakaan ole. Siksi rikoksiakin tapahtuu, kun hyvä ihminen ei osaa epäillä pahaa toisesta ja asia tulee sitten yllätyksenä.
Jopa läheisemme ovat "salaiselta" mielenlaadultaan aivan erilaisia kuin me itse kukin.
Luulisin, että kutkin eläimet eli eläinlajit eivät niinkään "persooniltaan" paljonkaan eroa toisistaan, mutta ihmiset eroavat. - Anonyymi00127
Anonyymi00126 kirjoitti:
Me todellakin olemme jokainen täysin erilaisia ja tässä onkin vaaransa, sillä monet luulevat toisen ihmisen ajattelevan samoin kuin hän itse, mutta näin ei todellakaan ole. Siksi rikoksiakin tapahtuu, kun hyvä ihminen ei osaa epäillä pahaa toisesta ja asia tulee sitten yllätyksenä.
Jopa läheisemme ovat "salaiselta" mielenlaadultaan aivan erilaisia kuin me itse kukin.
Luulisin, että kutkin eläimet eli eläinlajit eivät niinkään "persooniltaan" paljonkaan eroa toisistaan, mutta ihmiset eroavat.Ihmistä on vaikea oppia tuntemaan. Täytyy tuntea kauan ja voi siltikin yllättyä,
kaikki ei olekaan sitä mitä luuli. - Anonyymi00128
Anonyymi00127 kirjoitti:
Ihmistä on vaikea oppia tuntemaan. Täytyy tuntea kauan ja voi siltikin yllättyä,
kaikki ei olekaan sitä mitä luuli.Vaikeuksissa ystävät koetellaan ja jyvät erottuu akanoista.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761715
- 108977
- 87834
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19663- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439