vl usko mantraan vai jeesukseen

Anonyymi-ap

missä kohtaa näkyy kohde jeesukseen kun uakotaan vl mantraan vain usko jeesukseen pelastaa

84

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vl usko menee noin että ensin pitää uskoa tämän joukon olevan ainoa oikea uskoviem joukko. Tämä pitää näyttää toteen hyväksymällä ja niitä tinkimättä noudattamalla kaikki isien perinnesäännöt. Tätä myös valvotaan tiukasti ja poikkeuksia ei myönnetä. Tämän humpan jälkeen saat sitten uskoa siihen Jeesukseen ynnä muihin kristinuskon normaaleihin seikkoihin.

• ##Tämän humpan jälkeen saat sitten uskoa siihen Jeesukseen ynnä muihin kristinuskon normaaleihin seikkoihin.###

Mutta tuonkin voit tehdä vain salaa toisilta velluilta!

• Anonyymi00043

Se menee päinvastoin, ensin uskotaan synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä Pyhän Hengen voimasta, ja siitä saadaan voima lähteä seuraamaan Herraa Jeesusta opissa, elämässä ja kärsimisessä. Vieraita ja muukalaisia ollaan tämän maan päällä, sillä jengi oudoksuu, kun kristityt eivät heidän kanssaan juokse samassa hekuman menossa. Vaikeaahan se on alkoholista tai elokuvaviihteestä elävälle selittää, että ei kiinnosta, haluan elää Kristukselle. Panetteluahan siitä seuraa ja paljon, koska Kristuksen tuoksun tuntevat kaikki, uskovaisille se on elämän tuoksu ja epäuskoisille kuoleman haju. Sen vuoksi kristityt tulevat kaikilta ihmisiltä vihatuiksi Hänen nimensä tähden. Ei löydy sopua Kristuksen omien ja tämän maailman välille, joko maailma tyytyy panettelemaan tai sitten se panettelee tappaa Kristuksen omia.

• Aloittaja, olet asian ytimessä ja Jeesus kirjoitetaan aina isolla kirjaimella!

• Anonyymi00002

jeesus ei ollut sääntö uskovainen vaikka demoni pesien kuvitelmissa se on niin

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Maihtoiko olla edes nimeltään jeesus?

Kunhan lukija ymmärtää että puhutaan jumalan pojasta.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Mutta mistä sait ajatuksen että hän on demoni pesä? Kiinnostaa vain kuulla ei ole mitään omaa mielipidettä tänään asiasta.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Mutta mistä sait ajatuksen että hän on demoni pesä? Kiinnostaa vain kuulla ei ole mitään omaa mielipidettä tänään asiasta.

luuk 4:41

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

luuk 4:41

riivatut ihmiset eivät usko jeesukseen mutta tietävät kuka se on

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

riivatut ihmiset eivät usko jeesukseen mutta tietävät kuka se on

heidän uskon tunnustuksensa on luuk 4;41

• Anonyymi00013 kirjoitti:

heidän uskon tunnustuksensa on luuk 4;41

Luuk. 4:41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Mark. 3:11 Ja kun saastaiset henget näkivät hänet, lankesivat he maahan hänen eteensä ja huusivat sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika".
        Mark. 3:12 Ja hän varoitti ankarasti heitä saattamasta häntä julki.

• SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Luuk. 4:41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Mark. 3:11 Ja kun saastaiset henget näkivät hänet, lankesivat he maahan hänen eteensä ja huusivat sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika".
        Mark. 3:12 Ja hän varoitti ankarasti heitä saattamasta häntä julki.

Vellut, muistakaa tämä vakava varoitus!: Älkää lähtekö tuohon HERJAAN mukaan ,että Kristittyjen usko Jeesukseen on riivaajien "uskoa"!!

Syyllistytte siinä PYHÄN HENGEN PILKKAAN, jota ei ikinä anteeksi anneta täällä,-eikä tuonpuoleisessa! -Jos sen teet,-sinulla ei ole jäljellä kuin KAAMEA tuomion odotus!

Matt12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla".
        12:25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
        12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
        12:27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
        12:28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
        12:29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
        12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
        12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

• Anonyymi00016
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Vellut, muistakaa tämä vakava varoitus!: Älkää lähtekö tuohon HERJAAN mukaan ,että Kristittyjen usko Jeesukseen on riivaajien "uskoa"!!

Syyllistytte siinä PYHÄN HENGEN PILKKAAN, jota ei ikinä anteeksi anneta täällä,-eikä tuonpuoleisessa! -Jos sen teet,-sinulla ei ole jäljellä kuin KAAMEA tuomion odotus!

Matt12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla".
        12:25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
        12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
        12:27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
        12:28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
        12:29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
        12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
        12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

👍👍👍

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

👍👍👍

hyvä tietää srk on tehnyt pyhän gengen pilkan

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

hyvä tietää srk on tehnyt pyhän gengen pilkan

syntejä ei voi antaa anteeksi se on vale jolle ne yrittää etsiä oikeutusta se on henkistä väkivaltaa

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

syntejä ei voi antaa anteeksi se on vale jolle ne yrittää etsiä oikeutusta se on henkistä väkivaltaa

ne saadaan suoraan taivaasta siihen leatadiolais valeeseen ei voi lähteä ihmistä ei voi orjuuttaa jos yksi porukka kuvittelee niin

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

ne saadaan suoraan taivaasta siihen leatadiolais valeeseen ei voi lähteä ihmistä ei voi orjuuttaa jos yksi porukka kuvittelee niin

se on sairasra

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

se on sairasra

sairasta

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

sairasta

Ja tapahtui, kun minä näin sen linnun puhuvan, minä sanoin enkelille: ’Mitä tämä on, herrani?’ Ja hän sanoi: ’Tämä on jumalattomuus. Tämä on Azazel.’ Ja hän sanoi sille: ’Häpeä, Azazel! Sillä Aabrahamin osa on taivaassa, mutta sinun on maan päällä, koska sinä olet valinnut ja rakastanut tätä saastaisuutesi olinpaikkaa, siksi Ikuinen Mahtava Herra laittoi sinut kulkemaan maan päällä, ja sinun kauttasi tulee jokainen paha valheiden henki, ja sinun kauttasi viha ja koetukset jumalattomien ihmisten sukupolville, sillä Jumala, Ikuinen, Mahtava, ei ole antanut lupaa, että vanhurskaiden ruumiit olisivat kädessäsi, sen tähden, että sillä tavalla vanhurskaiden elämä ja saastaisten tuho varmistuisi. Kuule tämä, ystäväni, ja katoa häveten luotani! Sillä sinun ei ole annettu leikkiä kiusaajaa, mitä tulee kaikkiin vanhurskaisiin. Pysy erossa tästä miehestä! Sinä et voi johtaa häntä harhaan. Hän on vihollinen sinulle ja niille, jotka seuraavat sinua ja rakastavat himojasi. Sillä katso, se vaatetus, mikä taivaassa oli ennen sinun, on laitettu syrjään häntä varten, ja se kuolevaisuus, mikä oli hänen, on siirretty sinuun!’
        Ja enkeli sanoi minulle: ’Tiedä, että tästä lähtien Ikuinen on valinnut sinut. Ole rohkea ja käytä tätä käskyvaltaa sen verran, kuin minä pyydän sinulta, sitä vastaan, joka panettelee totuutta. Enkö olisi kykenevä laittamaan hänet häpeään, joka on hajottanut ympäri maata taivaan salaisuudet, ja on kapinoinut Mahtavaa vastaan? Sano hänelle: Tule maan polttouunin palavaksi hiileksi! Mene, Azazel, maan luoksepääsemättömiin osiin, sillä perintöosasi on hallita niitä, jotka ovat kanssasi, niitä, jotka tulivat tähtien ja pilvien kanssa, ja niitä ihmisiä, joiden osa sinä olet, jopa niitä, jotka ovat olemassa sinun olemuksesi tähden. Vanhurskauttaminen on vihollisesi. Nyt lähde luotani kadotukseesi!’

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Vellu ei voi antaa syntejä anteeksi, mutta Jeesus voi. Menikö Vellu ristille kuolemaan syntiemme takia?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Vellu ei voi antaa syntejä anteeksi, mutta Jeesus voi. Menikö Vellu ristille kuolemaan syntiemme takia?

no ei mennyt

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

no ei mennyt

vellu on antikristus

• Anonyymi00028

"Älkää lähtekö tuohon HERJAAN mukaan ,että Kristittyjen usko Jeesukseen on riivaajien "uskoa"!!"

Ei missään tapauksessa - mehän uskomme syntimme anteeksi ja teemme tarvittavan hajuraon riivaajien uskoon. Samaa ei voi sanoa sinusta!

• Anonyymi00038

Voi olla, että sinä entisenä uskovaisena ja Jumalan armoa maistaneena, pois poikenneena olet syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan, mutta sen tietää vain 3-yhteinen Jumala. Rankkaa pilkkaa on syytellä syntien anteeksi saarnaamista ja uskomista Jeesuksen nimessä ja veressä Jeesuksen veren häpäisemiseksi ja Hengen herjaamiseksi. Aina näyttää, jos et saa katumusta, olet luultavasti tehnyt Pyhän Hengen pilkan. Jos saat katumuksen, se voi olla merkki, ettei asiat sentään ole niin huonosti, että ainoa anteeksiantamaton synti olisi lihallisessa vihassaan tullut tehtyä.

• Anonyymi00005

Huomatkaa hän painottaa uskoa Jeesukseen.

Emme edes tiedä Jumalan Pojan alkuperäistä nimeä.

Minä olen eri vastaaja emme ole saalemin pastori jutelleet niin paljon.

Minulla on yksi kysymys vain sinulle;

Tunnustatko sinä Jumalan Pojan sinun henkilökohtaiseksi vapahtajaksesi ja lunastajaksesi? Sen Jumalan joka on luonut taivaan ja maan ja kaiken mitä maan päällä, meressä ja taivaalla ja maan uumenissa ja taivasten avaruuksissa* on, tunnustatko siis sen Jumalan ja Hänen poikansa messiaan sinun toivoksesi, sinun uskon kohteeksesi ja rakastatko sinä Häntä?

Vai uskotko sinä vain "Jeesukseen"?

Mehän tiedämme juutalaiset kirjoittivat raamatut siksi minä kysyn tämän kysymyksen.

Minä luen aamuisin isä meidän rukouksen sanoilla

Taivaan ja maan luoja jne koska isää perkelettä en rukoile.

• Anonyymi00007

Koska siis kun maailman isä on perkele eli saatana eli paholainen niin kun he rukoilevat" Isä meidän" niin todellisuudessa he rukoilevat paholaista koska he rukoilevat omaa isäänsä siksi minä sanon teille minun rakkaani kuunnelkaa tarkkaa ja ottakaa vaarin siitä mitä teille on sanottu ennen aikaa kuin te elitte että kaikki pyhyys* on jälestä päin turmeltu* ja ei teillä ole neuvon antajaa koska kirjoitukset ovat turmeltut ja autuus peräti hukutettu*

Sentähden mieti mitä suustasi ulos päästät. Ei se ole väärin että sanot Jeesus ja sinä ajattelet iankaikkisesti pysyvää Jumalaa. Mutta kun sinä puhut ja ei sinulla ole oikea kohde mielessä ja sanakin on vielä vähän sinnepäin eli väärä niin sinä puhut paholaisesta eli perkeleestä että sinä tietäisit sen myöskin.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Koska siis kun maailman isä on perkele eli saatana eli paholainen niin kun he rukoilevat" Isä meidän" niin todellisuudessa he rukoilevat paholaista koska he rukoilevat omaa isäänsä siksi minä sanon teille minun rakkaani kuunnelkaa tarkkaa ja ottakaa vaarin siitä mitä teille on sanottu ennen aikaa kuin te elitte että kaikki pyhyys* on jälestä päin turmeltu* ja ei teillä ole neuvon antajaa koska kirjoitukset ovat turmeltut ja autuus peräti hukutettu*

Sentähden mieti mitä suustasi ulos päästät. Ei se ole väärin että sanot Jeesus ja sinä ajattelet iankaikkisesti pysyvää Jumalaa. Mutta kun sinä puhut ja ei sinulla ole oikea kohde mielessä ja sanakin on vielä vähän sinnepäin eli väärä niin sinä puhut paholaisesta eli perkeleestä että sinä tietäisit sen myöskin.

Eli tiivistetysti saalemin pastorille tämä kaikki kun puhut uskosta Jeesukseen niin;

Mitäs mietit silloin?

Yksi on Jumala yksi on tuleva* messias!

Mitäs Jeesusta saalem miettii minkä kaltainen Hänen kuvansa* olis, miltä Hän näyttäis taikka tuntuis minkä kaltainen Hänen muotonsa olis, millaiset Hänen askeleensa* olisivat, käykö Hän keveästi? Eli olisko Hänen askeleensa kevyet* kun vaelsi tämän turmeluksen* kaupungin lävitse osaatko sanoa kuinka syvät Hänen askeleensa painaumat maahan olivat? Oliks Hänen haavansa kuinka syvät*?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Eli tiivistetysti saalemin pastorille tämä kaikki kun puhut uskosta Jeesukseen niin;

Mitäs mietit silloin?

Yksi on Jumala yksi on tuleva* messias!

Mitäs Jeesusta saalem miettii minkä kaltainen Hänen kuvansa* olis, miltä Hän näyttäis taikka tuntuis minkä kaltainen Hänen muotonsa olis, millaiset Hänen askeleensa* olisivat, käykö Hän keveästi? Eli olisko Hänen askeleensa kevyet* kun vaelsi tämän turmeluksen* kaupungin lävitse osaatko sanoa kuinka syvät Hänen askeleensa painaumat maahan olivat? Oliks Hänen haavansa kuinka syvät*?

Ei en minä tahdo kiusaten vastausta udella vaan minä tahdon johdatella sinun silmiäsi että minä* voisin kysyä sinulta tämänkö haavoitetun* ja verille piestyn vapahtajan "Jeesuksen Kristuksen" päälle sinä uskot vai onko sinulla joku toinen Jeesus jota ei haavoitettu jonka päälle ei syljetty jota ei ruoskittu verille eikä tapettu puun* päälle minkäkaltainen muoto sinun Jeesuksellas olisi että minä vain tahdon kuulla eli ymmärtää olisko kaksi eri Jeesusta? Vai yksi? Jos heitä on kaksi minä ymmärrän paremmin sen miksi me emme myöskään kaikki ole samaa mieltä* nimittäin Kristuksen mielen* kautta*

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ei en minä tahdo kiusaten vastausta udella vaan minä tahdon johdatella sinun silmiäsi että minä* voisin kysyä sinulta tämänkö haavoitetun* ja verille piestyn vapahtajan "Jeesuksen Kristuksen" päälle sinä uskot vai onko sinulla joku toinen Jeesus jota ei haavoitettu jonka päälle ei syljetty jota ei ruoskittu verille eikä tapettu puun* päälle minkäkaltainen muoto sinun Jeesuksellas olisi että minä vain tahdon kuulla eli ymmärtää olisko kaksi eri Jeesusta? Vai yksi? Jos heitä on kaksi minä ymmärrän paremmin sen miksi me emme myöskään kaikki ole samaa mieltä* nimittäin Kristuksen mielen* kautta*

Että te veljet* Sionissa* tietäisitte myöskin sen että siinä on todellakin koira* haudattuna* kun he puhuvat uskosta Jeesukseen ja mainostavat sitä valkoisena vaatteena mutta he eivät koskaan ajattele samaa Jeesusta kun apostolit* tunsivat nimittäin sen* eli Hänet joka oli maailmalta ylönkatsottu* pilkattu* vainottu* verille ruoskittu* ja viimein tapettu* että heillä oli sellainen ristinsankari* joka ei omaa lihaansa* säästänyt tuodaksensa edes meidän Jumalamme valtakunnan voimaa ja salaisuuksia* teille tiettäväksi yhteiseksi* autuudeksi yhdessä* ruumiissa Kristuksen veren* kautta jossa me saarnaamme että se puhuu enemmän kuin Aabelin* veri* koska se saarnaa anteeksi antamusta eikä kostoa* ja vihaa* veljiä* ja siskoja kohtaan jotka uskossa* ovat että teistä muutamat ovat näkyväisesti vihan lapset ja muutamat Jumalan ja Karitsan lapset uuden liiton* Hengessä jossa Jumalan lapset veisaavat uudistetuilla kielillä* Abba rakas Isä*!

Sentähden ylentäkää korvanne ja kuulkaa, se mies kuka tulee tykönne valkeuden enkelin* vaatteissa ja saarnaa teille toista* evankeliumia kuin te kuulleet olette ja hän puhuu toisesta Kristuksesta joka on maailmassa ollut kunniallinen pidetty ja arvostettu niinkuin hänkin myöskin* tahtoo olla maailmassa kunniallinen pidetty ja arvostettu eikä pilkattu ja syljeksitty hamaan vereen asti niin silloin teidän tulee muistaa vanhoja* ja sitä sanaa* jota teille ennen kaikilta* Pyhiltä saarnattu on ettette te antaisi vietellä itseänne muukalaisilla* ja kavalilla opeilla ja opintuulilla* sentähden Israel lepää sinun töistäsi ja ole hyvässä koska Herra* antaa sinun syntisi kaksinkertaisesti anteeksi joka uskoit* Hänen* päällensä joka on Pyhä ja joka on Yksi* eilen tänäpäivänä ja iankaikkisesti aamen!

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Että te veljet* Sionissa* tietäisitte myöskin sen että siinä on todellakin koira* haudattuna* kun he puhuvat uskosta Jeesukseen ja mainostavat sitä valkoisena vaatteena mutta he eivät koskaan ajattele samaa Jeesusta kun apostolit* tunsivat nimittäin sen* eli Hänet joka oli maailmalta ylönkatsottu* pilkattu* vainottu* verille ruoskittu* ja viimein tapettu* että heillä oli sellainen ristinsankari* joka ei omaa lihaansa* säästänyt tuodaksensa edes meidän Jumalamme valtakunnan voimaa ja salaisuuksia* teille tiettäväksi yhteiseksi* autuudeksi yhdessä* ruumiissa Kristuksen veren* kautta jossa me saarnaamme että se puhuu enemmän kuin Aabelin* veri* koska se saarnaa anteeksi antamusta eikä kostoa* ja vihaa* veljiä* ja siskoja kohtaan jotka uskossa* ovat että teistä muutamat ovat näkyväisesti vihan lapset ja muutamat Jumalan ja Karitsan lapset uuden liiton* Hengessä jossa Jumalan lapset veisaavat uudistetuilla kielillä* Abba rakas Isä*!

Sentähden ylentäkää korvanne ja kuulkaa, se mies kuka tulee tykönne valkeuden enkelin* vaatteissa ja saarnaa teille toista* evankeliumia kuin te kuulleet olette ja hän puhuu toisesta Kristuksesta joka on maailmassa ollut kunniallinen pidetty ja arvostettu niinkuin hänkin myöskin* tahtoo olla maailmassa kunniallinen pidetty ja arvostettu eikä pilkattu ja syljeksitty hamaan vereen asti niin silloin teidän tulee muistaa vanhoja* ja sitä sanaa* jota teille ennen kaikilta* Pyhiltä saarnattu on ettette te antaisi vietellä itseänne muukalaisilla* ja kavalilla opeilla ja opintuulilla* sentähden Israel lepää sinun töistäsi ja ole hyvässä koska Herra* antaa sinun syntisi kaksinkertaisesti anteeksi joka uskoit* Hänen* päällensä joka on Pyhä ja joka on Yksi* eilen tänäpäivänä ja iankaikkisesti aamen!

Mistä "Jeesuksesta" te puhutte lapset onko Hän se piinattu verinen? Eli olisko Jeesus yksi ja sama* eilen ja tänäpäivänä ja iankaikkisesti? Vai oliko Hän ennen syljeksitty mutta tänäpäivänä kunniallinen ja rikkaiden suosiossa? Istuisko Hän tänäpäivänä synnittömien seuraan koska silloin* Häntä nuhdeltiin* että Hän syö* syntisten kanssa.

Kuka on se Jeesus josta te* puhutte koska yksi on Jeesus se piinattu ja se verinen ja puun* päälle ristiinnaulittu jolla on yksi mieli* yksi Henki* yksi Isä* kaikkien voimien* alku ja alullepanija* ettei ole toista Hänen vertaistaan ja Hän* sanoo Hänelle pyhitä minun sijani* ja tee minun alttarini* minun mielisuosioni jälkeen ettei kukaan käy Pojan edellä* eikä Poika käy ennen Isää* että ihminen kulkee Pojan perässä ja Poika* Isän perässä että edellä kävijä on suurempi kuin se joka kulkee perässä mutta te olette hukanneet* Hänen jälkensä ja Hän tuli maailmaan etsimään kadonneita mutt kun Hän sen löytää niin Paimen kulkee edellä siihen päivään asti te kuljitte Paimenen edellä kunnes Hän löysi teidän vaan nyt te kuljette perässä. Ja Paimen kulkee Isänsä* perässä että teillä olisi johdattaja kaikkeen autuuteen* sentähden on teille yksi* Kristus suotu armolahjana ettei teidän tarvitsisi pimeydessä* eksyksissä käydä vaan te saisitte kasteen* armoliitossa Kristuksen tuntemisessa* kulkea Hyvän paimenen Jeesuksen Kristuksen verisiä* jalanjälkiä seuraten lävitse pilkka kaupungin ja lävitse turmeluksen kaupungin lävitse ylönkatseen ja pilkan ja halveksunnan mutta te kuljette seuraten Hyvää päämaalia* ettekä hyvää ajallista osaa tässä katoavassa ja turhassa maailmassa koska teidän palkkanne* on taivaissa. Niin siksi koska te uskoitte yhden kaltaisen miehen* päälle jonka veren* maailma tallasi sen uskon* tähden että te yhden Kristuksen päälle uskotte niin myös ei teilläkään ole aarretta tämän maan päällä vaan taivaassa jos te toisin uskotte niin sen on teille toinen Herra* ilmoittava, olisko heitä kaksi yhden minä tiedän ja Hän ei ollut tästä* maailmasta kuinkas siis te jos te Hänen päälleen uskotte joka ei tästä maailmasta ollut kiinnitätte itsenne tähän turhaan ja katoavaan maailmaan eli uskotteko te toisen Kristuksen päälle ei vaan yksi on Kristus ja yksi on Jumala ja yksi on usko* sentähden teille on sanottu olkaa yksimieliset nimittäin että te yhden Kristuksen tuntisitte ja Hän teissä vaikuttaisi yhdenkaltaisen hedelmän* autuuteen, kiitokseen ja kaikkeen kunniaan ja ylistykseen sille jolle se kuuluu iankaikkisesti. Aamen.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Mistä "Jeesuksesta" te puhutte lapset onko Hän se piinattu verinen? Eli olisko Jeesus yksi ja sama* eilen ja tänäpäivänä ja iankaikkisesti? Vai oliko Hän ennen syljeksitty mutta tänäpäivänä kunniallinen ja rikkaiden suosiossa? Istuisko Hän tänäpäivänä synnittömien seuraan koska silloin* Häntä nuhdeltiin* että Hän syö* syntisten kanssa.

Kuka on se Jeesus josta te* puhutte koska yksi on Jeesus se piinattu ja se verinen ja puun* päälle ristiinnaulittu jolla on yksi mieli* yksi Henki* yksi Isä* kaikkien voimien* alku ja alullepanija* ettei ole toista Hänen vertaistaan ja Hän* sanoo Hänelle pyhitä minun sijani* ja tee minun alttarini* minun mielisuosioni jälkeen ettei kukaan käy Pojan edellä* eikä Poika käy ennen Isää* että ihminen kulkee Pojan perässä ja Poika* Isän perässä että edellä kävijä on suurempi kuin se joka kulkee perässä mutta te olette hukanneet* Hänen jälkensä ja Hän tuli maailmaan etsimään kadonneita mutt kun Hän sen löytää niin Paimen kulkee edellä siihen päivään asti te kuljitte Paimenen edellä kunnes Hän löysi teidän vaan nyt te kuljette perässä. Ja Paimen kulkee Isänsä* perässä että teillä olisi johdattaja kaikkeen autuuteen* sentähden on teille yksi* Kristus suotu armolahjana ettei teidän tarvitsisi pimeydessä* eksyksissä käydä vaan te saisitte kasteen* armoliitossa Kristuksen tuntemisessa* kulkea Hyvän paimenen Jeesuksen Kristuksen verisiä* jalanjälkiä seuraten lävitse pilkka kaupungin ja lävitse turmeluksen kaupungin lävitse ylönkatseen ja pilkan ja halveksunnan mutta te kuljette seuraten Hyvää päämaalia* ettekä hyvää ajallista osaa tässä katoavassa ja turhassa maailmassa koska teidän palkkanne* on taivaissa. Niin siksi koska te uskoitte yhden kaltaisen miehen* päälle jonka veren* maailma tallasi sen uskon* tähden että te yhden Kristuksen päälle uskotte niin myös ei teilläkään ole aarretta tämän maan päällä vaan taivaassa jos te toisin uskotte niin sen on teille toinen Herra* ilmoittava, olisko heitä kaksi yhden minä tiedän ja Hän ei ollut tästä* maailmasta kuinkas siis te jos te Hänen päälleen uskotte joka ei tästä maailmasta ollut kiinnitätte itsenne tähän turhaan ja katoavaan maailmaan eli uskotteko te toisen Kristuksen päälle ei vaan yksi on Kristus ja yksi on Jumala ja yksi on usko* sentähden teille on sanottu olkaa yksimieliset nimittäin että te yhden Kristuksen tuntisitte ja Hän teissä vaikuttaisi yhdenkaltaisen hedelmän* autuuteen, kiitokseen ja kaikkeen kunniaan ja ylistykseen sille jolle se kuuluu iankaikkisesti. Aamen.

Vai uskotteko te** (*huom.kuka?) siihen Jeesukseen jolla oli saarnatessaan puvuntakki?

Ei veljet rakkaat Herran* Sionissa* me uskomme siihen Jeesukseen joka oli niin halpa ettei kukaan kunniallinen kehdannut peninkulmaa O* Jerusalemissa kulkea Hänen kanssaan.

Mutta Hänen kanssaan kulkivat yhdessä* halvat ja syntiset. Sellaiseen vapahtajaan* me uskomme rakkaat sisaret ja veljet suomen, amerikan, ruotsin ja kaiken maan* maalla! Me uskomme köyhään* Jeesus nasaretilaiseen* jolla oli halvempi muoto* kuin muilla jota kunnialliset eivät häpeän* tähden kehdanneet päivällä tavata kahden kesken!

Emme usko puvuntakki* kristillisyyteen virkamies kristillisyyteen ja kunnialliseen kristillisyyteen tämän maailman silmien edessä mutta me uskomme yhden halvan miehen päälle ja joskus me olemme itsekin vähän halpoja joku niinkin halpa ettei hän löydä itselleen yhtäkään seurakuntaa jossa hän saisi kokea olevansa lämpimästi tervetullut mutta hänkin saa uskoa sen halvan miehen päälle ja Kristuksessa Jeesuksessa ovat kaikki tervetulleita koska kanaemo kokoo poikasensa siipeinsä suojiin niin myös Jumalan etsii kadonneet penninginsä niin kuin vaimo* ja lakaisee visusti keskelle huonetta* päin niin ettei yksikään niistä penningeistä jotka Hänelle kalliita olivat katoaisi vaan löytyisi!

• Anonyymi00006

Lestat pelastaa kasteen armo.

Ne voi olla mitä nihilistejä tahansa.

• Anonyymi00026

Jeesus varoitti hokemasta tyhjää. Vl-mantra on tyhjänhokemista!

• Anonyymi00027

Luuk. 4:41 ilmaisee, mitä on pelkkä usko Jeesukseen, Joh. 20:23 "mantraan." Niin se vain menee, että synnit on uskottava anteeksi Pyhän Hengen kautta Jeesuksen nimessä ja veressä, muuten käy kuin Luuk. 4:41:n uskontunnustajien.

• Anonyymi00029

Laita näkyviin se Raamatunkohta, jossa suorasanaisesti kehotetaan uskomaan synnit anteeksi!

Tiedät itsekin sen tehtävän mahdottomaksi!

• Anonyymi00030

Luuk. 4:41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne TIESIVÄT hänen olevan Kristuksen.

EI PUHUTA USKOSTA MITÄÄN!

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Laita näkyviin se Raamatunkohta, jossa suorasanaisesti kehotetaan uskomaan synnit anteeksi!

uskon kohde ei ole jeesus vaan mantra ja siitä todistaa raamattu
        Sillä sydän, joka uskoo häneen, puhdistuu, ja suu, joka tunnustaa häntä, on elävä.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

uskon kohde ei ole jeesus vaan mantra ja siitä todistaa raamattu
        Sillä sydän, joka uskoo häneen, puhdistuu, ja suu, joka tunnustaa häntä, on elävä.

siis mantra ei ole uskon kohse

• Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Luuk. 4:41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne TIESIVÄT hänen olevan Kristuksen.

EI PUHUTA USKOSTA MITÄÄN!

Ne jopa tietävät, eivätkä vain usko Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika. Mutta eivät kaikki usko tietoonkaan, esim. joku voi olla uskomatta maan olevan pallo eikä litteä. Pahoja henkiä ei voi moittia, etteivät olisi uskoneet, koska juurihan itsekin lainasit niiden tunnustaneen: "Sinä olet Jumalan Poika!"

Samoinhan ne uskovat yhteen Jumalaan, ihan samoin kuin minä ja oletettavasti sinäkin: "Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat" (Jaak. 2:19).

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

siis mantra ei ole uskon kohse

vaan jeesus

• Anonyymi00036
        Anonyymi00029 kirjoitti:

ei löydy

• Anonyymi00037
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mahdoton mahdolliseksi: "hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi" (Apt. 13:38).

"...teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi"

Jeesuksen ansiosta synnit julistetaan anteeksi ja joka uskoo ne anteeksi, tulee vanhurskaaksi. Siinä syntyy se tarvittava hajurako pahojen henkien (sinällään oikeaan) uskoon, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. Ryökäleet eivät usko syntejään anteeksi eivätkä siksi tule vanhurskaaksi.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Mahdoton mahdolliseksi: "hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi" (Apt. 13:38).

Jeesuksen ansiosta synnit julistetaan anteeksi ja joka uskoo ne anteeksi, tulee vanhurskaaksi. Siinä syntyy se tarvittava hajurako pahojen henkien (sinällään oikeaan) uskoon, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika. Ryökäleet eivät usko syntejään anteeksi eivätkä siksi tule vanhurskaaksi.

Tuossa kehotetaan uskomaan Jeesukseen. Ei tuossa kehoteta uskomaan syntejä anteeksi!

Ovatko vl,t down-tyyppejä?

• Anonyymi00041
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Tuossa kehotetaan uskomaan Jeesukseen. Ei tuossa kehoteta uskomaan syntejä anteeksi!

niin kehotetaan ei syntejä anteeksi

• Anonyymi00042
        Anonyymi00037 kirjoitti:

ei tossa lue että uskotaan synnit anteeksi

• Anonyymi00044
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Ne jopa tietävät, eivätkä vain usko Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika. Mutta eivät kaikki usko tietoonkaan, esim. joku voi olla uskomatta maan olevan pallo eikä litteä. Pahoja henkiä ei voi moittia, etteivät olisi uskoneet, koska juurihan itsekin lainasit niiden tunnustaneen: "Sinä olet Jumalan Poika!"

Samoinhan ne uskovat yhteen Jumalaan, ihan samoin kuin minä ja oletettavasti sinäkin: "Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat" (Jaak. 2:19).

missä kohtaa tuossa lukee että ne uskovat ei missään

• Anonyymi00045
        Anonyymi00034 kirjoitti:

niin eli kuka tossa on perkele jos saalemi oletettavasti uskoo eli perkeleet tietävät eivät ainoastaan usko

• Anonyymi00046
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Siinä julistetaan Jeesuksen ansiosta synnit anteeksi ja todetaan, että Jeesuksen ansiosta jokainen sen uskova tulee vanhurskaaksi: "hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi". Tehdään siis selvä hajurako Luuk. 4:41:n pahojen henkien uskoon, jossa uskotaan Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta ei syntejä anteeksi Hänen ansiostaan.

Vl:issa on down-tyyppejäkin, kuten muissakin ihmisryhmissä.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Siinä julistetaan Jeesuksen ansiosta synnit anteeksi ja todetaan, että Jeesuksen ansiosta jokainen sen uskova tulee vanhurskaaksi: "hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi". Tehdään siis selvä hajurako Luuk. 4:41:n pahojen henkien uskoon, jossa uskotaan Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta ei syntejä anteeksi Hänen ansiostaan.

ei siinä lue että uskotaan vaan puhutaan uskosta

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

ei tässä lue missään että uskoo synnit anteeksi

• Anonyymi00049
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Tuossa ei puhuta uskosta, vaan tiedosta!

Ei noissa siteeraamissasi raamatunkohdissa puhuta syntien anteeksiuskomisesta.

Vain Jeesukseen voit uskoa!

• Anonyymi00050
        Anonyymi00037 kirjoitti:

ei siinä lue että uskoo synnit anteeksi

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

tämän mukaan kyllä
        ​"Ja kaikesta siitä, mistä te ette voineet tulla vanhurskaiksi Mooseksen lain kautta, puhdistuu jokainen, joka uskoo häneen."

• Anonyymi00052
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Tietävä uskoo, joten kirjoittamasi vahvistaa pahojen henkien uskoneen Jeesuksen Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi eikä luulleen ja uskoneen hänet joksikin muuksi. Esim. tiedän ja uskon maan olevan navoiltaan litistyneen pallon muotoinen, mutta jos en uskoisi, kiistäisin ko. tiedon ja uskoisin maan esim. litteäksi.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Tietävä uskoo, joten kirjoittamasi vahvistaa pahojen henkien uskoneen Jeesuksen Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi eikä luulleen ja uskoneen hänet joksikin muuksi. Esim. tiedän ja uskon maan olevan navoiltaan litistyneen pallon muotoinen, mutta jos en uskoisi, kiistäisin ko. tiedon ja uskoisin maan esim. litteäksi.

ei tossa puhutaan mitään uskosta se on sun keksintö eikä perustu raamattuun

• Anonyymi00054
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Lukeepa, joka uskoo Jeesuksen ansiosta synnit anteeksi, tulee vanhurskaaksi: "hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi".

• Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Lukeepa, joka uskoo Jeesuksen ansiosta synnit anteeksi, tulee vanhurskaaksi: "hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi".

Julistaminen on eri asia, kuin uskoa synnit anteeksi!

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Julistaminen on eri asia, kuin uskoa synnit anteeksi!

Siinä puhutaankin kahdesta osasta: ensin todetaan, että Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi ja sitten jatketaan, että Jeesuksen ansiosta sen uskova tulee vanhurskaaksi. Täydellinen erottelu pahojen henkien uskoon, jossa uskotaan vain Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta ei Hänen ansiostaan syntejä anteeksi.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00054 kirjoitti:

ei siinä lue että uskotaan synnit anteeksi vaan julistetaan sille joka uskoo ja se on arvatenkin jeesus

• Anonyymi00059
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Siinä puhutaankin kahdesta osasta: ensin todetaan, että Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi ja sitten jatketaan, että Jeesuksen ansiosta sen uskova tulee vanhurskaaksi. Täydellinen erottelu pahojen henkien uskoon, jossa uskotaan vain Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta ei Hänen ansiostaan syntejä anteeksi.

ei lue

• Anonyymi00068
        Anonyymi00059 kirjoitti:

ei lue

Luettua ymmärtävä osaa lukea, että 1992 vapaassa käännöksessä lukee: "...teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi". Sinäkin saatat oikeasti kyetä sen lukemaan, mutta länkytät vastaan länkyttämisen ilosta. Toinen juttu on, että heprea ja kreikka eivät taivu ilmaukseen "uskoa synnit anteeksi", vaan niissä kielissä asia ilmaistaan uskona synnit anteeksi antavaan Jumalaan. Se tarkoittaa täsmälleen samaa. Anteeksianto välitetään Joh. 20:23:ssa kuvatusti: "Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan". Hämmästyttävää, miten näin yksinkertainen asia vääntyy niin vaikeaksi, kun on pantu peite silmille!

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Luettua ymmärtävä osaa lukea, että 1992 vapaassa käännöksessä lukee: "...teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi". Sinäkin saatat oikeasti kyetä sen lukemaan, mutta länkytät vastaan länkyttämisen ilosta. Toinen juttu on, että heprea ja kreikka eivät taivu ilmaukseen "uskoa synnit anteeksi", vaan niissä kielissä asia ilmaistaan uskona synnit anteeksi antavaan Jumalaan. Se tarkoittaa täsmälleen samaa. Anteeksianto välitetään Joh. 20:23:ssa kuvatusti: "Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan". Hämmästyttävää, miten näin yksinkertainen asia vääntyy niin vaikeaksi, kun on pantu peite silmille!

itsekkin myönsit tämän Toinen juttu on, että heprea ja kreikka eivät taivu ilmaukseen "uskoa synnit anteeksi", vaan niissä kielissä asia ilmaistaan uskona synnit anteeksi antavaan Jumalaan. mutta se loppu osa on sun tulkintaa jota ei löydy raamatusta

• Anonyymi00071
        Anonyymi00069 kirjoitti:

itsekkin myönsit tämän Toinen juttu on, että heprea ja kreikka eivät taivu ilmaukseen "uskoa synnit anteeksi", vaan niissä kielissä asia ilmaistaan uskona synnit anteeksi antavaan Jumalaan. mutta se loppu osa on sun tulkintaa jota ei löydy raamatusta

siis sitä ei löydy raamatusta

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

siis sitä ei löydy raamatusta

se on jännä kun lestadiolaiset inttävät harhaisia käsityksiä jotka ei perustu mihunkään

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

se on jännä kun lestadiolaiset inttävät harhaisia käsityksiä jotka ei perustu mihunkään

voit liimata sen loppu osan raamattuun niin saatte aina lukea sen sieltä kun alkaa epäilyttämään

• Anonyymi00077
        Anonyymi00073 kirjoitti:

voit liimata sen loppu osan raamattuun niin saatte aina lukea sen sieltä kun alkaa epäilyttämään

sinne voisi liimata vl mantran ja kootut selitykset siitä

• Anonyymi00031

Jos lestat uskoo, että kasteen armo pelastaa, niin sama mitä muut mölyää.

• Anonyymi00055

Kaste pelastaa vain uskon kautta, ei tehtynä tekona. Se on hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa. Usko tuo pelastuksen, kaste on sen sinetti.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Kaste pelastaa vain uskon kautta, ei tehtynä tekona. Se on hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa. Usko tuo pelastuksen, kaste on sen sinetti.

eipä taida olla

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

eipä taida olla

kasteen kautta pelastuu joten taitaa olla uskosi joulu pukkiin

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

kasteen kautta pelastuu joten taitaa olla uskosi joulu pukkiin

tai johonkin satu olentoon

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

tai johonkin satu olentoon

onkohan sillä tonttu lakki

• Anonyymi00064

Missä kohtaa raamattua Jeesus saarnasi puvuntakissa?

Eikös Hän ratsastanut aasin* tamman varsalla?

Seppo voi sitä miettiä kun seuraavan kerran puhuu ja Reino Haimilahti kun seuraavan kerran puhuvat heistä ja meistä saarnapöydän takana ja unohtavat saarnata Kristuksen armon evankeliumin.

Kun he ovat vähän ylpeitä. Niin reino haimilahti ja karhun seppo osoita minulle paikka raamatussa missä Jeesus saarnasi puvuntakissa? Aivan ei missään.

Mikä on riidan aihe? Ei tässä maailmasaa ole yhtäkään oikeaa saarnaaja. Idiootit.

• Anonyymi00065

No tämä ei ollut vl palstalle. Tarkoituksella kirjoitin tänne. Kun lestaadiolaiset saarnaa puvuntakissa niin eikö se Jo viimeistään paljasta beliaalin eli saatanan hengen?

• Anonyymi00070
        Anonyymi00065 kirjoitti:

No tämä ei ollut vl palstalle. Tarkoituksella kirjoitin tänne. Kun lestaadiolaiset saarnaa puvuntakissa niin eikö se Jo viimeistään paljasta beliaalin eli saatanan hengen?

Heh, ei tainnut olla Jeesuksen aikana suoria housuja ja puvuntakkeja. Siistin pukukoodin noudattaminen seuroissa ilmaisee kunnioitusta arvokasta aihetta kohtaan, mutta ihan yhtä arvokas sanoma on farkuissa ja verkkareissa saarnattuna.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Heh, ei tainnut olla Jeesuksen aikana suoria housuja ja puvuntakkeja. Siistin pukukoodin noudattaminen seuroissa ilmaisee kunnioitusta arvokasta aihetta kohtaan, mutta ihan yhtä arvokas sanoma on farkuissa ja verkkareissa saarnattuna.

ai näitä valkoisiksi kalkittuja hautoja

• Anonyymi00066

Niin te voittw ystävät miettiä tatu helvilä myöskin ja srk n puhemies miltä se näky olisi näyttänyt kun Jeesus olisi saarnannut puvun takissa miettikää ystävät ajatelkaa nyt miltä Jeesus näyttäisi mustassa puvuntakissa?

• Anonyymi00067

Jeesus puvuntakissa pthyi...mutta hän ristiinnaulittiin alasti. Fariseuksilla on puvuntakki. Ristolla tatulla sepolla reinolla taunolla jne heillä on puvuntakki. Mutta johannes kastaja ja Jeesus eivät pitäneet puvuntakkia koska he eivät olleet fariseuksia niin kuin te jotka kiellätte taivaan Jumalan lapsilta uskovaisilta voi teitä te hullut ja jörjettömät te mielipuolet. Voi teitä te kirjanoppineet voi sinua veli matti koskimaa viimeisellä tuomiolla koska puvuntakkisi heitetään ensin helvettiin ja senjälkeen tuomitaan sinut!

• Anonyymi00075
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Jeesus puvuntakissa pthyi...mutta hän ristiinnaulittiin alasti. Fariseuksilla on puvuntakki. Ristolla tatulla sepolla reinolla taunolla jne heillä on puvuntakki. Mutta johannes kastaja ja Jeesus eivät pitäneet puvuntakkia koska he eivät olleet fariseuksia niin kuin te jotka kiellätte taivaan Jumalan lapsilta uskovaisilta voi teitä te hullut ja jörjettömät te mielipuolet. Voi teitä te kirjanoppineet voi sinua veli matti koskimaa viimeisellä tuomiolla koska puvuntakkisi heitetään ensin helvettiin ja senjälkeen tuomitaan sinut!

Puvuntakki puhujalla on normaalia käyttäytymiskoodia seuroissa, ei millään tavalla autuuden ehto. Voi käydä vaikkapa niin, että juuri kun seurojen pitäisi alkaa, tulee tieto, että puhuja on estynyt, vaikkapa oksennus on yllättänyt matkalla. Sitten voi toinen puhuja nousta valmistautumattomana villapaidassa pömpeliin ja antaa tulla, mitä Henki laittaa suuhun eikä kukaan pahennu, vaikka puvuntakki puuttuukin.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Puvuntakki puhujalla on normaalia käyttäytymiskoodia seuroissa, ei millään tavalla autuuden ehto. Voi käydä vaikkapa niin, että juuri kun seurojen pitäisi alkaa, tulee tieto, että puhuja on estynyt, vaikkapa oksennus on yllättänyt matkalla. Sitten voi toinen puhuja nousta valmistautumattomana villapaidassa pömpeliin ja antaa tulla, mitä Henki laittaa suuhun eikä kukaan pahennu, vaikka puvuntakki puuttuukin.

Hyvä ajatus emmental! (Se on juusto)

Mutta fariseuksilla on koodinsa. Jumalan lapset elää*

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Hyvä ajatus emmental! (Se on juusto)

Mutta fariseuksilla on koodinsa. Jumalan lapset elää*

Hän joka oli maailmalle kuollut lukittujen ovien takana ja Hän* joka todisti elävästä Jumalasta maailmaa vastaan* käveli puvun takissa hehehe hehehehehehehe* ei hän ole tyhmä eli idiootti.

Hän tekee tietoista sumutusta kysymys on uudestisyntymisestä ja siitä seuraava hedelmä* edes heränneet eivät pukeudu puvuntakkiin nekin joita ei olla vielä armoitettu* jotka ainoastaan etsivät rauhaa ja totuutta*

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Hän joka oli maailmalle kuollut lukittujen ovien takana ja Hän* joka todisti elävästä Jumalasta maailmaa vastaan* käveli puvun takissa hehehe hehehehehehehe* ei hän ole tyhmä eli idiootti.

Hän tekee tietoista sumutusta kysymys on uudestisyntymisestä ja siitä seuraava hedelmä* edes heränneet eivät pukeudu puvuntakkiin nekin joita ei olla vielä armoitettu* jotka ainoastaan etsivät rauhaa ja totuutta*

En osaa sanoa puvuntakin torjumiskristillisyyteen oikein mitään - täysin vieras ajatus. Mitähän suuntaa edustaa? Esikoislestadiolaiset eivät taida käyttää kravattia, mutta kaipa hekin puvuntakin hyväksyvät.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

En osaa sanoa puvuntakin torjumiskristillisyyteen oikein mitään - täysin vieras ajatus. Mitähän suuntaa edustaa? Esikoislestadiolaiset eivät taida käyttää kravattia, mutta kaipa hekin puvuntakin hyväksyvät.

mihin heimoon kuulut oletko kenties joku metsässä elävä vatussi

• Anonyymi00074

Ei pelasta yhtään miltään. Huuhaata koko uskomus. Sori.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe