RAHAT LOPPU JA HOLHOUS ODOTTAA

Anonyymi-ap

RKP-pomo myöntää Marinin hallituksen virheen: ”Erittäin suurelta osin epäonnistunut”
RKP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Otto Andersson katsoo, että hyvinvointialueiden rahoitusmalli on erittäin suurelta osin epäonnistunut. Hänestä malliin olisi pitänyt ryhtyä tekemään muutoksia jo tällä (Orpon) hallituskaudella.

15

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Johtuuko se mallista että kaikki rahat menee johtajien palkkoihin?

    • Anonyymi00002

      Rkp oli itse mukana tekemässä päätöstä rahoitusmallista Marinin hallituksessa. Nyt rkp on mukana Orpon hallituksessa. Siksi on turha Anderssonin populistisesti vinkua, että malliin olisi pitänyt ryhtyä tekemään muutoksia jo tällä (Orpon) hallituskaudella. Rkp ei ole esittänyt eriäviä mielipiteitä ja on ollut halukkaasti mukana hallituksessa. Jos palataan historiassa taaksepäin, niin ennen Sotea pikkukaupungin rkp ja Andersson olivat mukana sulkemassa kylien terveysasemat vain muutamien kymppitonnien asemakohtaisten vuosittaisten säästöjen takia. Sittemmin rkp ja Andersson olivat päättämässä asuntomessujen järjestämisestä, joka maksoi yli 20 miljoonaa! Aluevaltuustossa rkp ja Andersson ovat olleet mukana päättämässä säästöistä, joilla on heikennetty Loviisan terveyspalveluja. Eriäviä mielipiteitä eivät ole esittäneet.

      • Anonyymi00003

        Kaikki selittely talouden vaikeuksista tai konkursseista tai lamasta tai pakotteista yms on turhaa kun eliitin ainoa motiivi on itse ryöstää kansaa aina ja kaikkkialla.
        Mutta onneksi heidän valtansa loppu on määrätty taivassa päivälleen ja tunnilleen.


      • Anonyymi00004

        OA:n tarinat ovat tunnetusti ristiriidassa rkp:n oman hallitustoiminnan kanssa. Rkp on itse ollut mukana myös Marinin hallituksessa tekemässä kaikki hyvinvointialueita koskevat päätökset ja nyt Orpon hallituksessa samaan asiaan liittyen se on tumput suorana ja innokkaasti yksimielisenä muiden hallituskumppanien mukana tekemässä päätöksiä. Eduskunnan kyselytunnilla OA on lähinnä mielistellyt hallitusta ja etenkin kokoomusta tyhjänpäiväisillä kysymyksillä, kuten noudattaako hallitus sen hallitusohjelmaa. Toisin kuin OA:n johtamassa Suomen parhaan pikkukaupungin valtuustossa, niin kaikki puheenvuorot eduskunnassa kirjataan ja pöytäkirjasta käy ilmi, että kysymys aiheutti muissa edustajissa lähinnä naurua ja välihuutoja. Mielistelyn tarkoituksena on oma etu ja että pääsisi mukaan myös seuraavaan hallitukseen jopa ministeriksi. Mitään kriittistä puheenvuoroa tai sellaisia kysymyksiä hallituksen toiminnasta OA ei ole esittänyt aiheista, joista nyt populistisesti kitisee mediassa.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        OA:n tarinat ovat tunnetusti ristiriidassa rkp:n oman hallitustoiminnan kanssa. Rkp on itse ollut mukana myös Marinin hallituksessa tekemässä kaikki hyvinvointialueita koskevat päätökset ja nyt Orpon hallituksessa samaan asiaan liittyen se on tumput suorana ja innokkaasti yksimielisenä muiden hallituskumppanien mukana tekemässä päätöksiä. Eduskunnan kyselytunnilla OA on lähinnä mielistellyt hallitusta ja etenkin kokoomusta tyhjänpäiväisillä kysymyksillä, kuten noudattaako hallitus sen hallitusohjelmaa. Toisin kuin OA:n johtamassa Suomen parhaan pikkukaupungin valtuustossa, niin kaikki puheenvuorot eduskunnassa kirjataan ja pöytäkirjasta käy ilmi, että kysymys aiheutti muissa edustajissa lähinnä naurua ja välihuutoja. Mielistelyn tarkoituksena on oma etu ja että pääsisi mukaan myös seuraavaan hallitukseen jopa ministeriksi. Mitään kriittistä puheenvuoroa tai sellaisia kysymyksiä hallituksen toiminnasta OA ei ole esittänyt aiheista, joista nyt populistisesti kitisee mediassa.

        Suomen parhaan pikkukaupungin valtuuston julkisia kokouksia seuratessa on voinut tehdä havaintoja, että kaikkia suullisesti esitettyjä selvityksiä, jotka saattavat vaikuttaa asian ratkaisuun, ei aina kirjata pöytäkirjaan.
        Tästä on nimenomaan vastuussa kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.

        Hallintolaki

        42 §
        Tietojen kirjaaminen

        Tiedot suullisesti esitetyistä vaatimuksista ja selvityksistä, jotka saattavat vaikuttaa asian ratkaisuun, on kirjattava tai muulla tavoin rekisteröitävä.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        OA:n tarinat ovat tunnetusti ristiriidassa rkp:n oman hallitustoiminnan kanssa. Rkp on itse ollut mukana myös Marinin hallituksessa tekemässä kaikki hyvinvointialueita koskevat päätökset ja nyt Orpon hallituksessa samaan asiaan liittyen se on tumput suorana ja innokkaasti yksimielisenä muiden hallituskumppanien mukana tekemässä päätöksiä. Eduskunnan kyselytunnilla OA on lähinnä mielistellyt hallitusta ja etenkin kokoomusta tyhjänpäiväisillä kysymyksillä, kuten noudattaako hallitus sen hallitusohjelmaa. Toisin kuin OA:n johtamassa Suomen parhaan pikkukaupungin valtuustossa, niin kaikki puheenvuorot eduskunnassa kirjataan ja pöytäkirjasta käy ilmi, että kysymys aiheutti muissa edustajissa lähinnä naurua ja välihuutoja. Mielistelyn tarkoituksena on oma etu ja että pääsisi mukaan myös seuraavaan hallitukseen jopa ministeriksi. Mitään kriittistä puheenvuoroa tai sellaisia kysymyksiä hallituksen toiminnasta OA ei ole esittänyt aiheista, joista nyt populistisesti kitisee mediassa.

        Kun nyt iltapäivälehdissä OA sanoo, että on epäonnistuttu ja tosiasiallisesti rkp on ollut mukana kaikissa hallituksissa tekemässä näitä päätöksiä, niin todellista vastuunkantoa olisi erota eduskuntaryhmän puheenjohtajan pallilta. Rkp:n pitäisi myös jättäytyä pois seuraavasta hallituksesta. Mitäs luulette tapahtuvan? Ei mitään. OA ei eroa ja rkp jatkaa hallituksessa sekä pyrkii mukaan myös seuraavaan hallitukseen. Sitten taas aikanaan kun eduskuntavaalit taas lähestyvät, niin OA ilmestyy mediaan ja esittää kritiikkiä, että olisi pitänyt tehdä niin ja näin....


    • Anonyymi00007

      Jos taidot eivät riitä johtamaan asianmukaisesti edes pikkukaupungin valtuustoa, niin ei pitäisi pyrkiä ministeriksi tai edes koko eduskuntaan. Aluevaltuustosta puhumattakaan.

      Sitä pikkukaupungin asukkaat ovat saaneet mitä ovat äänestäneet: Huononevia palveluita, veroäyrin ja muiden veroluontoisten maksujen korotuksia.

      • Anonyymi00009

        Han är inte advokat som många tror, ​​utan bara notarie.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Han är inte advokat som många tror, ​​utan bara notarie.

        Verkar inte känna till ens enkla delar av förvaltningslagen.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Verkar inte känna till ens enkla delar av förvaltningslagen.

        Hur är det med hemkommunlagen?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Hur är det med hemkommunlagen?

        Lag om hemkommun 201/1994

        2 §
        Hemkommun

        En persons hemkommun är med de undantag som anges nedan den kommun där personen bor. Hemkommunen för ett nyfött barn är den kommun där den förälder som har fött barnet har sin hemkommun när barnet föds.

        Har en person i sin användning flera bostäder eller ingen bostad alls, är hans eller hennes hemkommun den kommun som han eller hon på grund av sina familjeförhållanden, sin utkomst eller andra motsvarande omständigheter själv anser som sin hemkommun och till vilken han eller hon med hänsyn till de ovannämnda omständigheterna har den fastaste anknytningen.

        Har en persons egen uppfattning om vilken kommun som är hans hemkommun inte kunnat utredas, är hans hemkommun den kommun till vilken han skall anses ha den fastaste anknytningen med hänsyn till sitt boende, sina familjeförhållanden, sin utkomst och andra motsvarande omständigheter.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Lag om hemkommun 201/1994

        2 §
        Hemkommun

        En persons hemkommun är med de undantag som anges nedan den kommun där personen bor. Hemkommunen för ett nyfött barn är den kommun där den förälder som har fött barnet har sin hemkommun när barnet föds.

        Har en person i sin användning flera bostäder eller ingen bostad alls, är hans eller hennes hemkommun den kommun som han eller hon på grund av sina familjeförhållanden, sin utkomst eller andra motsvarande omständigheter själv anser som sin hemkommun och till vilken han eller hon med hänsyn till de ovannämnda omständigheterna har den fastaste anknytningen.

        Har en persons egen uppfattning om vilken kommun som är hans hemkommun inte kunnat utredas, är hans hemkommun den kommun till vilken han skall anses ha den fastaste anknytningen med hänsyn till sitt boende, sina familjeförhållanden, sin utkomst och andra motsvarande omständigheter.

        Har en persons egen uppfattning om vilken kommun som är hans hemkommun inte kunnat utredas, är hans hemkommun den kommun till vilken han skall anses ha den fastaste anknytningen med hänsyn till sitt boende, sina familjeförhållanden, sin utkomst och andra motsvarande omständigheter.

        En politiker X har bott i huvudstaden i mer än tio år och hans arbetsplats har varit där, liksom hans familjemedlemmar. Baserat på ovanstående bestämmelser är hans hemkommun inte en småstad? Därför är han inte berättigad att väljas till fullmäktige i en småstad? Ingen övervakar att bestämmelserna i hemkommunlagen följs, så efterlevnaden av den är endast en fråga om moral.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Har en persons egen uppfattning om vilken kommun som är hans hemkommun inte kunnat utredas, är hans hemkommun den kommun till vilken han skall anses ha den fastaste anknytningen med hänsyn till sitt boende, sina familjeförhållanden, sin utkomst och andra motsvarande omständigheter.

        En politiker X har bott i huvudstaden i mer än tio år och hans arbetsplats har varit där, liksom hans familjemedlemmar. Baserat på ovanstående bestämmelser är hans hemkommun inte en småstad? Därför är han inte berättigad att väljas till fullmäktige i en småstad? Ingen övervakar att bestämmelserna i hemkommunlagen följs, så efterlevnaden av den är endast en fråga om moral.

        När det inte finns någon moral, så finns det ingen.


    • Anonyymi00008
    • Anonyymi00015

      Tästäkin viestiketjusta jälleen näkee, kuinka vahingollinen tuo Marinin "hallitus" oli Suomelle ja sen kansalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe