RKP-pomo myöntää Marinin hallituksen virheen: ”Erittäin suurelta osin epäonnistunut”
RKP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Otto Andersson katsoo, että hyvinvointialueiden rahoitusmalli on erittäin suurelta osin epäonnistunut. Hänestä malliin olisi pitänyt ryhtyä tekemään muutoksia jo tällä (Orpon) hallituskaudella.
RAHAT LOPPU JA HOLHOUS ODOTTAA
15
297
Vastaukset
- Anonyymi00001
Johtuuko se mallista että kaikki rahat menee johtajien palkkoihin?
- Anonyymi00002
Rkp oli itse mukana tekemässä päätöstä rahoitusmallista Marinin hallituksessa. Nyt rkp on mukana Orpon hallituksessa. Siksi on turha Anderssonin populistisesti vinkua, että malliin olisi pitänyt ryhtyä tekemään muutoksia jo tällä (Orpon) hallituskaudella. Rkp ei ole esittänyt eriäviä mielipiteitä ja on ollut halukkaasti mukana hallituksessa. Jos palataan historiassa taaksepäin, niin ennen Sotea pikkukaupungin rkp ja Andersson olivat mukana sulkemassa kylien terveysasemat vain muutamien kymppitonnien asemakohtaisten vuosittaisten säästöjen takia. Sittemmin rkp ja Andersson olivat päättämässä asuntomessujen järjestämisestä, joka maksoi yli 20 miljoonaa! Aluevaltuustossa rkp ja Andersson ovat olleet mukana päättämässä säästöistä, joilla on heikennetty Loviisan terveyspalveluja. Eriäviä mielipiteitä eivät ole esittäneet.
- Anonyymi00003
Kaikki selittely talouden vaikeuksista tai konkursseista tai lamasta tai pakotteista yms on turhaa kun eliitin ainoa motiivi on itse ryöstää kansaa aina ja kaikkkialla.
Mutta onneksi heidän valtansa loppu on määrätty taivassa päivälleen ja tunnilleen. - Anonyymi00004
OA:n tarinat ovat tunnetusti ristiriidassa rkp:n oman hallitustoiminnan kanssa. Rkp on itse ollut mukana myös Marinin hallituksessa tekemässä kaikki hyvinvointialueita koskevat päätökset ja nyt Orpon hallituksessa samaan asiaan liittyen se on tumput suorana ja innokkaasti yksimielisenä muiden hallituskumppanien mukana tekemässä päätöksiä. Eduskunnan kyselytunnilla OA on lähinnä mielistellyt hallitusta ja etenkin kokoomusta tyhjänpäiväisillä kysymyksillä, kuten noudattaako hallitus sen hallitusohjelmaa. Toisin kuin OA:n johtamassa Suomen parhaan pikkukaupungin valtuustossa, niin kaikki puheenvuorot eduskunnassa kirjataan ja pöytäkirjasta käy ilmi, että kysymys aiheutti muissa edustajissa lähinnä naurua ja välihuutoja. Mielistelyn tarkoituksena on oma etu ja että pääsisi mukaan myös seuraavaan hallitukseen jopa ministeriksi. Mitään kriittistä puheenvuoroa tai sellaisia kysymyksiä hallituksen toiminnasta OA ei ole esittänyt aiheista, joista nyt populistisesti kitisee mediassa.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
OA:n tarinat ovat tunnetusti ristiriidassa rkp:n oman hallitustoiminnan kanssa. Rkp on itse ollut mukana myös Marinin hallituksessa tekemässä kaikki hyvinvointialueita koskevat päätökset ja nyt Orpon hallituksessa samaan asiaan liittyen se on tumput suorana ja innokkaasti yksimielisenä muiden hallituskumppanien mukana tekemässä päätöksiä. Eduskunnan kyselytunnilla OA on lähinnä mielistellyt hallitusta ja etenkin kokoomusta tyhjänpäiväisillä kysymyksillä, kuten noudattaako hallitus sen hallitusohjelmaa. Toisin kuin OA:n johtamassa Suomen parhaan pikkukaupungin valtuustossa, niin kaikki puheenvuorot eduskunnassa kirjataan ja pöytäkirjasta käy ilmi, että kysymys aiheutti muissa edustajissa lähinnä naurua ja välihuutoja. Mielistelyn tarkoituksena on oma etu ja että pääsisi mukaan myös seuraavaan hallitukseen jopa ministeriksi. Mitään kriittistä puheenvuoroa tai sellaisia kysymyksiä hallituksen toiminnasta OA ei ole esittänyt aiheista, joista nyt populistisesti kitisee mediassa.
Suomen parhaan pikkukaupungin valtuuston julkisia kokouksia seuratessa on voinut tehdä havaintoja, että kaikkia suullisesti esitettyjä selvityksiä, jotka saattavat vaikuttaa asian ratkaisuun, ei aina kirjata pöytäkirjaan.
Tästä on nimenomaan vastuussa kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.
Hallintolaki
42 §
Tietojen kirjaaminen
Tiedot suullisesti esitetyistä vaatimuksista ja selvityksistä, jotka saattavat vaikuttaa asian ratkaisuun, on kirjattava tai muulla tavoin rekisteröitävä. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
OA:n tarinat ovat tunnetusti ristiriidassa rkp:n oman hallitustoiminnan kanssa. Rkp on itse ollut mukana myös Marinin hallituksessa tekemässä kaikki hyvinvointialueita koskevat päätökset ja nyt Orpon hallituksessa samaan asiaan liittyen se on tumput suorana ja innokkaasti yksimielisenä muiden hallituskumppanien mukana tekemässä päätöksiä. Eduskunnan kyselytunnilla OA on lähinnä mielistellyt hallitusta ja etenkin kokoomusta tyhjänpäiväisillä kysymyksillä, kuten noudattaako hallitus sen hallitusohjelmaa. Toisin kuin OA:n johtamassa Suomen parhaan pikkukaupungin valtuustossa, niin kaikki puheenvuorot eduskunnassa kirjataan ja pöytäkirjasta käy ilmi, että kysymys aiheutti muissa edustajissa lähinnä naurua ja välihuutoja. Mielistelyn tarkoituksena on oma etu ja että pääsisi mukaan myös seuraavaan hallitukseen jopa ministeriksi. Mitään kriittistä puheenvuoroa tai sellaisia kysymyksiä hallituksen toiminnasta OA ei ole esittänyt aiheista, joista nyt populistisesti kitisee mediassa.
Kun nyt iltapäivälehdissä OA sanoo, että on epäonnistuttu ja tosiasiallisesti rkp on ollut mukana kaikissa hallituksissa tekemässä näitä päätöksiä, niin todellista vastuunkantoa olisi erota eduskuntaryhmän puheenjohtajan pallilta. Rkp:n pitäisi myös jättäytyä pois seuraavasta hallituksesta. Mitäs luulette tapahtuvan? Ei mitään. OA ei eroa ja rkp jatkaa hallituksessa sekä pyrkii mukaan myös seuraavaan hallitukseen. Sitten taas aikanaan kun eduskuntavaalit taas lähestyvät, niin OA ilmestyy mediaan ja esittää kritiikkiä, että olisi pitänyt tehdä niin ja näin....
- Anonyymi00007
Jos taidot eivät riitä johtamaan asianmukaisesti edes pikkukaupungin valtuustoa, niin ei pitäisi pyrkiä ministeriksi tai edes koko eduskuntaan. Aluevaltuustosta puhumattakaan.
Sitä pikkukaupungin asukkaat ovat saaneet mitä ovat äänestäneet: Huononevia palveluita, veroäyrin ja muiden veroluontoisten maksujen korotuksia.- Anonyymi00009
Han är inte advokat som många tror, utan bara notarie.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Han är inte advokat som många tror, utan bara notarie.
Verkar inte känna till ens enkla delar av förvaltningslagen.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Verkar inte känna till ens enkla delar av förvaltningslagen.
Hur är det med hemkommunlagen?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Hur är det med hemkommunlagen?
Lag om hemkommun 201/1994
2 §
Hemkommun
En persons hemkommun är med de undantag som anges nedan den kommun där personen bor. Hemkommunen för ett nyfött barn är den kommun där den förälder som har fött barnet har sin hemkommun när barnet föds.
Har en person i sin användning flera bostäder eller ingen bostad alls, är hans eller hennes hemkommun den kommun som han eller hon på grund av sina familjeförhållanden, sin utkomst eller andra motsvarande omständigheter själv anser som sin hemkommun och till vilken han eller hon med hänsyn till de ovannämnda omständigheterna har den fastaste anknytningen.
Har en persons egen uppfattning om vilken kommun som är hans hemkommun inte kunnat utredas, är hans hemkommun den kommun till vilken han skall anses ha den fastaste anknytningen med hänsyn till sitt boende, sina familjeförhållanden, sin utkomst och andra motsvarande omständigheter. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Lag om hemkommun 201/1994
2 §
Hemkommun
En persons hemkommun är med de undantag som anges nedan den kommun där personen bor. Hemkommunen för ett nyfött barn är den kommun där den förälder som har fött barnet har sin hemkommun när barnet föds.
Har en person i sin användning flera bostäder eller ingen bostad alls, är hans eller hennes hemkommun den kommun som han eller hon på grund av sina familjeförhållanden, sin utkomst eller andra motsvarande omständigheter själv anser som sin hemkommun och till vilken han eller hon med hänsyn till de ovannämnda omständigheterna har den fastaste anknytningen.
Har en persons egen uppfattning om vilken kommun som är hans hemkommun inte kunnat utredas, är hans hemkommun den kommun till vilken han skall anses ha den fastaste anknytningen med hänsyn till sitt boende, sina familjeförhållanden, sin utkomst och andra motsvarande omständigheter.Har en persons egen uppfattning om vilken kommun som är hans hemkommun inte kunnat utredas, är hans hemkommun den kommun till vilken han skall anses ha den fastaste anknytningen med hänsyn till sitt boende, sina familjeförhållanden, sin utkomst och andra motsvarande omständigheter.
En politiker X har bott i huvudstaden i mer än tio år och hans arbetsplats har varit där, liksom hans familjemedlemmar. Baserat på ovanstående bestämmelser är hans hemkommun inte en småstad? Därför är han inte berättigad att väljas till fullmäktige i en småstad? Ingen övervakar att bestämmelserna i hemkommunlagen följs, så efterlevnaden av den är endast en fråga om moral. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Har en persons egen uppfattning om vilken kommun som är hans hemkommun inte kunnat utredas, är hans hemkommun den kommun till vilken han skall anses ha den fastaste anknytningen med hänsyn till sitt boende, sina familjeförhållanden, sin utkomst och andra motsvarande omständigheter.
En politiker X har bott i huvudstaden i mer än tio år och hans arbetsplats har varit där, liksom hans familjemedlemmar. Baserat på ovanstående bestämmelser är hans hemkommun inte en småstad? Därför är han inte berättigad att väljas till fullmäktige i en småstad? Ingen övervakar att bestämmelserna i hemkommunlagen följs, så efterlevnaden av den är endast en fråga om moral.När det inte finns någon moral, så finns det ingen.
- Anonyymi00008
Maahan päästetyt raiskaajat äänestävät omia etuja ajavia Suomessa, Espanjass, Lontoos, Ranskas ym.
Pitäis olla joku laki et ainoostaan 5 sukupolves Suomes asuva ja syntyny sais äänestää.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1687414582957076&set=a.397492538615960 - Anonyymi00015
Tästäkin viestiketjusta jälleen näkee, kuinka vahingollinen tuo Marinin "hallitus" oli Suomelle ja sen kansalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2022133
- 1341178
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa22824- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34741ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 9532