Olis kiva kuulla teidän mielipiteitä Lhasa apsosta? Olen kyllä lukenut netistä sen luonnetta jne. Mulla on seropi jossa on cockerspanielia, cotton de tulearia ja Lhasa apsoa tää pentu on 8,5 vko:a ja vähän olen päässy selvyyteen minkälainen siitä tulee, mutta eräs kaveri tuomitsi mun koiran koska siinä on Lhasa apsoa se on hänen mielestä "ongelma" rotu.Itse EN ole sitä mieltä vaikka pennulla on omaaa tahtoa ja aikas jästipäinen, mutta se on hyvä ja muistuttaa omistajaansa aikas vahvasti. Niinku toi mun ukko totes että molemmat puree mutta omistaja ei ihan niin lujaa kun koira ja molemmat yhtä itsepäisiä ;>
Lhasa apso
13
1139
Vastaukset
- Hekotius
mutta minkä hintainen sinun sekoituksesi oli? Noita samantyyppisiä sekoituksia kun tuntuu olevan melko lailla =)
- Nimetön
En halua puhua hinnasta, sain sen hyvään hintaan, kun on tietoa mitä rotua koirassa on ja siihen verrattuna mitä jotku Apulassa pyytää esim. 250-480€ seropista Eivätkä välttämättä tiedä mitä rotuja koirassa on. Eikä sillä hinnalla niin väliä ole kun löytyy sellanen josta oikeesti tykkää.
- xxx
Apso on sympaattinen pieni koira. Apso on hyvin omapäinen ja omanarvontunteva otus, kun sillä veri kiehahtaa, niin toinen osapuoli saa sen kyllä tuta. Valitettavasti olen kuullut joistakin huonoista luonteista, meinataan syödä ihmiset, mutta ne on varmaankin aika harvinaisia.
Apso on ihastuttava rotu, ja meidänkin harkintalistalla. on turkki rotu joka on sen puolesta kova töinen.Apso on myös oman arvonsa tunteva. Ystäväni kasvattivat Apsoja aikoinaan ja aivan ihania koiruleita ne olivat. Apsoja ei näy näyttelyissä enää niin paljon kuin joskus aikoinaan, ja se johtunee turkinhoidosta, eikä niinkään luonteista.
Epäilen suuresti etteivät ystäväsi tiedä yhtään mitään Apsoista.- Nimetön
Sitä mieltä itsekin olin kun luin niitä luonne juttuja. On kiva kuulla ihmisten mielipiteitä rodusta. Se muija ei paljoa tiä mutta luulee tietävänsä kaikesta kaiken. Mitens muuten pidätkö normaalina sellasta kun Amerikan cockeri syö omaa kakkaansa???Tää kyseinen ihminen puhui myös että kuuluu sen rotuun.
- lhasa apso
Kyllä tämä meidän Lhasa on kaukana ongelma rodusta,ehkä vähän varautunut vieraita kohtaan,
mutta muuten todella iloinen ja kiltti.
Aina koira ollut vapaana ei koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia toisten koirien tai ihmisten kanssa.- tämä apso
sieltä Orimattilan tehtailijalta???
- ha.su
tämä apso kirjoitti:
sieltä Orimattilan tehtailijalta???
Ei ole. Se keltä on pentu ostettu niin ei harrasta moista tehtailua. Nää tietokoneet on sekasin tumpuloin tän kans.
- tämä apso
ha.su kirjoitti:
Ei ole. Se keltä on pentu ostettu niin ei harrasta moista tehtailua. Nää tietokoneet on sekasin tumpuloin tän kans.
on vaan aivan sama mitä siellä "harrastetaan",cotonia,cockeria ja apsoa :(
- ha.su
tämä apso kirjoitti:
on vaan aivan sama mitä siellä "harrastetaan",cotonia,cockeria ja apsoa :(
Kyllähän ton tyyppisiä sekotuksia on paljon ja kokoajan yleistyy. On niitä viä jokunen selvä järkinen koiran kasvattajakin olemassa.
Mutta siitä olen iloinen että oma pentuni ei ole mistään "tehtaasta" ja se on varma.
Mutta kyl käy sääliks niitä koiria jotka joutuu sellasen tyypin käsiin joka "tehtailee". - eihän
ha.su kirjoitti:
Kyllähän ton tyyppisiä sekotuksia on paljon ja kokoajan yleistyy. On niitä viä jokunen selvä järkinen koiran kasvattajakin olemassa.
Mutta siitä olen iloinen että oma pentuni ei ole mistään "tehtaasta" ja se on varma.
Mutta kyl käy sääliks niitä koiria jotka joutuu sellasen tyypin käsiin joka "tehtailee".tässä mistään kasvattajasta voida puhua,jos aikaan saa sekarotuisia pentuja,joissa on useampaa kääpiörotua.
Hyvä kuitenkin,ettei koirasi ole tältä "massa-kasvattajalta"! - ha.su
eihän kirjoitti:
tässä mistään kasvattajasta voida puhua,jos aikaan saa sekarotuisia pentuja,joissa on useampaa kääpiörotua.
Hyvä kuitenkin,ettei koirasi ole tältä "massa-kasvattajalta"!Niin eihän ne nyt sillai mitään virallisia kasvattajia ole mutta onhan ne nyt kuitenkin alku taipaleen kasvattanut. Ihan miten haluat pilkkua viilata.
En sitä sano onhan seropeilla ja rotukoirien kasvattajilla eroa paljonkin. Mutta koiria ne seropitkin on kun vain pysyis ihmisten järjessä ne sekotukset mitä joku oikeesti tehtailee.
- pöökkö
Vanha ketju mutta kommentoin.. Itselläni on ollut kaksi apsoa ja toinen olikin toistakymmentä vuotta.. Kivoja koiria, tykkää ihmisistä ja on todellakin omistajiensa perään. Kunnon koulutuksella eivät myöskään ärise ja murahtele vaan antavat tehdä kaikki hoitotoimenpiteet ongelmitta. Turkki vaatii 1-2 viikon välein pesua ja kampausta, kovatöinen mutta kun siihen tottuu se menee rutiinilla. Miinuksena sanoisin sen, minkä olen huomannut vuosien aikana tuttavapiirissä kun on paljon apsoja ja omissanikin oli sama piirre : eivät tunnu oppivan koskaan täysin sisäsiisteiksi. ovat siotä kyllä, mutta tekevät todella herkästi tarpeensa (eritoten kuset) sisälle. Ja vaikka ei olisi mitään ongelmaa kuten eroahdistusta tai muuta niin ovat vain sellaisia...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.4343241SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis972507Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj812080Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis1331827- 1441697
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi211410- 831407
Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3091188Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li191165Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021059