Ihan tässä tyhmänä kysyn, eikö VT kunnanjohtajaa kiinnostanut ko.asia.
Ei puheenvuoroa, oliko edes paikalla?
Vuodeosaston ja rötgenin loppuminen Sysmässä.
36
1677
Vastaukset
- Anonyymi00001
En tiedä oliko paikalla, mutta eihän kunta ole osapuoli näissä lopetuksissa tai siirroissa. Vuonna 2015 kunnassa päätettiin tehdä diili Attendon kanssa terveys-ja hoivapalveluista, ja terveyspalvelut Attendo myi myöhemmin Terveystalolle, joten nyt sopimusosapuolet ovat Terveystalo ja Päijät-Hämeen hyvinvointialue, joten Sysmän kunnalla ei ole asiassa mitään sanavaltaa. Diili oli 10 vuotta ja optiovuodet päälle, mutta oikeus katsoi sopimuksen purkuehdot kohtuuttomiksi.
- Anonyymi00010
Olisi aikoinaan pitänyt palkata joku osaava lakihenkilö tekemään sopimus joka olisi kestänyt myös optiovuodet.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Olisi aikoinaan pitänyt palkata joku osaava lakihenkilö tekemään sopimus joka olisi kestänyt myös optiovuodet.
Eikös Sysmällä ollut silloin ”osaava” lakiasiantuntija? Nimittäin sen aikainen kunnanjohtaja, lakitieteitten kandi, M. Kitkiöjoki, joka sopimuksen allekirjoitti!!
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Eikös Sysmällä ollut silloin ”osaava” lakiasiantuntija? Nimittäin sen aikainen kunnanjohtaja, lakitieteitten kandi, M. Kitkiöjoki, joka sopimuksen allekirjoitti!!
Hän tietysti osaisi kertoa mikä meni pieleen, vaan ei taida tapoihinsa kuulua vuoropuhelu kuntarahvaan kanssa.
- Anonyymi00002
Samaan aikaanhan oli kunnanhallituksen kokous
- Anonyymi00003
Eikä ollut, se siirrettiin juuri tämän yleisötilaisuuden takia alkamaan kello 1900
- Anonyymi00004
Ei kunnalla ole mitään päätösvaltaa asiassa. Enemmän ihmetyttää se, että hyvinvointialueen isoin johtaja ei sanonut mitään vaikka oli paikalla.
- Anonyymi00005
Onneksi ymmärsit itsekin tyhmyytesi sillä kunnalla/vt kunnanjohtajalla ei ole mitään osuutta tähän asiaan. Asia on hva:n ja Terveystalon välinen.
- Anonyymi00009
Ymmärrän toki, ettei päätösvaltaa, mutta ei taida kuntalaisten asiat kiinnostaa.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ymmärrän toki, ettei päätösvaltaa, mutta ei taida kuntalaisten asiat kiinnostaa.
Kiinnostaa kuntalaisten asiat huomattavasti enemmän kuin aikaisemman ”sisäpiiri” Marketan aikana. Nykyisen kunnanjohtajan tekemisessä täysin eri meininki kuin edeltäjänsä.
- Anonyymi00014
Sysmästä on 3 henkilöä siellä missä tämä asia on linjattu ja lopulta myös päätetään.
Heistä 2 on ollut tätä ulkoistusta kätilöimässä.
Miksi he eivät ole tehneet asian eteen mitään, onko vähemmän tärkeät asiat vieneet kaiken ajan ja oikeasti tärkeät asiat ovat mennet ohi. - Anonyymi00015
Siitäs saitte ,olitte niin ollaksenne kun meillä on oma terveydenhuolto,eikä tarvi maksaa veroja,en voi muuta kun nauraa vahinkoniloisena,terve menoa Heinolaan juntit
- Anonyymi00016
Kyllähä kunnanjohtajan olis ollut paremmin lukea mihinkä nimensä laittaa,Lapinlikkaa kusetettiin todella komeasti.Tuollaisia valtuustonjäseniä jotka ei ymmärrä mitää on helppo vedättää,nyökytellään päätä ja ollaan kun ymmärättäis asia.
- Anonyymi00017
Kyllä se näköjään olet sinä joka ei mistään mitään ymmärrä.
- Anonyymi00018
Eikös ne voi asentaa kaappisänkyihin?
- Anonyymi00019
Kyllähän me rikkaat päästään aina yksityiselle, te muut voitte hyvin odotella vuoroanne. Jollei jaksa kontata pöntölle niin voi tehdä housuun, kyllä ne kuivuu. Onnea kaikille.
- Anonyymi00020
Sinäkö lähilehden toimittaja täällä vielä varmistat, että tulee niillekin, jotka eivät enää sitä tilaa, nähdyksi kirjoituksesi viimeinen ala-arvoinen kommenttisi? Todella tyhmänä kysyt.
- Anonyymi00021
Niinhän näkyy loppuvan Heinolastakin.
- Anonyymi00022
Eikös ympäri suomea laiteta terveyskeskuksia kiinni ? Mikä ihmeen ajojahti siellä Sysmässä
on menossa ? terveyshommathan on mitä suurinta bisnestä ollut jo kauan aikaa, yksikään
kunnanpamppu ei sitä saa estettyä, niin hyvin hiottu homma liiketoimintakauppoineen
yms. Muutenhan siitä on tulossa täysi kaaos,kelataksit ajaa rallia lahden välillä...
- Anonyymi00023
Tätä olen miettinyt että eikö Kela joudu nyt maksumieheksi kun kyytimistä tulee olemaan ja paljon
- Anonyymi00024
Täällä taas näsäviisaat asiantuntijat asialla. Sitä on isommiltakin paikkakunnilta lopetettu terveysasemia. Siellä on joillakin jäänyt joku nauha päälle. Tunne tilasi anna arvo toisillekin.Suom. sananlasku.
- Anonyymi00025
Kela elättää puolet Sysmän porukasta,saahan taximiehet ajoja.
- Anonyymi00029
Eiköhän lapset, eläkeläiset ja työlliset ole kuitenkin suurin osa sysmäläisistä, taitaa olla alle neljännes kelan tuella eläviä.
- Anonyymi00026
Onneks tullu pirtee likka pirssiin.
- Anonyymi00027
Ei näille vanhoille pieruille työt maistu.
- Anonyymi00028
kuluja vaan siirretään toiselle instanssille, sillä ei se ole ihan halpaa lystiä ajaa kelakyydeillä röntgeniin Asikkalaan tai Heinolaan. Taxarit kyllä varmaan kiittää.
- Anonyymi00030
En ymmärrä,jos oman kylän iso johtaja isolla 16-17 000€ kk palkalla saa mitään asiaa ajettua Sysmäläisille jäämään omalle kylälle. Vuodeosasto, röntgen, ym ym ja tämä tietää 20 työntekijälle lähtöpassit .
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
En ymmärrä,jos oman kylän iso johtaja isolla 16-17 000€ kk palkalla saa mitään asiaa ajettua Sysmäläisille jäämään omalle kylälle. Vuodeosasto, röntgen, ym ym ja tämä tietää 20 työntekijälle lähtöpassit .
Palkasta voit ottaa kymppitonnin pois, niin ollaan lähempänä totuutta. Kunnanjohtajalle tai muillakaan sysmäläisillä ei ole muutokseen vaikutusvaltaa. Valta on hyvinvointialueilla.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Palkasta voit ottaa kymppitonnin pois, niin ollaan lähempänä totuutta. Kunnanjohtajalle tai muillakaan sysmäläisillä ei ole muutokseen vaikutusvaltaa. Valta on hyvinvointialueilla.
Hyvinvointialueella on turhia johtajia, esimiehiä ja johtoryhmän jäseniä pilvin pimein, yksinkertaisempi organisaatio antaisi mahdollisuuden hoitaa hommat paremmin ja taloudellisemmin. Miksi pitää olla hallintoa hallinnon päällä? Se kuormittaa taloudellisesti organisaatiota ja lääkkeenä pitävät henkilökunnan irtisanomisia, jolloin hommat sakkaavat. Johtoportaasta puolet pois niin asiat hoituvat paremmin. Turhat palaverit pois, ne on usein pelkkää ajan haaskausta, asiat pystyy nykyään hoitamaan ilman pitkiä lounaspalavereitakin. Joillakin palaverit saattavat venyä aamutunneille ja seuraavan aamun kohmeloon.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Palkasta voit ottaa kymppitonnin pois, niin ollaan lähempänä totuutta. Kunnanjohtajalle tai muillakaan sysmäläisillä ei ole muutokseen vaikutusvaltaa. Valta on hyvinvointialueilla.
Päijät-Hämeen hyvinvointialuejohtaja Petri Virolainen tienaa tällä hetkellä yli 17 000 euroa kuukaudessa. Hänen kuukausipalkkansa on noussut sadoilla euroilla aiemmasta 16 800 euron peruspalkasta. Vuositulojen (mukaan lukien bonukset ja muut etuudet) osalta hänen kokonaisansionsa ovat ylittäneet yli 211 000 euroa.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Päijät-Hämeen hyvinvointialuejohtaja Petri Virolainen tienaa tällä hetkellä yli 17 000 euroa kuukaudessa. Hänen kuukausipalkkansa on noussut sadoilla euroilla aiemmasta 16 800 euron peruspalkasta. Vuositulojen (mukaan lukien bonukset ja muut etuudet) osalta hänen kokonaisansionsa ovat ylittäneet yli 211 000 euroa.
Ihan älyttömät palkat. Hoitajat ja muut työntekijät joutuvat työskentelemään monessa vuorossa nälkäpalkalla. Heillä ei ole pitkiä lounaita eikä muitakaan etuja kaikki on viety, jotta kovapalkkaiset tyhjäntoimittajajohtajat voivat istuskella norsunluutorneissaan.
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ihan älyttömät palkat. Hoitajat ja muut työntekijät joutuvat työskentelemään monessa vuorossa nälkäpalkalla. Heillä ei ole pitkiä lounaita eikä muitakaan etuja kaikki on viety, jotta kovapalkkaiset tyhjäntoimittajajohtajat voivat istuskella norsunluutorneissaan.
Kotisairaanhoitajat ei ainakaan kaikki kuole nälkään,heitää vararavinnot käyttöön.
- Anonyymi00035
Tämä on harmillinen, eiköhän kohta saa jo röntkeniä apteekista
- Anonyymi00037
Jännästi täältä on poistunut kirjoitus jossa mainittiin VT kunnanjohtajan olleen tilaisuudessa läsnä ja vieläpä selvinpäin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871890
- 1131033
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473