Tossa annettiin sunnuntaina teksti tv:llä varoitus singaporeen menijöille dengue kuumeesta. Ihan vihjeenä vaan niille jotka on menossa sinne. Itse olen menossa sinne tuossa kuukauden päästä ja olen siellä tällä kertaa vähintään vuoden opinto hommissa. Voin kokemuksesta kertoa, että dengue ei ole mikään pieni flunssa.. tänä vuonna on jo 6000 tapausta kun koko viime vuonna oli n. 2000 tapausta. Kun kyseisen taudin saa toiseen kertaan(vaikka dengue kehittää immuniteetin itseään vastaan ensimmaisellä kerralla), on kyseessä paljon vakavampi asia, kuin ensimmäisellä kerralla tapahtuva kuume, ihottuma etc.. toisella kerralla Dengue on tappava. Toisella kerralla taudin oireet ovat Ebola viiruksen kaltaiset ja parannuskeinoa ei tunneta. Joten kannattaa katsella tosiaan noiden moskiittojen perään varsinkin suuremmissa kaupungeissa aasiassa ja väli-amerikassa. Tarkoitus ei ollut saarnata vaan informoida riskit.. kannattaa muuten ottaa punkki offia mukaan, ku se on kaikista vahvin!! Noh.. Itse olen vieläkin lähdössä Singaporeen oikein innoissaan!! Offin Avulla Eteenpäin :D
Dengue Kuume Singaporessa
3
1390
Vastaukset
- vinkkinä
että nimenomaan suoraan iholle levitettävä voidemainen off on ehdottoman hyvä yleensäkin aasian reissuilla... paikanpäältäkin saa jotain karkotteita mutta eivät vedä vertoja suomalaiselle offille. joten todella kannattaa pakata sitä mukaan, olet sitten menossa thaimaaseen, malesiaan tms Vaikkei dengue tai malariavaaraakaan olisi niin moskiiton aiheuttamat paukamat ovat tuskallisen kipeitä ja kutiavia
- ohjeet
Kyllä te ootte pässejä näiden sairauksien takia. Kyllä aasiassa ei olisi enää ihmisiä jäljellä jos toisella sairastumiskerralla kuolisi.
No, aasialaiset varmaan omilla sivuillaan varottelee matkustamasta suomeen kun me kuollaan läskeihimme yms....
Täältä oikeaa tietoa:....
http://www.saunalahti.fi/arnoldus/dengue.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059