Eilen oli yksi niistä päivistä, jollointotesin, että ikä on alkanut vaikuttamaan keskittymiskykyyni. Ei nyt ihan ensimmäistä kertaa, en ole mikään multitaskaaja lähtökohtaisinkaan, mutta eilinenoli kyllä yksi pahimpia.
Kävimme ostamassa uuden auton, siis käytetyn, ei niin uuden pikkuruisen näppärän rättikatto-sitikan, pieni ja söpö, näppärä ja ei niin kauhean vanha. Mies lähti ajamaan sitä kotiin, minä ajelin perässä vanhalla (jota emme vaihtaneet pois) ja poikkesimme sitten ostarissa päiväkahvilla. Parkkeerasimme autot ja menimme sisään, vessaan ensin ja odotellessani miestäni poikkesin apteekkiin ihan oven vieressä ostamaan jotain. Mies soittikin sitten kun olin vielä apteekissa ja vastasin kännykkääni, menin vessaan känny kädessä ja sitten ostarin bistroon kahville ja kun istuimme jo pöydässä kun aloin kaivaa kännykkääni esiin pussukasta niin sitä ei ollutkaan siinä. Hupsista!
No juoksin tietenkin takaisin vessaan, koska kotona jätän aina kännykkäni vessaan, No ei ollut siellä. Käväisin autolla, jonne olin vienyt apteekkikamat ja ei. ei siellä. Palasinapteekkiin ja kysyin samalta kassalta missä olin maksanut että olivatko he nähneet mun kännykkää. Ei, sanoi ystävällinen nuori nainen, mutta sinä puhuit siihen kun lähdit kassalta, menitkö vessaan sen jälkeen? Sanoi että useinjos asiakkaat unohtavat puhelimensa vessaan, niin ne jätetään eteisaulan kioskiin, että kysyppä sieltä. Minä juoksin sinne ja kysyin onko sinne tuotu puhelinta. Ja sieltähä'n se löytyi. Puhelin, jonka kotelossa ovat kolme pankkikorttiani, ajokortti, kansallinen id-kortti ja muutama salasana paperilapulla (ei kuitenkaan pankkitunnusta, Kaikki oli tallella. Mikä helpotus!
Pointtini tässä on että upeaa että ihmiset ovat vieläkin etupäässä rehellisiä.
Kauhun hetket ostoskeskuksessa
17
279
Vastaukset 17
- Anonyymi00001
Huh-huh! Ymmärrän kyllä että sydän varmasti hakkasi!
Minulla oli samantapainen tapaus muutama vuosi sitten.
Olen varmaan kertonutkin, kun oli tulossa silmäklinikalta
puolisokeana ja olin päättänyt bussiin noustessa, "että et
sitten unohda sateenvarjoa bussiin". Vahdin sateenvarjoa
kuin silmäterää ja unohdin käsilaukkuni bussin penkille.
Siellä tietysti kaikki: puhelin, rahakukkaro missä
ID-kortti, pankkikorti, bussikortti...
Huomasin tämän, kun piti avata ulko-ovi "taggillä" , eikä
avainnippua ollutkaan. Ei puhelinta...
Juoksin sateessa takaisin bussipysäkille. Tiesin, että se kohta
tulee kääntöpaikalta. Ja päätepysäkillä tarkistavat aina, jos
jotakin on jäänyt matkustajilta, niin ottavat talteen. Sain
laukkuni takaisin ja huokaisin helpotuksesta.
/MdK - Anonyymi00002
Kerran kadotin autoni kaupungin keskustaan jonne olin jättänyt edellisenä päivänä, oli siinä kiertelemistä monta tuntia ennen kuin löytyi.
- Anonyymi00003
Paha juttu, kun muistisairaus alkaa.
- Anonyymi00004
Nojaa
Ehkä orastavaa dementias, tai sitten ei. Kyllä ihminen inohtelee asioita ja hukkailee tavaroita muutenkin.
Itellä ongelmana aina ollut omissa ajatuksissa oleminen. Se ei siis ole varsinaisesti hajamielisyyttäkään. Mutta mä mietiskelen paljon, kaikenlaista. Ja keskityn sitten siihen miettimiseen,silloin jotenkin ei kiinnitä muihin juttuihin huomiota. Ne ei niinkuin rekisteröidy tietokantoihin ollenkaan.
Mutta juu, tässä muutamia vuosia käyttänyt kävelykeppiä. En hirveesti varsinaisesti tarvi sitä, mutta on turvallisempi ja tukevampi olo sen kans. Toisekseen, tollanen alumiininen kepukka on hyvä ase lähitaisyelutilanteessa...
Himassa en sisällä keppiä käytä. Ulos rn piist ilman. Sekä terassin, että ulkooven edessä kummassakin kepit, että muistan ottaa mukaan ulos mennessäni.
Tähän mennessä olen hukannut jonnekin yhteensä kolme keppiä. Kaks jäänyt jonnekin kauppareissulla ja se kolmas on vaan hävinnyt. Olen ostellut lidlistä keppejä. Niitä myydään lai kerran vuodessa. Hiton hyviä saksassa valmistettuja alumiinikeppejä. Lisäks varsin halpoja. Pitää ostaa taas muutama lisää, kun net seuraavan kerran tulee myyntiin.
Mulla ollut siis aina taipumus unohdella kaikenlaista. Ei ole dementias, kyse keskittymiskyvystä, olen kehno multitaskaaja.
Älä huolestu suotta. Sä hokasit ite unohdukses ja osasit päätellä tapahtumaketjut. Jos olisit vaan ihmetellyt asiaa, sitten kyseessä vois jo olla vanhuudenhöperyys.
=DW=- Anonyymi00005
siihen voisi myös kätkeä miekan jos hamppariporukka käy kimppuun
päätputoo jne
katso mitä tapahtuu kun kortoporukka hyökkää pikkuisen kimppuun
klassikko
https://www.youtube.com/watch?v=hFoLv3bTLSc Minulla on paljon juuri tuota, omassa kuplassa olemista, ajatukset pyörii omia ympyröitään. En ole varsinaisesti hajamielinen enkä unohda koko ajanjuttuja. Joskus tapahtuu että en kuule tai siis kuuntele mitä ympärilläni puhutaan vaan mietinihanmuota asioita.
Pahin unohtamiseni oli Heathrown lentokentällä Englaniissa kun olimme tulossa lasten kanssa USA:sta ja jätin laukkuni turvallisuustarkastukseen. Siinä oli kaikki elämäni yhdessä paikassa: passit, liput, rahat... sieltä en olisi päässyt eteenpäin enkä taaksepäin ellei laukkua löytynyt. Ne oli tosi vihasia minulle siellä ja mun tarvi kuvailla aika tarkasti mitä laukussa oli että sain sen takaisin.
En voi edes syyttää muistisairautta tai vanhuudenhöperyyttä siitä, koska en ollut vielä edes neljääkymmentä. Mutta jos ajattelee asiaa niin todennäköisesti stressi aiheuttaa minulle tällaista keskittymiskyvyn rämähtämistä.- Anonyymi00006
Paloma.se01 kirjoitti:
Minulla on paljon juuri tuota, omassa kuplassa olemista, ajatukset pyörii omia ympyröitään. En ole varsinaisesti hajamielinen enkä unohda koko ajanjuttuja. Joskus tapahtuu että en kuule tai siis kuuntele mitä ympärilläni puhutaan vaan mietinihanmuota asioita.
Pahin unohtamiseni oli Heathrown lentokentällä Englaniissa kun olimme tulossa lasten kanssa USA:sta ja jätin laukkuni turvallisuustarkastukseen. Siinä oli kaikki elämäni yhdessä paikassa: passit, liput, rahat... sieltä en olisi päässyt eteenpäin enkä taaksepäin ellei laukkua löytynyt. Ne oli tosi vihasia minulle siellä ja mun tarvi kuvailla aika tarkasti mitä laukussa oli että sain sen takaisin.
En voi edes syyttää muistisairautta tai vanhuudenhöperyyttä siitä, koska en ollut vielä edes neljääkymmentä. Mutta jos ajattelee asiaa niin todennäköisesti stressi aiheuttaa minulle tällaista keskittymiskyvyn rämähtämistä.Riittää, kun on näkösairas, puolisokea, niin on vaikea löytää
esineitä, joita on johonkin laskenut. Klassikko tummat silmälasit,
joita voi etsiä puoli päivää, ehkä löytyvät seuraavana päivänä
tietokoneen mustalta näppäimistöltä. Tummia esineitä ei pitäisi
laskea tummalle alustalle. - Sillä tavalla unohdin tumman käsilaukkuni
bussin tummansiniselle istuimelle.
Onneksi on aikaa etsiä. Siinähän se päivä kuluu ja jalat ovat liikkeessä!
/MdK
- Anonyymi00007
Jätin 30 vuotta sitten marikassin bussin penkille sisällä parinkymmentuhtannen
(markan) obligaatiot = obligaatio on asianomistajavelkakirja (osake ei ole)
eli sen omistaa se jolla se on kädessä, siitä ei pidetä osakasluetteloa
eli jos sinulla on obligaatio olet sen omistaja voit nostaa sen korot jne
no huomasin sen tietty kun bussi oli jo sadan metrin päässä mahdoton saada kiinni
katsoin aikatalulua
näytti siltä että - mahdollisesti - että bussi käy Stadin linja-autoasemalla
ja seisoo siellä vartin ja palaa samaa reittiä takaisin - jos se on sama bussi
jäin pysäkille bussi jolla olin matkustanut tulee astui sisään
näytellen rauhallista ja
siellä se marikassi istui koskemattomana käytyään saitsarin Stadissa- Anonyymi00009
Nokian osake salkku katosi, harmi kun salkussa oli kossu pullo.
Salkku ja dementia sekoittaa pään ettei saa rauhaa sijoituksista yöllä ei päivällä, sijoitus krapula aina päällä.
Niuvanniemi kutsuu. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Nokian osake salkku katosi, harmi kun salkussa oli kossu pullo.
Salkku ja dementia sekoittaa pään ettei saa rauhaa sijoituksista yöllä ei päivällä, sijoitus krapula aina päällä.
Niuvanniemi kutsuu.joo silloin ollut taskuun mahtuvaa nokiaa
mobira cityman tuli juuri ja juuri 87 ja
läpimurto 92 kun tuli gsm kauppoihin
ei kiinnostanut Nok tippaakaan silloin
hesari oli pelotellut että osakkeilla ei tule miljonääriksi
mutta sitten tajusin että kyllä tulee
1990-luvulla sijoitin vain fixincomeihin ja alikorkolainoihin warrantien osiin
siihen aikaan warranttilainat eli optiolainat olivat osaajilla yleinen sijoitusmuoto, jossa osistin sijoittaja osti yritysten alikorkosijoitusta, josta oli erotettu osakeoptio eli warrantti
pelimiesten pussiin he myivät alikorko-osan
joilla tein pienen omaisuuden spontel, skop, ... erilaisia iso nippu minulla jäljellä
tomaattilaatikossa varastossa
- Anonyymi00008
Hyvä, kiitos. Ps. Oletko nähnyt Kauhun kilometrit elokuvaa? Hyvä kuva.
- Anonyymi00011
Otsikon lukiessani ajattelin jotain henkeä uhkaavan tilanteen olleen kyseessä.
- Anonyymi00012
amerikkalainen elämäntapa, sitähän tämä on tietty Ploman pikkuporvarillinen kauhu
se on erilainen kuin kauhuleffoissa
Ploma on osaava moderni, jolla on kortit ja kännykät samassa hyssykässä aina mukana
ja niistä on pidettävä huolta jotta organisaatio pysyy kasassa
Amerikkalainen elämäntapa myös asutaan haja-asutusalueella ja tarvitaan iso joukko
korttia kännyä ja useita autoja joilla mennään ja huristetaan kauppaan ja juhliin ja luontoon
Kaavoitus on levinnyt ympäri mäkiä mihinkän ei päästä ilman autoa mutta
kivaa on ja reissaillaan
Ja sellaisessa menossa on aina hetkiä jolloin puuhassa on virheitä ja kauhu saatta nousta
ja vaivaa tulla Olihan tää otsikko kuin jostain tämänpäivän iltapäivälehdestä.
Mutta miten kauemmin elän, sitä pienemmäksi kutistuvat "kauhun hetket" oman elämän pienissä ympyröissä.- Anonyymi00013
Paloma.se01 kirjoitti:
Olihan tää otsikko kuin jostain tämänpäivän iltapäivälehdestä.
Mutta miten kauemmin elän, sitä pienemmäksi kutistuvat "kauhun hetket" oman elämän pienissä ympyröissä.Eipä se katso ”ympyröiden”
kokoa, kun voi joutua kokemaan suuria ”kauhun hetkiä”. - Anonyymi00014
Kyllä siinä nykyaikana melkein henki on kyseessä, jos känny ja pankkikortit - eli miltei koko omaisuus ja identiteetti - hukkuvat.
- Anonyymi00015
Kauhunsekaisia hetkiä on tullut joskus koettua. Niistä oppii ehkä sen verran, että kodin ulkopuolella liikkuessa ei kannata huuhailla mielessään siellä täällä. Sen puuhan, mielen lentelyt ja liitelyt sfääreihin, voi jättää kodin seinien sisäpuolelle, elämä on turvallisempaa sillä tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.134762Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois197710Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars102686Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47667Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!27651- 61629
- 47590
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä59535Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29531Kuinka hyvin kestäisit?
Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?102520