Ennen surkuteltiin tilannetta, jossa vainajalla ei ollut yhtään saattajaa. Nykyään omaiset eivät aina välitä huolehtia omaisensa hautaamisesta, jolloin kunta huolehtii siitä. Mielestäni yhteiskunnan olisikin tehtävä niin. Parisuhdetta ei uskalla aloittaa, jos eteen tulee hautajaisjärjestelyt. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, rakastaako puolisoa. Sama katsantokanta on avioehdon tekemisessä.
Kun ei vaan huvita.
Kunta hoitaa hautauksen
12
146
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jaa ettei mennä parisuhteeseen, kun tulee hautauskulut?
Nyt olen kaiken saanut lukea tässä maalimassa....heh. - Anonyymi00002
Minä toivon ja rukoilen Jumalalta, että en koe äkkikuolemaa. Toivon että saan jotakin vihiä tulevasta kuolemasta vaikka jonkun sairauden muodossa. Sitten ennätän, jos minulla silloin on lemmikki - järjestää sen sijoituksen. Ennätän myös itse järjestää ne asiat, jotka on hyvä olla jonkinlaisessa järjestyksessä. Sukulaiset ovat kaukana, eivätkä pidä yhteyttä. Tässä ei ole mitään surullista. Minulle riittää polttohautaus ja tuhkani voi vaikka ripotella siihen soveltuvalle alueelle. En tarvitse surijoita haudalleni. Jumalan kanssa asiat olen laittanut järjestykseen jo ajat sitten.
- Anonyymi00003
Jos ei ole lähiomaisia ei mahda mitään.
- Anonyymi00012
Totta, arkunkantajia onkin jo vapaaehtoisia.
- Anonyymi00004
Hautaamatta ei ole vielä kukaan jäänyt, en murehdi asiaa.
- Anonyymi00005
Ei hallitiksen köyhdyttämillä ihmisillä ole varaa. Hautaaminen ei ole
enää halpaa.- Anonyymi00006
SDP mokas.
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
SDP mokas.
Persukin on jo jostain paatin alta herännyt.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Persukin on jo jostain paatin alta herännyt.
Sori, jos osui pahasti.
- Anonyymi00007
Ei ole ihme, että nykyhallituksen aikana ei köyhät enää pysty omaisiaan
hautaamaan.- Anonyymi00010
Kannattaa jättää hautaamatta ihan periaatteesta. Hallituksen mulkuille kannattaa tehdä kiusaa joka sektorilla.
- Anonyymi00009
Ennen köyhät veisti oman arkkunsa ja nukkui siinä
Sisäänukuttu arkku on paree ettei paina kylkeen kun siinä pitkään joutuu olemaan
Itse en tajunnut nuorena kuinka ihmiset eristäytyy ja tylsistyy vanhoina hukkaavat kolmannen elämänsä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad971615- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4201031- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126762- 51698
- 79680
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651