Sotkamon torin pimeät kauppiaat

Anonyymi-ap

Hei mitä ihmettä? Sotkamon torilla on kauppiaita, joille käy pelkkä käteinen ja kuittia ei saa! Miten tällainen on mahdollista? Kauanko tällainen päivän selvä veronkierto on jatkunut ja eikö paikallisia ole ollenkaan tällainen pimeä toiminta ihmetyttänyt?
T. Turisti

31

566

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eihän siellä mitään kuitteja tarvii jaella jos on yksityinen tori myyjä eikä minkään firman takana..Kunhan maksaa tori paikan niin voi kuka vaan myydä mitä lystää omaan piikkiinsä tavaraa tai mitä nyt myykään..

• Anonyymi00003

Jos myyjä löytyy yritysrekisteristä, niin silloihan ei ole yksityinen myyjä kyseessä ja kuitit ja monet maksutavat tulisi olla mahdollisia.

• Anonyymi00002

Niin olen ihmetellyt että vuodesta toiseen toimivat näin. Varsinkin Thaikitsen toimii näin joka kesä ja vihannes ja marja kauppias myös, käskee hakemaan Op seinästä käteistä jos ei ole.Tänä päivänä on kirpparinkin pitäjillä mobilbay ja maksupäätteet.

• Anonyymi00004

No pankista saa käteistä ja saa sen mitä haluaa ostaa vaikka kieltämättä tuo vihannes ja marja kauppias ei anna todellakaan mitään kuitteja mistään eikä ehdota sitä edes niin mitenkähän ne sitten tuotteista hyvittää maksut tuottajille?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

No pankista saa käteistä ja saa sen mitä haluaa ostaa vaikka kieltämättä tuo vihannes ja marja kauppias ei anna todellakaan mitään kuitteja mistään eikä ehdota sitä edes niin mitenkähän ne sitten tuotteista hyvittää maksut tuottajille?

Tulitko ajatelleeksi että jos se vain antaa tuotteista sovitut määrät rahaa niille tuottajille, eiköhän se ole riittävä "hyvitys"?

• Anonyymi00011

Mä olen kyllä aina maksanut Thaikitchenissä kortilla ja kuittiakin on tarjottu, en yleensä ota. Marja-ja vihanneskauppias taitaa olla käteistä vailla.

• Anonyymi00005

Verovapaata myyntiä se on

• Anonyymi00015

Miksi kukaan ostaa tällaiselta veropetosyritykseltä mitään? Itse ainakin ostan äääs-marketista. Ei ne torilla sen tuoreempia ole.

• Anonyymi00006

Ei tämän kylän mummut tuommoisia osaa miettiä. Mielissään ostelevat marjoja ja kuvittelevat vaan tukevansa muka rehellistä yrittäjää. Perustelevat sillä, että kuka niitä verorahoja nyt muka mihinkään tarvitsee? Kyllä se sitten harmittaa, kun kihtiä ja kaihia ei olekaan varaa hoitaa verorahoilla.

• Anonyymi00013

Toinen myyjä näyttää olevan joku arabi muija joka tullut heidän perheeseen

• Anonyymi00028
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Toinen myyjä näyttää olevan joku arabi muija joka tullut heidän perheeseen

No miten se nyt tähän liittyy? Vai halusitko vaan tulla kertomaan, että olet idiootti?

• Anonyymi00008

Rehellinen marjabusines...

• Anonyymi00009

...ja Thairuokabusines.

• Anonyymi00012

Olisi parempi termi huijareitten tori

• Anonyymi00014

Itsekin teen työt käteistä rahaa vastaan enkä kuitteja jakele.

• Anonyymi00017

Niin sitä pitää! Suomi nousuun ja omat eläkkeetkin samalla varmistettu. Se on just niin, että rehelliset yrittäjät tekee niin kuin pitää ja roskasakki niin kuin haluaa.

• Anonyymi00016

En mä tarvii kuittia makkarasta

• Anonyymi00018

Eihän siinä ole kyse, että tarvitsetko kuittia vaan siitä, että onko se saatavilla eli meneekö kaikki kirjanpitoon vai puuhasteleeko yrittäjä pimeästi.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Eihän siinä ole kyse, että tarvitsetko kuittia vaan siitä, että onko se saatavilla eli meneekö kaikki kirjanpitoon vai puuhasteleeko yrittäjä pimeästi.

Ei ne pimeästi tee mitään vaan ovat kunniallisua tori kauppiaita

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Mistä tiedät, että ovat kunniallisia? Kuulostaa just sellaiselta vanhukselta, joka luulee, että kun vaan kohteliaasti käyttäytyy, niin kaikki on hyvin. Ne verot... miksi Kala ja Marja yritys, joka on YRITYS eikä yksityinen eläkeläinen, ei ota vastaan kuin käteistä eikä anna kuittia. Se on ihan selvä tapaus.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tämä kommentti on selvästi ironiaa!

• Anonyymi00020

Kateelliset huutaa, menkää itse myyjäksi torille uunot

• Anonyymi00021

Mitä olen toreilla asioinut, niin ikinä en ole kuittia saanut enkä edes pyytänyt. Nehän on yksityisiä pääsääntöisesti ja enemmänkin harrastelijamyyjiä. Poislukien mämä kiertävät kauppiaat ja kahvimyyjät.
      Tunsin yhden torimyyjän, jonka tuotto oli nolla, työ- ja polttoainekulut sekä maksut niistä tuotteista vei tienestit. No se oli hänelle eläkepäivien harrastelua

• Anonyymi00024

Joka kesä on pimeä marjamyynti käynnissä torilla ja kyseessä on yritys, joka niitä tuotteita verovapaasti näyttää myyvän - ei yksityinen villasukanmyyjä.

• Anonyymi00023

Kerran kampaaja perusteli kuitittomuutta sillä, että säästyy kassakoneen kuittipaperia.

• Anonyymi00025

Törkeätä. Ja myös noloa, että tuollainen menee joillakin läpi.

• Anonyymi00026

Sotkamossa perinteitä marjanmyyntiin ja ostoon oliko se Jansa vai mikä se oli.

• Anonyymi00027

Pitäähän sitä perinteitä jatkaa

• Anonyymi00030

Verotarkastajat kiertämään torille siitä asiat selviää.

• Anonyymi00032

Ei se poliisia kiinnostanut ainakaan eilen.

• Anonyymi00031

Saattaa ne maksupäätteet olla pikkasen liian kalliita hankkia pienille yrittäjille. Arvelen näin.

Jos verorahojen väärin käyttö kiinnostaa, niin katsokaa maan hallituksen perään.

Siellä ne varsinaiset ihmeiden tekijät ovat. Kyllä kansa tietää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      155
      1428
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      128
      1150
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      859
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      772
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      58
      648
    6. 47
      572
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      34
      564
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      562
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      548
    10. En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä

Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o
      Ikävä
      29
      542
    Aihe