Hei mitä ihmettä? Sotkamon torilla on kauppiaita, joille käy pelkkä käteinen ja kuittia ei saa! Miten tällainen on mahdollista? Kauanko tällainen päivän selvä veronkierto on jatkunut ja eikö paikallisia ole ollenkaan tällainen pimeä toiminta ihmetyttänyt?
T. Turisti
Sotkamon torin pimeät kauppiaat
29
488
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eihän siellä mitään kuitteja tarvii jaella jos on yksityinen tori myyjä eikä minkään firman takana..Kunhan maksaa tori paikan niin voi kuka vaan myydä mitä lystää omaan piikkiinsä tavaraa tai mitä nyt myykään..
- Anonyymi00003
Jos myyjä löytyy yritysrekisteristä, niin silloihan ei ole yksityinen myyjä kyseessä ja kuitit ja monet maksutavat tulisi olla mahdollisia.
- Anonyymi00002
Niin olen ihmetellyt että vuodesta toiseen toimivat näin. Varsinkin Thaikitsen toimii näin joka kesä ja vihannes ja marja kauppias myös, käskee hakemaan Op seinästä käteistä jos ei ole.Tänä päivänä on kirpparinkin pitäjillä mobilbay ja maksupäätteet.
- Anonyymi00004
No pankista saa käteistä ja saa sen mitä haluaa ostaa vaikka kieltämättä tuo vihannes ja marja kauppias ei anna todellakaan mitään kuitteja mistään eikä ehdota sitä edes niin mitenkähän ne sitten tuotteista hyvittää maksut tuottajille?
- Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
No pankista saa käteistä ja saa sen mitä haluaa ostaa vaikka kieltämättä tuo vihannes ja marja kauppias ei anna todellakaan mitään kuitteja mistään eikä ehdota sitä edes niin mitenkähän ne sitten tuotteista hyvittää maksut tuottajille?
Tulitko ajatelleeksi että jos se vain antaa tuotteista sovitut määrät rahaa niille tuottajille, eiköhän se ole riittävä "hyvitys"?
- Anonyymi00011
Mä olen kyllä aina maksanut Thaikitchenissä kortilla ja kuittiakin on tarjottu, en yleensä ota. Marja-ja vihanneskauppias taitaa olla käteistä vailla.
- Anonyymi00005
Verovapaata myyntiä se on
- Anonyymi00015
Miksi kukaan ostaa tällaiselta veropetosyritykseltä mitään? Itse ainakin ostan äääs-marketista. Ei ne torilla sen tuoreempia ole.
- Anonyymi00006
Ei tämän kylän mummut tuommoisia osaa miettiä. Mielissään ostelevat marjoja ja kuvittelevat vaan tukevansa muka rehellistä yrittäjää. Perustelevat sillä, että kuka niitä verorahoja nyt muka mihinkään tarvitsee? Kyllä se sitten harmittaa, kun kihtiä ja kaihia ei olekaan varaa hoitaa verorahoilla.
- Anonyymi00013
Toinen myyjä näyttää olevan joku arabi muija joka tullut heidän perheeseen
- Anonyymi00028
Anonyymi00013 kirjoitti:
Toinen myyjä näyttää olevan joku arabi muija joka tullut heidän perheeseen
No miten se nyt tähän liittyy? Vai halusitko vaan tulla kertomaan, että olet idiootti?
- Anonyymi00008
Rehellinen marjabusines...
- Anonyymi00009
...ja Thairuokabusines.
- Anonyymi00012
Olisi parempi termi huijareitten tori
- Anonyymi00014
Itsekin teen työt käteistä rahaa vastaan enkä kuitteja jakele.
- Anonyymi00017
Niin sitä pitää! Suomi nousuun ja omat eläkkeetkin samalla varmistettu. Se on just niin, että rehelliset yrittäjät tekee niin kuin pitää ja roskasakki niin kuin haluaa.
- Anonyymi00016
En mä tarvii kuittia makkarasta
- Anonyymi00018
Eihän siinä ole kyse, että tarvitsetko kuittia vaan siitä, että onko se saatavilla eli meneekö kaikki kirjanpitoon vai puuhasteleeko yrittäjä pimeästi.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Eihän siinä ole kyse, että tarvitsetko kuittia vaan siitä, että onko se saatavilla eli meneekö kaikki kirjanpitoon vai puuhasteleeko yrittäjä pimeästi.
Ei ne pimeästi tee mitään vaan ovat kunniallisua tori kauppiaita
- Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mistä tiedät, että ovat kunniallisia? Kuulostaa just sellaiselta vanhukselta, joka luulee, että kun vaan kohteliaasti käyttäytyy, niin kaikki on hyvin. Ne verot... miksi Kala ja Marja yritys, joka on YRITYS eikä yksityinen eläkeläinen, ei ota vastaan kuin käteistä eikä anna kuittia. Se on ihan selvä tapaus.
- Anonyymi00029
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tämä kommentti on selvästi ironiaa!
- Anonyymi00020
Kateelliset huutaa, menkää itse myyjäksi torille uunot
- Anonyymi00021
Mitä olen toreilla asioinut, niin ikinä en ole kuittia saanut enkä edes pyytänyt. Nehän on yksityisiä pääsääntöisesti ja enemmänkin harrastelijamyyjiä. Poislukien mämä kiertävät kauppiaat ja kahvimyyjät.
Tunsin yhden torimyyjän, jonka tuotto oli nolla, työ- ja polttoainekulut sekä maksut niistä tuotteista vei tienestit. No se oli hänelle eläkepäivien harrastelua- Anonyymi00024
Joka kesä on pimeä marjamyynti käynnissä torilla ja kyseessä on yritys, joka niitä tuotteita verovapaasti näyttää myyvän - ei yksityinen villasukanmyyjä.
- Anonyymi00023
Kerran kampaaja perusteli kuitittomuutta sillä, että säästyy kassakoneen kuittipaperia.
- Anonyymi00025
Törkeätä. Ja myös noloa, että tuollainen menee joillakin läpi.
- Anonyymi00026
Sotkamossa perinteitä marjanmyyntiin ja ostoon oliko se Jansa vai mikä se oli.
- Anonyymi00027
Pitäähän sitä perinteitä jatkaa
- Anonyymi00030
Verotarkastajat kiertämään torille siitä asiat selviää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1881315
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85842
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?50711Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t251612Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311590Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 53564
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7560