Hesarin jutusta tuli mieleen me yksinäiset, jos sikseen tulee ei ole vaikeuksia olla viikkoa olla puhumatta viikkoon kenenkään kanssa.
Meidän yksinäisten on hyvä päästä ihmisten ilmoille että saa puhua itsensä kylläiseksi niin taas jaksaa olla tuppisuuna.
https://www.hs.fi/alueet/art-2000012047596.html
Pertikki
Laatuaikaa olla puhumatta
8
92
Vastaukset
- Anonyymi00001
En pärjäisi millään ilman ihmisiä. Jos pari päivää häärään omia asioitani, joita tietenkin niitäkin on pakko hoitaa ja niihin keskittyä että elämä sujuu, niin alan kaivata ihmisten pariin. Onneksi jo ennen eläkeikää valitsin erilaisia ryhmiä joihin liityin ja joista nyt saan valita mikä sakki milloinkin on kokoontumassa.
Minulle olisi viikko suorastaan mahdoton olla puhumatta kenellekään mutta parin päivän tauko on silloin tällöin tervetullut. Tärkeäitä ne omat ajatuksetkin ovat, muuten ei saa ideoita pää pitää välillä rauhoittaa kaikesta hälinästä.
Hyvä aloitus.- Anonyymi00005
Minä en liity enää mihinkään ryhmään ja kuppikuntaan, sain hyvän opetuksen vajaassa parissa vuodessa eläkeläisjärjestöstä johon liityin. Kun en itse ole sellainen joka suunapäänä menee kaikkien juttusille kälättämään niin yksin sain istua tapaamisissa paria kertaa lukuunottamatta, Porukka oli niin sisäänlämpiävää että ei edes tervehdykseen vastattu kun paikalle menin. Katsoin paremmaksi jättää moisen "seurakunnan".
Välillä menee kevyesti se viikkokin etten juttele kenenkään kanssa yhtään sanaa, mutta ei se minun arkeani hetkauta eikä kyllä pyhääkään.
Matkoilla sitten ihme ja kumma täysin tuntemattomat tulee juttusille , usein jo lähtöpaikassa heti kun matkatoimiston bussiin on päässyt istumaan.
- Anonyymi00002
Puhua voi ja pitääkin ihan yksikseenkin, se on hyväksi.
- Anonyymi00003
Kyllähän siinä menee jonkin aikaa toipua, jos joutuu pakosta ns. seurustelemaan joidenkin kanssa. Yksin kun seurustelee, niin ei ahdista lainkaan.
- Anonyymi00004
Vaihtelu virkistää kuitenkin.
- Anonyymi00006
Luin jutun, mutta en muista enää mihin se perustuu.
itselläni on tuttu, jolle liika sosiaalisuus on rasite,
Hän haluaa olla aika paljon yksin hiljaisuudessa.
Yksinolo ei haittaa, kun se on vapaaehtoista.
Pakkoyksinolo on ahdistavaa, kun haluaisi jutella. - Anonyymi00007
Minulle laatuaika on seura. Joskus tarvitsen olla yksinkin ajatuksineni
tai luen tms. Se on kai aika tavallista. - Anonyymi00008
Saatan olla yksin viikon sisällä käymättä missään, puhelin on käytössä päivittäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461348
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38685- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 26579
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17543