Vellut, muistakaa tämä vakava varoitus!: Älkää lähtekö tuohon HERJAAN mukaan ,että Kristittyjen usko Jeesukseen on riivaajien "uskoa"!!
Syyllistytte siinä PYHÄN HENGEN PILKKAAN, jota ei ikinä anteeksi anneta täällä,-eikä tuonpuoleisessa! -Jos sen teet,-sinulla ei ole jäljellä kuin KAAMEA tuomion odotus!
Matt12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla".
12:25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
12:27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
12:28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
12:29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
Saaleminpastorikolta vakava varoitus SRK,lle
86
378
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kristittyjen usko Jeesukseen poikkeaa riivaajien uskosta siinä, että riivaajat eivät usko syntejään anteeksi. Kristityt uskovat. Sekä riivaajat että kristityt uskovat Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi ja Jumalan Pojaksi, mutta vain kristityt uskovat syntinsä anteeksi.
Kannattaa tehdä tämä hajurako riivaajien uskoon täällä armon ajassa!- Anonyymi00002
Näytä sellainen kohta Raamatusta, jossa uskotaan synnit anteeksi!
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Näytä sellainen kohta Raamatusta, jossa uskotaan synnit anteeksi!
Täs siul o sellane: "Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi" (Apt. 13:38).
Jos luetun ymmärtämisessä on vaikeuksia, niin lue "hauki on kala" -tekniikalla kertaa "teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi".
Riivaatkin uskovat Jeesuksen Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, osaavat sanoa Jeesukselle "sinä olet Kristus, Jumalan Poika" (Luuk. 4:41), mutta syntien uskominen anteeksi niiltä ei käykään yhtä kätevästi! - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Täs siul o sellane: "Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi" (Apt. 13:38).
Jos luetun ymmärtämisessä on vaikeuksia, niin lue "hauki on kala" -tekniikalla kertaa "teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi".
Riivaatkin uskovat Jeesuksen Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, osaavat sanoa Jeesukselle "sinä olet Kristus, Jumalan Poika" (Luuk. 4:41), mutta syntien uskominen anteeksi niiltä ei käykään yhtä kätevästi!Sillä sydän, joka uskoo häneen, puhdistuu, ja suu, joka tunnustaa häntä, on elävä. ei tässä ole mirään uskomisesta itse et osaa lukea
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sillä sydän, joka uskoo häneen, puhdistuu, ja suu, joka tunnustaa häntä, on elävä. ei tässä ole mirään uskomisesta itse et osaa lukea
tässä ei uskota syntejä anteeksi vaan jeesukseen
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sillä sydän, joka uskoo häneen, puhdistuu, ja suu, joka tunnustaa häntä, on elävä. ei tässä ole mirään uskomisesta itse et osaa lukea
Tämä on UKR 1992 käännöksestä: "teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi". Ihan selvällä suomen kielellä, että Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi ja joka uskoo, tulee vanhurskaaksi. Pahoilta hengiltä käy uskoa Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta syntien uskominen anteeksi ei luista.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
tässä ei uskota syntejä anteeksi vaan jeesukseen
Juuri noin👏
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Tämä on UKR 1992 käännöksestä: "teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi". Ihan selvällä suomen kielellä, että Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi ja joka uskoo, tulee vanhurskaaksi. Pahoilta hengiltä käy uskoa Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta syntien uskominen anteeksi ei luista.
Ei tuossakin uskota syntejä anteeksi!
- Anonyymi00009
Anonyymi00003 kirjoitti:
Täs siul o sellane: "Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi" (Apt. 13:38).
Jos luetun ymmärtämisessä on vaikeuksia, niin lue "hauki on kala" -tekniikalla kertaa "teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi".
Riivaatkin uskovat Jeesuksen Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, osaavat sanoa Jeesukselle "sinä olet Kristus, Jumalan Poika" (Luuk. 4:41), mutta syntien uskominen anteeksi niiltä ei käykään yhtä kätevästi!ja missä kohtaa tuossa kielletään uskomasta jeesukseen taitaa olla musta valkoiset lasit silmillä
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei tuossakin uskota syntejä anteeksi!
"teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi". Kun julistetaan synnit anteeksi Jeesuksen ansiosta, niin synnit anteeksi uskova tulee autuaaksi. En voi mitään, jos luetun ymmärtäminen ei ole kymppi, mutta kun tarpeeksi monta kertaa luet, ehkä menee ymmärrykseen ja selittää sinullekin sen merkittävimmän hajuraon pahojen henkien uskoon.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
ja missä kohtaa tuossa kielletään uskomasta jeesukseen taitaa olla musta valkoiset lasit silmillä
Ei missään, minä uskon Jeesukseen ja moni muukin uskoo Jeesukseen- myös pahat henget.
- Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei tuossakin uskota syntejä anteeksi!
missä kohtaa tässä kielletään uskomasta jeesukseen
Tietäkää siis, veljet: Jeesuksen nimessä julistetaan teille syntien anteeksiantamus. Kaikesta siitä, mistä te ette Mooseksen lain avulla voineet tulla vanhurskaiksi, tulee jokainen, joka uskoo, vanhurskaaksi hänessä." - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
missä kohtaa tässä kielletään uskomasta jeesukseen
Tietäkää siis, veljet: Jeesuksen nimessä julistetaan teille syntien anteeksiantamus. Kaikesta siitä, mistä te ette Mooseksen lain avulla voineet tulla vanhurskaiksi, tulee jokainen, joka uskoo, vanhurskaaksi hänessä."Kol. 3:17
Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme. - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
missä kohtaa tässä kielletään uskomasta jeesukseen
Tietäkää siis, veljet: Jeesuksen nimessä julistetaan teille syntien anteeksiantamus. Kaikesta siitä, mistä te ette Mooseksen lain avulla voineet tulla vanhurskaiksi, tulee jokainen, joka uskoo, vanhurskaaksi hänessä."Uskot joulupukkiin?
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei missään, minä uskon Jeesukseen ja moni muukin uskoo Jeesukseen- myös pahat henget.
Tunnistatko olevasi paha henki?
Raamatussa ei missään sanota ,että pahat henget uskovat jeesukseen. He vain tietävät että Jeesus on messias, Jumalan Poika! - Anonyymi00016
Anonyymi00010 kirjoitti:
"teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi". Kun julistetaan synnit anteeksi Jeesuksen ansiosta, niin synnit anteeksi uskova tulee autuaaksi. En voi mitään, jos luetun ymmärtäminen ei ole kymppi, mutta kun tarpeeksi monta kertaa luet, ehkä menee ymmärrykseen ja selittää sinullekin sen merkittävimmän hajuraon pahojen henkien uskoon.
Julistaminen on eri asia kuin uskominen.!
- Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
missä kohtaa tässä kielletään uskomasta jeesukseen
Tietäkää siis, veljet: Jeesuksen nimessä julistetaan teille syntien anteeksiantamus. Kaikesta siitä, mistä te ette Mooseksen lain avulla voineet tulla vanhurskaiksi, tulee jokainen, joka uskoo, vanhurskaaksi hänessä."Ainakaan kukaan vl ei ole havaintojeni mukaan kieltänyt uskomasta Jeesukseen, päinvastoin on välttämätöntä uskoa syntien sovittajaan, jotta voi hänen ansiostaan uskoa synnit anteeksi! Kyse on vain siitä, että usko Jeesukseen Kristuksena ja Jumalan Poikana ei ole vain elävän uskon tuntomerkki - myös pahat henget uskovat Jeesukseen Kristuksena ja Jumalan Poikana. Ne eivät usko syntejään anteeksi edes Jeesuksen ansiosta, eivätkä voikaan!
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tunnistatko olevasi paha henki?
Raamatussa ei missään sanota ,että pahat henget uskovat jeesukseen. He vain tietävät että Jeesus on messias, Jumalan Poika!En tunnista itseäni pahaksi hengeksi, mutta tiedän Raamattua lukemalla niiden uskovan Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika. Ne tietävät, totta, mutta jos ne eivät uskoisi tietoonsa, niiden tieto olisi jotain muuta, esim. olet nasaretilainen puuseppä Joosefin poika.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ainakaan kukaan vl ei ole havaintojeni mukaan kieltänyt uskomasta Jeesukseen, päinvastoin on välttämätöntä uskoa syntien sovittajaan, jotta voi hänen ansiostaan uskoa synnit anteeksi! Kyse on vain siitä, että usko Jeesukseen Kristuksena ja Jumalan Poikana ei ole vain elävän uskon tuntomerkki - myös pahat henget uskovat Jeesukseen Kristuksena ja Jumalan Poikana. Ne eivät usko syntejään anteeksi edes Jeesuksen ansiosta, eivätkä voikaan!
ei tossa edelöämainitussa kohdassa puhuta mitään syntien anteelsi uskomisesta vaan julistuksesta
- Anonyymi00020
Anonyymi00014 kirjoitti:
Uskot joulupukkiin?
onko se lestadiolaisyen jumala
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
onko se lestadiolaisyen jumala
vai pakanoitten jumala
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
vai pakanoitten jumala
mikä erottaa lestadiolaisen ja pakan pakanoilla on jumala mutta lestadiolaisilla ei
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
mikä erottaa lestadiolaisen ja pakan pakanoilla on jumala mutta lestadiolaisilla ei
tai on niillä mutta se on paholainen
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
tai on niillä mutta se on paholainen
Onpa ikävä, että sinäkin Brutukseni olet pahojen henkien kanssa yhteisrintamassa uskoen Jeesuksen Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta kieltäytyen ylpeydessäsi uskomasta syntejä anteeksi Jeesuksen ansiosta. Siitä ei hyvä heilu!
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Onpa ikävä, että sinäkin Brutukseni olet pahojen henkien kanssa yhteisrintamassa uskoen Jeesuksen Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta kieltäytyen ylpeydessäsi uskomasta syntejä anteeksi Jeesuksen ansiosta. Siitä ei hyvä heilu!
vain usko jeesukseen pelastaa
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
vain usko jeesukseen pelastaa
ihminen ei voi antaa syntejä anteeksi
- Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
tai on niillä mutta se on paholainen
Ja raha!
- Anonyymi00028
Anonyymi00018 kirjoitti:
En tunnista itseäni pahaksi hengeksi, mutta tiedän Raamattua lukemalla niiden uskovan Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika. Ne tietävät, totta, mutta jos ne eivät uskoisi tietoonsa, niiden tieto olisi jotain muuta, esim. olet nasaretilainen puuseppä Joosefin poika.
Miksi kuulut kirkkoon, joka mielestäsi opettaa riivaajien uskoa?
Miksi moni vl-pappi opettaa seurakunnan tippileirillä mielestään riivaajien oppia, luterilaista Jeesukseen uskoa? - Anonyymi00029
Anonyymi00024 kirjoitti:
Onpa ikävä, että sinäkin Brutukseni olet pahojen henkien kanssa yhteisrintamassa uskoen Jeesuksen Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta kieltäytyen ylpeydessäsi uskomasta syntejä anteeksi Jeesuksen ansiosta. Siitä ei hyvä heilu!
varoitan teitä pyhän hengen pilkasta sitä ei saa anteeksi
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Miksi kuulut kirkkoon, joka mielestäsi opettaa riivaajien uskoa?
Miksi moni vl-pappi opettaa seurakunnan tippileirillä mielestään riivaajien oppia, luterilaista Jeesukseen uskoa?Perinteisessä luterilaisessa opissa synnit kuuluu uskoa anteeksi. Ero vl-uskoon on armonvälineissä. Se, että syntejä ei (pahojen henkien tavoin) saisi uskoa anteeksi, on palstan helluntaihellujen väännös.
Vl-papit voivat toimia luterilaisessa kirkossa samalla periaatteella kuin Jeesus synagogissa, joissa niin ikään oli paljon kuollutta uskoa. Yhtä lailla voitaisiin toimia omana kirkkonakin, jollaisia ovat vaikkapa Amerikan Lestadiolais-luterilainen kirkko (LLC) tai Togon Syntien anteeksiantamuksen kirkko. - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Perinteisessä luterilaisessa opissa synnit kuuluu uskoa anteeksi. Ero vl-uskoon on armonvälineissä. Se, että syntejä ei (pahojen henkien tavoin) saisi uskoa anteeksi, on palstan helluntaihellujen väännös.
Vl-papit voivat toimia luterilaisessa kirkossa samalla periaatteella kuin Jeesus synagogissa, joissa niin ikään oli paljon kuollutta uskoa. Yhtä lailla voitaisiin toimia omana kirkkonakin, jollaisia ovat vaikkapa Amerikan Lestadiolais-luterilainen kirkko (LLC) tai Togon Syntien anteeksiantamuksen kirkko.jos srk antaa siihen luvan muuten ei sitä löydy raamatusta
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
jos srk antaa siihen luvan muuten ei sitä löydy raamatusta
Sen tähden, tietäkää, minun veljeni, että tässä, hänen kauttaan teille julistetaan syntien vapauttaminen.
Ja kaikesta siitä, mistä te ette voineet tulla vanhurskaiksi Mooseksen lain kautta, puhdistuu jokainen, joka uskoo häneen
Sillä sydän, joka uskoo häneen, puhdistuu, ja suu, joka tunnustaa häntä, on elävä. - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Sen tähden, tietäkää, minun veljeni, että tässä, hänen kauttaan teille julistetaan syntien vapauttaminen.
Ja kaikesta siitä, mistä te ette voineet tulla vanhurskaiksi Mooseksen lain kautta, puhdistuu jokainen, joka uskoo häneen
Sillä sydän, joka uskoo häneen, puhdistuu, ja suu, joka tunnustaa häntä, on elävä.usko vl mantraan vs jeesus
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
usko vl mantraan vs jeesus
mitään hokkus pokkus mantraa ei ole olemassa
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
mitään hokkus pokkus mantraa ei ole olemassa
vellut ovat keksineet taika mantran joh mukaan jossa jeesus käski antaa veljelle anteeksi ei mitään synnin päästö moskaa
- Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
vellut ovat keksineet taika mantran joh mukaan jossa jeesus käski antaa veljelle anteeksi ei mitään synnin päästö moskaa
mutta kun majesteerti rikos ei toimi kuin ygteen suuntaan lähimmäistä kohtaan ei sillä voi julistaa synnin päästöä joten pwrseelleen menee velluje anteeksi pyynnöt kun yrittävät livistää pyydellen toisiltaan anteeksi
- Anonyymi00037
Anonyymi00030 kirjoitti:
Perinteisessä luterilaisessa opissa synnit kuuluu uskoa anteeksi. Ero vl-uskoon on armonvälineissä. Se, että syntejä ei (pahojen henkien tavoin) saisi uskoa anteeksi, on palstan helluntaihellujen väännös.
Vl-papit voivat toimia luterilaisessa kirkossa samalla periaatteella kuin Jeesus synagogissa, joissa niin ikään oli paljon kuollutta uskoa. Yhtä lailla voitaisiin toimia omana kirkkonakin, jollaisia ovat vaikkapa Amerikan Lestadiolais-luterilainen kirkko (LLC) tai Togon Syntien anteeksiantamuksen kirkko.Luterilainen käsitys tulee ilmi mm. Augsburgin tunnustuksensa kohdasta IV: "...heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden, joka kuolemallaan on antanut hyvityksen synneistämme..."
Myös katolinen kirkko ja ortodoksinen kirkko opettavat syntien anteeksi uskomisen Kristuksen tähden olevan välttämätöntä pelastukseen. Palstan hellut ovat kristikunnassa vähemmistö, jotka eivät näytä millään kykenevän tekemään tarvittavaa hajurakoa pahojen henkien uskoon, jotka osaavat sanoa Jeesukselle "sinä olet Kristus, Jumalan Poika". Tottahan ne ryökäleet turisevat, mutta älkäämme hyvät ihmiset jääkö niiden innovaatioon, vaan uskokaamme niistä poiketen synnit anteeksi Jeesuksen ansion tähden. - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Luterilainen käsitys tulee ilmi mm. Augsburgin tunnustuksensa kohdasta IV: "...heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden, joka kuolemallaan on antanut hyvityksen synneistämme..."
Myös katolinen kirkko ja ortodoksinen kirkko opettavat syntien anteeksi uskomisen Kristuksen tähden olevan välttämätöntä pelastukseen. Palstan hellut ovat kristikunnassa vähemmistö, jotka eivät näytä millään kykenevän tekemään tarvittavaa hajurakoa pahojen henkien uskoon, jotka osaavat sanoa Jeesukselle "sinä olet Kristus, Jumalan Poika". Tottahan ne ryökäleet turisevat, mutta älkäämme hyvät ihmiset jääkö niiden innovaatioon, vaan uskokaamme niistä poiketen synnit anteeksi Jeesuksen ansion tähden.Tarkkaan ottaen "uskoa synnit anteeksi" on ilmaus, jota ei heprean ja kreikan kielillä ole mahdollista ilmaista tuollaisenaan. 1992 käännöksessä Apt 13:38 kuitenkin on vapaa suomennos, jossa (luetun ymmärtämisessä riittävän taitavat voivat havaita, että siinä) Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi ja joka uskoo, tulee vanhurskaaksi, eli siinä syntien uskominen anteeksi Jeesus ansiosta tuo vanhurskauden. Raamatussa usko armolliseen Jumalaan eli Jumalan anteeksiantavaan mieleen tuo syntien anteeksiantamuksen Jeesuksen ansiosta. Suomen kielellä tämä ilmaistaan hivenen eri tavalla "uskoa synnit anteeksi" Jeesuksen ansion tähden, mutta merkitys on täsmälleen sama. Siksi hellujen voi olla vaikeaa tehdä pesäeroa demonien uskoon, jossa ihan oikein tunnustetaan Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta ei löydy voimaa uskoa syntejä anteeksi.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Tarkkaan ottaen "uskoa synnit anteeksi" on ilmaus, jota ei heprean ja kreikan kielillä ole mahdollista ilmaista tuollaisenaan. 1992 käännöksessä Apt 13:38 kuitenkin on vapaa suomennos, jossa (luetun ymmärtämisessä riittävän taitavat voivat havaita, että siinä) Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi ja joka uskoo, tulee vanhurskaaksi, eli siinä syntien uskominen anteeksi Jeesus ansiosta tuo vanhurskauden. Raamatussa usko armolliseen Jumalaan eli Jumalan anteeksiantavaan mieleen tuo syntien anteeksiantamuksen Jeesuksen ansiosta. Suomen kielellä tämä ilmaistaan hivenen eri tavalla "uskoa synnit anteeksi" Jeesuksen ansion tähden, mutta merkitys on täsmälleen sama. Siksi hellujen voi olla vaikeaa tehdä pesäeroa demonien uskoon, jossa ihan oikein tunnustetaan Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta ei löydy voimaa uskoa syntejä anteeksi.
Hän on yksi, kirjoitetun sanan antaja ja tuomari, hän, joka pystyy elävöittämään ja tuhoamaan. Mutta
kuka sinä olet, sinä, joka tuomitset lähimmäistäsi? - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Hän on yksi, kirjoitetun sanan antaja ja tuomari, hän, joka pystyy elävöittämään ja tuhoamaan. Mutta
kuka sinä olet, sinä, joka tuomitset lähimmäistäsi?Heidän hedelmistään te siis tunnette heidät.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Heidän hedelmistään te siis tunnette heidät.
Monet sanovat minulle sinä päivänä, ”herrani, herrani, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet, ja sinun nimessäsi ajaneet pois riivaajia, ja sinun nimessäsi tehneet monia taidollisia tekoja?”
- Anonyymi00062
Anonyymi00006 kirjoitti:
Tämä on UKR 1992 käännöksestä: "teille julistetaan synnit anteeksi, ja ... joka uskoo, tulee vanhurskaaksi". Ihan selvällä suomen kielellä, että Jeesuksen ansiosta julistetaan synnit anteeksi ja joka uskoo, tulee vanhurskaaksi. Pahoilta hengiltä käy uskoa Jeesus Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, mutta syntien uskominen anteeksi ei luista.
Joka uskoo Poikaan, on hänellä elämä ikuinen, ja joka ei tottele Poikaa, ei näe elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällään."
eikä raamattu tunne mitäään riivaajien uskoa jeesukseen eivät ne kykene siihen jos vellut uskovat mantraan jeesuksen sijaan he ov - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Joka uskoo Poikaan, on hänellä elämä ikuinen, ja joka ei tottele Poikaa, ei näe elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällään."
eikä raamattu tunne mitäään riivaajien uskoa jeesukseen eivät ne kykene siihen jos vellut uskovat mantraan jeesuksen sijaan he ovat riivaajia
Tämä oli hyvä nostaakin esille! 👏
Raamattu sanoo että riivaajat TIESIVÄT Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja Kristus.
Riivaajilla EI VOI OLLA PELASTAVAA USKOA JEESUKSEEN!!!
Joka sellaista valehtelee, on ansainnut synkimmän pimeyden ja helvetin tulen. Hänen omatuntonsa on poltinraudalla merkitty ikuisiksi ajoiksi!
Mitä luulette?
Onko yksikään vl-puhuja välttänyt tuota
PYHÄN HENGEN pilkkaa!?- Anonyymi00042
Kukaan ei ole väittänyt riivaajien uskon olevan pelastavaa uskoa, mutta ne uskovat - aivan oikein - Jeesuksen olevan Kristus ja Jumalan Poika. Jos tunnet vähänkään tietoteoriaa, niin tiedät (uskot), ettei ole olemassa tietoa ilman uskoa. Tieto lakkaa olemasta siihen uskovalle tietoa sillä hetkellä, kun hän ei siihen enää usko. Riivaajat uskovat Jeesuksen Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, ja tekevät siinä oikein. Kristityistä poiketen ne eivät usko syntejään anteeksi Kristuksen ansion tähden, eivätkä voikaan. Kova uho isoilla kirjaimilla karjuen ja selittelyt eivät asiaa muuta miksikään.
Anonyymi00042 kirjoitti:
Kukaan ei ole väittänyt riivaajien uskon olevan pelastavaa uskoa, mutta ne uskovat - aivan oikein - Jeesuksen olevan Kristus ja Jumalan Poika. Jos tunnet vähänkään tietoteoriaa, niin tiedät (uskot), ettei ole olemassa tietoa ilman uskoa. Tieto lakkaa olemasta siihen uskovalle tietoa sillä hetkellä, kun hän ei siihen enää usko. Riivaajat uskovat Jeesuksen Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi, ja tekevät siinä oikein. Kristityistä poiketen ne eivät usko syntejään anteeksi Kristuksen ansion tähden, eivätkä voikaan. Kova uho isoilla kirjaimilla karjuen ja selittelyt eivät asiaa muuta miksikään.
Syntejä ei voi uskoa anteeksi!
Etkö tiedä edes sitä peruasiaa, että Jeesukseen uskomalla ja kasteella synnit saadaan anteeksi, koska syntien anteeksianto tapahtui silloin kun Jeesus kuoli ristillä ja Jumala Hänet kuolleista herätti. Tiedät sinä sen, mutta kun olet paholainen, -haluat vetää niin monta sielua helvettiin mukanasi, kuin on mahdollista!
Raamatussi ei ole missään että riivaajat uskovat Jeesukseen!
Riivaajat ja sinä TIETÄVÄT että Jeesus on Kristus!- Anonyymi00043
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Syntejä ei voi uskoa anteeksi!
Etkö tiedä edes sitä peruasiaa, että Jeesukseen uskomalla ja kasteella synnit saadaan anteeksi, koska syntien anteeksianto tapahtui silloin kun Jeesus kuoli ristillä ja Jumala Hänet kuolleista herätti. Tiedät sinä sen, mutta kun olet paholainen, -haluat vetää niin monta sielua helvettiin mukanasi, kuin on mahdollista!
Raamatussi ei ole missään että riivaajat uskovat Jeesukseen!
Riivaajat ja sinä TIETÄVÄT että Jeesus on Kristus!Syntien uskominen anteeksi tapahtuu uskomalla niiden olevan anteeksi annettuja. Lähinnä kristikunnassa kiistellään siitä, miten todellinen anteeksianto saadaan. Minä samoin kuin moni muukin vl on vahvasti kokenut, että Pyhän Hengen kautta saarnatussa elävässä evankeliumissa Jeesuksen nimessä ja veressä on Jumalan taivaasta lähettämä anteeksianto. Vain hellujen ja vapaiden suuntien väännös on, että syntejä ei voisi uskoa anteeksi. Esim. luterilaisessa Augsburgin tunnustuksessa todetaan: "...heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden,..."
Yliarvioit pahasti kykyni, ei uskoni sentään tietoa ole, sillä en ole henkilökohtaisesti pistänyt sormia Jeesuksen naulanreikiin. Tiedän uskovani enkä usko tietäväni. Totuus on kuitenkin, että pitääkseen asiaa tietona on uskottava asiaan, jota tietona pitää. Ei ole tietoa ilman uskoa. Pahat henget uskovat Jeesuksen olevan Kristus ja Jumalan Poika, mutta ei sillä pitkälle pötkitä ilman, että synnit uskotaan anteeksi. Anonyymi00043 kirjoitti:
Syntien uskominen anteeksi tapahtuu uskomalla niiden olevan anteeksi annettuja. Lähinnä kristikunnassa kiistellään siitä, miten todellinen anteeksianto saadaan. Minä samoin kuin moni muukin vl on vahvasti kokenut, että Pyhän Hengen kautta saarnatussa elävässä evankeliumissa Jeesuksen nimessä ja veressä on Jumalan taivaasta lähettämä anteeksianto. Vain hellujen ja vapaiden suuntien väännös on, että syntejä ei voisi uskoa anteeksi. Esim. luterilaisessa Augsburgin tunnustuksessa todetaan: "...heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden,..."
Yliarvioit pahasti kykyni, ei uskoni sentään tietoa ole, sillä en ole henkilökohtaisesti pistänyt sormia Jeesuksen naulanreikiin. Tiedän uskovani enkä usko tietäväni. Totuus on kuitenkin, että pitääkseen asiaa tietona on uskottava asiaan, jota tietona pitää. Ei ole tietoa ilman uskoa. Pahat henget uskovat Jeesuksen olevan Kristus ja Jumalan Poika, mutta ei sillä pitkälle pötkitä ilman, että synnit uskotaan anteeksi.Augsburgin uskontunnustus tunnustaa uskoa Jeesukseen!
Augsburgin tunnustus ei tunne velluja, kuten ei Jeesuskaan
#
Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikuisesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka USKOVAT HÄNEEN #
III Jumalan Poika
Edelleen seurakuntamme opettavat, että Sana, so. Jumalan Poika, on ottanut inhimillisen luonnon autuaan neitsyt Marian kohdussa, niin että molemmat luonnot, jumalallinen ja inhimillinen, samassa persoonassa erottamattomasti yhtyneinä, ovat yksi ainoa Kristus, tosi Jumala ja tosi ihminen, joka syntyi neitsyt Mariasta, todella kärsi, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, jotta hän sovittaisi Isän kanssamme ja olisi uhri ei ainoastaan perisynnin, vaan myös kaikkien ihmisten tekosyntien tähden. Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikuisesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka uskovat häneen, lähettämällä heidän sydämiinsä Pyhän Hengen, joka heitä johtaa, lohduttaa, tekee eläviksi ja puolustaa saatanaa ja synnin valtaa vastaan. Sama Kristus on näkyvällä tavalla tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita jne., kuten apostolisessa uskontunnustuksessa sanotaan.Anonyymi00043 kirjoitti:
Syntien uskominen anteeksi tapahtuu uskomalla niiden olevan anteeksi annettuja. Lähinnä kristikunnassa kiistellään siitä, miten todellinen anteeksianto saadaan. Minä samoin kuin moni muukin vl on vahvasti kokenut, että Pyhän Hengen kautta saarnatussa elävässä evankeliumissa Jeesuksen nimessä ja veressä on Jumalan taivaasta lähettämä anteeksianto. Vain hellujen ja vapaiden suuntien väännös on, että syntejä ei voisi uskoa anteeksi. Esim. luterilaisessa Augsburgin tunnustuksessa todetaan: "...heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden,..."
Yliarvioit pahasti kykyni, ei uskoni sentään tietoa ole, sillä en ole henkilökohtaisesti pistänyt sormia Jeesuksen naulanreikiin. Tiedän uskovani enkä usko tietäväni. Totuus on kuitenkin, että pitääkseen asiaa tietona on uskottava asiaan, jota tietona pitää. Ei ole tietoa ilman uskoa. Pahat henget uskovat Jeesuksen olevan Kristus ja Jumalan Poika, mutta ei sillä pitkälle pötkitä ilman, että synnit uskotaan anteeksi.####Esim. luterilaisessa Augsburgin tunnustuksessa todetaan: "...heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden,..."###
Taidat taas ,ei niin pikkuisen valehdella?
Augsburgin tunnustus nojaa tähän roomalsiskirjeen kohtaan, jossa selvästi osoitetaan että Vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen.
Mutta sitähän sinun vi-riivattuna ,on mahdotonta sanoa!
Room
3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka USKON KAUTTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit- Anonyymi00044
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Augsburgin uskontunnustus tunnustaa uskoa Jeesukseen!
Augsburgin tunnustus ei tunne velluja, kuten ei Jeesuskaan
#
Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikuisesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka USKOVAT HÄNEEN #
III Jumalan Poika
Edelleen seurakuntamme opettavat, että Sana, so. Jumalan Poika, on ottanut inhimillisen luonnon autuaan neitsyt Marian kohdussa, niin että molemmat luonnot, jumalallinen ja inhimillinen, samassa persoonassa erottamattomasti yhtyneinä, ovat yksi ainoa Kristus, tosi Jumala ja tosi ihminen, joka syntyi neitsyt Mariasta, todella kärsi, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, jotta hän sovittaisi Isän kanssamme ja olisi uhri ei ainoastaan perisynnin, vaan myös kaikkien ihmisten tekosyntien tähden. Tämä sama Kristus astui alas tuonelaan, nousi todella kolmantena päivänä kuolleista ja astui ylös taivaisiin istuakseen Isän oikealla puolella, hallitakseen ja vallitakseen ikuisesti kaikkia luotuja sekä pyhittääkseen ne, jotka uskovat häneen, lähettämällä heidän sydämiinsä Pyhän Hengen, joka heitä johtaa, lohduttaa, tekee eläviksi ja puolustaa saatanaa ja synnin valtaa vastaan. Sama Kristus on näkyvällä tavalla tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita jne., kuten apostolisessa uskontunnustuksessa sanotaan.Ottamasi lainaus ei kumoa mitenkään sitä, että Augsburgin tunnustuksen mukaan ihmiset vanhurskautetaan "uskon kautta, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden,..." Elävä usko Jeesukseen kun ei ole pelkkää uskoa Jeesukseen Kristuksena ja Jumalan Poikana, vaan elävässä uskossa uskotaan synnit anteeksi Kristuksen tähden. Totta kai Jeesukseen on uskottava, eihän voi uskoa syntejään anteeksi ilman Jeesuksen ansiota eikä toetenkään voi uskoa Jeesuksen ansioon uskomatta Jeesukseen. Voi kuvitella uskovansa, mutta todellisuudessa synnit annetaan anteeksi yksin Jeesuksen ansion tähden, tai kuten elävässä kristillisyydessä se hienosti ilmaistaan, Jeesuksen nimessä ja veressä. On siis tärkeää tehdä tämä hajurako pahojen henkien uskoon: elävässä uskossa elävä kristitty uskoo Jeesukseen Kristuksena ja Jumalan Poikana, jonka ansiosta saa uskoa synnit anteeksi, kun taas pahat henget uskovat Jeesukseen vain Kristuksena ja Jumalan Poikana uskomatta syntejään anteeksi Jeesuksen ansiosta.
Anonyymi00044 kirjoitti:
Ottamasi lainaus ei kumoa mitenkään sitä, että Augsburgin tunnustuksen mukaan ihmiset vanhurskautetaan "uskon kautta, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden,..." Elävä usko Jeesukseen kun ei ole pelkkää uskoa Jeesukseen Kristuksena ja Jumalan Poikana, vaan elävässä uskossa uskotaan synnit anteeksi Kristuksen tähden. Totta kai Jeesukseen on uskottava, eihän voi uskoa syntejään anteeksi ilman Jeesuksen ansiota eikä toetenkään voi uskoa Jeesuksen ansioon uskomatta Jeesukseen. Voi kuvitella uskovansa, mutta todellisuudessa synnit annetaan anteeksi yksin Jeesuksen ansion tähden, tai kuten elävässä kristillisyydessä se hienosti ilmaistaan, Jeesuksen nimessä ja veressä. On siis tärkeää tehdä tämä hajurako pahojen henkien uskoon: elävässä uskossa elävä kristitty uskoo Jeesukseen Kristuksena ja Jumalan Poikana, jonka ansiosta saa uskoa synnit anteeksi, kun taas pahat henget uskovat Jeesukseen vain Kristuksena ja Jumalan Poikana uskomatta syntejään anteeksi Jeesuksen ansiosta.
Ymmärrätkö kuinka suuren synnin teet kun niitä pelastavat uskoa Jeesukseen "riivaajien uskoksi". Toivottavasti et enää ymmärräkään, kun et kestäisi sitä kaamea tuskaa, mitä ymmärrys toisi!
Riivaajat TIETÄVÄT, mutta se ei ole Kristityn Jeesukseen kohdistaa pelastavat uskoa. Kun riivaajien ei ole annettu pelastustoivoa!
Vielä seLemminkäinen rautalankamallia sinulle!
Room
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Ymmärrätkö kuinka suuren synnin teet kun niitä pelastavat uskoa Jeesukseen "riivaajien uskoksi". Toivottavasti et enää ymmärräkään, kun et kestäisi sitä kaamea tuskaa, mitä ymmärrys toisi!
Riivaajat TIETÄVÄT, mutta se ei ole Kristityn Jeesukseen kohdistaa pelastavat uskoa. Kun riivaajien ei ole annettu pelastustoivoa!
Vielä seLemminkäinen rautalankamallia sinulle!
Room
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?Selvennystä taas!
Ymmärrätkö kuinka suuren synnin teet kun nimität pelastavaa uskoa Jeesukseen "riivaajien uskoksi". Toivottavasti et enää ymmärräkään, kun et kestäisi sitä kaamea tuskaa, mitä ymmärrys toisi!
Riivaajat TIETÄVÄT, mutta se ei ole Kristityn Jeesukseen kohdistuvaa pelastavaa uskoa. Kun riivaajille ei ole annettu pelastustoivoa!
Vielä uskosta Jeesukseen, rautalankamallia sinulle!- Anonyymi00045
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
####Esim. luterilaisessa Augsburgin tunnustuksessa todetaan: "...heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden,..."###
Taidat taas ,ei niin pikkuisen valehdella?
Augsburgin tunnustus nojaa tähän roomalsiskirjeen kohtaan, jossa selvästi osoitetaan että Vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen.
Mutta sitähän sinun vi-riivattuna ,on mahdotonta sanoa!
Room
3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka USKON KAUTTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnitLainaus on autenttinen Augsburgin tunnustuksen kohdasta IV, voit sen tarkistaa täältä: https://tunnustuskirjat.fi/augstunn.html#Vanhurskautus
- Anonyymi00046
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Selvennystä taas!
Ymmärrätkö kuinka suuren synnin teet kun nimität pelastavaa uskoa Jeesukseen "riivaajien uskoksi". Toivottavasti et enää ymmärräkään, kun et kestäisi sitä kaamea tuskaa, mitä ymmärrys toisi!
Riivaajat TIETÄVÄT, mutta se ei ole Kristityn Jeesukseen kohdistuvaa pelastavaa uskoa. Kun riivaajille ei ole annettu pelastustoivoa!
Vielä uskosta Jeesukseen, rautalankamallia sinulle!Vastoin väitettäsi en ole missään nimittänyt PELASTAVAA uskoa riivaajien uskoksi. Ne uskovat Jeesukseen Kristuksena ja Jumalan Poikana, mutta eivät syntejään anteeksi Jeesuksen ansiosta, mikä erottaa niiden uskon pelastavasta uskosta. "Tietävät" on selittelyä - jokainen tietävä USKOO asiaan, jota pitää tietona.
Anonyymi00045 kirjoitti:
Lainaus on autenttinen Augsburgin tunnustuksen kohdasta IV, voit sen tarkistaa täältä: https://tunnustuskirjat.fi/augstunn.html#Vanhurskautus
Poistatit tämän sekunneissa!Miksi?
IV Vanhurskautus
Samaten seurakuntamme opettavat, että ihmiset eivät voi tulla vanhurskautetuiksi Jumalan edessä omin voimin, ansioin tai teoin, vaan että heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, kun he uskovat, että heidät otetaan armoon ja että synnit annetaan anteeksi Kristuksen tähden, joka kuolemallaan on antanut hyvityksen synneistämme. Tämän uskon Jumala lukee edessään kelpaavaksi vanhurskaudeksi (Room. 3 ja 4). (Room. 3:21 ss; Room. 4:5)SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Poistatit tämän sekunneissa!Miksi?
IV Vanhurskautus
Samaten seurakuntamme opettavat, että ihmiset eivät voi tulla vanhurskautetuiksi Jumalan edessä omin voimin, ansioin tai teoin, vaan että heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, kun he uskovat, että heidät otetaan armoon ja että synnit annetaan anteeksi Kristuksen tähden, joka kuolemallaan on antanut hyvityksen synneistämme. Tämän uskon Jumala lukee edessään kelpaavaksi vanhurskaudeksi (Room. 3 ja 4). (Room. 3:21 ss; Room. 4:5)Katsotaanpa tuo Room 3:21
Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
1Moos. 15:6 Ja Abram uskoi Herraan, ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi.
Jes. 53:11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
Jer. 23:6 Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'.
Joh. 5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka USKOO HÄNEEN, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Ap.t. 15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
Ap.t. 15:11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
Ap.t. 26:22 Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,
Ap.t. 26:23 että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."
Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
Fil. 3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
1Piet. 1:10 Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Poistatit tämän sekunneissa!Miksi?
IV Vanhurskautus
Samaten seurakuntamme opettavat, että ihmiset eivät voi tulla vanhurskautetuiksi Jumalan edessä omin voimin, ansioin tai teoin, vaan että heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, kun he uskovat, että heidät otetaan armoon ja että synnit annetaan anteeksi Kristuksen tähden, joka kuolemallaan on antanut hyvityksen synneistämme. Tämän uskon Jumala lukee edessään kelpaavaksi vanhurskaudeksi (Room. 3 ja 4). (Room. 3:21 ss; Room. 4:5)Katsotaanpa Room 4:5
Room. 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan USKOO HÄNEEN (Jeesus), joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Joh. 6:28 Niin he sanoivat hänelle (Jeesus): "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen (Jeesus), jonka Jumala on lähettänyt".
Room. 3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta (Jeesukseen), ilman lain tekoja.
2Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan (Se ei ole vl-verimantra!).
Fil. 3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon (Jeesukseen)perusteella;Anonyymi00046 kirjoitti:
Vastoin väitettäsi en ole missään nimittänyt PELASTAVAA uskoa riivaajien uskoksi. Ne uskovat Jeesukseen Kristuksena ja Jumalan Poikana, mutta eivät syntejään anteeksi Jeesuksen ansiosta, mikä erottaa niiden uskon pelastavasta uskosta. "Tietävät" on selittelyä - jokainen tietävä USKOO asiaan, jota pitää tietona.
Kirjoitat sekavia!
###en ole missään nimittänyt PELASTAVAA uskoa riivaajien uskoksi###
Koko ajan teet sitä! Pelastava usko on uskoa Jeesukseen ja sinä väität sitä riivaajien uskosi. Riivaajat eivät usko,-vaan tietävät ,että Jeesus on Jumalan Poika ja luvattu Messias!
Se tieto on riivaajille KUOLEMAN HAJU, Mutta Jeesukseen uskoville ihmisille suloinen Elämän Tuoksu!
Usko Jeesukseen SISÄLTÄÄ SYNTIEN ANTEEKSIANNON!
Miksi et halua uskoa Jeesukseen?- Anonyymi00047
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Poistatit tämän sekunneissa!Miksi?
IV Vanhurskautus
Samaten seurakuntamme opettavat, että ihmiset eivät voi tulla vanhurskautetuiksi Jumalan edessä omin voimin, ansioin tai teoin, vaan että heille annetaan vanhurskaus lahjaksi Kristuksen tähden uskon kautta, kun he uskovat, että heidät otetaan armoon ja että synnit annetaan anteeksi Kristuksen tähden, joka kuolemallaan on antanut hyvityksen synneistämme. Tämän uskon Jumala lukee edessään kelpaavaksi vanhurskaudeksi (Room. 3 ja 4). (Room. 3:21 ss; Room. 4:5)En ole poistattanut mitään viestiä.
- Anonyymi00048
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Kirjoitat sekavia!
###en ole missään nimittänyt PELASTAVAA uskoa riivaajien uskoksi###
Koko ajan teet sitä! Pelastava usko on uskoa Jeesukseen ja sinä väität sitä riivaajien uskosi. Riivaajat eivät usko,-vaan tietävät ,että Jeesus on Jumalan Poika ja luvattu Messias!
Se tieto on riivaajille KUOLEMAN HAJU, Mutta Jeesukseen uskoville ihmisille suloinen Elämän Tuoksu!
Usko Jeesukseen SISÄLTÄÄ SYNTIEN ANTEEKSIANNON!
Miksi et halua uskoa Jeesukseen?Itse kirjoitat sekavia. Usko Jeesukseen pelastaa, mutta ei mikä tahansa usko Jeesukseen, vaan elävä usko, jossa uskotaan synnit anteeksi Jeesuksen ansiosta
Anonyymi00048 kirjoitti:
Itse kirjoitat sekavia. Usko Jeesukseen pelastaa, mutta ei mikä tahansa usko Jeesukseen, vaan elävä usko, jossa uskotaan synnit anteeksi Jeesuksen ansiosta
Tuollaisia mutkia ei Raamattu tunne, eikä edes Augsburgin uskontunnustus, johon vetoat!
Uskomalla ihmisen jumaluuteen, tässä tapauksessa vl-ihmisen jumaluuteen,-ohi Jeesuksen, -on epäuskoa!
Epäusko kadottaa!
Tulet vielä karvaasti muistamaan nämä sanani tuonpuoleisessa!- Anonyymi00049
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Tuollaisia mutkia ei Raamattu tunne, eikä edes Augsburgin uskontunnustus, johon vetoat!
Uskomalla ihmisen jumaluuteen, tässä tapauksessa vl-ihmisen jumaluuteen,-ohi Jeesuksen, -on epäuskoa!
Epäusko kadottaa!
Tulet vielä karvaasti muistamaan nämä sanani tuonpuoleisessa!Jokainen lukutaitoinen osaa lukea, että Augsburgin tunnustuksen mukaan syntiset vanhurskautetaan, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden. Mitä siinä lukee, ei välttämällä muuta muuksi muutu. Tietty määrä toistoja on hyväksi painamaan tämän kalloon, vaikka eihän se kovimpiin kalloihin uppoa. Betonilattiakin lohkeaa pääsi kolahtaessa siihen.
Kadotusuhkailut ovat sen verran tylsää "keskustelua" ("sinäpäs", "sinäpäs", "sinäpäs"), etten jaksa siihen lähteä. Anonyymi00049 kirjoitti:
Jokainen lukutaitoinen osaa lukea, että Augsburgin tunnustuksen mukaan syntiset vanhurskautetaan, KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden. Mitä siinä lukee, ei välttämällä muuta muuksi muutu. Tietty määrä toistoja on hyväksi painamaan tämän kalloon, vaikka eihän se kovimpiin kalloihin uppoa. Betonilattiakin lohkeaa pääsi kolahtaessa siihen.
Kadotusuhkailut ovat sen verran tylsää "keskustelua" ("sinäpäs", "sinäpäs", "sinäpäs"), etten jaksa siihen lähteä.###Jokainen lukutaitoinen osaa lukea, että Augsburgin tunnustuksen mukaan syntiset vanhurskautetaan, KUN HE USKOVAT###
Augburgin tunnustuskin sanoo, että syntiset vanhurskautetaan KUN HE USKOVAT JEESUKSEEN, mutta vellut uskovat tyhjään!
Ei tarvitse uhkailla kun sanon että huonosti tulee käymään niille, jotka turvaavat ihmiseen!- Anonyymi00050
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
###Jokainen lukutaitoinen osaa lukea, että Augsburgin tunnustuksen mukaan syntiset vanhurskautetaan, KUN HE USKOVAT###
Augburgin tunnustuskin sanoo, että syntiset vanhurskautetaan KUN HE USKOVAT JEESUKSEEN, mutta vellut uskovat tyhjään!
Ei tarvitse uhkailla kun sanon että huonosti tulee käymään niille, jotka turvaavat ihmiseen!Siinä lukee: "KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden." Sinä viivasit yli kohdan "että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden" ja korvasit sen sanalla "JEESUKSEEN".
On sinällään totta, että kristityn pitää pelastuakseen uskoa Jeesukseen (ja synnit anteeksi Jeesuksen ansiosta). Silti on rumaa viivata yhdeksän sanaa yli ja väittää, että siinä lukee niin kuin itse muokkasit tekstiä. Anonyymi00050 kirjoitti:
Siinä lukee: "KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden." Sinä viivasit yli kohdan "että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden" ja korvasit sen sanalla "JEESUKSEEN".
On sinällään totta, että kristityn pitää pelastuakseen uskoa Jeesukseen (ja synnit anteeksi Jeesuksen ansiosta). Silti on rumaa viivata yhdeksän sanaa yli ja väittää, että siinä lukee niin kuin itse muokkasit tekstiä.En yli yliviivannut mitään, mutta nyt tulee ilmi se Jumalan kirous, joka on peite silmilläsi,-huppu päässäsi ja hirret similläsi, ette kykene näkemään Totuutta! Sen tähden kun et ottanut vastaan rakkautta Totuuteen!
Usko Jeesukseen ja kaste pitää sisällään syntien anteeksiannon!
Hyvin on saatana tehtävänsä hoitanut, kun on saanut uskoteltua velluille, että usko Jeesukseen poissulkisi syntien anteeksiannon, -jopa niin, että usko Jeesukseen olisi riivaajien uskoa! Huh huh!Anonyymi00050 kirjoitti:
Siinä lukee: "KUN HE USKOVAT, että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden." Sinä viivasit yli kohdan "että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden" ja korvasit sen sanalla "JEESUKSEEN".
On sinällään totta, että kristityn pitää pelastuakseen uskoa Jeesukseen (ja synnit anteeksi Jeesuksen ansiosta). Silti on rumaa viivata yhdeksän sanaa yli ja väittää, että siinä lukee niin kuin itse muokkasit tekstiä.Suomen evankelisluterilaisen kirkon käyttämä suomennos apostolisesta uskontunnustuksesta: Tähän te vellut olette sitoutuneet, ymmärtämättä sitäkään!
Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan(1), nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan(2), pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.- Anonyymi00051
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
En yli yliviivannut mitään, mutta nyt tulee ilmi se Jumalan kirous, joka on peite silmilläsi,-huppu päässäsi ja hirret similläsi, ette kykene näkemään Totuutta! Sen tähden kun et ottanut vastaan rakkautta Totuuteen!
Usko Jeesukseen ja kaste pitää sisällään syntien anteeksiannon!
Hyvin on saatana tehtävänsä hoitanut, kun on saanut uskoteltua velluille, että usko Jeesukseen poissulkisi syntien anteeksiannon, -jopa niin, että usko Jeesukseen olisi riivaajien uskoa! Huh huh!Vaihdoit tekstin "että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden" sanaan "JEESUKSEEN".
Kyllähän ateistikin useimmiten uskoo Jeesukseen historiallisena henkilönä. Vain harvat kiistävät. Usko Jeesukseen ei tosiaan tuo automaattisesti syntien anteeksiantoa, koska riivaajatkaan eivät saa syntejään anteeksi, vaikka uskovatkin Jeesukseen. Elävä usko Jeesukseen, jossa synnit uskotaan anteeksi Jeesuksen ansiosta Pyhän Hengen voimasta, tuo pelastuksen. Siksi vierastan sanoa vain, että uskon Jeesukseen (vaikka uskonkin), koska haluaa vähän tehdä hajurakoa ryökäleiden (ja siinä samalla myös hellujen ja vapaiden suuntien) uskoon. Uskon Jeesukseen ja hänen ansiostaan synnit anteeksi! Anonyymi00051 kirjoitti:
Vaihdoit tekstin "että heidät otetaan armoon ja ETTÄ SYNNIT ANNETAAN ANTEEKSI Kristuksen tähden" sanaan "JEESUKSEEN".
Kyllähän ateistikin useimmiten uskoo Jeesukseen historiallisena henkilönä. Vain harvat kiistävät. Usko Jeesukseen ei tosiaan tuo automaattisesti syntien anteeksiantoa, koska riivaajatkaan eivät saa syntejään anteeksi, vaikka uskovatkin Jeesukseen. Elävä usko Jeesukseen, jossa synnit uskotaan anteeksi Jeesuksen ansiosta Pyhän Hengen voimasta, tuo pelastuksen. Siksi vierastan sanoa vain, että uskon Jeesukseen (vaikka uskonkin), koska haluaa vähän tehdä hajurakoa ryökäleiden (ja siinä samalla myös hellujen ja vapaiden suuntien) uskoon. Uskon Jeesukseen ja hänen ansiostaan synnit anteeksi!Valehteliko Jeesus sinun mielestäsi?
KR 1933/-38
Joh. 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. > Siirry
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Ps. 42:6 Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta.
Mark. 11:22 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Pitäkää usko Jumalaan.
Joh. 12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
Joh. 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
1Piet. 5:7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".- Anonyymi00052
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Suomen evankelisluterilaisen kirkon käyttämä suomennos apostolisesta uskontunnustuksesta: Tähän te vellut olette sitoutuneet, ymmärtämättä sitäkään!
Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan(1), nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan(2), pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.Uskon apostolisesta uskontunnustuksesta joka sanan. Huomaa muuten, että vaikka synnit annetaan anteeksi Jeesuksen ansiosta, usko syntien anteeksi antamiseen ilmaistaan kolmannessa uskonkappaleessa Pyhän Hengen alla pyhän yhteisen seurakunnan ja pyhäin yhteyden jälkeen. Tämä on merkityksellistä siitä syystä, että Jumalan anteeksianto Jeesuksen ansiosta julistetaan Pyhän Hengen työnä seurakunnasta. Pyhäin yhteys toteutuu pyhien yhteisössä.
Anonyymi00052 kirjoitti:
Uskon apostolisesta uskontunnustuksesta joka sanan. Huomaa muuten, että vaikka synnit annetaan anteeksi Jeesuksen ansiosta, usko syntien anteeksi antamiseen ilmaistaan kolmannessa uskonkappaleessa Pyhän Hengen alla pyhän yhteisen seurakunnan ja pyhäin yhteyden jälkeen. Tämä on merkityksellistä siitä syystä, että Jumalan anteeksianto Jeesuksen ansiosta julistetaan Pyhän Hengen työnä seurakunnasta. Pyhäin yhteys toteutuu pyhien yhteisössä.
Fariseuksia olette,-ette pyhiä, -vaan tekopyhiä!
Luuk
. 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."
16:14 Tämän kaiken kuulivat fariseukset, jotka olivat rahanahneita, ja he ivasivat häntä.
16:15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.- Anonyymi00053
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Fariseuksia olette,-ette pyhiä, -vaan tekopyhiä!
Luuk
. 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."
16:14 Tämän kaiken kuulivat fariseukset, jotka olivat rahanahneita, ja he ivasivat häntä.
16:15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.Omalta puolelta (=liha) vahvistan lihallisen havaintosi, mutta meissä asuva mielen uudistanut ja sitä päivittäin uudistava Pyhä Henki on kokonaan pyhä, joka meidät syntiset reppanat työllään pyhittää.
Voi olla, että jokaisen vl:n lihasta saataisiin kaivettua sinunlainen panetteluänkyrä, kun sitä oikein ruokittaisiin! Toki ihmisten luonteenheikkoudetkin ovat yksilöllisiä ja niin muodoin myös helmasynnit, eikä läheskään kaikilla exillä ole noin valtaisaa vl:iin kohdistuvaa panettelutarvetta kuin sinulla. Totta kai sitä jokaisen sisäinen kotipsykologi miettii, että mitä ihmiselle on tapahtunut, kun aikoinaan (ja nykyäänkin osassa viesteissä esiin tulevasta) kelpo kaverista on tullut noin myrkyllinen. Ehkä olet Tolkienin Klonkku, jonka sisäinen hobitti vielä jostain syvältä nousee pintaan. Anonyymi00053 kirjoitti:
Omalta puolelta (=liha) vahvistan lihallisen havaintosi, mutta meissä asuva mielen uudistanut ja sitä päivittäin uudistava Pyhä Henki on kokonaan pyhä, joka meidät syntiset reppanat työllään pyhittää.
Voi olla, että jokaisen vl:n lihasta saataisiin kaivettua sinunlainen panetteluänkyrä, kun sitä oikein ruokittaisiin! Toki ihmisten luonteenheikkoudetkin ovat yksilöllisiä ja niin muodoin myös helmasynnit, eikä läheskään kaikilla exillä ole noin valtaisaa vl:iin kohdistuvaa panettelutarvetta kuin sinulla. Totta kai sitä jokaisen sisäinen kotipsykologi miettii, että mitä ihmiselle on tapahtunut, kun aikoinaan (ja nykyäänkin osassa viesteissä esiin tulevasta) kelpo kaverista on tullut noin myrkyllinen. Ehkä olet Tolkienin Klonkku, jonka sisäinen hobitti vielä jostain syvältä nousee pintaan.Totuus on fatiseuksille aina panettelua!
2.Timoteuksen kirje:
4:1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.- Anonyymi00054
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Totuus on fatiseuksille aina panettelua!
2.Timoteuksen kirje:
4:1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.Jeesuksen hylkäämä demonipesä elättelee turhia toiveita osastaan siteeraamalla Raamattua.
- Anonyymi00055
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Totuus on fatiseuksille aina panettelua!
2.Timoteuksen kirje:
4:1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.Niinhän se on ja sen huomaa mm. siinä, että kun sinulle asiallisesti huomauttaa totuuden eli että panettelet vl:ia tällä palstalla jatkuvasti, niin tästä panettelustasi huomauttaminen on sinulle panettelua.
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Niinhän se on ja sen huomaa mm. siinä, että kun sinulle asiallisesti huomauttaa totuuden eli että panettelet vl:ia tällä palstalla jatkuvasti, niin tästä panettelustasi huomauttaminen on sinulle panettelua.
jeesus ilmesty jo vuonna 1800 joten nämä ovat vain järjestelmuä jotka eivät liity mitenkään krisrin uskoon
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
jeesus ilmesty jo vuonna 1800 joten nämä ovat vain järjestelmuä jotka eivät liity mitenkään krisrin uskoon
käyttävät vanhoja metodeja
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
käyttävät vanhoja metodeja
mitä ikaroksen kirjotteluun täällä tulee että elämme vihan ajassa pidän sitä luotettavampana
- Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
mitä ikaroksen kirjotteluun täällä tulee että elämme vihan ajassa pidän sitä luotettavampana
tää tapahtui 1800 luvulla
24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
24:38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
24:40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. - Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
tää tapahtui 1800 luvulla
24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
24:38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
24:40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.et jos toi vihan aika on tullut ja mennyt
- Anonyymi00061
Anonyymi00059 kirjoitti:
tää tapahtui 1800 luvulla
24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
24:38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
24:40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.yloösnousemukset muta ja hiekka tulva ja hautojen tyhjentymiset on fakta
- Anonyymi00064
Anonyymi00058 kirjoitti:
mitä ikaroksen kirjotteluun täällä tulee että elämme vihan ajassa pidän sitä luotettavampana
Mikä tuo juttu on?
- Anonyymi00066
Anonyymi00055 kirjoitti:
Niinhän se on ja sen huomaa mm. siinä, että kun sinulle asiallisesti huomauttaa totuuden eli että panettelet vl:ia tällä palstalla jatkuvasti, niin tästä panettelustasi huomauttaminen on sinulle panettelua.
Jeesus "panetteli "aikansa fariseuksia päivittäin eikö niin !
Anonyymi00066 kirjoitti:
Jeesus "panetteli "aikansa fariseuksia päivittäin eikö niin !
Hyvä!👏
- Anonyymi00065
Ilman uudestisyntymistä kukaan ei ole näkevä Herraa, sanoo raamattu!
Kuinka moni veeällä tietää mitä se tarkoittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001013
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299807- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141602