perustella tota teidän redeä?
Miten se käytännössä toimii?
Kun ei sellainen onnistu ainakaan tässä maailmassa. Toisen paha on toiselle hyvä.
Jos noudattaisi redeä kirjaimellisesti
ei voisi pestä hampaitaan, antaa kissalleen matokuuria tai edes syödä yhtään mitään.
Reden pitäisi kuulua että tee mitä haluat kunhan et vahingoita TAHALLASI.
Sanahelinää ja hömpänpömppää.
Ajatelkaa AIVOILLANNE, hyvät immeiset!
Niin että voiskos joku
6
544
Vastaukset
- shadow
No aivoillaan ajattelemiseen tuo perustuukin. Ei kaikkea tarvitse ottaa kirjaimellisesti...Jokaisen tulisi tehdä itselleen oikeita valintoja kuitenkin niin ettei loukkaisi muita. on toimittava oman moraalikäsityksensä mukaanja kannettava seuraukset Valinnoistaan.
Miten hampaidenpesu tähän liittyy, en tiedä...tai kissan matokuuri..
Elämme kuitenkin maailmassa jossa toimii luonnollinen kiertokulku. Lintu syö hyönteisen ja joku muu sen linnun. Kyllä ajattelu sallittua on.- tarantella
se pointti olikin...liikaa hymistelyä. NEw age hömppää.
- Kronos
Aivoillaanhan ihmiset yleensä ajattelee, paitsi tietenkin fundamentalistit, jotka ajattelee perseellään. Fundamentalisti osaa lukea vain tietokirjoja eikä osaa mieltää sanahelinästä olennaista, koska sitä ei ole määritelty johdanto-osiossa.
Individualismista puhutaan wiccalaisuuden suhteen useinkin ja tässä voisi palata taas aiheeseen. Nähdäkseni kukin ymmärtää REDEn niinkuin haluaa. Tässä uskonnossa kun ei ole veljensä tai siskonsa vartijoita. Voi uskoa tai olla uskomatta. Kysehän on periaatteesta, ei dogmista. Voit lisätä ihan itse sen tahallisuuspykälän REDEen, jos se tekee sinut tyytyväisemmäksi. Noudata sitä sitten - tai ole noudattamatta. - harmaavaris
Wiccalaisuudessa ei ole absoluuttisia ääripäitä. Ajattelepa nyt asiaa uudelleen.
Redellä on hyvin laaja tausta, ja monet asiat vaikuttavat reden tulkintaan. Jos ajattelet pelkästään redeä ja näet sen mustavalkoisena, käsität jossain vaiheessa sen väärin. Jos pidät redeä absoluuttisena lakina, ei ihme, että olet hämmentynyt. Rede on ohje, neuvo, tavoite.
Jotkut lisäävät redeen lopputarkennuksen "älä vahingoita parhaan kykysi mukaan". Monille meistä jotka käytämme redestä sitä lyhempää versiota tuo on itsestäänselvyys. Ja eihän se periaatteessa ole mikään käsky, pikemminkin vain suuntaa antava.. Eli siis tarkoitan vain että kyllähän minäkin yritän parhaani mukaan sitä noudattaa. :)
- murmelinpapana
... sama asia, kuin kymmenessä käskyssä... jos annat kissalles matokuurin, niin tapat kymmeniä matoja... Järjen käyttö sallittua ystävä hyvä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559