Olen ajatellut tehdä jotain rumalle vessalle. Seinälaatat ovat rumanväriset, samoin lattialaatat. Kysymys kuuluu: voiko vessan seinien laattoja maalata jollain, ja minkälaisella maalilla? Pitääkö ne laatat puhdistaa ensin jollain ja millä? En jaksaisi lähteä repimään laattoja vaan mielummin maalaisin. Entä vessan lattialaatat, tarttuuko niihin mikään maali?
Laattojen maalaus, ruma vessa
11
4909
Vastaukset
- hmm.
Englantilaisissa sisustusohjelmissa kylpyhuoneen laattoja on maalattu, ja englanniksi löytyykin paljon tietoa aiheesta (hakusanoiksi esim. tile paint ).
Suomessa laattojen maalaamisesta puhutaan yleensä negatiiviseen sävyyn, mutta kävin vilkaisemassa Sadolinin nettisivuja, ja ainakin ko. firman tuotteista löytyy pohjamaali, joka sopii keraamisten laattojen maalaamiseen (tartuntapohjamaali) - luulisi muiltakin löytyvän. Varsinaisista pintamaaleista en sitten tiedä, mutta eiköhän noitakin löydy, kun kyselee.- CinnaG
Kiitos paljon vinkistä! En ymmärrä miksi laatojen maalaamisesta puhutaan negatiiviseen sävyyn. Olen kuullut, että hyvällä puhdistuksella ja oikeilla tuotteilla sen maalauksen voisi saada ihan kestäväksi.
- JL-K
Kokeile Otex-tartuntapohjamaalilla. Maalasin muita juttuja, käytin Otexia ja siinä purkissa luetellaan esim. kaakelit käyttökohteiksi. Ja toisella kerralla, kun olin aloittamassa maalausta, maalikaupan myyjä oli myymässä pohjamaalia, sanoin omistavani jo Otexia, rupesi kehumaan sitä. Kai siis on hyvää tavaraa.
- CinnaG
Kokeilenpa sitä, kiitti vinkistä!!!
- Kotimaalari
CinnaG kirjoitti:
Kokeilenpa sitä, kiitti vinkistä!!!
Hei CinnaG,
kokeilitko jo laattojen maalausta? Onnistuiko? Itse mietiskelen samaa vaihtoehtoa ja haluaisin kuulla kannattaako ryhtyä tuumasta toimeen. - khl
Kotimaalari kirjoitti:
Hei CinnaG,
kokeilitko jo laattojen maalausta? Onnistuiko? Itse mietiskelen samaa vaihtoehtoa ja haluaisin kuulla kannattaako ryhtyä tuumasta toimeen.Hei,
Minulla onnistui kaakelien maalaus WC:ssä hyvin. Ensin pesin kaakelit, sitten pohjustin ne Otexilla ja päälle maalasin Miranolia. Jälki on erittäin siisti ja hyvin on kestänyt(maalattu n. vuosi sitten). - Antti akentaa
khl kirjoitti:
Hei,
Minulla onnistui kaakelien maalaus WC:ssä hyvin. Ensin pesin kaakelit, sitten pohjustin ne Otexilla ja päälle maalasin Miranolia. Jälki on erittäin siisti ja hyvin on kestänyt(maalattu n. vuosi sitten).Moi,
miten sitten niiden laattojen saumojen maalaus onnistui? Itse ajattelin maalata ruskeiden lattialaattojen päälle valkosella laatat. Kuitenkin tuleeko vähän oudon värinen jos maalaa saumatkin vsamalla valkoisella värillä? Miten itse toteutit sen? - SiniK.
Antti akentaa kirjoitti:
Moi,
miten sitten niiden laattojen saumojen maalaus onnistui? Itse ajattelin maalata ruskeiden lattialaattojen päälle valkosella laatat. Kuitenkin tuleeko vähän oudon värinen jos maalaa saumatkin vsamalla valkoisella värillä? Miten itse toteutit sen?Aiotko remontoida tai rakentaa lähitulevaisuudessa? Mikäli vastauksesi on kyllä, olisin erittäin kiitollinen, jos ehtisit vastata opinnäytetyöhöni liittyvään kyselyyn aiheesta. Kysely on erittäin lyhyt, joten aikaa siihen kuluu vain 2-5 minuuttia. Kyselylinkki aukeaa parhaiten Mozilla Firefox- selaimella.
http://lomake.tamk.fi/v3/lomakkeet/10036/lomake.html
Aurinkoista jatkoa vuodelle 2011! :)
Terveisin,
SiniK.
PS. Mikäli tunnet jonkun, joka aikoo rakentaa/remontoida, linkkiä saa mieluusti välittää myös eteenpäin :) - YeeeahBaby
SiniK. kirjoitti:
Aiotko remontoida tai rakentaa lähitulevaisuudessa? Mikäli vastauksesi on kyllä, olisin erittäin kiitollinen, jos ehtisit vastata opinnäytetyöhöni liittyvään kyselyyn aiheesta. Kysely on erittäin lyhyt, joten aikaa siihen kuluu vain 2-5 minuuttia. Kyselylinkki aukeaa parhaiten Mozilla Firefox- selaimella.
http://lomake.tamk.fi/v3/lomakkeet/10036/lomake.html
Aurinkoista jatkoa vuodelle 2011! :)
Terveisin,
SiniK.
PS. Mikäli tunnet jonkun, joka aikoo rakentaa/remontoida, linkkiä saa mieluusti välittää myös eteenpäin :)Englantilaiset remonttivinkit ovat hyviä samoin kuin heidän keittiö. Siellähän on tunnetusti kauneimmat ja laadukkaimmat kylpyhuoneet, uhtä upeet kuin brittien hampaat. Maalaa vaan ja nauti lopputuloksesta.
- Wessa Maalari
Pari vuotta sitten kaunistin ruman vessan laatat tällä maalilla:
http://sisustusjasepustus.blogspot.com/2010/02/keittion-valitilalaatat-uuteen-savyyn.html
Ensiksi laattojen pesu tarkoitukseen tehdyllä nesteellä ja sitten pari kerrosta maalia, ilman saumamaalia ja kaunista tuli, hyvin on myös kestänyt, ainakaan ei vielä mitään vanhenemisen merkkejä ole näkyvissä.- kaakelimaali
Samaa maalia käytin itse ankean vessan maalaamiseen. Riittoisaa maalia, kun maltilla levittää ei valu ja jälki on siisti. Lattiaan sitä ei suositella, mutta ankean harmaan lattian peitoksi ostin metritavarana kokolattiamaton tyylistä käytävämattoa ja peitin koko lattian. Hampaita ja naamoja pestään mutta matto on pysynyt hyvin puhtaana, imurointi säännöllisesti. Ja tarvittaessa voi pestä. Pienellä vaivalla ja rahalla vessa uusiutui!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345150
- 292944
- 342424
- 372098
- 152048
- 301768
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons361593