Uusi lehti saapunut ! Apuja kaipaisin sivulle 26. Keskellä pääkuvan alla TAVOITE RADALLA, alempana KURINPITOTOIMIA ja ylhäällä oikealla TOIMII KEHYKSENÄ , kiitän avustasi!
Punainen pelikaani 4/2026
76
935
Vastaukset
- Anonyymi00002
Auri Saari s.10. Alhaalla vasemmalla - 7×7-kossa?? Mitä ihmettä laitoitte tuohon? Onko oikealla oleva paksu nuoli= TAHO?
- Anonyymi00003
Mulla kans on ko kohta ristikosta auki ,,, en ymmärrä mitä vois tarkoittaa?? Paksussa nuolessa mulla on Taho, mut onko oikein? Voisikohan joku viisas kertoa,,
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Mulla kans on ko kohta ristikosta auki ,,, en ymmärrä mitä vois tarkoittaa?? Paksussa nuolessa mulla on Taho, mut onko oikein? Voisikohan joku viisas kertoa,,
Katsoinkin ratkojista, niin taho on mm suunta, oikea, kaakko jne...
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Katsoinkin ratkojista, niin taho on mm suunta, oikea, kaakko jne...
Tahon ihmettely ihmetyttää.
- Anonyymi00005
Sanakehikko, sivu 8
Mikähän olisi ylemmän vaakarivin toinen sana?
Ei aukea sitten millään, saisinko vähän apua!
Kiitos jo etukäteen!- Anonyymi00006
Komeroissa on tavarat ,,
- Anonyymi00008
7xVIIkossa on ilta.
- Anonyymi00009
Aivan, Kiitos avusta !!
- Anonyymi00010
Tuokin ollut Ratkojissa jo vuodesta 2023 lähtien.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tuokin ollut Ratkojissa jo vuodesta 2023 lähtien.
No niinpä olikin, mulla oli haussa väärä merkki, eli ei saa olla kertomerkki vaan x -kirjain,,,
- Anonyymi00012
Sivu 8. Sanakehikko
Muodostuiko Teille kehikon numeroista ihan kunnollinen suomenkielen sana?
Täällä puskee outoa kirjainyhdistelmää!
Saisinko apua ongelmaan!
KIITOS- Anonyymi00013
Ihan outo sana tuli,,,
- Anonyymi00036
Olisikohan siihen tarkoitettu AKTUAL?
- Anonyymi00044
Anonyymi00036 kirjoitti:
Olisikohan siihen tarkoitettu AKTUAL?
Avainsana ei välttämättä ole oikea sana !!
- Anonyymi00014
Sivu 32, saisinko apua, ylhäällä oikealla ladon tmv rakennuksen kuva ? Ja sit alhaalla Pihajoukoissa?
Kiitti jos avitat.- Anonyymi00015
Eiköhän siihen tule pelkkä kate, ja miehiä tatut.
Ilmeisesti kolmas pystyrivi oikealta sanaksi tulee piiloruutu. Sen yläpuolella on yksi ruutu, johon ei ehkä tulisi mitään, sikäli kuin se tosiaan on olevinaan jonkinlainen piiloruutu. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eiköhän siihen tule pelkkä kate, ja miehiä tatut.
Ilmeisesti kolmas pystyrivi oikealta sanaksi tulee piiloruutu. Sen yläpuolella on yksi ruutu, johon ei ehkä tulisi mitään, sikäli kuin se tosiaan on olevinaan jonkinlainen piiloruutu.Kiitos! En tajunnut tuota piiloruutu juttua ja yritin siihen katto asiaa,,, ilmankos se ei sitten onnistunut. Kaupunki = keruu ?? Keuruu olis kaupunki , marjapuuha kyllä keruu, vai onko mulla tuossakin kohtaa väärin ?
Onko pihajoukoissa Tinasotilas? - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kiitos! En tajunnut tuota piiloruutu juttua ja yritin siihen katto asiaa,,, ilmankos se ei sitten onnistunut. Kaupunki = keruu ?? Keuruu olis kaupunki , marjapuuha kyllä keruu, vai onko mulla tuossakin kohtaa väärin ?
Onko pihajoukoissa Tinasotilas?Nyt huomasin onkin kapunki,,,
- Anonyymi00018
Yllättävän helppo oli Viitamäen tavuristikko, ei mennyt kuin kolme tuntia. Sivun 28 viitamäkeen meni monta päivää..
- Anonyymi00019
Sen 32-sivun Vastuullisilla juojilla, mitkähän .....kupit niillä mahtaa olla? Tesla on varmaankin Nikola, mutta se ei auta hiffaamaan nyt tätä.
- Anonyymi00020
Olisiko ekokupit ? Mutta mitä tulee keilan kuvaan ylhäällä vasemmalla ja vasen reuna Hiutaleista ??
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Olisiko ekokupit ? Mutta mitä tulee keilan kuvaan ylhäällä vasemmalla ja vasen reuna Hiutaleista ??
Sainkin itse Hiutaleista ja ehkä keilan kuvaankin vastauksen,,,
- Anonyymi00022
Vasemmalla alaosan reunassa oleva parrakas mies, joka sanoo: tällä haavaa ei näy!
Mitähän siihen mahtaa tulla?
Kiitokset avusta jo etukäteen!- Anonyymi00023
Sillähän on vaan parta, siitä ensimmäinen ratkaisusana. Toinen aukeaa sitten jo risteävistä sanoista. Aika hyvin nää on jo vihjeytetty näköjään ratkojissa.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Sillähän on vaan parta, siitä ensimmäinen ratkaisusana. Toinen aukeaa sitten jo risteävistä sanoista. Aika hyvin nää on jo vihjeytetty näköjään ratkojissa.
Suuret kiitokset!
On se kumma kun joskus ei vaan millään tajua näitä vinkkejä ilman avuliaita kavereita!
- Anonyymi00025
Kaiken muun sain mielestäni oikein, mutta mitä tulee kohtiin "Oikaisevalla?" tai puhekuplaan jossa mainitaan Kelan perustulosta.
- Anonyymi00026
Kelajuttu =Lakikokeilu ja oikaisevalla= vesivaaka
- Anonyymi00027
S 20 käärme, en pääse nyt millään alkuun joten saanko apuja Pihapiirissä ja Puuton ja Vanhempien tehtävä
- Anonyymi00037
En itsekkään ole päässyt mitenkään alkuun tässä sanakäärmeessä. Tuntuu tosi vaikealta,aiemmat on ollu paljon helpompia..ootko päässy alkuun. Kummastakaan päästä ei tunnu löytyvän sanaa josta lähtis liikkeelle ..
- Anonyymi00041
Anonyymi00037 kirjoitti:
En itsekkään ole päässyt mitenkään alkuun tässä sanakäärmeessä. Tuntuu tosi vaikealta,aiemmat on ollu paljon helpompia..ootko päässy alkuun. Kummastakaan päästä ei tunnu löytyvän sanaa josta lähtis liikkeelle ..
No sen verran kun just taas aloin yrittämään, niin pihapiirissä vois olla aitta, painettu olis lino ja lopetti meillä olis Teboil ,,, joten hännästä päähän kestävä olis Betonilattia,,
On tosiaan vaikea aiempiin, ,, mut yritetään:) - Anonyymi00058
Anonyymi00041 kirjoitti:
No sen verran kun just taas aloin yrittämään, niin pihapiirissä vois olla aitta, painettu olis lino ja lopetti meillä olis Teboil ,,, joten hännästä päähän kestävä olis Betonilattia,,
On tosiaan vaikea aiempiin, ,, mut yritetään:)Vaikea on tämänkertainen käärme. Meikäläinen jumittunut Lyhytsarviseen.
Puuton on avokallio. - Anonyymi00062
Anonyymi00058 kirjoitti:
Vaikea on tämänkertainen käärme. Meikäläinen jumittunut Lyhytsarviseen.
Puuton on avokallio.Lyhytsarvinen on Gemssi, toiseen suuntaan keittiöissä Smegit, edelleen puuttuu lammikoista, hapokas,,,,
- Anonyymi00028
Sivu 28 /Antti ViItamäki
Vasemmassa sivussa keskellä olevat vinkit:
- Sinikantinen rasia jossa ruksi nurkan päällä ja
- nainen sateenvarjon alla
Ei aukea tämä kohta sitten millään konstilla!
Voisikohan joku ystävällinen ratkoja auttaa!
Tuhannet kiitokset!- Anonyymi00029
Tikkuaskin vihje ei ole kovinkaan hyvä, tai yksiselitteinen. Ratkaisusanassa on yksi piilokirjain, ja kuitenkin viitataan suht tuntemattomaan henkilönimeen. Tikkuaskin punaisella ruksilla lienee tarkoitus peittää yksi tai useampi kirjain, jostakin kohtaa ratkaisusanaa.
Siksi siis kaikkineen epätarkka ja kehnohko vihje. Minun älynnystyrät ei keksi tähän parempaa ratkaisua, kuin että tässä viitataan 43-vuotiaaseen pesäpalloilija Aki Oravaan. - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Tikkuaskin vihje ei ole kovinkaan hyvä, tai yksiselitteinen. Ratkaisusanassa on yksi piilokirjain, ja kuitenkin viitataan suht tuntemattomaan henkilönimeen. Tikkuaskin punaisella ruksilla lienee tarkoitus peittää yksi tai useampi kirjain, jostakin kohtaa ratkaisusanaa.
Siksi siis kaikkineen epätarkka ja kehnohko vihje. Minun älynnystyrät ei keksi tähän parempaa ratkaisua, kuin että tässä viitataan 43-vuotiaaseen pesäpalloilija Aki Oravaan.Oisko kuitenkin Tiku orava? Ihan näin lehteä näkemättä.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Oisko kuitenkin Tiku orava? Ihan näin lehteä näkemättä.
Silloin pitäisi olla tikkuaskin sijasta tulitikku kuvassa, tai edes askista näkyä jokunen tulitikku. Silloin voisi tikkuihin viitata. Mutta on pelkkä aski.
- Anonyymi00033
Anonyymi00030 kirjoitti:
Oisko kuitenkin Tiku orava? Ihan näin lehteä näkemättä.
Periaatteessa tulitikkuaskista käytettävä lyhyempi muoto tiku(t) on tietenkin lähellä. Mutta pelkkä tikkurasia ei takaa että tikkuja on, aski voi olla myös tyhjä.
Siksi niitä tikkujen rikkipäitä pitäisi yksiselitteisyyden vuoksi hiukan myös näkyäkin kuvassa.
- Anonyymi00032
Orava on mullakin, mut minä ajattelin Tikua (tiku ja taku??) Mut onko noin ,,,
Nainen sateenvarjon alla on Ankea- Anonyymi00034
Eihän tavallinen sade noin yleisesti ottaen ole ankeaa. Se on vaan kastelevaa vettä, joka ylipäätään on välttämätöntä kasveille, eläimille ja ihmisille.
Mutta ankeahan tuohon on ristikon ratkojan pakko laittaa, vaikka ei naisen kasvonpiirteiltä mitään ankeutta olekaan luettavissa.
- Anonyymi00035
S.27 Hakonen
Ihan oikeassa yläkulmassa olevat lasin kuva ja kurpitsa / aavekuva? Mitä laitoitte. Toinen on kai EHYT? Mitä tuohon toiseen tulee? Kiitos jos autat!- Anonyymi00038
Haamu sanoo EI U, niin kai se haam sitten on.
- Anonyymi00039
Entä se reunimmainen kuva? Sen HAAM tajusin:)
- Anonyymi00040
Mulla sama ongelma,,, piilokirjain puuttuu,
T. OT et onko Teot,,, mut miksi olisi,, voisko tosiaan joku auttaa ja kertoa 😀 - Anonyymi00043
Anonyymi00040 kirjoitti:
Mulla sama ongelma,,, piilokirjain puuttuu,
T. OT et onko Teot,,, mut miksi olisi,, voisko tosiaan joku auttaa ja kertoa 😀En mäkään saanu muuta sanaa siihen kun TEOT. Kai ne siinä jotain tekee:)
- Anonyymi00042
S 29. Oikealla sivun keskikohta, TÄMÄN KAUTTA POISTUMINEN , mitä olette siihen saaneet ?
- Anonyymi00045
Onhan se haamujen uliseminen tekemistä.
Minkä kautta poistutaan esim. kaupasta? (s. 29)- Anonyymi00046
Kiitos avusta !!
- Anonyymi00047
Käärme s 20. Mitä tulee Hävitetty meillä ??
- Anonyymi00048
Polio. Mutta en pääse eteenpäin. Mikä kumma on LYHYTSARVINEN??? Tai keittiöissä??
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Polio. Mutta en pääse eteenpäin. Mikä kumma on LYHYTSARVINEN??? Tai keittiöissä??
Olisiko gemssi ja keittiössä smegit, onko sulla vanhempien tehtävä?
- Anonyymi00050
Kuri tai kuritus. En pääse siltikään eteenpäin. Oletko saanut KAKSIKORVAINEN?? Tai hapokas?
- Anonyymi00051
Onko se kurittaa? Ei aukene tuo haettavakaan. Puuh lääh
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Onko se kurittaa? Ei aukene tuo haettavakaan. Puuh lääh
Mulla tulis vanhempien tehtävä , ni loppuosa olis ITO kun ikäihmisille mulla on Hoivakoti, tuosta toisinpäin hännästä päähän Seepralla olis kavio ..
Uuh ja plääh ei tuu mitään - Anonyymi00053
En ole saanut ,,, kylläpä on hankala
- Anonyymi00054
En ole saanut ,,, 😞
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
En ole saanut ,,, 😞
Olen päässyt päästä häntään niin, et Lyhytsarvinen on viimeinen,, sit sanoja jää väliin, sit ikäihmisille hahmottelin Hoivakoti ni sit Hännästä päähän tulis Seepralla kavio, puukosta Hela ,,,, vaikeaaaaa
- Anonyymi00056
Vanhempien tehtävä on kurissapito. Sain myös nuo sinun sanat oikein. Keskikohta on vaikea tässä. Ratkaistaan yhdessä tämä. En muista että tämä näin vaikea olis millonkaannollut:)
- Anonyymi00061
Onpa vaikea 😞 mutta jatketaan yhdessä,,,,
- Anonyymi00063
Anonyymi00061 kirjoitti:
Onpa vaikea 😞 mutta jatketaan yhdessä,,,,
Voisko nokkava olla mustavaris? tmv,, Ja sit lammikoista tulis Ravat ? En kuitenkaan pääse eteenpäin, et ehkä ei sittenkään,,,
Kelmiin hahmottelin Rutale,, valua vois olla jotaa Tursuta,, ??? Uuh
- Anonyymi00064
Mietin tuota samaa. Mutta en vain silti pääse siitä eteenpäin. Rutale siihen menisi. Pitää kokeilla tuolla mustavariksella
- Anonyymi00065
Onko kiskonta O T A T U S?
- Anonyymi00066
Samaa mietin, unohdinkin siitä mainita , jos niin kaksikorvainen alkaisi TO..
- Anonyymi00067
En ole keksinyt kaksikorvaista, en millään. Kahta sanaa tuo vaatisi. Avainsana on kuitenkin KIASMA. Toiseen suuntaan hapokas alkaa SUM- tai jos tuo mustavaris ei oikein ole. Jos se on VARIS vain ja sitten jokin hapokas alkaa kirjaimella s. Tosiaan olen nämä sanakäärmeet aina saanut. Jopa näitä itse laatinut. Nyt tuntuu vaikealta...puuhlääh
- Anonyymi00068
Hapokas=SUMAKKI?? En tajua. Se olis ainakin sitruunaa viittaava mauste. En ymmärrä siltikään kaksikorvaista
- Anonyymi00069
Samaa mietin, et olisiko varis pelkästään? Ja onko variskaan ? Sum alulla ei tule mitään hapokasta,, mutta puolestaan ei to:lla kaksikorvaista, ei nyt onnistu. Minäkin olen saanut aina ratkottua , nyt on kyllä vaikea. Se, että olis Kiasma tukis, et tulee S kirjain, mutta ei välttis tule aina oikeaa sanaa. Sanakehikossakin ihan outo sana.
- Anonyymi00070
Kyllä luulen että se on S kirjain avainsanassa. Se sanakehikossa oli virheellinen sana. Kaiken muun ratkaissu tästä lehdestä. Sokkokrypto oli paljon helpompi:)
- Anonyymi00072
Krypto oli helppo, meni 15 minuuttia, ku yleensä menee paljon enemmän aikaa , et mulle hankalin 😀
- Anonyymi00073
KAKSIKORVAINEN voiko olla T S A I K K A??
- Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
KAKSIKORVAINEN voiko olla T S A I K K A??
Jos olis, niin mitä tulee kiskontaan ???
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Jos olis, niin mitä tulee kiskontaan ???
Joo en oikein löydä vielä sopivaa siihen..SUMAKKI on oikein.
- Anonyymi00078
Hyvä me, jeeee,,,,
- Anonyymi00081
Kolme kertaa laitoin sanat mut aina poistui??? En ymmärrä mitä sopimatonta niissä oli ? Jos tää ei poistu niin saatiin tehtyä:)
- Anonyymi00083
Mie ehdin ne saada . T U R S U A, H A A R I K K A, R A A H A U S
- Anonyymi00084
Uusi yritys eri tavalla ,,Tursua , Haarikka ja Raahaus on ne sanat
- Anonyymi00085
Hienoa et saatiin, olipa urakkaa kerrakseen ,,uuh
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522