Sulle jonka annoin mennä

Anonyymi-ap

Orimattilassa, heinäkuussa 1993
Mietin usein sitä yhtä kesäiltaa ja meitä .Seisoin S-marketin parkkipaikalla ja katsoin, kun istuit kaverisi auton kyytiin. Ilta oli jo viilenemässä, ja marketin neonvalot loistivat hämärtyvässä illassa.Halusin juosta luoksesi, pyytää sinua jäämään ja sanoa sen, mitä en koskaan uskaltanut: olet kauneinta, mitä minulle on koskaan tapahtunut. Pelko kuitenkin lamaannutti minut, ja annoin auton takavalojen vain kadota risteykseen.Se hetki ja ne sanomatta jääneet sanat ovat seuranneet minua kaikki nämä vuodet. Halusin sinun vihdoin tietävän sen, mitä en silloin uskaltanut sanoa.
Mies varjoista

7

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kiva kun tulit varjoista ja kaapista ulos.

• Anonyymi00002

Kesä 1993 tuoksui kuumalta asfaltilta. Istuit Orimattilan S-marketin parkkipaikan reunalla, ja aurinko laski hitaasti Erkontien talojen taakse.
      Katseesi osui minuun vain sekunniksi. Sinulla oli silmät, jotka kertoivat tarinoita, joita en ollut koskaan kuullut. Ne olivat syvät kuin lämmin heinäkuun yö, täynnä naurua ja jotain luvattoman kaunista ostoskassien ja autojen hulinassa.Askeleeni hyytyivät ostoskärryjen katokselle. Pelko kietoutui rintaani, enkä uskaltanut tulla luoksesi. Käännyin pois ja annoin sinun mennä.Siitä on yli kolmekymmentä vuotta. Tuota parkkipaikkaa ei enää ole — autot ovat poissa, ja sen tilalla on nyt rauhallinen kävelytie uuden Prisman edustalla. Mutta aina kun kävelen siitä, näen yhä sen saman nuoren tytön. Maailma muuttuu ja asfaltti peittyy uuden alle, mutta ne silmät eivät haalistu koskaan. Olet minulle ikuinen Orimattilan kesä, jota en koskaan saanut elää.

• Anonyymi00003

Elokuun ilta Erkontiellä haalistuu,muistoissa vuosi yhdeksänkymmentäkolme toistuu.Sä loistit onnea, naurusi helisi niin,kun katsoin sua, lukitsin sen hetken kuviin.Mutta kätesi liittyi toisen miehen käteen,minulle jätit vain kylmän varjon säteen.Aika kulkee, mutta ikävä ei anna rauhaa,sä olet se nainen, joka sydämessäni aina laulaa.
      Mies varjoista

• Anonyymi00004

Koita jo päivittää ittes tähän päivään.

• Anonyymi00005

Erkontie hehkui heinäkuun asvaltin lämpöä, ilma oli sakeana perhosia ja sinun lempeäsi. Kävelit minua kohti, katseessasi loisti se kaikkein puhtain, ihastus, jota silloin vielä niin syvästi säikähdin.

S-marketin parkkipaikalla maailmamme hetkeksi seisahtui, autojen hurinaan minun nuori sydämeni pakahtui .Sinä tarjosit rakkautta, joka oli valmista ja paljasta, mutta häpeäni sai minut kääntymään pois sinun lahjastasi.

Katsoin ostoskasseihin, tuijotin pölyistä maata, en uskaltanut sinun polttavaa onneasi vastaan ottaa. Vuosi 93 ja minä niin kovin nuori, pelon ja ujouden alle peittyi yhteinen tunteiden vuori.

Nyt vuodet ovat pyyhkineet sen vanhan häpeän pois, ja jäljellä on vain kaipaus, joka hiljaa rinnassa sois .Minäkin ihastuin sinuun, sulauduin tuohon kuumaan ilmaan, vaikka silloin juoksin karkuun sinun silmiesi siltaa.

Tänään lähetän sinulle ajatuksen, niin painavan ja hellän: toivon sydämeni pohjasta, että olet saanut elää onnellisen elämän .Sen sellaisen, joka minulta jäi matkan varrelle saavuttamatta –ole onnellinen puolestani, sen kauniin kesäpäivän kantamana.

• Anonyymi00006

Ja luppu lähti pellit levällään uuden urhon matkaan.

• Anonyymi00007

No lähti kun totes sen olevan mies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      227
      1628
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      186
      1581
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      44
      1174
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      46
      871
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      740
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      731
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      720
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      701
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      20
      666
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      627
    Aihe