Juhannusmämmi lopussa

Anonyymi-ap

Riittääkö kaikille mämmiä juhannuksena?

16

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mämmistä en tiedä, mutta pahinta on, että juhannuskuuset ovat päässeet loppumaan!!!

• Anonyymi00006

Minä korvaan juhannuskuusen juhannuslimolla…

• Anonyymi00002

niin se on tuunarit tehkee,
      työtä ja tuottakkee,
      jotta myö suahaan huilia,
      antakkee rahhoooo...

• Anonyymi00003

Duunarithan ne juuri juhannuksena huilii, monet maanviljelijät tekee rehua. Jos on rehunteko kesken ja semmoiset kelit menossa, että rehunteko onnistuu, huiliminen siirtyy siihen että rehu on siilossa tai alkaa sataa. Aattoilta on yleensä kuitenkin pidetty vapaana, että pääsee nuoriso rientoihinsa halutessaan.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Duunarithan ne juuri juhannuksena huilii, monet maanviljelijät tekee rehua. Jos on rehunteko kesken ja semmoiset kelit menossa, että rehunteko onnistuu, huiliminen siirtyy siihen että rehu on siilossa tai alkaa sataa. Aattoilta on yleensä kuitenkin pidetty vapaana, että pääsee nuoriso rientoihinsa halutessaan.

No niin tekee moni muukin.
        Sairaalat toimii, vanhusten palvelutalot toimii, julkinen terveyden huolto toimii, Kuljetukset eli bussit, jjunat, lentokoneet., laivat, taksit, jne toimii. Ravintolat, kaupat, poliisit, rajavartiosto, armeija…
        Lisäksi useimmat tehtaat on käynnissä…

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

No niin tekee moni muukin.
        Sairaalat toimii, vanhusten palvelutalot toimii, julkinen terveyden huolto toimii, Kuljetukset eli bussit, jjunat, lentokoneet., laivat, taksit, jne toimii. Ravintolat, kaupat, poliisit, rajavartiosto, armeija…
        Lisäksi useimmat tehtaat on käynnissä…

Jokainen niistä mainitsemistasi aloista toimii jonkin työaikalain puitteissa, eli vapaatakin jää. Täällä parhaillaan painetaan edelleen töitä, aamulla on kuudelta aloitettu ja muut vielä jatkaa, minä lähden nukkumaan klo 23 kun olen itseasiassa sairaslomalla enkä saanut lomittajaa. Muut voi aamulla sitten nukkua pitempään, mutta minulla kello soi klo 5 ja lehmät odottaa lypsäjää. Eli alle 6h yöunilla jo kuukausi menty. Ja nyt tuolla rehuhommissa on alta rippikouluikäinen ollut jo 10h tänään. Petasin sille sohvalle, niin ei tarvitse kotiinsa polkea pyörällä kunhan malttaa lopettaa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Jokainen niistä mainitsemistasi aloista toimii jonkin työaikalain puitteissa, eli vapaatakin jää. Täällä parhaillaan painetaan edelleen töitä, aamulla on kuudelta aloitettu ja muut vielä jatkaa, minä lähden nukkumaan klo 23 kun olen itseasiassa sairaslomalla enkä saanut lomittajaa. Muut voi aamulla sitten nukkua pitempään, mutta minulla kello soi klo 5 ja lehmät odottaa lypsäjää. Eli alle 6h yöunilla jo kuukausi menty. Ja nyt tuolla rehuhommissa on alta rippikouluikäinen ollut jo 10h tänään. Petasin sille sohvalle, niin ei tarvitse kotiinsa polkea pyörällä kunhan malttaa lopettaa.

Kuulepa, yrittäjän työpanosta ei kannata verrata palkansaajiin, vaan toisiin yrittäjiin. Mastalousyrittäjän tilanne on etilainen kuin muiden yrittäjien siltä osin, että veronmaksajien tuki on taattua ja se pienentää riskiä oleellisesti. Muut yrittäjät eivät voi laskea tukien varaan riskejään, vaan vain oman työpanokseensa.

Maatalousyrittäjän ruuhka-aika on kevät, alkukesä ja syksy. Talvet sitten leppoisampaa.
        Yrityksen toimialasfa riippuen kiireisimmät ajat ovat erilaisia.

• Anonyymi00004

On myös mahdollista ettei porukat pääse maalaamaan juhannusmunia, koska pulaa.

• Anonyymi00007

Munat on vähissä.

• Anonyymi00008

Hesassa ollaan jo ihan mämmissä.

• Anonyymi00010

Uiminen voi olla hankaraa, koska on pulaa vedestä… kaupan hyllyissäkin vain pikku pulloja…
      Kyllä on mennyt pahaksi. Pitää lisätä tukiaisia ehdottomasti…

• Anonyymi00012

Ei riitä herneitäkään enää kuulemma nenään.

Mikäs nyt eteen?

• Anonyymi00014

Ohranjyviä ei enää riitä silmiin, nyt on paha…

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ohranjyviä ei enää riitä silmiin, nyt on paha…

Kananmunia ei löydy. Ne on loppumassa.

• Anonyymi00016

Karmeaa... Tukijussit ei tuota vaikka niitä pidetään verovaroin yllä.

Ei kannettu vesi....

• Anonyymi00017

Käki parka joutuu kukkumaan koko kesän, kun vihneitäkään ei riitä käkiparoille…

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      252
      2308
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      192
      1694
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      48
      1367
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      1045
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      846
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      15
      827
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      810
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      23
      778
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      776
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe