Olenko huono kasvattaja?

Anonyymi-ap

Olen yrittänyt saada läheiseni ottamaan Jeesuksen sydämeensä mutta olen kai epäonnistunut. Olemme käyneet kirkossa ja hengellisissä tapahtumissa mutta mikään ei tunnu auttavan 16-vuotiaaseen poikaani. Siellä hän taas kellarissa kuuntelee syntistä musiikkia. Kuulen yläkertaan asti kun AC/DC, Turmion kätilöt, Cradle Of Flith, Dimmu Borgir, Aoratos, Rotting Christ, Azaghal, Akhlys, Emperor, Mayhem, Horna, Buzum, Judas Priest ja Iron Maiden pauhaavat varmasti yli 85 desibelin voimakkuudella ja poikani selvästi örisee kappaleiden mukana.

Mitä pitäisi tehdä? Kehtasi vielä pyytää sähkökitaraa syntymäpäivälahjaksi.

15

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Mistä tiedät nuo yhtyeet?🤔

      Ettet vain itse salaa kuuntele niitä?

      • Anonyymi00002

        En tiedä, mistä avaaja tietää, mutta itsekin tiedän osan luetelluista yhtyeistä, vaikka olen ollut ikäni vl. En osaisi nimetä yhtäkään niiden kappaletta, mutta luultavasti jos minulle soitettaisiin pätkiä niistä, tunnistaisin niitä tutuiksi. En ole kuuntelemalla kuunnellut koskaan em. yhtyeiden musiikkia, mutta on erittäin epätodennäköistä yhteiskunnassamme välttyä kuulemasta hittejä. Korvat voi sulkea, mutta jotain sinne aina jää. Lapsena musiikin pakkosyöttö ahdisti, mutta sittemmin se on vaimentunut kosmiseksi taustakohinaksi. Pyörittelen päätäni, että jotkut ovat korvauksia vailla Suvivirren kuuntelusta, kun itse istuin aikoinaan sormet työnnettyinä korviin bändin soittaessa koko koululle. Lopulta opettaja armahti ja antoi luvan poistua nähdessään, että ei tämä ihan pikkujuttu kaikille ole. Kyllähän sitä melkoiset vahingonkorvaukset saisi, jos kaikista tahtomattamaan kuulluista kappaleista maksettaisiin!


      • Anonyymi00002 kirjoitti:

        En tiedä, mistä avaaja tietää, mutta itsekin tiedän osan luetelluista yhtyeistä, vaikka olen ollut ikäni vl. En osaisi nimetä yhtäkään niiden kappaletta, mutta luultavasti jos minulle soitettaisiin pätkiä niistä, tunnistaisin niitä tutuiksi. En ole kuuntelemalla kuunnellut koskaan em. yhtyeiden musiikkia, mutta on erittäin epätodennäköistä yhteiskunnassamme välttyä kuulemasta hittejä. Korvat voi sulkea, mutta jotain sinne aina jää. Lapsena musiikin pakkosyöttö ahdisti, mutta sittemmin se on vaimentunut kosmiseksi taustakohinaksi. Pyörittelen päätäni, että jotkut ovat korvauksia vailla Suvivirren kuuntelusta, kun itse istuin aikoinaan sormet työnnettyinä korviin bändin soittaessa koko koululle. Lopulta opettaja armahti ja antoi luvan poistua nähdessään, että ei tämä ihan pikkujuttu kaikille ole. Kyllähän sitä melkoiset vahingonkorvaukset saisi, jos kaikista tahtomattamaan kuulluista kappaleista maksettaisiin!

        Ethän koskaan sano kanttorille Suviseuroilla, että soita Paranoid...?🎼🎹🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶


      • Demokrates kirjoitti:

        Ethän koskaan sano kanttorille Suviseuroilla, että soita Paranoid...?🎼🎹🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶

        Vielä pahempaa on nyt sanoa:"Soita Suvivirsi"!


    • Anonyymi00003

      Jos ei luota kasteen armoon vaan hihhulointiin, pitää tehdä.

    • Anonyymi00004

      Rukoile sekä itsesi että poikasi puolesta elävää Jumalaa!

      • Siis eikö kaikkivaltias muka tiedä että Judas Priest on parasta kuunneltavaa nuorelle miehelle?
        Toki kaikkivaltias halutessaan osoittaisi muuta kuunneltavaa, eikö niin?

        Yrität saada onnettoman pilkkaamaan epäjumalaansa vaatimalla muutosta hänen ilmiselvään tahtoonsa!


    • Anonyymi00005

      Poika voi opettaa mitä on kasteen armo ja herjata sinun hihhulointia asioiden suhteen.

    • Anonyymi00006

      metallica on hyvä bändi kun menee seuroihin sitä voi laulas siellä ääneen poistaa kaikki epäilyt ei erotu joukosta ihmiset tulevat antamaan synnit anteeksi ja se vahvistetaan isolla raha tukolla

    • Anonyymi00007

      Parhaat biisit on Jumalan johdatusta. Ei luovuus tartu vatipäille.

      • Anonyymi00008

        Amazing Grace taitaa olla yksi suosituimpia ja lauletuimpia lauluja kautta aikojen. Etsikääpä Youtubesta sen suosituin versio ja kuunnelkaa. Siitä huokuu Jumalan elävä henki.

        Aloittaja, oletko itse uskossa? On paljon tapoja harjoittaa uskontoa, mutta nämä eivät pelasta:
        - Aseta Kristus valtaistuimelle elämässäsi!
        - Tee parannus ja ota kaste!
        - Käänny synneistäsi Jumalan puoleen!
        - Anna sydämesi Jumalalle!
        - Sitoudu henkilökohtaisesti Kristukseen!
        - Kiellä itsesi, ota ristisi, ja seuraa Kristusta!
        - Tule eteen ja tunnusta Kristus julkisesti!
        - Anna elämäsi Jeesukselle!
        - Tee Kristus elämäsi herraksi!
        - Lausu syntisen rukous!
        - Kutsu Jeesus sydämeesi!
        - Rukoile, että saat vastaanottaa Kristuksen!

        Raamattu ei kehota 'ottamaan Jeesusta sydämeesi'. Vaikka kuinka uskoisi hartaasti, uskoo turhaan, jos uskoo väärin.

        1 Cor 15:1-4 (KJB)
        1 Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;

        15:2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.

        15:3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;

        15:4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:

        Tärkeä on tuo sana 'how'. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä. Ilman verta ei ole syntien anteeksiantamusta. 'Se on täytetty', sanoi Jeesus vähän ennen kuin antoi henkensä. Ron Wyatt kertoi saaneensa nähdä liitonarkin luolassa Golgatan alla. Sen kannelle oli valunut verta. Raamattu kertoo, että Jeesuksen kuollessa maa halkesi. Verta pääsi valumaan kannelle, juuri siihen kohtaan, johon se oli tarkoitettu. Verellään Jeesus sovitti minun syntini, ja sinun, ja poikasi.

        Pelastumme sillä hetkellä, kun uskomme tuon ilosanoman omalle kohdallemme. Jumala rakasti ihmistä niin, että tuli ihmiseksi, eli synnittömän elämän ja oli siten riittävä uhri meidän syntiemme sovittajaksi. Jeesus tarjoaa tuota armahduskirjaa meille jokaiselle. Mutta hän on herrasmies, ei pakota ketään. Jos emme ota pelastusta vastaan, menemme sinne, minne kaikki ihmiset olemme oletusarvoisesti menossa, koska meissä on kuollut henki. Aatamin Jumala loi täydelliseksi, mutta syntiin lankeaminen tappoi hänen henkensä. Siitä lähtien olemme syntyneet Aatamin kuvina, emme enää Jumalan, kertoo Mooseksen kirja. Olemme vain kaksi kolmasosaa, eli 66,6%. Ihmisen luku.

        Kun uskomme, että Jeesus jo sovitti meidän kaikkien synnit, uudestisynnymme; saamme kuolleen henkemme tilalle Jumalan elävän pyhän hengen. Se on meillä sitten sinettinä ikuisesta elämästä. Kukaan ei voi temmata meitä Jumalan kädestä. Vaikka luopuisimme myöhemmin uskosta, Jumala ei meitä jätä. Siunattuja ovat ihmiset, jotka saivat jo lapsena kuulla evankeliumia, sitä oikeaa, ja uskoivat siihen. He ovat nyt turvassa, vaikka antaisivat myöhemmin maailman viedä mukanaan. Usein kyllä, jos huomaa, ettei enää usko, ei ole koskaan oikein uskonutkaan. Itse olen esimerkki. Harrastin jonkinlaista Jeesukseen uskomista nuorena, mutta vasta yli viisikymppisenä kuulin evankeliumin, lopultakin ymmärsin sen, ja tulin uskoon. Nyt en uskosta luopuisi, koska ymmärrän, että se on lopulta ainoa tärkeä asia tässä lyhyessä maallisessa elämässä.

        Mutta jos on uskonut väärin, uskosta ei ole apua. Mitä sinulle uskoontulo merkitsee? En tarkoita, että kukin tulisi omaperäisellä uskollaan autuaaksi, vaan kysyn, ymmärrätkö sinä, miten pelastumme? Se on elämän tärkein kysymys. Jos et ole uudestisyntynyt, et voi auttaa poikaasikaan. Mitä se Raamattu sanookaan vääristä opettajista, jotka tekevät opetuslapsistaan vielä itseäänkin pahempia?


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Amazing Grace taitaa olla yksi suosituimpia ja lauletuimpia lauluja kautta aikojen. Etsikääpä Youtubesta sen suosituin versio ja kuunnelkaa. Siitä huokuu Jumalan elävä henki.

        Aloittaja, oletko itse uskossa? On paljon tapoja harjoittaa uskontoa, mutta nämä eivät pelasta:
        - Aseta Kristus valtaistuimelle elämässäsi!
        - Tee parannus ja ota kaste!
        - Käänny synneistäsi Jumalan puoleen!
        - Anna sydämesi Jumalalle!
        - Sitoudu henkilökohtaisesti Kristukseen!
        - Kiellä itsesi, ota ristisi, ja seuraa Kristusta!
        - Tule eteen ja tunnusta Kristus julkisesti!
        - Anna elämäsi Jeesukselle!
        - Tee Kristus elämäsi herraksi!
        - Lausu syntisen rukous!
        - Kutsu Jeesus sydämeesi!
        - Rukoile, että saat vastaanottaa Kristuksen!

        Raamattu ei kehota 'ottamaan Jeesusta sydämeesi'. Vaikka kuinka uskoisi hartaasti, uskoo turhaan, jos uskoo väärin.

        1 Cor 15:1-4 (KJB)
        1 Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;

        15:2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.

        15:3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;

        15:4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:

        Tärkeä on tuo sana 'how'. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä. Ilman verta ei ole syntien anteeksiantamusta. 'Se on täytetty', sanoi Jeesus vähän ennen kuin antoi henkensä. Ron Wyatt kertoi saaneensa nähdä liitonarkin luolassa Golgatan alla. Sen kannelle oli valunut verta. Raamattu kertoo, että Jeesuksen kuollessa maa halkesi. Verta pääsi valumaan kannelle, juuri siihen kohtaan, johon se oli tarkoitettu. Verellään Jeesus sovitti minun syntini, ja sinun, ja poikasi.

        Pelastumme sillä hetkellä, kun uskomme tuon ilosanoman omalle kohdallemme. Jumala rakasti ihmistä niin, että tuli ihmiseksi, eli synnittömän elämän ja oli siten riittävä uhri meidän syntiemme sovittajaksi. Jeesus tarjoaa tuota armahduskirjaa meille jokaiselle. Mutta hän on herrasmies, ei pakota ketään. Jos emme ota pelastusta vastaan, menemme sinne, minne kaikki ihmiset olemme oletusarvoisesti menossa, koska meissä on kuollut henki. Aatamin Jumala loi täydelliseksi, mutta syntiin lankeaminen tappoi hänen henkensä. Siitä lähtien olemme syntyneet Aatamin kuvina, emme enää Jumalan, kertoo Mooseksen kirja. Olemme vain kaksi kolmasosaa, eli 66,6%. Ihmisen luku.

        Kun uskomme, että Jeesus jo sovitti meidän kaikkien synnit, uudestisynnymme; saamme kuolleen henkemme tilalle Jumalan elävän pyhän hengen. Se on meillä sitten sinettinä ikuisesta elämästä. Kukaan ei voi temmata meitä Jumalan kädestä. Vaikka luopuisimme myöhemmin uskosta, Jumala ei meitä jätä. Siunattuja ovat ihmiset, jotka saivat jo lapsena kuulla evankeliumia, sitä oikeaa, ja uskoivat siihen. He ovat nyt turvassa, vaikka antaisivat myöhemmin maailman viedä mukanaan. Usein kyllä, jos huomaa, ettei enää usko, ei ole koskaan oikein uskonutkaan. Itse olen esimerkki. Harrastin jonkinlaista Jeesukseen uskomista nuorena, mutta vasta yli viisikymppisenä kuulin evankeliumin, lopultakin ymmärsin sen, ja tulin uskoon. Nyt en uskosta luopuisi, koska ymmärrän, että se on lopulta ainoa tärkeä asia tässä lyhyessä maallisessa elämässä.

        Mutta jos on uskonut väärin, uskosta ei ole apua. Mitä sinulle uskoontulo merkitsee? En tarkoita, että kukin tulisi omaperäisellä uskollaan autuaaksi, vaan kysyn, ymmärrätkö sinä, miten pelastumme? Se on elämän tärkein kysymys. Jos et ole uudestisyntynyt, et voi auttaa poikaasikaan. Mitä se Raamattu sanookaan vääristä opettajista, jotka tekevät opetuslapsistaan vielä itseäänkin pahempia?

        Kukaan ei pelastu omilla teoillaan, jottei kukaan voisi kerskailla 'hurskaudellaan'.

        Jokainen pelastuu, kun uskoo evankeliumin (1 kor 15:1-4) omalle kohdalleen. Olemme kaikki syntisiä, mutta ainoa synti, jota ei saa anteeksi, on se, että pitää halpana Jeesuksen veren.


    • Anonyymi00010

      Minulla on rakkaita, joista jotkut ovat uskossa, jotkut tapauskonnollisia ja eräät ateisteja.

      Nuo uskovat, varsinkin kaksi sisarustani, eivät halua olla kanssani missään tekemisissä, koska eivät taida pitää minua pelastettuna. Tapaluterilaista ärsyttää, kun puhun Jeesuksesta. Hänkään ei halua olla tekemisissä kanssani. Ateisteja ärsyttää, kun puhun Jeesuksesta.

      Jos ei olisi ollut Radio Deitä ja Youtubea, en ehkä koskaan olisi uskoon tullutkaan. Radio Deissä on paljon roskaa; katolisuutta, adventismia, homottajapapittaria ja muuta, mutta sen yhden kerran siellä kerrottiin evankeliumi juuri silloin, kun minä pakana satuin olemaan kuulolla. Jumala voi käyttää jopa Radio Deitä sanansa levittämiseen!

      Rukoilen uskovien rakkaitteni puolesta, että he antaisivat Jumalan pehmittää sydämensä, jotta voisimme olla yhtä perhettä jo täällä maan päällä. Rukoilen ei-pelastetun tapaluterilaisen vauvana pirskotellun puolesta, että hän lopulta tajuaisi pelastavan evankeliumin ja uudestisyntyisi. Ja rukoilen Jeesusta pilkkaavien puolesta, että he ymmärtäisivät, että Jeesus on ainoa, joka voi heidätkin pelastaa ikuiselta kärsimykseltä helvetissä.

      Mahtoiko moni rukoilla minun puolestani, jotta tulisin uskoon. En tiedä. Rukouksessa on valtava voima. Rukoillaan yhdessä poikasi puolesta.

    • Anonyymi00011

      Käytäppäs tutustumassa lestatiolaisiin bisneksen tekijöihin niin loppuu vähäinenkin usko.

      • Anonyymi00012

        Business is business but Moses is Moses! Says jews . .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe