Suomen puolustus-, avaruus-, ja turvallisuus teollisuuden liikevaihto on luokkaa 4,2 mrd. Tästä viennin osuus on n55%.
Maatalous???
Toinialavertailua
19
75
Vastaukset
- Anonyymi00002
Siis mitä?
- Anonyymi00003
Maatalouden tuotannon arvo alle 5 mrd . Ala saa -pelkästään suoria- tukia n 2mrd. Vientiä ei ole kuin nimellisesti.
- Anonyymi00006
Unohdit mainita että kaupat myy kotimaista ruokaa noin 17 miljardin arvosta, joka vuosi.
- Anonyymi00004
Kunhan omalle kansalle annetaan mahdollisuus ostaa Suomessa viljeltyjä elintarvikkeita. S- ryhmä tekee mahdottomaksi Suomalaisen tuotteen ostamisen. Meidän maa ajautuu kriisiin tällä menolla.
- Anonyymi00005
Jääkö viennistä mitää voittoo? Taitaa ainut suomalainen osuus minisputnikissa olla puukotelo, muut osat kumminkin tuontia.
- Anonyymi00007
Munan viennistä ainakin saa kelporahaa!
- Anonyymi00008
Oletko kuullut yhtiöstä nimeltä IceEye?
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Oletko kuullut yhtiöstä nimeltä IceEye?
Joo olen maistanu, hyviä ovat.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Joo olen maistanu, hyviä ovat.
Avaa kammarin verhot .. näet noh takametsän.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Oletko kuullut yhtiöstä nimeltä IceEye?
Minä ostin niitä kerralla koko ropposen. Ihan ok.
- Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
Oletko kuullut yhtiöstä nimeltä IceEye?
Sitä joutuu vähän maustamaan muuten on pahvin maku.
- Anonyymi00012
Puolustus-, avaruus-, ja turvallisuusteollisuus ovat ihan hienoja toimialoja mutta kyllä nekin imuroivat tehokkaasti verovaroja liiketoimintansa pyörittämiseen.
- Anonyymi00013
Pelialan lvv lähes 3 mrd, lähes kaikki vientiä
- Anonyymi00014
Hieno suoritus tuo pelialan tulos.
Sitten elintarvikkeet ja maataloustuotteet, tuonti 5,9 miljardia euroa vuodessa, ja vienti 2,4 miljardia vuodessa, ja kotimaisen elintarvikealan liikevaihto 14 miljardia vuodessa. Jos ajatellaan valtion velkaantumista, työllisyyttä ja kauppataseen vinoutumaa niin kotimaista tuotantoa oli varaa lisätä että esim pelialan ja muiden alojen keräämiä vientituloja ei tarvitsisi haaskata ruuan tuontiin vaan enemmän tuotettaisiin kotimaassa, siltä osin kun mahdollista. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Hieno suoritus tuo pelialan tulos.
Sitten elintarvikkeet ja maataloustuotteet, tuonti 5,9 miljardia euroa vuodessa, ja vienti 2,4 miljardia vuodessa, ja kotimaisen elintarvikealan liikevaihto 14 miljardia vuodessa. Jos ajatellaan valtion velkaantumista, työllisyyttä ja kauppataseen vinoutumaa niin kotimaista tuotantoa oli varaa lisätä että esim pelialan ja muiden alojen keräämiä vientituloja ei tarvitsisi haaskata ruuan tuontiin vaan enemmän tuotettaisiin kotimaassa, siltä osin kun mahdollista.Käytännössä puolet maataloustuotannon arvosta on yhteiskunnan eli veronmaksajien tukea
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Käytännössä puolet maataloustuotannon arvosta on yhteiskunnan eli veronmaksajien tukea
Suomalaiset syö vuosittain kotimaista ruokaa noin 17 miljardin arvosta.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Suomalaiset syö vuosittain kotimaista ruokaa noin 17 miljardin arvosta.
Paljonko siinä on veronmaksajien tukea?
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Paljonko siinä on veronmaksajien tukea?
Eiköhän se ole se 1,9 miljaardia.
- Anonyymi00019
Kun kaikki vientitulot ovat kiven alla, ja valtio velkaantuu kovaa vauhtia, niin sellaista yksinkertaista tuotetta kuin ruoka ei kannattaisi uloka tuoda jos vaan kotimaassa pystytään tuottamaan. Silleen ne muutkin maat toimivat. Kansantalouden suhteen on eri asia kiertääkö raha maan sisällä vai vuotaako sitä ulos tuonnin maksamiseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251248
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94884
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22818Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet125540