Toinialavertailua

Anonyymi-ap

Suomen puolustus-, avaruus-, ja turvallisuus teollisuuden liikevaihto on luokkaa 4,2 mrd. Tästä viennin osuus on n55%.

Maatalous???

19

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

      Siis mitä?

    • Anonyymi00003

      Maatalouden tuotannon arvo alle 5 mrd . Ala saa -pelkästään suoria- tukia n 2mrd. Vientiä ei ole kuin nimellisesti.

      • Anonyymi00006

        Unohdit mainita että kaupat myy kotimaista ruokaa noin 17 miljardin arvosta, joka vuosi.


    • Anonyymi00004

      Kunhan omalle kansalle annetaan mahdollisuus ostaa Suomessa viljeltyjä elintarvikkeita. S- ryhmä tekee mahdottomaksi Suomalaisen tuotteen ostamisen. Meidän maa ajautuu kriisiin tällä menolla.

    • Anonyymi00005

      Jääkö viennistä mitää voittoo? Taitaa ainut suomalainen osuus minisputnikissa olla puukotelo, muut osat kumminkin tuontia.

      • Anonyymi00007

        Munan viennistä ainakin saa kelporahaa!


      • Anonyymi00008

        Oletko kuullut yhtiöstä nimeltä IceEye?


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Oletko kuullut yhtiöstä nimeltä IceEye?

        Joo olen maistanu, hyviä ovat.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Joo olen maistanu, hyviä ovat.

        Avaa kammarin verhot .. näet noh takametsän.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Oletko kuullut yhtiöstä nimeltä IceEye?

        Minä ostin niitä kerralla koko ropposen. Ihan ok.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Oletko kuullut yhtiöstä nimeltä IceEye?

        Sitä joutuu vähän maustamaan muuten on pahvin maku.


    • Anonyymi00012

      Puolustus-, avaruus-, ja turvallisuusteollisuus ovat ihan hienoja toimialoja mutta kyllä nekin imuroivat tehokkaasti verovaroja liiketoimintansa pyörittämiseen.

    • Anonyymi00013

      Pelialan lvv lähes 3 mrd, lähes kaikki vientiä

      • Anonyymi00014

        Hieno suoritus tuo pelialan tulos.
        Sitten elintarvikkeet ja maataloustuotteet, tuonti 5,9 miljardia euroa vuodessa, ja vienti 2,4 miljardia vuodessa, ja kotimaisen elintarvikealan liikevaihto 14 miljardia vuodessa. Jos ajatellaan valtion velkaantumista, työllisyyttä ja kauppataseen vinoutumaa niin kotimaista tuotantoa oli varaa lisätä että esim pelialan ja muiden alojen keräämiä vientituloja ei tarvitsisi haaskata ruuan tuontiin vaan enemmän tuotettaisiin kotimaassa, siltä osin kun mahdollista.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Hieno suoritus tuo pelialan tulos.
        Sitten elintarvikkeet ja maataloustuotteet, tuonti 5,9 miljardia euroa vuodessa, ja vienti 2,4 miljardia vuodessa, ja kotimaisen elintarvikealan liikevaihto 14 miljardia vuodessa. Jos ajatellaan valtion velkaantumista, työllisyyttä ja kauppataseen vinoutumaa niin kotimaista tuotantoa oli varaa lisätä että esim pelialan ja muiden alojen keräämiä vientituloja ei tarvitsisi haaskata ruuan tuontiin vaan enemmän tuotettaisiin kotimaassa, siltä osin kun mahdollista.

        Käytännössä puolet maataloustuotannon arvosta on yhteiskunnan eli veronmaksajien tukea


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Käytännössä puolet maataloustuotannon arvosta on yhteiskunnan eli veronmaksajien tukea

        Suomalaiset syö vuosittain kotimaista ruokaa noin 17 miljardin arvosta.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Suomalaiset syö vuosittain kotimaista ruokaa noin 17 miljardin arvosta.

        Paljonko siinä on veronmaksajien tukea?


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Paljonko siinä on veronmaksajien tukea?

        Eiköhän se ole se 1,9 miljaardia.


    • Anonyymi00019

      Kun kaikki vientitulot ovat kiven alla, ja valtio velkaantuu kovaa vauhtia, niin sellaista yksinkertaista tuotetta kuin ruoka ei kannattaisi uloka tuoda jos vaan kotimaassa pystytään tuottamaan. Silleen ne muutkin maat toimivat. Kansantalouden suhteen on eri asia kiertääkö raha maan sisällä vai vuotaako sitä ulos tuonnin maksamiseksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe