Tarkoitan siis, että tykkäätkö olla kesämökillä? Minä EN tykkää. Eipä minulla onneksi sitä mökkiä olekaan. Mutta olen lapsuudessa ihan tarpeeksi nauttinut ulkohuussissa asioimisesta, nyrkkipyykin pesemisestä ym. alkeellisista oloista. Exän kanssa ollessa mökkeillessä sinne lappoi sukulaiset ja kumminkaimat, kun exä oli erityisen ylisosiaalinen. Onneksi niistä ajoista on jo kauan...
Oletko mökki-ihminen?
57
187
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minusta on tullut mökki-ihminen. Muutamia vuosia sitten en vielä viihtynyt kesämökillämme vaan aina oli kiire pois mutta jostain syystä kun ikää on tullut, on mökistämme tullut minun onnen paikkani.
Mökkielämämme ei ole mitenkään alkeellista vaikkei juoksevaa vettä olekaan. ULkohuussi on viihtyisä eikä aiheuta mitään tuntemuksia siellä asioidessa , vettä ei tule mutta muutoin ihan sama juttu kuin kotona kaupungissa
Nyrkkipyykkiä ei pestä koska pesemme pyykit kaupungissa
Mökki on ihanan ja puhtaan järven rannalla ja juuti nyt puoliso on tekemassa saunavastoja sekä lämmittelee saunaa. Minä istun koneella :) ja odottelen alkuruokien kypsymistä. Käydään uimassa ja istutaan iltaa sekä grillailaan
Kesämökkielämä on meille kiireetöntä ja aikataulutonta rentoa olemista. Työleiri se ei ole vaan tehdään tarvittavat hommat ajan kanssa ja kun vielä puoliso tykkää mm. puuhommista mikäpäs tässä on ollessa
Kesällä en voisi kuvitellakaan olevani kaupungissa kerrostalokodissamme- Anonyymi00002
Kuulostaa ihan mukavalle. Lapsuuskotini oli maalaistalo, jossa kesällä tehtiin kaikenlaista työtä ja lapsetkin voimiensa mukaan olivat töissä mukana. Kesämökkiä meillä ei ollut. Minulla ei ole sellaisia hyviä muistoja mökkeilyyn liittyen. Jos niitä olisi, niin ehkä sitten se mökkeily kuuluisi elämääni. Mutta on mielestäni ihan hyvä, että tuota vaihtoehtoa ei ole. Viihdyn kaupungissa vallan mainiosti. Täällä ei juuri koskaan itikatkaan häiritse.
- Anonyymi00003
Meidän stadissa samoilla kulmilla asuneiden heppujen kerho kokoontuu ajoittain.
Eräässä kokouksessa tuli puheeksi kesämokki, kenellä on ja kenellä ei ole.
Eräs heppu sanoi ''...joo, mä olen kans funtsannut kesämökkiä. Ei mitään luksusta, yksi huone ja tietysti bastu ja järvi tai sköne olisi kliffa. Ja lähimmälle sporapysäkille alle 300 metriä. Jos löytyy, ostan heti''
Ei ole vielä löytynyt:)- Anonyymi00004
Tuo sporapysäkki on aika paha... 😂🤣😂🤣😂
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tuo sporapysäkki on aika paha... 😂🤣😂🤣😂
Hieman ehkä rajoittaa tarjontaa :)))
- Anonyymi00006
Kokeilimme kaksi vuotta ja sitten myimme sen pois.
Seuraavaksi kokeilimme retkiveneilyä suurella järvellä.
Tilatussa, uudeaa veneessä makuuhytti 4:lle, keittiö ( onko se kapyysi? ), katettu ja suljettavissa oleva ajohytti sekä avotila jonka sai halutessa kattaa valmiina olevalla kuomulla. Makuuhytin tuuletus ja tarvittaessa kaasulämmitys. Myös 14":n TV kuului varusteluun.Käytimme rantapaikkoja ja vesistön varren kaupunkien vierassatamia.
Kaksi kesää riitti. Kolmantena kesänä olimme lomamme ala-asteikäisten lastemme kanssa omalla autolla Euroopassa kun satamassa narun päässä roikkui melkein minun vuoden nettopalkkani verran rahaa.
Kun lapsemme siirtyivät murrosikäisinä itsenäiseen matkailuun niin vaimoni kanssa nostimme tasoa ja siirryimme pitemmälle.
Siis ei mökkeilylle ja veneilylle. Molemmat olivat olleet aikanaan haaveissani.- Anonyymi00008
''Tilatussa, uudeaa veneessä makuuhytti 4:lle, keittiö....''
Tuollaista paattia ei kirjastokortilla ajella ???? - Anonyymi00018
Anonyymi00008 kirjoitti:
''Tilatussa, uudeaa veneessä makuuhytti 4:lle, keittiö....''
Tuollaista paattia ei kirjastokortilla ajella ????Tiesin lisenssivaatimuksen etukäteen. Ennen vesillelaskua otin myös vakuutuksen. Talvitelakointia varten rakensin itse telitrailerin. Ei ollut koulutus pilannut nuorempana hankittua rautarakennustaitoa. Sain kaveriltani käyttööni muuttajan ja 46 puikot. Siis ostin.
- Anonyymi00007
Nojoo
Lähinnä arvostan rauhaa. Ei tää tsadissakaan mikään levoton seutu ole asustella, mutta pöndellää saa olla enimmäkseen täysin rauhassa.
Mökki sinällään hienolla paikalla ja tontilla, ihan ok. Vähän kehnot uima- ja kalavedet, rantaakin reilut 400 metriä. Muut pytingit romahtaneet, ite mökki käyttökelpoinen. Ei liikaa ylläpitoa, lopetin aikoinaan sen kehitystyöt ja nykyisin korjaan vain ihan pakolliset jutut. Ok- talo, hyvin varusteltu siis. Tiskikonetta tosin ei ole.
Joo, putket finaalissa, se tympii.
En ikinä ole ollut mikään työhullu mökkeilijä, ei kasvimaata, ruohonleikkuukin tympii. Meen sinne, että saa olla rauhassa, se tärkeintä.
Jaksan vielä ajella matkat, kun en enää jaksa, mökki joko odotteleen perikunnan toimia, tai myyntiin. Tontti menee kyllä kaupaksi, hyvä paikka jne. Hintaa laskee romahtaneet rakennukset ja purkukuntoinen päärakennus.
Purkaminen muuten ei ilmaista. Halvempaa toki, kuin remontointi, mutta jokunen kymppitonni siihen menee.
Niettä omalla laillani olen juu ns. " mökki-ihminen". Johonkin rajaan asti.
=DW=- Anonyymi00009
Puntti Sampo-tulitikkuja maksaa euron :))
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Puntti Sampo-tulitikkuja maksaa euron :))
Joo.
Lähinaapurin ok- talo meni vanhaksi ja asumiskelvottomaksi. Katto vuosi, sähkölasku maksamatta, lämmityshake lopussa jne. Siinä asui aika iso perhe, kolme sukupolvea, harvinaista nykyisin.
Syy, paritkin konkurssit, maat, metät myyty, työttömyys..
Porukka alkoi muuttaan pois, miniä eka, sitten kiinteistön omistaja..
Meinasin yhdelle toiselle naapurille meinasin, katon sinnepäin ikkunasta, joko näkyy savua.
Meni siinä pari vuotta. Omistajan veljenpoika oli jostain syystä muuttanut sinne, ehkä vuokrat jääneet maksamatta
Heppuli oli tehnyt sinne sähköä agrekaatilla. Kertoman mukaan sähkö oli vedetty sisään jatkoroikalla, jatkoliitos maton päällä. Paloi kivijalkaan. Raunioita ei varaa siivota. Ja tietenkin vakuutuksetkaan ei olleet kunnossa.
Noita vanhoja pytinkejä palaa usein. Etenkin jos tontti on hyvä.
=DW=
- Anonyymi00011
Veneilyä ja mökkeilyä yli 50 vuotta.
- Anonyymi00012
Onneksi lastemme ollessa kouluiässä ostimme maalaiskauppalasta talon, sitä ennen asuimme kerrostalossa ja haaveilimme mökistä.
Mökkihaaveilut jäivät sikseen kun tuli pankkikriisi ja velan korot nousivat 17%:iin.
Hyvä että pystyimme asumaan edes talossamme.
Lapset kasvoivat eivätkä ole koskaan haaveilleet mökkielämästä, eivät edes lapsenlapsetkaan. Ehkä vaikuttaa sekin kun kaikki lapsenlapset ovat kasvaneet omakotitalossa.
Jos olisivat kasvaneet pienessä kerrostaloasunnossa vuokralaisina, niin ehkä mieltmys mökkeilyyn olisi ollut erilainen. - Anonyymi00013
En ole tottunut sellaiseen.
- Anonyymi00014
Mökkielämä menee silloin kun hakee raparpereja tai punaherukoita, jos eivät talon väelle kelpaa tai on siellä poimimassa sieniä tai mustikoita. Kalastus on poikaa.
Pelkkä oleilu ei ole mukavaa ja kotipaikalla voi uida järvessä ja meressä. niin että oma mökki ei ole tarpeen.- Anonyymi00015
Kun mökki on syvän meren rannaalla, uimavesi on tosi kylmää, kokenut.
- Anonyymi00024
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ei voi yleistää!
- Anonyymi00028
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eivätköhän matalat rantavedet lämpene meressäkin.
- Anonyymi00016
Voisin viihtyäkin jos olisi paikassa minne helposti autottomana pääsisin julkisilla busseilla ja kauppa olisi kävelymatkan päässä jos jotain tarvitsisi hakea ja jossa saisin olla pääosin omissa oloissani. Pitäisi myös olla sellainen missä ei jatkuvasti tarvii jotain tehdä. Työleireistä sain tarpeekseni jo lapsena maatilalla ja muutama vuosikymmen myöhemmin perikunnan mökillä.
- Anonyymi00017
En ole mökki-ihminen. Lapsena jouduin mökkeilemään, mutta en pitänyt. Kesää oli silloinkin kiva viettää kaupungissa. Edelleenkin tykkään kaupunkikesästä.
- Anonyymi00019
Olen mökki-ihminen. Talvet menee mukavasti keskustassa mutta kesällä pitää päästä maalle, mökille veden ääreen. Tykkään oleilusta, luonnon seuraamisesta, lueskelusta jne Pidämme myös pientä peltoa, josta saadaan uusia perunoita ja salaattia
Aamu-unnit aloittavat jesöpäivän kivasti ja iltaunnit päättävät.
Kalastellaan, grillaillaan ja saunotaan
Vieraita ei kutsuta, vain omat lapset vierailevat tai yöpyvät mökillänme Olen mökki-ihminen siis tykkäisin mökistä. Itellä minulla ei ole.
- Anonyymi00020
En tiedä mitään parempaa kesässä kuin sauna ja järvi. Jaksaisin loputtomasti, koskaan en ole koettanut, miten paljon ja kauan, ennen kuin puhti loppuisi.
- Anonyymi00021
Sama täällä. Poen koko talven luonnon veden kaipuuta. Aloitan mökkisaunomisen ja uimisen toukokuussa ja se loppuu lokakuussa, vaikka Kainuun korvessa mökki onkin, tosin nykyään täälläkin kesä alkaa jo toukokuussa ja jäät lähtevät entistä aiemmin
- Anonyymi00027
Anonyymi00021 kirjoitti:
Sama täällä. Poen koko talven luonnon veden kaipuuta. Aloitan mökkisaunomisen ja uimisen toukokuussa ja se loppuu lokakuussa, vaikka Kainuun korvessa mökki onkin, tosin nykyään täälläkin kesä alkaa jo toukokuussa ja jäät lähtevät entistä aiemmin
Noin tein myöskin silloin, kun vielä mökkeilin. Uudestisynnyin mökkisaunassa ja järvessä. Enää en uudistu siihen malliin.
- Anonyymi00022
Kyllä se mökin autuus rajoittuu niin vähäksi aikaa, ettei ole mitään järkeä pitää yllä moista maksuautomaattia.
- Anonyymi00025
Vähäksi aikaa? Tarkoitatko siis vuosia vai vuodenaikoja? Onhan paljon talviasuttavia mökkejäkin
Meidän mökkikausi kestää noin kuusi kuukautta, onko se "vähäksi aikaa"? Meille ei ainakaan .
Maksuautomaatista saa rahaa, meidän mökiltä ei sitä kyllä saa mutta ehkä tiedät mökkejä joista saa. Tosin, jos mökkimme myytäisiin, saisi siitä varmaan reippaat 100 000 euroa mutta eihän sitä raski myydä kun se on kuitenkin meidän rakas paikkamme ja mielellämme satsaamme siihen ja sitä kautta hyvinvointiimme. - Anonyymi00026
Talvikuukausien säät ja ilmat huomioiden mökkeily saattaa olla mahdollista suurimman osan vuotta. Ehkä kolme kylmintä kuukautta poislukien, ellei mökki ole talvilämmin.
Vaikka Suomen kesä kestää kolme minuuttia monen mielestä, niin kyllä mökkikausi kestää kuitenkin paaaljon kauemmin. - Anonyymi00033
Anonyymi00025 kirjoitti:
Vähäksi aikaa? Tarkoitatko siis vuosia vai vuodenaikoja? Onhan paljon talviasuttavia mökkejäkin
Meidän mökkikausi kestää noin kuusi kuukautta, onko se "vähäksi aikaa"? Meille ei ainakaan .
Maksuautomaatista saa rahaa, meidän mökiltä ei sitä kyllä saa mutta ehkä tiedät mökkejä joista saa. Tosin, jos mökkimme myytäisiin, saisi siitä varmaan reippaat 100 000 euroa mutta eihän sitä raski myydä kun se on kuitenkin meidän rakas paikkamme ja mielellämme satsaamme siihen ja sitä kautta hyvinvointiimme.Ei teillä ole mökkiä, vaan toinen asunto.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ei teillä ole mökkiä, vaan toinen asunto.
Ehkä minä tiedän kuitenkin paremmin :)
Meillä on kaupunkikoti ja kesämökki. Piste.
- Anonyymi00023
Lenita Airiston kerrotaan sanoneen, että häntä ei saa kesämökille aseella uhkaamallakaan. Itse saattaisin sinne pakon edessä lähteä, mutta onneksi sellaista pakkoa ei ole. 😂
- Anonyymi00035
Lenita Airisto puhui paljon muutakin pashaa!
- Anonyymi00038
Anonyymi00035 kirjoitti:
Lenita Airisto puhui paljon muutakin pashaa!
Kaikkien ei tarvitse olla mökki-ihmisiä eivätkä kaikki olekaan. Lenita ei ole ainoa, joka missaa mökin.
Mökkielämästä monta vuotta, olisi vieläkin jos olisi terve. Asua järven rannalla jossa huikea näköala, kaikki mukavuudet lisäksi täysihoito.
On muisto vain ' on muisto vain se ei enää palaa ' mut on vielä aatoksissain, ei häivy mielestäin.Siili25 kirjoitti:
Muistoissa on hyvä elää varsinkin kun ne on mieluisia :).
Juu mieluisat muistot.
Nyt kysyn kun olet terveyden ammattilainen, voinko olla muutaman päivän vajaalla verenpainelääkityksellä ?Pertikki kirjoitti:
Juu mieluisat muistot.
Nyt kysyn kun olet terveyden ammattilainen, voinko olla muutaman päivän vajaalla verenpainelääkityksellä ?Onko lääkkeet loppuneet kesken? Resepti jäänyt uusimatta?
En oikein uskalla sanoa että joo voit olla kun en tilannettasi tai lääkitystäsi tiedä.
Jos lääkkeet loppuneet voisiko soittaa terveysasemalle jotta jos joku lääkäri sieltä uusisi reseptin samoin tein?Siili25 kirjoitti:
Onko lääkkeet loppuneet kesken? Resepti jäänyt uusimatta?
En oikein uskalla sanoa että joo voit olla kun en tilannettasi tai lääkitystäsi tiedä.
Jos lääkkeet loppuneet voisiko soittaa terveysasemalle jotta jos joku lääkäri sieltä uusisi reseptin samoin tein?Resepti voimassa, huomasin toinen verenpainelääke on loppunut ( kaksoislääkitys ) enkä kehtaisi taksilla lähteä apteekkiin kun viikonloppuna joudun menen keskustaan. Mulla on toista verenpainelääkettä, jos ottaisin sitä kaksi tablettia muutamana päivänä, tuskin tähän kuolen.
- Anonyymi00029
Pertikki kirjoitti:
Resepti voimassa, huomasin toinen verenpainelääke on loppunut ( kaksoislääkitys ) enkä kehtaisi taksilla lähteä apteekkiin kun viikonloppuna joudun menen keskustaan. Mulla on toista verenpainelääkettä, jos ottaisin sitä kaksi tablettia muutamana päivänä, tuskin tähän kuolen.
Lääkkeet otetaan vain lääkärin tai apteekin ohjeen mukaan. Et käsittääkseni ole kumpikaan mainituista.
Pertikki kirjoitti:
Resepti voimassa, huomasin toinen verenpainelääke on loppunut ( kaksoislääkitys ) enkä kehtaisi taksilla lähteä apteekkiin kun viikonloppuna joudun menen keskustaan. Mulla on toista verenpainelääkettä, jos ottaisin sitä kaksi tablettia muutamana päivänä, tuskin tähän kuolen.
Ne kaksi verenpainelääkettä toimivat varmaan eri mekanismilla joten en ehkä tuplaisi.
Jos perjantaina saat apteekista puuttuvan lääkkeen tässä jää muutama? päivä puuttumaan. Onhan niinkin että lääkettä on verenkierrossa jonkin aikaa. Jos verenpaineet on lääkityksellä hyvät ehkä parin päivän puute ei mikään katastrofi liene. Sulla on vissiin verenpainemittari kotona?
Jaatko lääkkeet dosettiin viikoksi? Siinähänn mnäkee paremmin jotta riittääkö lääkitys koko viikoksi vai pitääkö hankkia lisää.Siili25 kirjoitti:
Ne kaksi verenpainelääkettä toimivat varmaan eri mekanismilla joten en ehkä tuplaisi.
Jos perjantaina saat apteekista puuttuvan lääkkeen tässä jää muutama? päivä puuttumaan. Onhan niinkin että lääkettä on verenkierrossa jonkin aikaa. Jos verenpaineet on lääkityksellä hyvät ehkä parin päivän puute ei mikään katastrofi liene. Sulla on vissiin verenpainemittari kotona?
Jaatko lääkkeet dosettiin viikoksi? Siinähänn mnäkee paremmin jotta riittääkö lääkitys koko viikoksi vai pitääkö hankkia lisää.Ei oo dosenttia, ehkä ostan sellasen ei ole ennen päässyt loppumaan, kyllä tämä tästä hoituu hoituu, kiitos sulle.
Pertikki kirjoitti:
Ei oo dosenttia, ehkä ostan sellasen ei ole ennen päässyt loppumaan, kyllä tämä tästä hoituu hoituu, kiitos sulle.
Eipä kestä kiitellä:).
Minä ostin itselleni dosetin ja jaan siihen lääkkeet kun pari kertaa kävi niin että en muistanut aamulla joko otin lääkkeet .vai en 😀.
Kun menee liian rutiiniksi joutuu ihmettelemään et otinko vai enkö. Ja kaikissa lääkkeissä ei voi jättää lääkettä ottamatta ilman että se on isokin riski mahdollisesti.Anonyymi00029 kirjoitti:
Lääkkeet otetaan vain lääkärin tai apteekin ohjeen mukaan. Et käsittääkseni ole kumpikaan mainituista.
Ei ole noin mustavalkoista. On inhimillistä että joskus joutuu soveltamaan ja sopeuttamaan toimintaansa.
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Itse otan verenpainelääkettä lähinnä jos syön "ulkona" , kotona syön suolaa 2-3 g eikä tarvi verenpainelääkettä. Lääkkeen sai kun pari kertaa kertoi että illalla on 150-160 paineet.
En paljoa ole noudattanut ohjeita tunnen itse lääkkeeni tarpeen. Meillä saa puhelinsoitolla mitä haluaa. Ehkä tuntevat kun olen niin itsepäinen, pääsevät helpommalla.
Verenpainelääkkeen merkki olen vaihtanut soittamalla , nesteenpoistolääkkeen ja nitrosuihkeen pyysin. Kun on +80 uskovat kai että on tarpeeseen.
Viimeksi pyysin Xylocain 2 % kun yksi paikka vaimolla kipeä. Lääkäri sanoi vai että resepti on jo apteekissa. Ei mitään ohjetta. Sekoitin sitä perusvoiteeseen ja olipa hyvää, vaimo tyytyväinen. (ei ollut seksi asiaan, se on jo lopetettu täysin) - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Itse otan verenpainelääkettä lähinnä jos syön "ulkona" , kotona syön suolaa 2-3 g eikä tarvi verenpainelääkettä. Lääkkeen sai kun pari kertaa kertoi että illalla on 150-160 paineet.
En paljoa ole noudattanut ohjeita tunnen itse lääkkeeni tarpeen. Meillä saa puhelinsoitolla mitä haluaa. Ehkä tuntevat kun olen niin itsepäinen, pääsevät helpommalla.
Verenpainelääkkeen merkki olen vaihtanut soittamalla , nesteenpoistolääkkeen ja nitrosuihkeen pyysin. Kun on 80 uskovat kai että on tarpeeseen.
Viimeksi pyysin Xylocain 2 % kun yksi paikka vaimolla kipeä. Lääkäri sanoi vai että resepti on jo apteekissa. Ei mitään ohjetta. Sekoitin sitä perusvoiteeseen ja olipa hyvää, vaimo tyytyväinen. (ei ollut seksi asiaan, se on jo lopetettu täysin)Teillähän on siellä oikein täyden palvelun terveysasema😀.
- Anonyymi00037
Siili25 kirjoitti:
Ei ole noin mustavalkoista. On inhimillistä että joskus joutuu soveltamaan ja sopeuttamaan toimintaansa.
Jos noin on, niin eipä sitten ole ihme, miten paljon lääkehaittoja ja sekaisin olevia käyttäjiä on terveydenhuollon piirissä. Omasta mielestäni sitä no. tähdennetään ja tarkennetaan, että lääkkeet otetaan ohjeen mukaan. Vaan ei oman pään ohjeen.
Anonyymi00037 kirjoitti:
Jos noin on, niin eipä sitten ole ihme, miten paljon lääkehaittoja ja sekaisin olevia käyttäjiä on terveydenhuollon piirissä. Omasta mielestäni sitä no. tähdennetään ja tarkennetaan, että lääkkeet otetaan ohjeen mukaan. Vaan ei oman pään ohjeen.
No mut ymmärrätkös inhimillisen puolen jolloin erehdyksen vuoksi saattaa käydä niin jotta lääkkeet loppuu kesken eikä niitä ole muutamaan päivään saatavilla. Se ei ole tahallinen teko eikä ohjeiden ohittamista. Eikä tuosta "ole sekaisin".
Anonyymi00037 kirjoitti:
Lisään vielä että tietäisitpä kuinka paljon lääkevirheitä sattuu terveydenhuollon yksiköissä ihan ammattilaisten tekemänä.
- Anonyymi00040UUSI
Siili25 kirjoitti:
Lisään vielä että tietäisitpä kuinka paljon lääkevirheitä sattuu terveydenhuollon yksiköissä ihan ammattilaisten tekemänä.
Itse tarkkana tyttönä yritän ymmärtää huolimattomampia ja ammattilaisten lääkesekoiluja olen katsellut hyvän aikaa liian läheltä. Jotta tuttuja ovat virheet ja vaarat. Valitettavasti.
Aamulla laitan päivän lääkkeet pöydälle, näin on hoitunut eikä ole unohtunut lääkkeitten ottaminen.
Sähköpyörän saan tyttären tuomana ja kunnostettuna viikon loppuna niin hoituu asiat mukavasti.Kyllä. Jokainen valitsee itselleen sopivan tyylin huolehtia lääkkeistään. Minä tykkään jakaa ne viikoksi kerralla. Verenohennuslääkettä esimerkiksi ei voi unohtaa vahingossakaan ilman että tulppariski nousee.
Mukavaa että pääset pyöräilemään.Siili25 kirjoitti:
Kyllä. Jokainen valitsee itselleen sopivan tyylin huolehtia lääkkeistään. Minä tykkään jakaa ne viikoksi kerralla. Verenohennuslääkettä esimerkiksi ei voi unohtaa vahingossakaan ilman että tulppariski nousee.
Mukavaa että pääset pyöräilemään.Oli vähän ongelmia pyörän kuntoon saamisessa.
Mökkeilyyn olisi mahdollisuus tyttären mökillä, kehtuuttaa, veneily oli mukavampoo kuin mökkeily jota kesti yli 30-vuotta, nykyää ei mikkää voita kotioloja.Pertikki kirjoitti:
Oli vähän ongelmia pyörän kuntoon saamisessa.
Mökkeilyyn olisi mahdollisuus tyttären mökillä, kehtuuttaa, veneily oli mukavampoo kuin mökkeily jota kesti yli 30-vuotta, nykyää ei mikkää voita kotioloja.Näinpä se tuppaa olemaan nykyisin, oma koti kullan kallis :). Mukava piipahtaa jossain etenkin kesäisin päivän tai parin reissu mutta mukava myös aina kotiin palata.
- Anonyymi00036
Siili25 kirjoitti:
Näinpä se tuppaa olemaan nykyisin, oma koti kullan kallis :). Mukava piipahtaa jossain etenkin kesäisin päivän tai parin reissu mutta mukava myös aina kotiin palata.
"Kullan kallis" pitää paikkansa ainakin kahdessa mielessä. "Oma koti" on kyllä todella rakas, mutta aivan liian kallis 'harrastus' nykypäivänä.
Anonyymi00036 kirjoitti:
"Kullan kallis" pitää paikkansa ainakin kahdessa mielessä. "Oma koti" on kyllä todella rakas, mutta aivan liian kallis 'harrastus' nykypäivänä.
Nojossain pitää kuitenkin asua. Asunnottomana ei liene hääviä.
- Anonyymi00039UUSI
Siili25 kirjoitti:
Nojossain pitää kuitenkin asua. Asunnottomana ei liene hääviä.
Totta, ei olisi kivaa ilman kattoa pään päällä ja omaa vuodetta. Ja kaikkea siltä väliltä.
- Anonyymi00030
En. Kaksi mökkiä on ollut 2 ja 5 km kodista , mutta myin ne pian pois. Olivat heräteostoksia. Lisäksi lapset halusi olla kavereiden kanssa ja mökillä vain jonkun kerran.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497