Yllättävältä taholta!
Joissakin palvelupaikoissa asennoituvat keski-käiset naiset minuun tylyn ylimielisesti. Jo ennen ensimmäisenkään sana vaihtamista.
Palvelutalon omistusorganisation ja joidenkin kotihoitajien taholta vaikka en ole hoidokki vaan vaimoni kaverina.
Yllätys! Apteekin hyllyjen väliköissä päivystävät keski-ikäiset naiset. Nuoret suhtautuvat asiallisen ystävällisesi.
Itsetutkiskeluni ei ole valottanut asiaa.
Ikärasismia
10
70
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Onkohan ikärasismia oikeesti olemassa,
vai kuvitellaano me vain,
ehkä ei olekaan ,
minulle ne näyttää olevan kaikki kohteliaista
kun vanha liikkuu tuolla asioillaan, - Anonyymi00002
Usassa ei ole ikärasismia
Pohjoismaissa se kukoistaa
Muissa tältä väliltä
Sosdem luulee että keinutteleva
tohvelit jalassa istuva eristetty on nellinen
kun saa levätä työn raskan rataja omissa sen oloissaan - Anonyymi00003
Kyllä joitakin ärsyttää hitaasti, apuvälineillä kulkevat vanhukset. Samoin, jos vanhus kassalla hidastelee, etsii kolikoita tai on unohtanut pankkikortin tunnusluvut.
On huomattu.- Anonyymi00004
Tuo ärsyttää muitakin kuin keski-ikäisiä naisia!
- Anonyymi00006
Toimintojen hidastumisen ymmärtää mutta täydellinen piittamattomuus kanssaihmisten toimista on asennekysymys.
Eikä rajoitu ikääntyviin.
Tyypillinen tilanne kassalla. Verkkaisten rutiinien jälkeen jää maksanut asiakas kassasolaan pakkaamaan ostoksiaan omaan kassiinsa.
Itse mätän ostokset ostoskärriin sitä mukaa kuin ne tulevat kassalta. Kortit ovat kädessä valmiina. Maksun jälkeen menen kärrini kanssa loitommalle pakkaamaan kassini tai reppuni.
Kahden Saksan aikaan sain opastusta Länsi-Saksan pohjoisosassa MoislingenissäTussuroin kassalla ja maksamisen jälkeen menin sovittelemaan ostoksiani hihnalta omaan kassiini.
Kassamamma paukutti kämmentä pöytäänsä sanoen määrätietoisen kuuluvasti: Valmista! Valmista! Vauhtia! Vauhtia! Turhaan minä siinä tukkona olin. Kamat käriin ja sivulle pakkamaan!
Olimme automatkalla ja kotiin päin tulossa. Silloin Saksassa oli kaikki tarvitsemamma halpaa joten tavaraa oli säilykepurkeista kymäsavukinkkuun, litran hunajatölkkeihin ja kilon kaakaopurkkeihin. Poikamme kulutus oli päivittäistä. - Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Toimintojen hidastumisen ymmärtää mutta täydellinen piittamattomuus kanssaihmisten toimista on asennekysymys.
Eikä rajoitu ikääntyviin.
Tyypillinen tilanne kassalla. Verkkaisten rutiinien jälkeen jää maksanut asiakas kassasolaan pakkaamaan ostoksiaan omaan kassiinsa.
Itse mätän ostokset ostoskärriin sitä mukaa kuin ne tulevat kassalta. Kortit ovat kädessä valmiina. Maksun jälkeen menen kärrini kanssa loitommalle pakkaamaan kassini tai reppuni.
Kahden Saksan aikaan sain opastusta Länsi-Saksan pohjoisosassa MoislingenissäTussuroin kassalla ja maksamisen jälkeen menin sovittelemaan ostoksiani hihnalta omaan kassiini.
Kassamamma paukutti kämmentä pöytäänsä sanoen määrätietoisen kuuluvasti: Valmista! Valmista! Vauhtia! Vauhtia! Turhaan minä siinä tukkona olin. Kamat käriin ja sivulle pakkamaan!
Olimme automatkalla ja kotiin päin tulossa. Silloin Saksassa oli kaikki tarvitsemamma halpaa joten tavaraa oli säilykepurkeista kymäsavukinkkuun, litran hunajatölkkeihin ja kilon kaakaopurkkeihin. Poikamme kulutus oli päivittäistä.Pitäis olla varmaan joku rampakortti kaulassa roikkumassa, ettei tule nuhteita! Minulla aivoinfarktin jälkeen ei todellakaan ole nopeutta kassalla! Maksan rauhassa ja laitan kortin rauhassa paikalleen. Tavarat odottavat rauhassa pakkaamista nauhalla, josta ne rauhassa pakkaan kassiin, jonka rauhassa nostan rollaattorin koriin.
Ei tule mitään kiireessä hosumisesta! Pää ei pysy mukana, eikä oikean puolen halvauskaan. Eivät ole niin näkyviä, että heti huomaisi, mutta vaikuttavat todella paljon liikunnallisesti ja just kaupan kassalla esimerkiksi.
”Hidastelu” voi johtua muustakin, kun tahallisuudesta. Jos joku huomauttaa, niin näytän hampaita. Johan ovat hiljaa!
- Anonyymi00005
nainen pyöristyi (raskaaksi?) kun pihaan tuli mies
https://www.is.fi/viihde/art-2000012094390.html - Anonyymi00007
Apteekissa kohdellaan mielestäni kaikkia kuin olisi pieni lapsi, joka ei älyä kirjoitettua tekstiä saati puhetta. Alentavaa, kuten alakoulun opettaja puhuttelisi.
- Anonyymi00008
Tämä koskee kaikkea terveydenhoitoa
ennen sanottii epäselvästä tekstistä että se pitää viedä apteekkiin luettavaksi
kun ylimieliset lääkärit kirjoittivat suttupskaa reseptiin tyyliin mitä välii ei ole mun asia
- Anonyymi00009
tähän jatkona sanon, että koska ymmärrän lääkärislangia ja olen kiinnostunut
biologisesta orgaanisesta kemiasta (aminohapot ...) niin valmennan muutamaa
tuttavaa, mitä he kysyvät ja mihin tyyliin kun pääsevät harvinaisen herkun
lääkärin
vastaanotolle puhelimiessa tai jopa vastaanotolla
valmennus on tärkeää että menee ylimielisille perille jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 91654
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32599Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38547Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63506- 34502
- 63491
- 68479