Kuinka usein syöt kalaa ?

Anonyymi-ap

Mikä on paras itsetekemäsi kalaherkku ?

22

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Paistetut silakat. En pysty erikoisempaan.

• Anonyymi00002

Yksinkertainen ruoka voi olla parempaa kuin "siperrykset".
      Syön kalaa ehkä pari kertaa kuukaudessa. Pannulla paistettua
      tai uunissa kypsennettyä. Joskus teen keittoa, mutta kala hajoaa
      keittoon "hiutaleiksi", ettei siihen saa suutuntumaa,
      vaikka kuinka "helläksi" keittelisi. Lisään kalan viimeiseksi keittoon
      juuri siksi, että kala ei tarvise pitkää kypsennysaikaa ja että palat pysyisivät
      koossa.

• Anonyymi00008

Minä laitan lohikeittoon lohipalat vasta sitten kun perunat ovat kypsiä, lohihan kypsyy keitossa minuutissa, joten sitä ei tarvitse edes kiehauttaa.

• Anonyymi00003

Graavilohi ja ruisjauhossa leivitetyt voissa paistetut muikut. Niitä pääosin valmistan, mutta kaikki kala passaa kun kohdalle sattuu. Viimeksi sain savuahvenia ystävältä, itse kalastanut. Nam!

• Anonyymi00004

Niin, syön monta kertaa viikossa. Jauhan myös ystävältä saamani pikkukalat lihamyllyllä ja valmistan pihvejä. Nytkin on pussillinen pakasteessa, sieltä nappaan 2-3 kerralla.

• Anonyymi00005

Aika joskus.

Pidän kyllä kalasta. Mutta en oikein lohesta, en kirjolohesta, jotka helposti saatavissa ja halpoja. Valkolihaista ja vähärasvaisempaa mulle. Kehnommon saatavissa ja hinnoissaan. Pakasteena sitten jotain seitä kyllä on, siihenkin kyllästyy.

Noh, kesällä varhaispottujen kans kyllä ehdottomasti kylmäsavulohta.

Mutta kyllä mä kokkaiken kalaa. Uunijuttuja muutenkin teen paljon, eli jotain uunikalaa. Tai kalakeittoa, joskus paistan.

Bravuuri lie kuitenkin suutarinlohi, helpoo tehdä ja aina huilaa hyvin. Pitäiskin katella, oisko silakkafilettä sopuhintaan. Suutarinlohi kun toimii pian paremmin kuin silli uusien pottujen kans, se ei niin rasvasta. Mutta ruisleivän päällä suutarinlohi aivan ykkönen.

=DW=

• Kirjoloheen kyllästyin talven mittaan, syksyllä taas maistuu. Tilaan ruuat kotiin, joten en näe mitä kalatiskillä on tarjottavaa, joskus olen soittanut kala tiskiä hoitavalle mitä on näkyvillä, onko kala tuoretta.

• Anonyymi00006

Syön lähinnä norjan lohta ja tonnikalaa tai muita kalasäilykkeitä. Tonnikalastakin saa hyviä pihvejä kun vaan sekoittaa mausteita oman maun mukaan ja kananmunaa sidokseksi. Itse kokeilin muutama päivä sitten kun naamakirjan lyhytvideoissa törmäsin ohjeeseen ja kyllä tulee toistekin tehtyä.

• Anonyymi00007

Talvella kerran pari viikossa, kesällä enemmänkin jos saadaan järvikalaa. Parasta kalaa on mielestäni paistetut muikut, sitten savustettu lohi ja seuraavana paistettu ahven. Hauesta en niin välitä mutta teen siitäkin jauhettuna kalapullia. Kuha on kaikista mauttomin kala

• Anonyymi00009

Voissa pannullapaistettu ahvenkala kyllä käyp.

Tällästä tää vaan on. Jopa Seitiäkin on joutunu talviaikhan ostamaan, tai haukifilettä. Kuhaa saa vaan Aslakilta kun se verkoillaan käy Oulujärvestä, kai? salakalaa pyytämässä.
      Peräti 1.7 kg oli se lauantaina ostamani kuha. Monta paistia siitä saa. Pakastettunakin vielä turskaa överämän makuist.
      matinpoika.

• Anonyymi00011

Aslakit asuu Lapissa, ei Oulussa.

• Anonyymi00010

TOSI HARVOIN SYÖN KALAA

ennen muinoin kun lapset oli vielä kotona useinki laitoin kalaruokaa,
      nykyisin kaupoissa kala on huono näköstä
      ja kallista,

eipä tuu juurikaa enään laitettua,
      -- vielä joskus ostan kalapuikkoja tai pihvejä valmiiksi maustettuna, mutta harvoin,,,

• Anonyymi00012

aina kun saan tai joku antaa

• Anonyymi00013

Pari kertaa viikossa.

• Anonyymi00014

Yhteen aikaan myytiin edullisesti perattua päätöntä pikku ahventa kaupoissa.
      Ostin niitä aina jos oli ja paistoin voissa pannulla. Se oli maukasta.

Silakka maistuu myös paistettuna ja myös mausteliemessä.
      Joskus keittelen silakkarullia miedossa suolaliemessä
      ja siirrän ne kulhoon.
      Kiehautan etikka-sokeri-mausteliemen, jonka jäähtyneenä kaadan
      silakoitten päälle ja jossa ne saavat maustua jääkaapissa yön parin yli.
      Ne maistuvat perunan kanssa tai ruisleivän päällä esim. keitetyn
      kananmunan kanssa tai sellaisenaan.

Suutarinlohikin mainio kalaruoka kuten täällä on mainittukin.

Muikkukin maistuu ja savusilakat ja savumuikku.
      Hiilisilakkaa kun vielä joskus saisi !

• Anonyymi00016

Hiilisilakka eli silakan halstraaminen oli aika tavallista. Meilläkin oli
        halsteri aikoinaan. Halstrattu silakka on nopea ja perinteinen kesäherkku,
        mutta onko se "hävinnyt" ?
        Tuoreet silakat kypsennetään halsterissa kuuman hiilloksen yllä
        vain muutamassa minuutissa, jonka jälkeen ne maustetaan suolalla (ja tillillä,
        jos haluaa)

• Anonyymi00017

Kultakaloja ostan kaupasta ja ruisleivän päällä ovat hyviä.

• Anonyymi00018

Yritän syödä kalaa ainakin kerran viikossa, mutta aina ei tule syötyä kuitenkaan. Minusta paras kalaherkku on silakkarullat kermassa, joiden sisällä on lohta.

• Anonyymi00019

Omanlaisensa kombo tosiaan molemmat rasvaisia kaloja.

• Anonyymi00020

Liian harvoin kai tulee syötyä kalaa. Terveellisin ruokavalio on kuulemma
      kala-kasvisruokavalio. Minä syön vain kasviksia ja joskus harvoin kalaa,
      koska lähikaupassani ei ole kalatiskiä. Kassilohta en syö enkä pakasteseitiä.

• Anonyymi00021

Lohikeitto on hyvää ja kuivahtanut ruisleipä pala voilevin kanssa.

• Anonyymi00022

Taas on uunissa perattuja muikkuja puolisen kiloa. Siitä saa kolmen päivän aterian.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      337
      703
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      109
      648
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56