Mikä on paras itsetekemäsi kalaherkku ?
Kuinka usein syöt kalaa ?
22
71
Vastaukset
- Anonyymi00001
Paistetut silakat. En pysty erikoisempaan.
- Anonyymi00002
Yksinkertainen ruoka voi olla parempaa kuin "siperrykset".
Syön kalaa ehkä pari kertaa kuukaudessa. Pannulla paistettua
tai uunissa kypsennettyä. Joskus teen keittoa, mutta kala hajoaa
keittoon "hiutaleiksi", ettei siihen saa suutuntumaa,
vaikka kuinka "helläksi" keittelisi. Lisään kalan viimeiseksi keittoon
juuri siksi, että kala ei tarvise pitkää kypsennysaikaa ja että palat pysyisivät
koossa.- Anonyymi00008
Minä laitan lohikeittoon lohipalat vasta sitten kun perunat ovat kypsiä, lohihan kypsyy keitossa minuutissa, joten sitä ei tarvitse edes kiehauttaa.
- Anonyymi00003
Graavilohi ja ruisjauhossa leivitetyt voissa paistetut muikut. Niitä pääosin valmistan, mutta kaikki kala passaa kun kohdalle sattuu. Viimeksi sain savuahvenia ystävältä, itse kalastanut. Nam!
- Anonyymi00004
Niin, syön monta kertaa viikossa. Jauhan myös ystävältä saamani pikkukalat lihamyllyllä ja valmistan pihvejä. Nytkin on pussillinen pakasteessa, sieltä nappaan 2-3 kerralla.
- Anonyymi00005
Aika joskus.
Pidän kyllä kalasta. Mutta en oikein lohesta, en kirjolohesta, jotka helposti saatavissa ja halpoja. Valkolihaista ja vähärasvaisempaa mulle. Kehnommon saatavissa ja hinnoissaan. Pakasteena sitten jotain seitä kyllä on, siihenkin kyllästyy.
Noh, kesällä varhaispottujen kans kyllä ehdottomasti kylmäsavulohta.
Mutta kyllä mä kokkaiken kalaa. Uunijuttuja muutenkin teen paljon, eli jotain uunikalaa. Tai kalakeittoa, joskus paistan.
Bravuuri lie kuitenkin suutarinlohi, helpoo tehdä ja aina huilaa hyvin. Pitäiskin katella, oisko silakkafilettä sopuhintaan. Suutarinlohi kun toimii pian paremmin kuin silli uusien pottujen kans, se ei niin rasvasta. Mutta ruisleivän päällä suutarinlohi aivan ykkönen.
=DW= Kirjoloheen kyllästyin talven mittaan, syksyllä taas maistuu. Tilaan ruuat kotiin, joten en näe mitä kalatiskillä on tarjottavaa, joskus olen soittanut kala tiskiä hoitavalle mitä on näkyvillä, onko kala tuoretta.
- Anonyymi00006
Syön lähinnä norjan lohta ja tonnikalaa tai muita kalasäilykkeitä. Tonnikalastakin saa hyviä pihvejä kun vaan sekoittaa mausteita oman maun mukaan ja kananmunaa sidokseksi. Itse kokeilin muutama päivä sitten kun naamakirjan lyhytvideoissa törmäsin ohjeeseen ja kyllä tulee toistekin tehtyä.
- Anonyymi00007
Talvella kerran pari viikossa, kesällä enemmänkin jos saadaan järvikalaa. Parasta kalaa on mielestäni paistetut muikut, sitten savustettu lohi ja seuraavana paistettu ahven. Hauesta en niin välitä mutta teen siitäkin jauhettuna kalapullia. Kuha on kaikista mauttomin kala
- Anonyymi00009
Voissa pannullapaistettu ahvenkala kyllä käyp.
Tällästä tää vaan on. Jopa Seitiäkin on joutunu talviaikhan ostamaan, tai haukifilettä. Kuhaa saa vaan Aslakilta kun se verkoillaan käy Oulujärvestä, kai? salakalaa pyytämässä.
Peräti 1.7 kg oli se lauantaina ostamani kuha. Monta paistia siitä saa. Pakastettunakin vielä turskaa överämän makuist.
matinpoika.- Anonyymi00011
Aslakit asuu Lapissa, ei Oulussa.
- Anonyymi00010
TOSI HARVOIN SYÖN KALAA
ennen muinoin kun lapset oli vielä kotona useinki laitoin kalaruokaa,
nykyisin kaupoissa kala on huono näköstä
ja kallista,
eipä tuu juurikaa enään laitettua,
-- vielä joskus ostan kalapuikkoja tai pihvejä valmiiksi maustettuna, mutta harvoin,,, - Anonyymi00012
aina kun saan tai joku antaa
- Anonyymi00013
Pari kertaa viikossa.
- Anonyymi00014
Yhteen aikaan myytiin edullisesti perattua päätöntä pikku ahventa kaupoissa.
Ostin niitä aina jos oli ja paistoin voissa pannulla. Se oli maukasta.
Silakka maistuu myös paistettuna ja myös mausteliemessä.
Joskus keittelen silakkarullia miedossa suolaliemessä
ja siirrän ne kulhoon.
Kiehautan etikka-sokeri-mausteliemen, jonka jäähtyneenä kaadan
silakoitten päälle ja jossa ne saavat maustua jääkaapissa yön parin yli.
Ne maistuvat perunan kanssa tai ruisleivän päällä esim. keitetyn
kananmunan kanssa tai sellaisenaan.
Suutarinlohikin mainio kalaruoka kuten täällä on mainittukin.
Muikkukin maistuu ja savusilakat ja savumuikku.
Hiilisilakkaa kun vielä joskus saisi !- Anonyymi00016
Hiilisilakka eli silakan halstraaminen oli aika tavallista. Meilläkin oli
halsteri aikoinaan. Halstrattu silakka on nopea ja perinteinen kesäherkku,
mutta onko se "hävinnyt" ?
Tuoreet silakat kypsennetään halsterissa kuuman hiilloksen yllä
vain muutamassa minuutissa, jonka jälkeen ne maustetaan suolalla (ja tillillä,
jos haluaa)
- Anonyymi00017
Kultakaloja ostan kaupasta ja ruisleivän päällä ovat hyviä.
- Anonyymi00018
Yritän syödä kalaa ainakin kerran viikossa, mutta aina ei tule syötyä kuitenkaan. Minusta paras kalaherkku on silakkarullat kermassa, joiden sisällä on lohta.
- Anonyymi00019
Omanlaisensa kombo tosiaan molemmat rasvaisia kaloja.
- Anonyymi00020
Liian harvoin kai tulee syötyä kalaa. Terveellisin ruokavalio on kuulemma
kala-kasvisruokavalio. Minä syön vain kasviksia ja joskus harvoin kalaa,
koska lähikaupassani ei ole kalatiskiä. Kassilohta en syö enkä pakasteseitiä. - Anonyymi00021
Lohikeitto on hyvää ja kuivahtanut ruisleipä pala voilevin kanssa.
- Anonyymi00022
Taas on uunissa perattuja muikkuja puolisen kiloa. Siitä saa kolmen päivän aterian.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että337703- 51661
- 109648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574