On siirtämässä Peru kirjoitusta pankissa pidettäväksi Osuuspankkiin haluaa sillä että siellä on kaikki lakimiehet ja kaikki muut että ei mukamas yksityishenkilö pysty tekemään sitä siinä on se että siellä saa testamentin mitätöityä
Veli omavaltaisesti
22
102
Vastaukset
- Anonyymi00001
Teksti vaikuttaa siltä, että ainakaan sinusta ei ole tekemään yhtään ainoaa virallista paperilappua. Olisit tyytyväinen, että joku teistä osaa ajatella.
- Anonyymi00002
Se joka kuolinpesän asiat tietää parhaiten, ottaa ensin väliaikaisesti pesän haltuunsa. Perunkirjoituksen suhteen ei kannata viivytellä, esim sukuselvitys pitää laittaa pian hankintaan, ja kaivella jo esille kaikki mitä vain löytyy, tärkeät pesän paperit.
Ja ruveta hommaamaan perunkirjoituksen järjestämistä.
Perukirjassa ei jaeta perintöä. Se on kuolleen viimeinen veroilmoitus, ja samalla osakasluettelo. Perukirjan tietojen pohjalta verottaja määrää perintöveron maksuun. Joten on vain hyvä, että asian hoitaa työkseen tuollaisia hoitava taho, että homma menee oikein.- Anonyymi00003
Täällä on harvinaista herkkua näiden jotka yrittää päteä, niin kirjoitelmat.
Kerrompa mistä alussa on kyse, ei pesän haltuunottajasta, ei pelkästään rahastuksesta, vaan edesmennyt on tehnyt testamentin kysyjän hyväksi jamitä ilmeisimmin aika kattavan ja kysyjällä siksi hätä, että veli yrittää saada tuon testamentin tyrmättyä ja täten mitättömäksi perunkirjoituksessa.
Toinenkin vaihtoehto on olemassa, mutta en ala sitå tässä spekuloimaan.
Olisi hienoa, että oppisitte ymmärtämään lukemanne ja siivojien ei kannata yrittää päteä, koska osaavat vain siivota.
T. Professional of the word's and law, Lawetorder Z via V - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Täällä on harvinaista herkkua näiden jotka yrittää päteä, niin kirjoitelmat.
Kerrompa mistä alussa on kyse, ei pesän haltuunottajasta, ei pelkästään rahastuksesta, vaan edesmennyt on tehnyt testamentin kysyjän hyväksi jamitä ilmeisimmin aika kattavan ja kysyjällä siksi hätä, että veli yrittää saada tuon testamentin tyrmättyä ja täten mitättömäksi perunkirjoituksessa.
Toinenkin vaihtoehto on olemassa, mutta en ala sitå tässä spekuloimaan.
Olisi hienoa, että oppisitte ymmärtämään lukemanne ja siivojien ei kannata yrittää päteä, koska osaavat vain siivota.
T. Professional of the word's and law, Lawetorder Z via VPerunkirjoituksessa ei oteta kantaa testamenttiin. Se on veroilmoitus, ja osakasluettelo.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Perunkirjoituksessa ei oteta kantaa testamenttiin. Se on veroilmoitus, ja osakasluettelo.
Kyllä siihen otetaan kantaa, verotuksellisista syistä. Veli vain yksinkertaisesti sanoo ettei testamentti ole aito, niin perunkirjoittajan on pakko tutkituttaa asia jos perunkirjoittaja on asianajaja, niin hän katsoo aitouden, ehkä ottaa todistajiin yhteyttä ja jos ilmenee jotain hän siirtää asian poliisitutkintaan ja hakee verottajalta lisäaikaa.
Noin yksinkertaisesti homma etenee.
Jos ette ymmärrä perunkirjoituksista mitään tai yleensäkään lakiasioista (huomaan ettette), niin miksi edes kommentoitte?
Perukirjoituksessa on kaikki planketit, pois lukien blancot, on käytävä läpi. - Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Täällä on harvinaista herkkua näiden jotka yrittää päteä, niin kirjoitelmat.
Kerrompa mistä alussa on kyse, ei pesän haltuunottajasta, ei pelkästään rahastuksesta, vaan edesmennyt on tehnyt testamentin kysyjän hyväksi jamitä ilmeisimmin aika kattavan ja kysyjällä siksi hätä, että veli yrittää saada tuon testamentin tyrmättyä ja täten mitättömäksi perunkirjoituksessa.
Toinenkin vaihtoehto on olemassa, mutta en ala sitå tässä spekuloimaan.
Olisi hienoa, että oppisitte ymmärtämään lukemanne ja siivojien ei kannata yrittää päteä, koska osaavat vain siivota.
T. Professional of the word's and law, Lawetorder Z via VNo mikä se perunkirjoitus sitten on? Tai mikä perunkirjoitus on sellainen jossa kaadetaan testamentti?
Kun perunkirjoitukseen nimenomaan on testamentti ilmoitettava, ei sitä voida jättää huomiotta. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllä siihen otetaan kantaa, verotuksellisista syistä. Veli vain yksinkertaisesti sanoo ettei testamentti ole aito, niin perunkirjoittajan on pakko tutkituttaa asia jos perunkirjoittaja on asianajaja, niin hän katsoo aitouden, ehkä ottaa todistajiin yhteyttä ja jos ilmenee jotain hän siirtää asian poliisitutkintaan ja hakee verottajalta lisäaikaa.
Noin yksinkertaisesti homma etenee.
Jos ette ymmärrä perunkirjoituksista mitään tai yleensäkään lakiasioista (huomaan ettette), niin miksi edes kommentoitte?
Perukirjoituksessa on kaikki planketit, pois lukien blancot, on käytävä läpi.Mitä tuossa yritettiin sanoa?
- Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllä siihen otetaan kantaa, verotuksellisista syistä. Veli vain yksinkertaisesti sanoo ettei testamentti ole aito, niin perunkirjoittajan on pakko tutkituttaa asia jos perunkirjoittaja on asianajaja, niin hän katsoo aitouden, ehkä ottaa todistajiin yhteyttä ja jos ilmenee jotain hän siirtää asian poliisitutkintaan ja hakee verottajalta lisäaikaa.
Noin yksinkertaisesti homma etenee.
Jos ette ymmärrä perunkirjoituksista mitään tai yleensäkään lakiasioista (huomaan ettette), niin miksi edes kommentoitte?
Perukirjoituksessa on kaikki planketit, pois lukien blancot, on käytävä läpi.***** jos ilmenee jotain hän siirtää asian poliisitutkintaan****
Vähän sinne päin. *Poliisitutkinnalla tarkoitetaan muuta poliisin toimitettavaksi laissa säädettyä tutkintaa kuin rikoksen johdosta toimitettavaa esitutkintaa* - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
***** jos ilmenee jotain hän siirtää asian poliisitutkintaan****
Vähän sinne päin. *Poliisitutkinnalla tarkoitetaan muuta poliisin toimitettavaksi laissa säädettyä tutkintaa kuin rikoksen johdosta toimitettavaa esitutkintaa*Rikosilmoituksen tekeminen on sama kuin poliisin aloittama esitutkinta.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Rikosilmoituksen tekeminen on sama kuin poliisin aloittama esitutkinta.
Taas vähän sinne päin. Poliisi päättää minkälaisen ilmoituksen se kirjaa. Ilmoituksia on kahta lajia, R-ilmoitus, mistä aloitetaan esitutkinta, sekä S-ilmoitus, mikä muutetaan myöhemmin R-ilmoitukseksi, jos ilmenee, että on syytä aloittaa esitutkinta. S-ilmoitus on ns. kuuhullujen tekemä ilmoitus, missä ei ole päätä, ei häntää. Poliisin on lain mukaan pakko ottaa vastaan minlälainen ilmoitus tahansa, jos ilmoittaja pitää ilmoittamaansa asiaa rikoksena.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Taas vähän sinne päin. Poliisi päättää minkälaisen ilmoituksen se kirjaa. Ilmoituksia on kahta lajia, R-ilmoitus, mistä aloitetaan esitutkinta, sekä S-ilmoitus, mikä muutetaan myöhemmin R-ilmoitukseksi, jos ilmenee, että on syytä aloittaa esitutkinta. S-ilmoitus on ns. kuuhullujen tekemä ilmoitus, missä ei ole päätä, ei häntää. Poliisin on lain mukaan pakko ottaa vastaan minlälainen ilmoitus tahansa, jos ilmoittaja pitää ilmoittamaansa asiaa rikoksena.
"Poliisin on lain mukaan pakko ottaa vastaan minlälainen ilmoitus tahansa, jos ilmoittaja pitää ilmoittamaansa asiaa rikoksena."
Eli rikosilmoituksen tekeminen on sama kuin poliisin aloittama esitutkinta. Esitutkinta samoi. Syyteharkinta voidaan lopettaa missä vaiheessa tahansa. - Anonyymi00016
Anonyymi00006 kirjoitti:
No mikä se perunkirjoitus sitten on? Tai mikä perunkirjoitus on sellainen jossa kaadetaan testamentti?
Kun perunkirjoitukseen nimenomaan on testamentti ilmoitettava, ei sitä voida jättää huomiotta.Huooh hoi, onko tämä taas näitä ketjunjatkajia, perukirjan laatijan on tarkastettava testamentti jos joku ilmaisee sen epäpätevyyden.
Päivänselvä asia, että testamentti on oltava perukirjassa koska perintövero kohdistuu testamentilla saaneeseen ja hänet merkitään perukirjassa kuolinpesänosakkaaksi merkinnällä väliaikainen, perukirjoituksessa kun ei osuuksia jaella.
Jäikö jotain epäselvää?? - Anonyymi00017
Anonyymi00009 kirjoitti:
***** jos ilmenee jotain hän siirtää asian poliisitutkintaan****
Vähän sinne päin. *Poliisitutkinnalla tarkoitetaan muuta poliisin toimitettavaksi laissa säädettyä tutkintaa kuin rikoksen johdosta toimitettavaa esitutkintaa*Onks väärentäminen rikos?
Kantsisko hiukka lukea rikoslakia enemmän kuin alkutekstit, pykälää en muista, mutta siellä on väärennysrikoksista tähän tapaan, joka esittää tai luovuttaa väärennetyksi tietämänsä asiakirjan, jne. niin kyllä meikän mielestä väärennetty testamentti ja siihen vetoaminen on rikos.
Alottajalla oli toinenkin aloitus, eli homma on ecennyt siihen että perukirjoitustilsisuutta havitellaan ja uskon aloittajan saaneen testamentilla omaisuutta ja nyt hän pelkää veljensä yrittävän saada tuo testamentti olemaan epäaito ja tätä pelkää aloittanut naishenkilö.
Mutta siinä testamentissa on todistajat, joten yksinkertaista on että ne kuullaan.
En tiedä onko tuo veli juurikin pesän haltuun ottaja, aloittaja ei varmaankaan, jo aiemman aloituksen ja tämän aloituksen perusteella ei. - Anonyymi00024
Anonyymi00017 kirjoitti:
Onks väärentäminen rikos?
Kantsisko hiukka lukea rikoslakia enemmän kuin alkutekstit, pykälää en muista, mutta siellä on väärennysrikoksista tähän tapaan, joka esittää tai luovuttaa väärennetyksi tietämänsä asiakirjan, jne. niin kyllä meikän mielestä väärennetty testamentti ja siihen vetoaminen on rikos.
Alottajalla oli toinenkin aloitus, eli homma on ecennyt siihen että perukirjoitustilsisuutta havitellaan ja uskon aloittajan saaneen testamentilla omaisuutta ja nyt hän pelkää veljensä yrittävän saada tuo testamentti olemaan epäaito ja tätä pelkää aloittanut naishenkilö.
Mutta siinä testamentissa on todistajat, joten yksinkertaista on että ne kuullaan.
En tiedä onko tuo veli juurikin pesän haltuun ottaja, aloittaja ei varmaankaan, jo aiemman aloituksen ja tämän aloituksen perusteella ei.Todistustaakka kuitenkin lankeaa yleiselle syyttäjälle tai testamentin kumoamista muutoin oikeudelta hakevalle.
Toki todistajatkin voidaan kuulla prosessissa.
- Anonyymi00008
Perukirjoituksessa lueteloidaan "Vainajan" omaisuus.Kaikki mahdollinen joka on vainajan nimissä. Puolisolle tehdään samanlainen omistusluettelo hänen omaisuudestaan,"Vainajan" kuolinpäivään saakka. Vainajan omaisuutta halitsee perikunta, vastapuolella on vainajan puoliso. Verottajalle menee sitten perukirja jossa nämä on eroteltu toisistaan verotusta varten.Jos "Vainajalla on velkoja saattaa Pankki vaatia perikuntaa hoitamaan nämä ensin,enne perukirjan tekoa. 3kk ja lisäaikaa voi perukirjan tekoa varten pyytää. Kyllä yksityishenkilökin voi tehdä perukirjan,kyllä Verottaja pitää huolen siitä että perukirjasta löytyy tarvittavat asiakirjat.Pankit tekevät sopuhintaan perukirjan ja muutkin ositus ja perinjaon ihan sopuhintaan.
Vainajan varoista perikunta makselee menot/hautauskulut mukaan lukien.
Vähennysten jälkeen viivan alle jää sitten:Puolison omaisuus kokonaisena ja perijöille jäävä perintö vähennettynä /veloilla ja kuluilla.- Anonyymi00010
Leski on kuolinpesän osakas ositukseen asti normaalissa tapauksessa ja hänellä on myös hallintaoikeus puolisonsa omaisuuteen tähän ositukseen asti.
Testamentin tarkoitusta aloituksen tapauksessa ei ole kerrottu. Ei ole myöskään kerrottu, että mahdollinen leski edes on olemassa. Tässä tapauksessa leski olisi ilmeisesti kuolinpesän ilmoittaja sekä haltuunottajana.
Jostain syystä testamentti vain halutaan kumota. - Anonyymi00019
Anonyymi00010 kirjoitti:
Leski on kuolinpesän osakas ositukseen asti normaalissa tapauksessa ja hänellä on myös hallintaoikeus puolisonsa omaisuuteen tähän ositukseen asti.
Testamentin tarkoitusta aloituksen tapauksessa ei ole kerrottu. Ei ole myöskään kerrottu, että mahdollinen leski edes on olemassa. Tässä tapauksessa leski olisi ilmeisesti kuolinpesän ilmoittaja sekä haltuunottajana.
Jostain syystä testamentti vain halutaan kumota.No niin, otetaampa aloitus ja huomioidaan se toinenkin aloitus eli sisko ja sen veli.
Veli mitä ilmeisimmin on kuolinpesän haltuun ottaja ja tiedottanut vain siskolleen, että hoidetaan perunkirjoitus pankissa ja samalla on tiedottanut jostakin testamentista mitään sen tarkempaa.
Nyt sisko aavistelee jotakin koska tuntee lähimmäisensä ja aavistaa, että testamentti on hänen hyväkseen.
Joten kuollut on joko äiti tai isä ja toinen on kuollut aiemmin.
Näin helppoa on lukea kaikki tämä vain muutamasta rivistä, siihen auttaa lukemansa ymmärtäminen.
Älkää plees tehkö pitkiä ketjuja, ei ihmiset lue 20 kommenttia pidempiä ketjuja jos järki ketjussa katoaa jo kuudennessa kommentissa.
- Anonyymi00014
"Poliisin on lain mukaan pakko ottaa vastaan minlälainen ilmoitus tahansa, jos ilmoittaja pitää ilmoittamaansa asiaa rikoksena."
Eli rikosilmoituksen tekeminen on sama kuin poliisin aloittama esitutkinta. Esitutkinta, samoin kuin syyteharkinta, voidaan lopettaa missä vaiheessa tahansa ennen varsinaista oikeuskäsittelyä. Kuuhulluutta tai ei. - Anonyymi00021
Pankista löytyy hyvä ja vastuullinen perunkirjan laatija. Ei sitä yleensä itse tehdä. Perunkirja on vain luettelo omaisuudesta ja osakkaista. Se toimii pohjana perinnönjaolle ja verottajalle. Pankin juristi, joka ei aja pankin tai kenekään etua, maksaa kuolinpesälle noin 1000 - 2000 euroa. Jos on olemassa Testamentti, se mainitaan varmaankin perunkirjassa, mutta perunkirja ei ole jakokirja! Kuolinpesän voi jakaa silloin kun halutaan. Ei sillä ole takarajaa. Sen voi jakaa myös osittain tai osan pesästä voi myydä ja jakaa rahat.
Kuolinpesää ei "ota kukaan haltuun", vaikka täällä joku jaksaa niin väittää. Kuolinpesä on perunkirjan mukainen ja sen omaisuus on kaikkien. Kuolinpesän laskut ja muut asiat hoitaa sen hoitaja oman osoittensa kautta, laskujen maksamiseen voi valtuuttaa kenet tahansa osakkaista. Tämäkin hoituu helpoiten pankissa.
Jos haluatte jakaa pesän, on syytä ensin keskustella vaihtoehdoista. Kukaan teistä ei päätä yksin mitään eikä edes enemmistö. Lähtökohtana on että jokainen saa samansuuruisen osan. Testamentti huomioidaan erikseen.
Lukisitte ne ohjeet, mitä pankit ja muut jakavat.- Anonyymi00022
Kuolinpesällä on haltuunottaja heti lähiomaisen kuollessa. Muutoin jos lähiomaista ei tavoiteta, niin henkilön kuolema tulee saattaa poliisin tietoon joka toimii kuolinpesän haltuunottajana kunnes toivottavasti joku lähiomainen tavoitetaan tehtävään.
- Anonyymi00023
Testamentin saa mitätöityä vain raastuvassa. Perunkirjoitus tilaisuudessa sen voi vain kyseenalaistaa ja sen jälkeen aloittaa oikeustoimet.
- Anonyymi00025UUSI
Tulihan se sieltä. Perunkirjoituksessa ei kaadeta testamentteja. Eikä edes pankissa muutenkaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522