Voi voi, lakiuudistus kosahti kiville heti alkuunsa.
Joulukaljoja ei voi vieläkään tilata kotiinsa muiden tärkeiden jouluruokien mukana.
Pakko ihan itse hakea.
Tammikuussa 2027 sitten Woltilta bisseä puistoon. Loistavaa
Kaljaa kannetaan kotiin
27
83
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä tilaan Saksasta ja hyvin on toiminut
Latviasta ei kannata tilata.
Rahat menee,kaljoja ei tule- Anonyymi00002
Tisleet Saksasta 24:n pullon laatikoina.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tisleet Saksasta 24:n pullon laatikoina.
Eikös tuo lakiuudistus koskenut Suomen kaljamarkkinoita.
Alkot joka päivä auki. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eikös tuo lakiuudistus koskenut Suomen kaljamarkkinoita.
Alkot joka päivä auki.Ketä tämä lakiuudistus palvelee.
Lapsille, lapsiperheissä, tämä on kauhistus.
Nyt juopot vanhemmat tilaavat sunnuntainakin viinaa kotiin,
Rahat ovat vähissä, jääkaappi tyhjä, mutta menköön lapsilisärahat.
Ja saako sitä kotiintuotua janojuomaa velaksi, luottokortilla?
Lisääntyy maksa- ja haimasyövät.
Yhteiskunnalle lisää hoitokuluja viinasta. - Anonyymi00010
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eikös tuo lakiuudistus koskenut Suomen kaljamarkkinoita.
Alkot joka päivä auki.Suomen suunnitellut muutokset eivät heilauta minua tippaakaan!
- Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Suomen suunnitellut muutokset eivät heilauta minua tippaakaan!
Hiemo homma, et ole enää vastuussa kenestäkään.
Vain itsestään
- Anonyymi00005
Kaljaa on saanut jo tilata halvalla ulkomailta asti. Nyt menee kai läpi laki,
että 80 prossastakin saa tilata.
Alko menee konkkaan ? Paljon verorahaa jää saamatta.
Paljonko muuten kotiinkuljetus tulee maksamaan ? Siihen koulutetaan
henkilöt.- Anonyymi00006
Saajalla pitää olla henkkarit ja hänen pitää olla suht.selvinpäin, viinoja vastaanotettaessa.
Käykö käteinen raha vai luotollako se satsi maksetaan.
Trokarit ovat tuoneet kotiovelle iät ajat viinat.
Velaksi, ja pankkikortti heille kaniin eläkepäivään tai korvauksiin asti.
Mikään ei muutu juomahimoisella, holistilla. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Saajalla pitää olla henkkarit ja hänen pitää olla suht.selvinpäin, viinoja vastaanotettaessa.
Käykö käteinen raha vai luotollako se satsi maksetaan.
Trokarit ovat tuoneet kotiovelle iät ajat viinat.
Velaksi, ja pankkikortti heille kaniin eläkepäivään tai korvauksiin asti.
Mikään ei muutu juomahimoisella, holistilla.Lakiuudistus on syvältä. Ketä se palvelee?
Muuta kuin juoppoja kotona jotka vetävät kalsarikännejä päivästä toiseen.
Lapset ovat kärsijöinä. Anonyymi00007 kirjoitti:
Lakiuudistus on syvältä. Ketä se palvelee?
Muuta kuin juoppoja kotona jotka vetävät kalsarikännejä päivästä toiseen.
Lapset ovat kärsijöinä.Suomi on menossa kohti eurooppalaiseta juomakulttuuria. Hyvä niin.
Neljäkytluvun lapset elivät viinapeikon pelon sekaisissa kodeissa. Siitäkö vastustus johtuu.
Pullot pidettiin pöydän alla piilossa.
Nykynuoret ovat nähneet alkoholin vapautumisen ja sen seuraukset. Heille terasseilla ei istu Turmion Tomppia vaan seurustelevia ihmisryhmiä.- Anonyymi00008
korpikirjailija kirjoitti:
Suomi on menossa kohti eurooppalaiseta juomakulttuuria. Hyvä niin.
Neljäkytluvun lapset elivät viinapeikon pelon sekaisissa kodeissa. Siitäkö vastustus johtuu.
Pullot pidettiin pöydän alla piilossa.
Nykynuoret ovat nähneet alkoholin vapautumisen ja sen seuraukset. Heille terasseilla ei istu Turmion Tomppia vaan seurustelevia ihmisryhmiä.Mutta ketä se viinan kotiinkanto palvelee?
Jos voi mennä terassille istumaan? Anonyymi00008 kirjoitti:
Mutta ketä se viinan kotiinkanto palvelee?
Jos voi mennä terassille istumaan?Kotiin kuljetus on aiheellinen esim. jos itse ei pääse hakemaan. Kun pääsin pois sairaalasta tilasin ruuat ym. kotiin. Olisin toki halunnut joskus viiniä tai saunakaljan mukaan tilaukseen, mutta se ei ollut 2025 keäällä mahdollista.
Nyt saan toki juomani haettua Alkosta tai Prismasta.- Anonyymi00015
korpikirjailija kirjoitti:
Kotiin kuljetus on aiheellinen esim. jos itse ei pääse hakemaan. Kun pääsin pois sairaalasta tilasin ruuat ym. kotiin. Olisin toki halunnut joskus viiniä tai saunakaljan mukaan tilaukseen, mutta se ei ollut 2025 keäällä mahdollista.
Nyt saan toki juomani haettua Alkosta tai Prismasta." Jokainen hakee juomansa itse," on ollut kultainen sääntö kautta aikojen.
Anonyymi00015 kirjoitti:
" Jokainen hakee juomansa itse," on ollut kultainen sääntö kautta aikojen.
Rokareita on ollut kautta aikojen. Tässä käy samoin kuten A- oluiden ja mietojen viinien vapautuessa ruokakauppoihin, eli ei käy juuri mitenkään.
- Anonyymi00009
kaikenlaista pskasakkia
tv1 kaksi vanhaa tukkijätkää
filmi tehty muutama vuosi ennen kuin sputnik lensi taivaalla
ja täällä pskaskki mietti kaljaa kotiin- Anonyymi00012
Paskasakki, joka sitä on miettinyt ja äänestänyt, istuu arkadianmäellä.
- Anonyymi00011
Asian taustalla taatusti Ruotsin kuningaskunta ja Rkp. Kiittäkää heitä.
Tarkoituksena on tuhota, ajaa suomalainen yhteiskunta lopullisen alas.- Anonyymi00013
Tällä kontsilla todellakin tuhotaan perheet.
Virtahepo olohuoneesta ei lähde enää mihinkään
Muut joutuvat lähtemään.
Lisää turvakoteja, lisää yleistä pahoinvointia, lisää mielenterveysongelmia.
Suoraan koulusta eläkkeelle. - Anonyymi00018
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tällä kontsilla todellakin tuhotaan perheet.
Virtahepo olohuoneesta ei lähde enää mihinkään
Muut joutuvat lähtemään.
Lisää turvakoteja, lisää yleistä pahoinvointia, lisää mielenterveysongelmia.
Suoraan koulusta eläkkeelle.Voi mitä vouhotusta, mutta syyttäkää persuhallitusta jos niin käy.
- Anonyymi00020
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tällä kontsilla todellakin tuhotaan perheet.
Virtahepo olohuoneesta ei lähde enää mihinkään
Muut joutuvat lähtemään.
Lisää turvakoteja, lisää yleistä pahoinvointia, lisää mielenterveysongelmia.
Suoraan koulusta eläkkeelle.Keskikaljan vapautuminen 1960-luvulla vahvisti suomalaisten alkoholismia, toi ongelmat koteihin.
Tämä on nyt vieläkin tuhoisampi teko.
- Anonyymi00016
Lipittäkää, jos 80v. Maksat kestää?
- Anonyymi00017
Enpä usko, että kotiinkuljetus tulee paljoakaan muuttamaan mitään.
Ei ole muissakaan maissa muuttanut.
Tuoko ne Lapissa viinat 100-200 kilometrin päähän ? - Anonyymi00019
Suomalainen häveliäs ja salaileva luonne tuskin kovin usein kehtaa
tilata viinaa Wolt-kuskilla ovelleen.
Naapuri saa tietää, että taas sille tulee viinaa kotiin.
Taas se ryyppää.
Suomalaisella on kova hinku esittää nuhteetonta, että voi haukkua muita. - Anonyymi00021
Keitä tämä hyödyttää? (itse olen luonut alkoholista noin 10 vuotta sitten) Kukin käyttäköön alkoholia miten haluaa, sitä en halua kieltää muilta. Sanon vaan sen verran, että liian moni kaveri on linnoittautunut kämppäänsä, varsinkin, kun oli sellainen vuorotyö, jossa oli rankat työrupeamat, ja pitkät vapaat. Kaljaa täytyi olla ja ulkona joutui käymään, jos sattui kalja loppumaan. Enää ei ole sitäkään tarvetta pukeutua ja käydä ulkona. Ja sitten käy, kuein puolelle kymmenelle työkaverille, että ei enää ilmestykään työpaikalle. Mahdollisesti kukaan ei kysele perään, luullaan että on mennyt käymään "kotonaan" tai jotain. Sitten porraskäytänän aromi heräättää huomiota.
- Anonyymi00022
Onhan tuolta Virosta sitten helppoa tilata ja saattaa mennä muutama päivä kun tulee.
- Anonyymi00023
Mahtava päätös arkadianporukalta.
Kännäät kotona, kun ei ole työtä.
Tilaat orjapalkalla kuljettavalta kuskilta lastin janojuomaa kotiin.
Klarnatili on avoinna.
Raha ei vaihda omistajaa.
Tässä ne Suomen tulevat veronmaksajat viettävät mukavaa elämää.
Jonkin aikaa, ennenkuin velat kaatuvat niskaan ja vouti kolkuttelee ovella.
Samoin kuin vuokra-asunnon isäntä irtisanoo maksamattomien vuokrien takian kämpän.
Tässäkö nuoren tulevaisuus? - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Mahtava päätös arkadianporukalta.
Kännäät kotona, kun ei ole työtä.
Tilaat orjapalkalla kuljettavalta kuskilta lastin janojuomaa kotiin.
Klarnatili on avoinna.
Raha ei vaihda omistajaa.
Tässä ne Suomen tulevat veronmaksajat viettävät mukavaa elämää.
Jonkin aikaa, ennenkuin velat kaatuvat niskaan ja vouti kolkuttelee ovella.
Samoin kuin vuokra-asunnon isäntä irtisanoo maksamattomien vuokrien takian kämpän.
Tässäkö nuoren tulevaisuus?Kaljassa on naishormooneja.
Kun juot 10 purkillista, niin et enää osaa ajaa autoa tai
pitää suutasi kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483