itse nautin elämästä nyt ihan itselle. En jaksa olla innokas ja juosta kaikenlaisissa kerhoissa. Enkä halua tehdä mitään työytäkään enää. Minulla ystävä joka käy vielä työssä osan aikaa, myös kerhoissa ja auttaen läheisiä. Olen luuseri 75 vuotiaana, tullut mieleen ja kävin kyllä 40 vuotta päivätyössä, autoin vanhempia myös lapsenlapsia hoidin paljon. Pitääkö vielä tehdä koko ajan jotain vaikka nautin nyt tästä elämän vaiheesta. Kysynkin et olenko outo tyyppi vai tarttuuko kiire tullut mieleen vaikka sitä en halua.
Tarttuuko kiire,
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei välttämättä tarvitse olla kiire, vaikka onkin tekemistä.
Kiire on usein itse aiheutettua tai itse ajateltua. - Anonyymi00002
Hyvä tietää ja näin se varmaan onkin :)
- Anonyymi00003
Joo kyllä puuhaa pitää olla, lököily ei ainakaan minulle sovi. Vastaavasti mies sanoi ennen, että tuollainen reuhaaminen ei taas hänelle sovi.
On kiirekin joskus. Kun on sullonut allakkaan joksikin päiväksi kolmekin menoa ja välissä pitää syödä ja vaihtaa vaatteita vaikka kirkosta lenkille.
Mutta on sellaisiakin päiviä jolloin on levon aika, vähän tepastelua vain. Niitä ei tosin kovin usein ole. - Anonyymi00004
Aikanaan, kun jäin työelämästä pois, ajattelin liittyä vapaaehtoistyöhön, mutta tarkemmin harkittua junohdin moiset ajatukset.
Siitä olis koitunut vaan rahanmenoa, ja siinä olisi sitoutunut etupäässä kesäviikonloppuisin rakentelemaan katoksia eri tapahtumiin. - Anonyymi00005
Minäkään en halua sitoutua vaan olla vapaa.
- Anonyymi00006
Pari vuotta riitti eräässä eläkeläisyhdistyksessä jonka viikkotapaamisiin osallistuin. En koko aikana tuntenut olevani tervetullut, kun tervehdyksiini ei vastattu saapuessani paikalle , paria kertaa lukuunottamatta ei edes samaan pöytään kukaan tullut istumaan. Hyvin tuli todettua että piiri pieni pyörii, mutta silti valitettiin kun ei saatu lisää jäseniä. Jäsenasioiden hoitaja kyllä jaksoi höykyttää miten kerhoihin tarvittaisin lisää osallistujia. Ei kiinnostanut joka päivä johonkin osallistua kun on omaakin elämää.
Mitään sieltä en jäänyt kaipaamaan kun lopetin ja kynnys nousi niin että mihinkään muuhunkaan en enää ole liittynyt. Täysin vapaa, haluaisin olla varattu ei vaa ole morsiamia käynyt tyrkyllä, kohta on kiire ellei ala näkyä.
- Anonyymi00007
Käy kerhoissa tai jos on seurakunnan ruokailuja tai muuta. Ainakin meilläpäin tahtovat heti kutsua käymään. Eivät tosin kyllä yhteen muuta, omassa rauhassa haluavat suurimman osan olla ja jälkeläisten kanssa.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Käy kerhoissa tai jos on seurakunnan ruokailuja tai muuta. Ainakin meilläpäin tahtovat heti kutsua käymään. Eivät tosin kyllä yhteen muuta, omassa rauhassa haluavat suurimman osan olla ja jälkeläisten kanssa.
Liity eläkeläisjärjestöön. Minä löysin sieltä tuoreen lesken.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Liity eläkeläisjärjestöön. Minä löysin sieltä tuoreen lesken.
Tämä siis Pertikille.
- Anonyymi00008
Mikä kiire ?
- Anonyymi00009UUSI
Kiire elää :), vielä kun aikaa on
- Anonyymi00010UUSI
En jaksa enkä halua enää hosua. Olen tehnyt töitä ja ylitöitä paljon, harrastanut koirien kanssa, osallistunut, ja touhunnut. Riittää jo minulle.
Töitä olisin saanut jatkaa jäätyäni eläkkeelle, tarjottiin kyllä ja houkuteltiin. Tykkäsin töistä ja asiakkaistani, ja asiakkaani tykkäsivät minusta.
Nyt on mukavaa herätä aamuisin ja nauttia aamukahvi aamun lehden kanssa rauhassa. Käydä kaupoissa rauhassa ilman kiirettä. Nukkua päiväunet, valvoa myöhään katsellen televisiota tai surffailemalla netissä. Olin ilman televisiotakin toistakymmentä vuotta kun en ehtinyt sitä katsoa, nyt senkin ostin. Katselen mikä kiinnostaa, muun ajan saa olla kiinni. - Anonyymi00011UUSI
Kiire on tyhmyyden ystävä.
- Anonyymi00012UUSI
Aikaa pohtia, mikä merkitys aikaisemmilla vuosikymmeniä kestäneillä kiireillä on ollut.
Vähemmälläkin olisi ehkä päässyt.
Niin, onko kiire. Yritän välttää, sydänoperaatiosta jäi sivuoire, jos kiire, niin rintaan tuntemus, ei kipu, mutta paine kuitenkin.
Muuten kuitenkin saa rasittaa .ielin määrin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511