Tarttuuko kiire,

Anonyymi-ap

itse nautin elämästä nyt ihan itselle. En jaksa olla innokas ja juosta kaikenlaisissa kerhoissa. Enkä halua tehdä mitään työytäkään enää. Minulla ystävä joka käy vielä työssä osan aikaa, myös kerhoissa ja auttaen läheisiä. Olen luuseri 75 vuotiaana, tullut mieleen ja kävin kyllä 40 vuotta päivätyössä, autoin vanhempia myös lapsenlapsia hoidin paljon. Pitääkö vielä tehdä koko ajan jotain vaikka nautin nyt tästä elämän vaiheesta. Kysynkin et olenko outo tyyppi vai tarttuuko kiire tullut mieleen vaikka sitä en halua.

28

122

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei välttämättä tarvitse olla kiire, vaikka onkin tekemistä.

Kiire on usein itse aiheutettua tai itse ajateltua.

• Anonyymi00002

Hyvä tietää ja näin se varmaan onkin :)

• Anonyymi00003

Joo kyllä puuhaa pitää olla, lököily ei ainakaan minulle sovi. Vastaavasti mies sanoi ennen, että tuollainen reuhaaminen ei taas hänelle sovi.
      On kiirekin joskus. Kun on sullonut allakkaan joksikin päiväksi kolmekin menoa ja välissä pitää syödä ja vaihtaa vaatteita vaikka kirkosta lenkille.
      Mutta on sellaisiakin päiviä jolloin on levon aika, vähän tepastelua vain. Niitä ei tosin kovin usein ole.

• Anonyymi00004

Aikanaan, kun jäin työelämästä pois, ajattelin liittyä vapaaehtoistyöhön, mutta tarkemmin harkittua junohdin moiset ajatukset.
      Siitä olis koitunut vaan rahanmenoa, ja siinä olisi sitoutunut etupäässä kesäviikonloppuisin rakentelemaan katoksia eri tapahtumiin.

• Anonyymi00005

Minäkään en halua sitoutua vaan olla vapaa.

• Anonyymi00006

Pari vuotta riitti eräässä eläkeläisyhdistyksessä jonka viikkotapaamisiin osallistuin. En koko aikana tuntenut olevani tervetullut, kun tervehdyksiini ei vastattu saapuessani paikalle , paria kertaa lukuunottamatta ei edes samaan pöytään kukaan tullut istumaan. Hyvin tuli todettua että piiri pieni pyörii, mutta silti valitettiin kun ei saatu lisää jäseniä. Jäsenasioiden hoitaja kyllä jaksoi höykyttää miten kerhoihin tarvittaisin lisää osallistujia. Ei kiinnostanut joka päivä johonkin osallistua kun on omaakin elämää.
      Mitään sieltä en jäänyt kaipaamaan kun lopetin ja kynnys nousi niin että mihinkään muuhunkaan en enää ole liittynyt.

• Täysin vapaa, haluaisin olla varattu ei vaa ole morsiamia käynyt tyrkyllä, kohta on kiire ellei ala näkyä.

• Anonyymi00007

Käy kerhoissa tai jos on seurakunnan ruokailuja tai muuta. Ainakin meilläpäin tahtovat heti kutsua käymään. Eivät tosin kyllä yhteen muuta, omassa rauhassa haluavat suurimman osan olla ja jälkeläisten kanssa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Käy kerhoissa tai jos on seurakunnan ruokailuja tai muuta. Ainakin meilläpäin tahtovat heti kutsua käymään. Eivät tosin kyllä yhteen muuta, omassa rauhassa haluavat suurimman osan olla ja jälkeläisten kanssa.

Liity eläkeläisjärjestöön. Minä löysin sieltä tuoreen lesken.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tämä siis Pertikille.

• Anonyymi00015

Älä hyvä mies haahuile naisten perään.
        Eihän tämänikäinen mies voi tarjota kun huonoa ja olematonta seksiä. Ei muussakaan seuranpidossa ole kehumista.
        Vaivoja tulee lisää niin itselle kun mahdolliselle kumppanille. Tulee siis kaksinkertainen riesa siitäkin..
        Ventobieraita sukulaisia tulee lisää, koita niiden kanssa tulla toimeen.
        Kyllä tämä loppuelämä on paras olla yksikseen..

• Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

"Tuoreen lesken". Onpa ilmaisu.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Eihän tämänikäinen mies voi tarjota kun huonoa ja olematonta seksiä. Ei muussakaan seuranpidossa ole kehumista.
        Vaivoja tulee lisää niin itselle kun mahdolliselle kumppanille. Tulee siis kaksinkertainen riesa siitäkin..

Puhut kyllä vain omia kokemuksiasi. Niin minäkin, kyllä ainakin 78v nainen tarjoaa ihanaa taivasta, kun suudellaan. En tiedä mitä minä hänelle tarjoan, en ole kysynyt. Ainakin ottaa korvista kiinni ja haluaa suudella päivin ja varsinkin illalla.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ei kai tämän ikäisille se seksi ole enää tärkein kriteeri ? Minä ainakaan en haluaisi seuraa sellaisesta miehestä jolle pääasia on päästä vällyjen väliin ja tämän kun olen tuonut julki tyrkyllä oleville niin eipä ole heistä ollut seuraa muuhunkaan, tansseissa kun olen kieltäytynyt kyytitarjouksesta niin tanssiinhaut on loppuneet siihen jopa päivätansseissa. Minulle riittäisi kun saisin samanhenkisen seuralaisen käymään joskus jossain, vaikka risteilyllä, luontopolulla, tanssimassa, konsertissa tai ihan vain kahvilla.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Jos eu köydy tuoretta leskeä, niin ennen vanhaan niitä oli säilöttynäkin. :)

Seuraavan viestin kirjoitin toisella palstalla tammikuussa, mutta voihan
        sitä olla apua 70+ palstallakin.

Satuin kuulemaan sanonnan "säilötty leski" (ei säilötty läski), joka
        oli käytännössä Ruotsi-Suomessa 1527:stä lähtien, kun reformaation
        jälkeen voivat papitkin mennä naimisiin.
        Jos pappi kuoli ennen vaimoaan, niin leskellä oli ns. "armovuosi", jolloin
        haettiin uutta pappia. Seurakuntalaiset yrittivät löytää papin, joka suos-
        tuisi menemään naimisiin edellisen papin lesken kanssa. Tietysti leskikin
        yritti esittää omia toivomuksiaan, varsinkin jos oli orvoksi jääneitä lapsia.

Noita säilöttyjä leskiä on jäänyt myös harvinaisempien käsityöläistenkin
        jälkeen, niin myös armeijan palveluksessa olevien jälkeen. Sotilailla oli
        palkkaetuna torppa ja jos sotilas oli kaatunut, oli uusi sotilas tulossa asut-
        tamaan torppaa, jossa ehkä tuli luontaisetuna myös vaimo ja lapsikatras.

Yritin googlettaa "konserverad änka" suomeksi, mutta sieltä tuli vaan
        tavallisia säilöntäohjeita. AI ei vissiin vielä tunne mitä käsite pitää
        sisällään.

/MdK

• Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ei kai tämän ikäisille se seksi ole enää tärkein kriteeri ? Minä ainakaan en haluaisi seuraa sellaisesta miehestä jolle pääasia on päästä vällyjen väliin ja tämän kun olen tuonut julki tyrkyllä oleville niin eipä ole heistä ollut seuraa muuhunkaan, tansseissa kun olen kieltäytynyt kyytitarjouksesta niin tanssiinhaut on loppuneet siihen jopa päivätansseissa. Minulle riittäisi kun saisin samanhenkisen seuralaisen käymään joskus jossain, vaikka risteilyllä, luontopolulla, tanssimassa, konsertissa tai ihan vain kahvilla.

Jos naisten koodikieltä oon ymmärtänyt, niin sanonta, ollaan ystäviä, tarkoittaa, en ole kiinnostunut.
        Niin, tarkoittaakotuo, että tavataan tanssipaikan , teatterin tms, lippuluukulla, osta tarjoillut, niin sitten saat mennä, ja tavataan sitten kun ilmoitan.
        Tuli tuollainen mieleen.
        En ole sinun vällyihisi tulossa, enkä muidenkaan.
        Se aika on jäänyt taa, eikä nuoruutta takaisin saa.

• Anonyymi00008

Mikä kiire ?

• Anonyymi00009

Kiire elää :), vielä kun aikaa on

• Anonyymi00010

En jaksa enkä halua enää hosua. Olen tehnyt töitä ja ylitöitä paljon, harrastanut koirien kanssa, osallistunut, ja touhunnut. Riittää jo minulle.
      Töitä olisin saanut jatkaa jäätyäni eläkkeelle, tarjottiin kyllä ja houkuteltiin. Tykkäsin töistä ja asiakkaistani, ja asiakkaani tykkäsivät minusta.
      Nyt on mukavaa herätä aamuisin ja nauttia aamukahvi aamun lehden kanssa rauhassa. Käydä kaupoissa rauhassa ilman kiirettä. Nukkua päiväunet, valvoa myöhään katsellen televisiota tai surffailemalla netissä. Olin ilman televisiotakin toistakymmentä vuotta kun en ehtinyt sitä katsoa, nyt senkin ostin. Katselen mikä kiinnostaa, muun ajan saa olla kiinni.

• Anonyymi00011

Kiire on tyhmyyden ystävä.

• Anonyymi00012

Aikaa pohtia, mikä merkitys aikaisemmilla vuosikymmeniä kestäneillä kiireillä on ollut.
      Vähemmälläkin olisi ehkä päässyt.
      Niin, onko kiire. Yritän välttää, sydänoperaatiosta jäi sivuoire, jos kiire, niin rintaan tuntemus, ei kipu, mutta paine kuitenkin.
      Muuten kuitenkin saa rasittaa .ielin määrin.

• Anonyymi00016

Se on just näin eikä melkein, kaiken kokeneena kerron.

• Anonyymi00018

Ole huoletta, meitä 75-vuotiaita kiireettömiä on pilvin pimein. Tähän ikään on jo ehtinyt touhuta yhtä jos toistakin ja jos nyt ei enää huvita/viitsi, niin se on ihan luvallista. Minä en enää vuosiin ole ottanut mitään ns. harrastusta joka vaatisi menoa jonnekin määrättyyn aikaan, minun harrastuksiksini riittävät ulkoilu, lukeminen, sanaristikot, pienet käsityöt ja laiskottelu sekä nokkaunet päivällä.

• Anonyymi00019

Kiire on huonoa ajansuunnittelua, ei muuta. On ihmisiä joilla on aina kiire, vaikka eivät tekisikään yhtään mitään.

• Anonyymi00021

Joo kiire tulee kun ei osaa tehdä päätöksiä.

• Anonyymi00024

Eikö kukaan ole edes Marttakerhossa tai maatalousnaisissa?

• Anonyymi00025

Voi ei tarvitse nyt muuta kuin elää ihan niinkuin parhaalta tuntuu. Itse elän myös juuri noin. Olin yli 40 v työelämässä. Arvostin työtäni ja pidin siitä. Eläke on ihan mukava nyt.
      Liikun , teemme erittäin ravitsevaa tavallista ruokaa, lenkkeilen ilokseni, käyn kerran vk kuntosalilla. Ei todellakaan minuakaan kiinnosta ne kerhot.
      Rakastan nukkua aamuisin pitkään ja valvoa myöhään.
      Luen paljon asioita ,jotka minua kiinnostaa ja kuuntelen mieluisia äänikirjoja celiasta.

Jokaisesta hyvästä päivästä mieli pulppuaa kiitollisuutta. Olen 77v.
      Jatka sinä ap myös samaan malliin , kun olet tehnyt tähänkin saakka.

• Anonyymi00026

Kiire on monilla elämänhallinnan puutetta. Toki se voi tulla pakostakin monelle, jos joutuu omaishoitajaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      97
      3045
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      48
      2486
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      47
      1276
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      37
      1037
    5. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      286
      970
    6. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      153
      889
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      10
      824
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      720
    9. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      51
      682
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      37
      659
    Aihe